Sport opruge i std. amortizeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Sport opruge i std. amortizeri

    Juche odem do amortizerdzije - tip ima radnju u kojoj se bavi samo prodajom i ugradnjom amortizera. I pokrenem prichu o eventualnoj zameni istih (hocu josh malo tvrdji auto), ali sa napomenom da je automobil spushten za neka 2cm od standarda sa sportpack oprugama (ne sa rucho turpijanim oprugama, vec sportpack iz Alfa 155 kolekcije).

    Poenta pisanja i pitanja je njegova izjava koja je u smislu, nikako ne bi trebao ugraditi standardni amortizer u kombinaciji sa takvim oprugama jer ce vek biti skracen.

    Hm, pomislim; hoce da mi proda neshto verovatno, ali ne.. Nije imao nishta, tachnije nije trazhio drugi proizvod koji bi bio eventualna zamena, jer zna da ga nema.

    Koliko ima veze sa realnoshcu ova konstatacija? - Sa jedne strane verovatno ima jer amortizer radi u drugom rezhimu, tachnije recimo nulta tachka mu je 2 cm nizha od predvidjene, ali da li uopshte postoji neshto shto je predvidjeno ili ne?

    Hajmo malo brainstorming-a? Thx!
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • vega
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2006
    • 324
    • Beograd

    #2
    Re: Sport opruge i std. amortizeri

    Originally posted by killaz
    Koliko ima veze sa realnoshcu ova konstatacija? - Sa jedne strane verovatno ima jer amortizer radi u drugom rezhimu, tachnije recimo nulta tachka mu je 2 cm nizha od predvidjene, ali da li uopshte postoji neshto shto je predvidjeno ili ne?
    Osim sto mu je default malo pomeren, ne postoji nista sto bi mu posebno smetalo, sumnjam da mu se radni vek smanjuje ista bitno. Tvrdja opruga ima kracu amplitudu pa mu po nekoj matematici radni hod amortizera dodje na isto (iliti klip nece stici do kraja ni pod razno). Ovo naravno u slucaju kad je auto spusten 2 cm i sa krstenim oprugama.
    ... and then the damn thing gone wild!

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Nista bitno smanjen vek amortizera jer vozis auto prakticno kao da je opterecen ili ajde jednim putnikom pozadi.
      Malo pre procure uljni amortizeri ali je nihov zivotni vek po "mojoj" proceni skracen ne vise od 15%.
      Ako su amortizeri gasni mislim da nema nikakvog skracenja...jedino ga mozes ostetiti pre pri nekim provalijama gde pucaju felne ali sa druge strane sa tvrdjom oprugom ce teze doci do kriticne amortizacije ( uostalom zato postoje gume granicnici da sacuvaju amortizer.

      U svakom slucaju za izletanja po Fruskoj gori su dobri
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        Koliko ima veze sa realnoshcu ova konstatacija?
        svi proizvodjaci, fabrike auta a i u nezavisnim knjigama profesionalaca jedinstvena je ta konstatacija, dakle sudeci po tome konstatacija je potpuno tacna.
        u realnosti, svasta se cuje ali ja jos nisam cuo da je neko prosao bez problema sa amortizerima (standard) a sa spustenim autom na iole duzi upotrebni rok vozila.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Deki
          CBC Senator XXL
          • 18.02.2005
          • 307
          • Beograd

          #5
          Naravno da je standardnim amortizerima skracen vek trajanja.

          Ako postoje kit pakovanja (renomiranih proizvodjaca) tkz suspension kits gde za spustanje od -40 mm stavljaju kracu oprugu i kraci, ali pojacan amortizer valjda je jasno da to rade s razlogom.

          Razlika u ceni ovog kompleta i posebno kupljenih opruga i posebno kupljenih standardnih amortizera je relativno mala i onda se postavlja pitanje zasto se drndati, a ne kupiti ono sto je vec upareno.

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #6
            Da postoji neshto tako upareno, vec bih ga pazario i to pogotovo ako je razlika u ceni, kao shto kazhesh mala. Necu ni da spominjem koja je cifra samih opruga u Mass Company a kamo li amortizera zajedno sa njima...

            Inache, amortizerdzija bi ugradio std, ali ne bi dao garanciju na iste.
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              oces da kazes da za tu Alfu se ne proizvodi lowering kit ?
              ne mogu da verujem.
              ajde da nema kod nas da se kupi u radnji, to bih ocekivao.

              da probam da pomognem, koji je to model tacne oznake i da li se prodavao u SAD, da pogledam tamosnju ponudu.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #8
                Postoje eibach pro kit opruge(to je naziv) koje spuštaju 3 cm ali to su samo opruge. Ja sam ih ugradio na standardne amortizere i poznajem još ljudi koji su tako uradili bez menjanja standardnih amortizera i to radi sasvim ok, ležanje je drastično unapređeno. Za nijansu bi sigurno bolje ležao sa sportskim amortizerima ali s obzirom na cenu sačekaću da mi umru fabrički amortizeri pa ću zameniti za neke bolje. Zna li neko da li u Srbiji ima uvoznik koni-a i ko je?

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #9
                  Da, kod nas postoji Eibach Pro kit za spushtanje, ali prvo shto se isti cheka, drugo shto koshta makar dva puta vishe nego u Nemachkoj.

                  I trece, time se nishta ne zavrshava, jer opruge vec imam - a amortizeri? -Vidimo koliko su bitni. Videcemo, iskrsao je komplet set za 155-icu, Apex opruge sa Boge amortizerima.

                  @brick: Ovaj model se nije prodavao u SAD...

                  Javljam shta sam uradio (soon).
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Ja sam dosta dugo vozio standardne amortizere na Eibach oprugama nizim za 25mm. Iako auto jeste tvrdji, i krace opruge sigurno u nekoj meri (kolikoj, to niko 100% sigurno ne moze reci) doprinose kracem veku trajanja, ali ti amortizeri su vozeni tako oko 40.000km, i kad su skinuti sa auta apsolutno nista im nije falilo, preradjeni za drugi auto i dan danas se voze bez curenja.

                    I sami proizvodjaci opruga savetuju da se sa standardnim amortizerima ne koriste opruge nize od 30mm, ne zato sto ce amortizerima biti kraci vek trajanja, vec je savrseno moguce da na premekanim amortizerima, pri udaru na kakvu jacu rupu, amortizer dodje do kraja hoda jer nema dovoljno snage za rebound odnosno preostalog hoda da amortizuje kretanje sasije - a onda se leti sa puta.

                    Po mom misljenju, max. do -30mm je OK na standardnim amortizerima, -25 mi je najprihvatljivije, sve nize od toga mislim da nije dobra ideja.
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #11
                      Originally posted by 206
                      ... preradjeni za drugi auto i dan danas se voze bez curenja.
                      Ovaj deo me zanima... Preradjeni, koji su bili? Gasni ili uljni i prerada je ushla u kom pravcu; ostali gasni ili si preshao na uljne itd..? Razmatrao sam i verovatno cu to uraditi sa starim setom, ako uzmem jedan novi...
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        Svi proizvodjaci amortizera se slazu da do -30mm ne treba kraci amortizer. Na Bilstein-ovom sajtu imas amortizer "sport" koji je kraci nego standardni i tamo ima napomena da se koristi samo sa oprugama 30mm i vise kracim nego fabricke za dani model auta.
                        Usput, moj auto koristi VW "Sport running gear" 1BE opruge i amortizere. Opruge su krace 20mm od standardnih a amortizeri su potpuno isti kao fabricki samo sto imaju komoru sa gasom nesto veceg pritiska nego fabricka varijanta.
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #13
                          ajd da ne postavljam novu temu
                          naletio sam na misljenje da se auto bolje ponasa na standardnim oprugama i
                          tvrdjim amortizerima nego na kracim oprugama i standardnim amortizerima.
                          ima li ko kakvo misljenje / iskustvo?
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Da odgovorim kakvo je moje iskustvo
                            Znaci, auto je 1650kg tezak,pogon na 4 tocka
                            Standardno ogibljenje 150mm klirens, amortizeri uljani + komora sa gasom niskog pritiska.

                            Prvo sam zamenio fabricke amortizere na Koni Sport (zhuti), oni su cisto uljani zato sto Koni smatra da je auto pretezak da bi bio sa gasnim.
                            Kola su postala nemirnija na pravcu kada se nalece na kanale od kamiona i autobusa. Morao sam vise da radim sa volanom. Skinuo ih i dotegnuo prednje za 1/2 kruga (ukupno 2 kruga moze) a zadnje za 1/4 kruga. Nesto bolja voznja ali i dalje problemi sa skakutanjem.
                            Drugo, postavio 1BE Sport VW opruge (-20mm) na nov komplet Koni Sport (znam da mogu da se dotezu ali sam kupio potpuno nove). Mnogo bolji prolazak kroz krivine ali skakutanje po kanalima na safaltu ostalo.
                            Trece, skinuo Koni i stavio 1BE Sport VW amortizere (zigovi su od Sachs i Boge, prednji/zadnji). skakanje/bacakanje levo/desno prakticno prestalo, u krivinama se vrlo-vrlo dobro ponasa i kocenje je mnogo bolje nego ove predhodne kombinacije.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              iskustvo
                              tacno tako kako si naveo.
                              a i logicno je s obzirom koja je uloga opruge a koja prigusivaca (amortizera) na uticaj dinamike mase -ovesene i neovesene.

                              ono sto moze da zbuni je da promenom opruga se obicno menja i staticki polozaj tezista vozila a time i drugacija raspodela masa tokom voznje i delovanja inercijalnih sila pa se to pripisuje dobitku nastalog od opruga a poreklo je nesto drugacije osnove.

                              sa druge strane amortizer najvise utice na ponasanje kretanja vozila, i amortizaciju (prigusenje) kretanja mase tokom voznje.

                              poznato je da bez amortizera (funkcije istoga npr iscureo) se kocioni put drasticno produzava.
                              sa druge strane koiconi put ne zavisi (ili jako malo, jedva merljivo) od visine opruga odnosno skracenja istih.

                              podesenost vesanja je kompromis prema nameni, nize teziste uz manji klirens poda vozila daju bolje ponasanje vozila pri dejstvu inercionih sila ali stvaraju probleme pri voznji neidealno glatkom pistom.

                              i obrnuto, veliki klirens obezbedjuje prohodnost i sposbnost apsorpcije neravnina puta ali losije ponasanje kada nije voznja na pravcu.

                              pronaci optimum, ili imati aktivno vesanje koje se prilagodjava trenutnoj podlozi i trenutnim zahtevima vozaca stare dileme koliko para prema muzici za zeljene rezultate.

                              neki redosled vaznosti iz prakse -guma, amortizer, opruga za maksimizaciju sile trenja kotrljanja koja i drzi ceo automobil na zadatoj putanji odnosno ponasanja i stabilnosti vozila.

                              tim redosledom bih ja radio unapredjenja.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X