Razlika u kočionoj sili kočnica zadnje osovine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ĆOMI
    CBC Senator XXL
    • 31.08.2006
    • 1705
    • Braće Jerković,Vozd
    • Stilo JTD 16V

    Razlika u kočionoj sili kočnica zadnje osovine

    Naime,da li je moguce da ako na zadnjoj osovini postoji razlika u sili kocenja od 78%,vozilo ni malo ne zanosi pri naglom,ili bilo kakvom kocenju?Da li je moguce da se tolika razlika u sili kocenja uopste ni na jedan nacin ne manifestuje?

    Veoma mi je bitno,jer sam upravo dobio "cestitku" od sudije za prekrsaje,bili me poslali na vanredni tehnicki i tu sam vec primetio neke sumljive akcije.

    Inace auto je Kadet E 1.3 benz. ako vam to nesto znaci.

    Hvala unapred na odgovorima!
    OPEL CLUB SERBIA
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    #2
    Kod automobila sa motorom postavljenim napred, i tezinom pretezno na prednjoj osovini, nije neobicno da se razlika u kocenju na zadnjim tockovima ne oseti u voznji. Prilikom kocenja masa automobila se dodatno "prebacuje" na prednju osovinu, a zadnja osovina se rasterecuje. Ako nema neke tezine na zadnjoj osovini (na primer, dzak cementa u gepeku), kocenje zadnjim tockovima se ni ne oseca. Problem koji moze da nastane sa zadnjom kocnicom je blokiranje tockova u krivini, praceno oversteer-om ("bezi **** iz krivine") - sa neravnomernom silom kocenja bi se ovaj efekat razlicito manifestovao, u zavisnosti od toga da li se skrece levo, ili desno. Naravoucenije - ne koci kroz krivinu. Ja sam na Renault-u 4 vise puta vozio sa izduvanom jednom zadnjom gumom, a da to nisam osetio dok nisam ili cuo da nesto lupa, ili uhvatio malo vecu brzinu (preko 40-50 km/h). Na Puntu sam (da kucnem o drvo - tok, tok) samo jednom imao busenje zadnje gume, na parkingu. Kretao sam se polako, pa sam cuo da nesto lupa pozadi pre nego sto sam osetio da auto zanosi - a imao sam i putnika na zadnjoj klupi. To samo pokazuje koliko zadnja osovina ima mali uticaj na ponasanje kola sa tezinom napred, prilikom kretanja po pravcu. Mozda bi tu razliku u kocenju osetio kad joj se najmanje nadas - na nekom ledu, kad ti se auto zavrti kao ringispil prilikom kocenja (jer je jedan tocak zablokirao, pa je malo "povukao" ostatak kola, pa se auto nasankao...)

    Na samom tehnickom nije neocekivano da se "mutne radnje" izvode, ali sasvim je moguce da imas veliku razliku u kocionoj sili na zadnjim tockovima, a da to nisi osetio.
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

    Comment

    Working...
    X