Druklager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksa
    CBC Senator XXL
    • 23.10.2004
    • 701
    • Novi Beograd, SC

    Druklager

    Ako nekog ne mrzi, a zna sta je to molio bih da napise:

    Sta je to druklager i cemu sluzi?
    Kakvo je to hidraulicno kvacilo i zasto druklager za njega kosta mnogo (ford mondeo)?
    Kako se manifestuju eventualni kvarovi, ako su korpa i lamela u dobrom stanju?

    Hvala, pozdrav!
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Hm.. da probamo neki slobodni prevod?

    Druck > Pritisak => Potisni
    Lager= Lezaj

    Znaci da lezi na samoj lepezi priljubne ploce kvacila i da svojim pritiskom omogucuje odvajanje tj spajanje kvacila.
    Na mehanickom kvacilu je konstrukciono vezan za viljusku koja ga preko sajle pomera da nalegne i potisne centralni deo lepeze . Dakle u pitanju je jedna poluga na viljusci.
    Sad kod hidraulicnog je malo drugacije ali opet ista stvar funkcionalno.
    Ovde je potisni lezaj fixiran na hidraulicnom klipu, te se pomeranjem klipa na vani , potiskom na pedalu kvacila odradjuje funkcija razdvajanja kvacila.

    Kad je kvacilo spojeno dakle pedala nepritisnuta , ako je lezaj los zna da se cuje zveketanje iz korpe kvacila. To isto nestaje sa blagim pritiskom na kvacilo.
    Ali, ako se pritiskanjem na kvacilo javlja metalni zvuk kao da se koci po shinama, onda je lezaj blokirao i stvara frikciono trenje na lepezi. Nikako dobro tako koristiti auto jer priljubna ploca i sam cilindar zive opasan zivot (hidraulicni cilindar -pomocni - slave , onaj gornji koji je vezan za pedalu kvacila se zove glavni, master ) .

    Zasto je skup? Hm.. normalna cena za vecinu auta je oko 15-20 ? , sad neznam za mondea da li je mozda sastavni deo sa klipom cilindra i ide kao reparacioni set za isti? To bi moglo biti objasnjenje ili neko voli tvoje novce vise od tebe
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      #3
      Za mondea je sam druklager dosta preko 100e.

      E sad, zasto sam ja to pitao.
      Izgleda da je neko hteo da na mom autu, vlasnik pre mene, malo pristedi vise nego sto je trebalo, pa mi se cini da je promenio korpu i lamelu, a taj druklager verovatno ne, i to ocigledno zbog cene.
      U konacnom ishodu, auto odlicno vuce, ne proklizava lamela, ali:
      kada se npr pri dodavanj gasa, naglo otpusti papucica pa naglo stisne papucica gasa, auto kao da se cima, znaci ne ponasa se kako bi trebalo , i kako se mondeo od mog prijatelja, maksimalno ocuvan i sa prvom lamelom ponasa, da glatko ubrazava , usporava.

      Da ne bude zabune, kad ja dam gas, auto kontinualno ubrzava, tzv 'cimanje' nastaje pri otpustanju gasa ili naglom dodavanju.
      Izrazenije je pri polazenju na uzbrdici, iz stajanja.

      Moje misljenje je da je krivac za sve to taj druklager.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Druklager nema veze sa tim.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • jaksa
          CBC Senator XXL
          • 23.10.2004
          • 701
          • Novi Beograd, SC

          #5
          Sad sam zbunjen, totalno.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Pre mi zvuci kao greska na lameli da su federi ublazivaca momenta popucali , ili je korpa kvacila otisla.
            Skini to sve i sredi da nebi doziveo havariju koja ce kostati mnogo novaca da se razresi!
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • maki
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 878
              • Budva, CG

              #7
              Najvjerovatnije su federi popucali,bilo bi dobro da to sto prije pogledas jer se moze desiti da se komadic federa zaglavi u korpi i blokira mjenjac, to se kod nas cesto desava jer su lamele strasno "kvalitetne" pa mogu da izdrze cak i do 30-tak hiljada km
              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

              Comment

              • jaksa
                CBC Senator XXL
                • 23.10.2004
                • 701
                • Novi Beograd, SC

                #8
                Hm, toga sam se iskreno govoreci i plasio.
                Sad mi se cini da onda nije zamenjena korpa i lamela vec samo lamela, cime bi se verujem ovo ponasanje vozila objasnilo.

                Da li ti problemi sa korpom, lamelom i druklagerom mogu da izazovu vibriranje (preciznije, ljuljanje, shaking) vozila pri akceleraciji, dok se dodaje gas?
                Trapovi sasvim ok, centrirani, tockovi balansirani, nove gume.
                Pojava je pracenja i nekim kao lupkanjem koje se oseti pod pedalom gasa, a bogami i chuje u odredjenom momentu pri ubrzavanju, nezavisno od stepena prenosa u kome je menjac. Lupkanje prestane i nije uvek identicno, mada shaking ostaje i najizrazeniji je na brzinama od 50-90kmh.
                Za to su mi rekli da moze biti i zglob menjaca sa desne strane (onaj sa tripodom, inner CV joint), koji spaja 2 dela desne poluosovine (ne onaj kod tocka) Taj zglob sam vec menjao, doduse ugradnjom polovnog, nije bilo ljuljanja jedno 5k km ali sad se ponovo javlja, zajedno sa lupkanjem koje sam opisao. Pri zameni silen blokova, majstor je primetio da dva dela poluosovine spojena tim zglobom imaju veci 'rad' tj da stoje dosta labavo.
                Napominjem da se problem sa 'cimanjem' javlja sve vreme, a nemam predstavu da li su te dve stvari, cimanje i ljuljanje povezane.

                Savet nekoliko majstora je da vozim i da to nije nista tj da tu nema sta da se radi osim da se sve raskupusava a to niko nije voljan da radi jer je lamela ok, ustanovljeno tako sto je auto proban i ide i vuce bez proklizavanja (velika mudrost), naravno, to je za mene neprihvatljivo a trenutno sam prinudjen da ipak tako vozim usled cene delova:
                Set korpa+lamela+druklager za mondea sa hidraulicnim kvacilom made by LuK, najjeftinije 280? + ugradnja koja ne znam koliko je.
                Bas fino

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Postoji mogucnost da je lamela iz domace radinosti tipa sa novim oblogama a starim lamelcentrom .

                  Skakanja i vibracije koje opisujes zvuce kao da imas problema sa suvim homokinetickim zglobovima.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • jaksa
                    CBC Senator XXL
                    • 23.10.2004
                    • 701
                    • Novi Beograd, SC

                    #10
                    Boost, opsezno sam editovao gornji post dok si ti pisao odgovor, molim te da pogledas ver 2.

                    Ako postoje problemi sa homokin. zglobovima, onim na tockovima, onda bi se vibracije javljale i pri rolanju vozila, bez gasa, ali one se javljaju iskljucivo pri dodavanju gasa, pri akceleraciji.

                    Comment

                    • maki
                      CBC Senator XXL
                      • 03.10.2004
                      • 878
                      • Budva, CG

                      #11
                      A koji je motor kod tog forda,nebi trebalo da to ima ikakve veze sa ljuljanjem auta pri vecoj brzini,kad popucaju ti federcici, uzrokuje da auto nekrece glatko vec kako ti pustats pedalu kvacila ono naglo spoji i malo trzne,i ono sto si opisao da trza kad naglo pustis gas pa opet stisnes.Ako ti je dizel malo starije generacije sa mehanickom pumpom visokog pritiska onda je normalno da pod papucicim gasa osjetis kao neko vibriranje dok je pritiskas i pustas.A ako je lupkanje samo kad ubrzavas i ono ubrzava kako auto ubrzava,onda je to najvjerovatnije neki od unutrasnjih lezajeva na poluosovinama,lijeva ili desna to mora majstor da vidi na kanalu kad ih prodrma,ali ni ovo nema veze sa ljuljanjem pri ubrzanju
                      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                      Comment

                      • maki
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 878
                        • Budva, CG

                        #12
                        Ako ima lufta onda je neki od tih unutrasnjih lezajeva
                        HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          OK.. samo da znas da suvi zglobovi mogu da daju taj fenomen i samo pod opterecenjem.

                          Inace za lamelu uradi ovako:
                          Podigni jednu stranu auta, dakle jedan prednji tocak, te ga ubaci u 1 brzinu.
                          Skloni zastitni poklopac nad inspekcionim otvorom (nalazi se tu gde se luftira hidraulicno kvacilo) uzmes baterijsku lampu i jednog drugara koji ce da vrti (cima) tocak napred nazad .
                          Gledaj spojnicku osovinu (moguce je videti da li se ona zasukuje u odnosu na korpu kvacila, dok tocak cima okretanjem napred nazad. Mislim na okretanje do 3-4 stepena kruga tocka jer veci luft nebi smeo da imas.
                          Dakle ako se spojnicka osovina pomera u tim trenutcima u odnosu na zamanjac (ili spoljni deo korpe) greska je u lameli.

                          Usput mozes na taj nacin da propratis ima li jos gde lufta u tranmisiji.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • jaksa
                            CBC Senator XXL
                            • 23.10.2004
                            • 701
                            • Novi Beograd, SC

                            #14
                            Motor je stari klasicni dizel, doduse turbo, 1,8TD, sa Lucas Bosch pumpom, ali problem do motora nije, to sam siguran, cak , motor je presao 128.000 km, stvarnih (kao i ceo auto).

                            Lupanje koje se cuje je nesto kao du-du-dudududu-du, na npr 10-20 kmh i onda prestaje da se cuje s tim da se pretvara u tu vibraciju (mozete misliti koliko mi je glupo ovo da opisujem, bilo tekstualno, bilo recima, pogotovo kod majstora )

                            Comment

                            • jaksa
                              CBC Senator XXL
                              • 23.10.2004
                              • 701
                              • Novi Beograd, SC

                              #15
                              Ok, da bi mi sad sve bilo jasnije:
                              Sta su suvi zglobovi ?

                              Edit:
                              Mislim da ja necu umeti da odradim zahvat koji je sugerisan, u svakom slucaju hvala.
                              Citajuci ceo ovaj thread ne mogu da verujem na kom su nivou nasi majstori, nema kod njih ovakvih saveta i slicno, strasno.

                              Hvala vam,
                              Pozdrav!

                              Comment

                              Working...
                              X