Sasija za buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nkosta
    CBC Veteran
    • 05.08.2006
    • 140

    #31
    @Impuls
    na ovom linku imas lepu magistarsku tezu nekog momka , naravno iz Engleske koji ima FE PAtran/Nastran analizu jedne donirane shasije( a ima posle nesto za caterham i robin hud shasije) sa realnim merenjima , teske oko 120 kg ... koliko sam ja razumeo rad
    ( nije mi ni blizu po obrazovanju , ima dva *.pdf -a A i B , oko 5mega .. GRESHKA ja sam .doc -ove pretvorio u .pdf-ove radi lakseg citanja )
    http://www.locost7.info/files/chassis/F ... esis_B.doc
    Deder ti to iscitaj kad mozes pa nam razbisti onako da .... da bar budemo dobro obaveshteni

    Veeliko BTW ! poceli smo pricu o buggy-ju a zavrsili na super sedmici !
    To su dve jako razlicite price , sedmica je niskoleteci bolid a onaj buggy sto sam ja mislio da treba da se pravi je penzionerksa cheza ( ako mladji znaju sta je to)
    Naravno svi mladi momci treba obavezno i vrlo ozbiljno da razmotre SEDMICU ..za nas ostale je od sekundarnog znacaja
    Za spor i mnogo tezi buggy nije bas najbitniji TIG i okrugle Cr-moly cevke
    vec su dovoljni i kutijasti profili-evidento imaju neki shav !

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #32
      Ja mozda jesam pricao o sporom baggy-ju, ali on bi bio opterecen mnogo vise nego sedmica.

      ovako nesto



      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • nkosta
        CBC Veteran
        • 05.08.2006
        • 140

        #33
        Pa ovo ti je ta penzionerska cheza ... ide 18-30 cm /h , nizbrdo i do o,5m/h
        Shala , sprava je super ali ovo je ipak posveceno vozilo..ne preterujmo

        Comment

        • Impuls
          CBC Član
          • 28.02.2006
          • 64
          • Vrsac

          #34
          FEM analiza

          Eh, evo jedva stigoh da bacim pogled na onu tezu. Veoma je zanimljivo, ali je upotrebljivo samo kao smernica u razmatranju konstrukcije i kao veoma dobro principsko objasnjenje. Praktican znacaj ima samo za tu odredjenu sasiju. Svako ko planira da napravi nekakvu sasiju trebalo bi da procita oba dela (A i B). Vrlo korisno stivo!
          Cini mi se da smo zaista krenuli u blagi off, jer ovde se ipak govori o sasiji za buggy. Ja sam u svojim postovima imao u vidu sasiju za coupe 2+2, sa akcentom na tezini sasije. Uzgred, torziona krutost Alfe Brera je 28 000 Nm po stepenu, a za ovaj Locost7 su posle optimizacije uspeli da izvuku oko 6 000. No, treba imati u vidu i ukupnu masu vozila.
          Sve u svemu, sasija za buggy je konstruktivno povoljnija zbog manje ukupne duzine, smanjenih otvora za vrata, cvrste konstrukcije "krova", mekog ogibljenja i njegovih dugih hodova. Celik koji je koriscen za ovaj Locost je "mild steel" sto bi mu doslo niskougljenicni celik sa 0.3% ugljenika. Cevi su sve kutijaste. Postoje takve besavne kutije, ali mislim da je kod nas lakse naci zlatne cevi! Kutijasti profili se kod nas rade od C.0361 a to je drugi naziv za blato. Sve u svemu, mislim da je moguce napraviti buggy od takvih cevi, na strateskim mestima dodati lim, ali ce tezina takve skalamerije biti...
          Bah, trebalo bi jos stosta napisati, ali sam u nekoj guzvi. Nastavak sledi...

          Comment

          • Impuls
            CBC Član
            • 28.02.2006
            • 64
            • Vrsac

            #35
            Cevasta sasija-Srodan topic

            Postoji jos jedna tema sa slicnom problematikom :

            http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... dab3f77a3c
            Ne bi bilo lose da pregledate, kao cross-reference.

            Comment

            • nkosta
              CBC Veteran
              • 05.08.2006
              • 140

              #36
              MAlo sam bio u off-u ovih dana ali evo stizemda se zahvalim Impulsu na "pregledanju" teze onok momka iz engleske
              Prilicno je jasno da nacrt za sasiju koji cesto vidjamo nije kompletna i da moze dosta da se popravi. Meni se teza dopala jer mi kao amateru "otvara oci " ... nisma imao pojma da 1mm aluminijumskog lima ima neki znacaj na shasiji.
              Zaista toplo preporucujem onaj link gore posebno za one manje obavestene os tome , prave amater.
              Ostaje izgleda jedan jako vazan problem .. kvalitet materijala

              Boost .. od cega onaj tvoj ortak pravi shasiju Sonetta ( "Od gvozdja..." ) , mislim od kog celika bash.
              Opet @Boost .... pominjao si da su analizama uocene neke slabosti ( principijelne ) Locost sedmice pa bi mozda bilo interesantno cuti detalje
              Izvinjavam se sto gnjavim po forumu ali moje znanje jako polako napreduje pa .... povremeno otkrivam toplu vodu ali imajte razumevanja

              Do nalazenja kvalitetnog materijala odoh da citam ovo dole ima 5 miliona postova o lotusu ali se u principu moze primeniti i ove teze

              Comment

              • nkosta
                CBC Veteran
                • 05.08.2006
                • 140

                #37
                Impuls

                @Impuls
                Jesu li ti ugradili plin ???
                Ako si zavrsio sa tim ajde da malo vidimo za one matrijale za shasiju ( bilokoju )
                U trazenju nisam ni milimetar odmakao.
                Doduse nAsao sam u Ameriki 4130 1X1X0,065 6' ( stopa) DUGA cevka A CENA MALO PREKO $ 52.To ti je za Locost konstrukciju $ 967 bez slanja i carine i handlinga.
                Ostaju one madjarske cevi ali jos tacno ne znam od cega se BRE pravi ta sasija ( aman BOOSTE pitaj tog tvog momka sto pravi Sonnet 7 )
                Impulse uporedi nekako onaj materijal sa kojim je radio Duchman ( ne znam koji je ) sa onim madjrskim profilima
                ***
                " madjarske cevi, celik DIN 2391 (???) :
                -zatezna cvrstoca (Rm) : 540-630 N/mm2
                -granica razvlacenja (Re) : 350 N/mm2 "

                za koje si rekao dasu upola slabiji od C 4730
                ***
                " C.4730 u poboljsanom stanju :
                -zatezna cvrstoca (Rm) : 900-1100 N/mm2
                -granica razvlacenja (Re) : 700 N/mm2 "

                sa onim "pravim " materijalom 4130 koji se nalazi po svetu

                Sustinsko pitanje vrse li madjaske cevi( profili 1 x 1 inch ili mozda 30mmX30mm ?) dakle VRSE ILI NE VRSE POSAO ?

                Comment

                • Impuls
                  CBC Član
                  • 28.02.2006
                  • 64
                  • Vrsac

                  #38
                  Guzva

                  Pozdrav. Jes', ugradio sam plin kod Dore. Za 10-ku. A onda sam imao zmajarske obaveze : takmicenje u Subotici (i pobeda u klasi zmajeva), pa onda popravka ortakovog zmaja - pukla mu ona cev od 7075 T6, pa onda s' njim u nabavku novog zmaja, pa cerkin rodjendan, a posao stis'o .... Nisam stigao da njuskam dalje oko tih cevi. Celu pricu o materijalima sam izneo samo da biste imali predstavu o razlici u cvrstoci i elasticnosti razlicitih materijala i oblika. Ne mogu ja da kazem : "Moze majstore, pravi od toga." pa posle bude : "Impuls reko..."
                  U principu, moze da se napravi od bilo kakvog celika, samo sto sasija od losijeg materijala mora biti konstruktivno ojacana, a samim tim i teza. O tome kako geometrija utice na otpornost mora malo i da se cita ili da se pregledaju razne konstrukcije (ne samo sasija) pa da se zakljuci gde je "zec". Hocu reci da se ne moze dati uputstvo za konstrukciju sasije ovako pisanjem na forumu. A od odabira materijala (u nasem slucaju, a u normalnom svetu uglavnom suprotno ) zavisice konstrukcija. Samo jos jedna opaska po pitanju karakteristika materijala, modul elasticnosti govori o tome koliko se materijal opire savijanju sve dok se ponasa kao opruga, tj. dok se po prestanku opterecenja vraca u prvobitni polozaj. Granica tecenja ili razvlacenja oznacava opterecenje gde elasticna deformacija prelazi u plasticnu, odnosno trajnu deformaciju. Dakle, svi proracuni za sasiju se moraju raditi (ili predpostaviti) tako da se ne samo ne predje granica tecenja, vec i da se do nje de dodje i to sa doobrom rezervom. Faktor sigurnosti sto bi se reklo.
                  Jos jednom podvlacim, nisam ja neki cika koji atestira konstrukcije pa da kazem : "Vozi Misko", samo delim sa vama ono sto znam i razumem u nadi da cemo jedni drugima pomoci.
                  Sto se tice one hiljadarke$ za materijal sasije "Locosta", mislim da i nije preterano. Ipak ta konstrukcija treba da zadovolji uslov male tezine u odnosu na cvrstocu, a to nigde nema za "sitnis".
                  Generalno, prava sasija se pravi iskljucivo od hrom-molibden besavnih cevi, sve ostalo je "sio mi ga Djura" varijanta koja moze da prodje, ali na ustrb performansi. Ko je nestrpljiv, moze napraviti sasiju i od kutijastih profila sa nasih stovarista, pooshteno je ojacati i zaraditi xx kilograma viska, ali ipak ce imati nesto originalno i zadovoljstvo da je sam nesto napravio. Praksa ce na kraju (posle voznje od xx kilometara) pokazati da li je bilo jeftinije kupiti skuplje cevi iz uvoza ili imati lomova i prepravki a ipak pretesko vozilo.
                  Bas sam u guzvi do 00, ali nisam zakljucio svoje pisanije na ovu temu. Treba mi malo vremena da otaljam obaveze kojih se nakupilo, a onda cu pokusati da sazeto i jednostavno napravim pregled materijala i konstrukcija (ukljucujuci i sazetak teze o FEM analizi onog momka iz Australije).
                  Pozdrav, kopajte dalje i pisite. Nadam se da ce se vremenom javiti neko sa vise znajnja i prakticnog iskustva nego sto ga mi ovde imamo.

                  Comment

                  • nkosta
                    CBC Veteran
                    • 05.08.2006
                    • 140

                    #39
                    Prvo : svaka cast za pobedu u klasi
                    Drugo : ta cevka je drugaru pukla na zemlji ( nadam se ja !)
                    Trece i najvaznije : detaljna procena stanja kad amateri pocnu da se zabavljaju sa ozbiljnim stvarima.
                    Tvoja dobra namera da podelis znanje ne vuce za sobom nikakve obaveze
                    , sem nase zahvalnosti.Ako te neko pogresno razume ili protumaci onako kako mu je lakse sam rizikuje.
                    Moja namera je da anketiram one koji su vec to uradili i mozda vec vozili pa da sam izvucem zakljucak , kad vec ne mogu lako da kupim 4130 kod nas ..
                    bez obzira na cenu bar znas da je TO TO. Ovaj internet i sluzi da se medjusobno korigujemo i obavestavamo. Parametri materijala su mi donekle jasni ali to nije moja materija i "ne vidim "je dobro iako su mi naocare uredu i razumem brojeve. Prakticno oslonicu se na najcesce koriceni materijal kod otresitih i razumnih amatera. I trazicu dok ima smisla 4130 ili paralelu njemu ali bas paralelu.
                    Moja namera nije da napravim Locost sa 2 kg/hp -u ... ni sa 4 kg /hp ali sve ispod 7 kg/hp je prihvatljivo i razumno , bar sada meni izgleda tako
                    ( mozda je i ovo amaterski san ali mi se cini izvodljivim za mene , ovo mesto i ovo vreme )
                    Pozdrav , cuvajte glave ... ta sprava se ne zove dzabe ZMAJ ( bljuje vatru-ako je motorni i pojede ponekog princa s'vremena na vreme )

                    Comment

                    • g60
                      CBC Senator XXL
                      • 20.10.2006
                      • 1011
                      • Vrachar je majka ;)

                      #40
                      Pozdrav!
                      A ima li kod nas nekih cevki da valjaju recimo u Jeep- u?
                      Ja sam se setio da u garazi imam komplet sve od Ford taunusa sem motora i grozno sam se napalio za 77
                      Stvarno, pre je delovalo mnogo teze a sad je cini mi se tolika latja

                      Znam coveka koji je u Bataji napravio 77 a sad pravi cobru!!!!
                      trebao sam da idem da gledam ali nikako...
                      Pozz

                      Comment

                      • nkosta
                        CBC Veteran
                        • 05.08.2006
                        • 140

                        #41
                        ovde po postovima ima dve adrese , jedna je neki Tomferr ,madjarska ali sa nasim sajtom a druga je neka u Paracinu.NA obe sam slao mail ...nista , paracince sam zvao telefonom >>>"... muz mi nije tu , zovite kasnije..."
                        JA pritiskam Impulsa i BOOST -a da utvrdimo 1) od cega sve ljudi prave locostove i 2) sta uopste imakod nas a da ima neki broj kao garanciju kvaliteta
                        KAD BI NEKO SPOJIO OVAJ POST SA ONIM PA DA NE SETAM TAMO-AMO .. star sam , bole noge
                        http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... dab3f77a3c
                        TAj Jeep sam smetnu suma , idem da probam

                        Comment

                        • Impuls
                          CBC Član
                          • 28.02.2006
                          • 64
                          • Vrsac

                          #42
                          cevi, ceeevi...

                          Pozdrav. Mislim da cu dici ruke od potrage za kvalitetnim cevima u Srbiji. Jeep Commerce ima samo savne cevi, oprema koju poseduju moze samo takve da izradjuje. Zvao sam "Celik" Beograd, i kod njih nista u nekom kvalitetu. Dadose mi broj nekog "Sender"-a iz Zemuna, ni kod njih nista. Jedina alternativa je da se cevi uvezu iz recimo Madjarske ili Nemacke ( a Svedska? Boost?) samo treba pronaci gde ih tamo ima.
                          Sto se sasije za buggy tice, kao sto rece nkosta, ako je cilj vozilo sa 7kg/ks, moze se to odraditi i sa manje kvalitetnim cevima, samo se mora voditi racuna o geometriji, tj. opterecenjima i otpornosti materijala. Mislim da sam vec rekao, ali da ponovim: buggy je u principu vozilo male mase pa u jedinici za torzionu krutost (koju uzimam kao generalni parametar) Nm/stepenu mozemo smanjiti onaj broj Njutna (tezinu vozila) u odnosu na vozilo koje je optereceno sa 5 putnika, punim gepekom, klimom i svom dodatnom opremom. Takodje, ukupna torziona opterecenja mozemo smanjiti dugim viljuskama vesanja i tackama oslanjanja amortizera blize centralnoj osi vozila. Smestaj i kacenje motora i menjaca takodje moze da se izvede na najpovoljniji nacin, pa to uz duge hodove viljuski i meko vesanje dodatno smanjuje potrebu za velikom torzionom krutoscu. Ako uzmemo kao pretpostavku da nas zadovoljava motor od nekih 100 Ks (mislim da za bagi ne bi bila zgodna neka "turpija" velike snage sa nepovoljnom krivom obrtnog momenta) dolazomo do cilja od 700 kg. Od toga oduzimamo tezinu dve odrasle osobe - oko 160kg, zatim oko 40 kg za fluide (ulje, voda, gorivo), pa nam preostaje 500kg. Neka neko izmeri tezinu akumulatora, tockova sa gumama i kocnicama, amortizera i opruga, recite kolika bi otprilike bila tezina motora i menjaca, pa da sve to saberemo i oduzmemo i vidimo koliko nam ostaje za sasiju, sedista, i upravljacki mehanizam sa vesanjem. Buggy - ji koje sam video uzivo nemaju duzinu vecu od 2.5m, a medjuosovinsko rastojanje im je ispod 2m. Prepusti preko osovina su izuzetno mali. Ako bi se koristio poprecno postavljen motor sa menjacem (iz vozila sa prednjim pogonom) ispred zadnje osovine, mogli bismo da dobijemo veoma povoljan raspored masa.
                          Dakle, ono sto predlazem je da pocnemo projekat Cannon Buggy, uradimo konstrukciju sasije, pa cemo zatim (nadam se) uspeti da nekako uradimo FEM analizu te resetke sa mogucnoscu ispitivanja cvrstoce sa razlicitim upotrebljenim materijalima i dodatnim ojacavanjima sasije.
                          Ovaj predlog je zamisljen da se radi kao zajednicka vezba, kao studentski projekti u normalnim zemljama. Stoga, molim da se ogranicimo na ono sto nam je siroko dostupno pri izboru motora, menjaca, opruga i amortizera. Dakle, necemo motor od 911-tice, Hemi V8, Ford 427, Merc 280 i slicno. Ako ste saglasni, razmislite do ponedeljka, zapisite sve sto vam pada na pamet, pa da se "cujemo".
                          Pozdrav svima, Sasha.

                          Comment

                          • Impuls
                            CBC Član
                            • 28.02.2006
                            • 64
                            • Vrsac

                            #43
                            Dopuna

                            Upravo sam iskopao da se cevi za hidrauliku rade od C.1212 sto i nije nesto, ali i od C.1502 - e to je vec dovoljno blizu onome sto nam treba. Mislim da su te cevi radjenje svojevremeno u Sisku, pa ako znate nekog u Hr ko zna nekog... Takodje, firma "Ventil" Aleksandrovac radi usluzno hidraulicne cevovode, sto znaci da cevi negde kupuju. Pa ako znate nekog ko zna nekog ko zna...
                            DIN standard, kao ni jedan drugi koji je paralela ovom JUS - u ne postoji (bar ne u mojim mudrijaskim knjigama).
                            Idemo dalje...

                            Comment

                            • Impuls
                              CBC Član
                              • 28.02.2006
                              • 64
                              • Vrsac

                              #44
                              Famozni 4130

                              Upravo sam zavrsio razgovor sa firmom koja je spremna da potrazi i eventualno uveze okrugle cevi od famoznog AISI 4130 celika u nekim normalnim kolicinama. Inace, standardno nabavljaju i isporucuju cevi od St52.3 celika sto je posle onog C.1502 sledeca varijanta koja dolazi u obzir. Otvaram anketu ko je sve zainteresovan za kupovinu 4130 cevi i izradu sasije iskljucivo od okruglih cevi! Ako bi se kupovalo za vise sasija odjednom, mogla bi se mozda obezbediti povoljnija cena. Predlazem da konstrukciju svedemo na dve dimenzije cevi po precniku.
                              Hajde sad, ja sam sutnuo, lopta je na vasoj polovini.

                              Comment

                              • nkosta
                                CBC Veteran
                                • 05.08.2006
                                • 140

                                #45
                                Dzabe si mi doturio loptu kad ja ne znam fudbal.. nema veze

                                O.K> ime vec imamo ( i kad se dete rodi prvo mu daju ime a posle sta ispadne ... )
                                Saglasan za ime ... kume .!
                                Saglasan za centralno smesten motor ispred zadnje osovine (YUGO 55= zakon za srbe .... )
                                Porazmisli o okruglim cevkama .. sigurno su interesantne ali ... MNOGO TEZE SE VARE I SEKU I KROJE ( presek dva valjka pod uglom = UZAS )
                                Za donji deo shasije mnogo je pametno i lakse cetvrtasti 25.4x25.4 ili 30x30. Za umetanje ( "W" i "X" ukrucivaci ) moze i fi 19 ili neki slican tu se sece samo u jednoj ravni.
                                Slicne konstrukcije vec odavo postoje na netu pa se treba veoma osvrnuti na njih.
                                Pravljenje sopstvene konstrukicje je JAko obiman i zahtevan posao... mislim da treba potraziti slicnu pa je adaptirati .
                                Kad sam se upisao u ovu skolu ja sam imao sasvim druge namere(buggy sa NIVOM ) ali je nekako stvar izmakla kontroli i poceo sam da skupljam delove za nesto stol lici na locost . Moram priznati da me sin "malo" pogurao u tom pravcu.Narucio sam i knjigu od Barnes i Nobleta i lockovao mi je pare na Vizi ali mi se posle izvinjavao sto je "out of stock"
                                Koliko sam video na netu NOVA "KNJIGA" ( Novo izdanje Ron Chempionove knjige o Locostu ) izlazi POSLE NOVE GODINE i zato je oni nisu imali. Cenim da ta knjiga mora da se ima ( stara ili nova)
                                Postoje i neke diskusije koje je menadzirao onaj momak Rorty o GENERACIJI II Locostu baziranom na VW golfu ( 3 ili 4 ) i ima nekih zakljucaka o tome ali je to klasicna konstrukcija ( RWD ,koliko sam razumeo)
                                Zalazem se da se shasija ( zbog jednostavnosti dimenzionisanja i secenja i varenja ) UGLAVNOM radi od cetvrtastih profila... ko sav normalan Locost svet.Okruglasti samo za dodatnu krutost izmedju.
                                U fazi smo preliminarnog definisanja karaktristika projekta ( beshe li envelopa ? )Srpski receno ako znamo sta cemo .. lako cemo.

                                Comment

                                Working...
                                X