Lupanje na prednjem delu auta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeljko
    CBC Veteran
    • 22.05.2006
    • 115
    • Kać
    • Fiat Bravo

    Lupanje na prednjem delu auta

    Auto je Skoda Favorit benzin-gas 1.3.
    Prilikom kretanja, i napred i unazad, u zavisnosti od pustanja kvacila cuje se ili lupkanje kao kad je auto u vecem stepenu prenosa pri neodgovarajucoj brzini (kad se sporo pusti kvacilo) ili tup udar (kad se brze pusti kvacilo). Isti tup udar se cuje i kada se u toku voznje na oko 2500-3000 obrtaja naglo pusti gas. Nosaci motora su OK (2 nova za treci majstor kaze da je dobar).

    Drugi cudan zvuk se povremeno javi u voznji, kao odapinjanje opruge. Desi se pri pomeranju volana, cak se jednom desilo dok se auto bukvalno zaustavljao izbacen iz brzine. U mestu kad se namota pun levi i kad se vraca cuje se isti zvuk, posle punog desnog nema tog zvuka. Citao sam ovde na forumu da problem moze biti solja amortizera, ali je interesantno da sam taj zvuk prvi put cuo taj dan kada sam menjao amortizere (menjane su i solje) i pre i posle menjanja amortizera. Inace u voznji nema nikakvih simptoma koji su karakteristicni za propadanje homokinetickog zgloba (nema cegrtanja pri skretanju, ni pri polukruznom, kad je namotan pun levi, ni pri voznji pravo).

    Hvala unapred na komentarima!!!
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Pa vec si sam otprilike locirao problem . To lupanje pri pustanju kvacila znaci da ipak postoji neki luft u nosacima ili u transmisiji. A to bi trbalo pogledati na licu mesta, koliko se motor pomera, ili postoji luft u poluosovinama, ali na strani do menjaca. Mozda je i lamela pri kraju ili je malo prljava, ali tesko je reci ovako na distanci.
    Sto se tice tog zvuka kod vracanja volana, pogledaj da li je opruga amortizera na toj strani legla kako treba u svoje leziste. Ona sa obe strane treba da lezi na gumenim podmetacima, koji opet leze na metalnim a opruga treba pravilno da naleze jer ceo amortizer sa oprugom rotira prilikom motanja zajedno sa donjim delom solje.

    Comment

    • Zeljko
      CBC Veteran
      • 22.05.2006
      • 115
      • Kać
      • Fiat Bravo

      #3
      "Drugi zvuk" se vise ne javlja u voznji, samo u mestu kad se vraca volan posto je prethodno namotan pun levi, ali tiho skoro neprimetno. Uzrok je gornje leziste opruge, izgleda da ima lufta.

      Sto se tice "prvog zvuka" dizao sam auto i video da oba tocka imaju isti luft oko 10 stepeni (5-6 cm po obimu tocka) u pravcu kretanja. Luft je izmedju poluosovina i menjaca.
      Posto je simetrican luft mislim da je malo verovatno da je problem u krstacima poluosovina.
      Sada me zanima koliko je uobicajeno da ima lufta u prenosu (koliko se tolerise) i sta bi u ovom slucaju trebalo zameniti da bi se luft eliminisao (nadam se ne ceo menjac).
      Hvala unapred na komentarima.

      Comment

      • Zeljko
        CBC Veteran
        • 22.05.2006
        • 115
        • Kać
        • Fiat Bravo

        #4
        Posle zamene gume na viljusci nema vise lupanja pri kretanju.
        Majstoru sam postavljao isto pitanje i u isto vreme, kao i ovde na forumu, on tada proveravao i kaza ne znam sve je OK. Pre neki dan mu kazem da sve bitne stvari rutinski proveri, i on kaze: "ne moras da zuris ali planiraj zamenu gume na viljusci (malo radi pod vecim pajserom)". Posle zamene nema vise lupanja i mnogo stabilniji auto.

        Comment

        Working...
        X