Plivajuci disk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VR6
    CBC Senator XXL
    • 31.10.2004
    • 512
    • Sarajevo

    Plivajuci disk

    Hoce li mi neko objasniti o cemu se tu radi i koje su razlike u odnosu na obicni?? Evo googlam vec 15 minuta, al nista da nadjem o tome...
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Teshko da bi i nashao neshta ako si trazhio pod tim pojmom

    U pitanju nisu nikakvi "plivajuci" diskovi, nego (da upotrebim isti termin) "plivajuce" kochione celjusti. Naziv je izveden od engelskog termina "floating calipers".

    Moderni kochioni sistemi na vecini vozila danas imaju statichne, fiksirane kochione cheljusti koje po obodu "obuhvataju" odredjenu povrshinu kochionog diska sa obe strane. Znachi, disk rotira, kochione cheljusti su statichne i uz pomoc kochionih cilindara (kojih mozhe da bude jedan ili vishe pari) ostvaruje kochenje sa obe strane (povrshine) diska.

    "Plivajuce" kochione cheljusti rotiraju zajedno sa diskom, i kochenje ostvaruju uz pomoc (najcheshce) samo jednog para kochionih cilindara. Pri kochenju se prvo cilindar sa unutrashnje strane kochione cheljusti "zalepi" za disk, a onda se cela kochiona cheljust "priljubljuje" uz spoljashnju kochionu plochicu putem spoljashnjeg kochionog cilindra. Na ovaj nachin se ostvaruje kochenje sa obe strane diska.

    Naravno da je mnogo bolje ovo prvo tehnoloshko reshenje, modernije i savremenije. "Plivajuce" kochione cheljusti su prostije konstrukcije i izvedbe, ali su nepouzdane i neuporedivo manje efikasne. Iskreno govoreci, nisam siguran da se uopshte primenjuju u savremenoj automobilskoj industriji kod iole renomiranijih proizvodjacha u poslednjih, na primer deceniju i po'. Vodeci svetski brendovi automobilske industrije ih ne montiraju vec po nekoliko decenija.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Imaju plivajuci diskovi ali ja to jos nisam video kod automobila vec kako over objasnjava.

      A bas plivajuci diskovi se srecu kod motorcikala pogotovu scootera. Disk je nazubljen i landara i moze da seta po poprecnoj osi i m time je maximalno omoguceno prijanjanje kocionih plocica uz njega
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Miljan
        CBC Senator XXL
        • 18.01.2006
        • 459
        • Nis

        #4
        "Plivajuce" kochione cheljusti rotiraju zajedno sa diskom
        Kako moze celjust da rotira zajedno sa diskom, ovo prvi put cujem, a sta ce crevo da radi, ako celjust rotira ???

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Uhh, pogreshno koncipirana rechenica, u pravu si...

          Naravno da kochione cheljusti ne rotiraju sa diskom, ono shto sam hteo da napishem je da se one pri kochenju pomeraju lateralno u odnosu na disk. Znachi, osovinica na kojoj su postavljene stranice je fiksirana, a sama cheljust se pri radu pomera levo-desno.

          Kochenje se ostvaruje kako sam ranije napisao, dakle sve stoji sem ove moje brzometno i nepromishljeno napisane rechenice... A shta je brzo to je...



          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #6
            Plivajuci diskovi su dvosastavni, znaci nisu izliveni u jednom komadu nego se sastoje iz:
            1-samog diska
            2-tzv. "zvona"(bell) ili sesira (hat)
            Ovim se postize:
            1-cela konstrukcija je laksa zato sto je "zvono" od aluminijuma
            2-smanjuje se mogucnost deformacije "zvona" usled nagrevanja/pregrevanja samog diska
            3-posto disk "pliva" u odnosu na "zvono" (moze i poprecno i uzduzno zavisi od konstrukcije) postize se rasterecenje sistema prilikom kocenja.

            Poprecno "plivanje" se obicno koristi da bi se smanjile termicka naprezanja. Postize se tako sto je izmedju "zvona" i diska (na mestu gde ih spaja sraf) osim male shelne i nesto tipa opruge. Kada se disk usled zagrevanja siri opruga to kompenzuje sabijanjem tako da se naprezanje ne prenosi na "zvonce". Opruge su na svakom drugom srafu a ostali srafovi nisu zategnuti "do kraja" da bi dozvolili da disk "pliva". Takvim nacinom disk moze da pliva u obe ose (uzduzna&poprecna (radial&axial)).








            SVE sto ste zeleli da znate o kocnicama a niste imali gde da pitate
            Boost or bust...

            Comment

            Working...
            X