Da li je moguce???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    #16

    I onda te nazovu ludim sto vozis babarogu (makar staru i 15 godina) u koju je neko, nekad ulozio maksimalan inzenjerski trud i napor da te sigurno vozi - godinama, a neces da je menjas za komad plasticne bizuterije...
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Jos plus neko natovari i prikolicu
      za koju fabrika pismeno u uputstvu tvrdi da je ok...
      znaci 1700kg + jos recimo (za tu klasu standardno) 1200kg prikolica.
      da li je kocioni sistem sposoban da otrpi 2900kg * potrebno usporenje pri jednom toplom letnjem danu sa spustanjem niz planinu pod serpentinama i ucestalim kocenjem i (prosecno) 15-25km kontinualne voznje i kocenja a sto je najnormalnija upotreba auta u evropskim putnim uslovima.

      prema tim ostvarivim uslovima koriscenja oni novinarski testovi sa kocenjem praznog auta pa jos po ravnom deluju kao bleda igrarija pa tako i na tim testovima su prakticno svi auti u zelenoj zoni idealnih kocnica.

      ili zasto novinari ne testiraju aute u zimskim uslovima pa tu prikazu ubrzanje po kisi i snegu, bocno drzanje, kocenje, zagrevanje kabine, efikasnost svetlosnog sistema itd...

      robusnost jednog sistema (npr kocnica) ipak je nesto vise od jednokratnog testa na poligonu u -idealizovanim- uslovima.
      i nije jedna marka ili jedan model auta tu nesto posebno razlicit...econo filozofija je sira i dublje ukorenjena.

      ako se auto napravi samo za idealizovane uslove nema primedbi ali onda nije fer da se deklarise kao univerzalno upotrebljiv tokom svih 365 dana i to pri opterecenjima navedenim u uputstvu za rukovanje.

      niti 1kg vise od deklarisanog opterecenja ne mora da otrpi bez greske, ali i to je tezak zahtev obicno.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        Kada ubacis 20V turbo i povecas maksimalnu brzinu na 250+km/h onda razmisljaj o ventilirajucim ili vecim diskovima.
        ne bih se slozio, u samoj osnovi.
        zasto. (samo kazem koji su moji rezoni)
        e pa, kocnice imaju svrhu da pretvore energiju kretanja vozila u toplotnu i da se sto brze oslobode iste prebacujuci je na okolni vazduh.

        brzina je tu samo jedan od faktora, i po meni sporedni po znacaju za nas obicne prosecne vozace.

        prvo sto retko ko vozi 250 ili slicno briznom na javnom putu, drugo retko ikada nastane potreba da se koci ritmom 250-0 km/h a da iole vozac ima osecaj za vreme i prostor u kome se obavlja saobracaj.

        osim brzine, druga 2 faktora koja direktno uticu na energiju su masa vozila ( a to se bitno moze menjati) i vreme odnosno duzina vremena kojom se koci (trenje).

        u energiji uvek vrlo bitan faktor je vreme, i uopste nije isto kociti 10tak sekundi ili 100 sekundi u kontinuitetu.

        ono sto bitno utice na toplotni kapacitet diska i uopste kocionog sistema je sposobnost da se toplotna energija dovoljno brzo odvede sa klipova koiconih kljesta odnosno posredno sa kocione tecnosti.

        taj toplotni kapacitet progresiovno raste ako se ventiliraju i ako im je veca dimenzija (samim tim i masa odnosno toplotni kapacitet raste sam po sebi za isti tip materijala izrade).

        taj toplotni kapacitet mora da bude veci od toplote nastale trenjem odnos samom upotrebom kocnica inace nastaje porast temperature kocione tecnosti i samo je pitanje vremena kada ce se preci kriticna granica i koc. tecnost preci u gasovito stanje odnosno paru.

        tada od kocnica nema ni k, gotovo je i auto postaje neupravljiv po pitanju kocenja, kao sanke po ledu.

        brzina od 250km/h ili 350 svejedno je maximalna i time trenutna kratkotrajna brzina odnosno kocenje kratko traje i to ne predstavlja najvece opterecenje.

        sasvim je dovoljno voziti recimo 80km/h niz planinu i kociti na svakoj krivini do 40km/h i tako nekih 10tak km puta.
        to je daleko vece opterecenje po svemu sto je meni poznato.

        kolicina te energije je dovoljno velika da postavi na muke bilo koji koiconi sistem koji nije u stanju da dovoljno brzo prenese tu toplotnu energiju na okolni vazduh. pri tome nezgoda je i sto se smanjuje brzina kretanja (a povecava termicki zahtev) a sto automatski znaci i losiji/sporiji prenos toplote na okolni vazduh.

        alu tockovi nisu izmisljeni radi estetike, i prva primena je bila upravo za sportske primene...razlog alu je daleko bolji termicki provodnik od celika.

        prema nekim podacima koej sam davno citao, alu tocak (sva 4) omogucava oko 30% veci toplotni kapacitet kocionog sistema uz identicne diskove (tip, velicina, nacin hladjenja) samo kroz efekat transfera toplote preko dodirne povrsine glavcina-disk-alu tocak.

        stoji naravno sve ono sto si naveo kao druga strana medalje, veca masa, inercija obrtanja, itd sto utice na vesanje, dinamiku kretanja i ostale pojave koje se kvare.

        ostaje izbor kompromisa, sta preteze i koliko je kocenje kao sistem prioritet za datu upoterbu vozila odnosno datu (predvidjenu) eksploataciju.

        umesto alulegura bilo je eksperimentisanja i sa magnezijumivom za tockove, sa busenjem diskova, sa spiralnim zarezivanjem, sa raznim debljinama "mesa" ,... svasta sto se ne mogu setiti ali uvek ostaje bazni problem toplotni kapacitet i brzina odvodjenja toplote a sve povezano i sa faktorom cene i mogucnostima nekoga da kupi kroz veliku seriju masovne produkcije.

        moje iskustvo je da svaki auto ima solidne kocnice kada se vozi prazan (vozac i suvozac samo), ali i da samo malo izlazak iz te idealne pozicije vec stvara u praksi bitnije razlike.
        do toga da sam doziveo kako izgleda kada prokljuca kociona tecnost (novi auto u garanciji, sve ispravno prema fabrickim normama) u autu koji je imao jedva 100kg opterecenja osim vozaca i putnika prosecne mase (zajedno manje od 200kg).
        sa ukupno 300kg ili manje opterecenja fabricka konstrukcija auta nije izdrzala jedan blagi spust poluautoputem niz Venac (Iriski) do Kamenice.
        a to je samo 10tak km i blag nagib a poluprazan auto.

        da je zaista bilo ozbiljno iskusenje za kocnice ko zna kako bi se uopste zavrsila ta voznja.

        od tada, kocnicama prilazim sa strahopostovanjem ma koji auto da je u pitanju to mi je prvi kriterijum za selekciju.
        mozda paranoicno, ko se opece i dima se boji
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #19
          E bas na ovo sam mislio... samo sto je to brick detaljno objasnio, pogodio je u samu srz problema...
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • borcham
            CBC Član
            • 23.03.2006
            • 40
            • Nis

            #20
            Moj brat je pre četiri ili pet godina (nemogu da se tačno setim) kupio Škodu oktaviu 1.9 TDI sa full opremom. Posle 10000km primetio je da nešto sa kočnicama (prednjim) nije u redu. Naravno u pitanju su samoventilirajući diskovi. Ispostavilo se da su se isti iskrivili t.j. završna (termička) obrada diskova je bila loša. E to je propust proizvođača ili ušteda pri izradi dela. Naravno sredio je sve u okviru garancije, čak je i lično kontaktirao škodinu fabriku u češkoj. Naravno primio je izvinjenja od njih uz poruku da se to neće ponoviti. A šta da nije primetio na vreme. Kome bi onda slali izvinjenje?

            Comment

            Working...
            X