Carinjenje sasije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djuka
    CBC Član
    • 04.02.2006
    • 83
    • Novi Beograd/Blokovi
    • Peugeot 308 1.6 eHDI

    Carinjenje sasije

    E ovako pre neki dan dobar ortak (jedan od najboljih) je razlupao svoju Sierru 91' god. Zakucao ju je u ivicu kuce (izbacila ga krivina), razbijen ceo prednji deo, isasao iz ose, otisli kosevi... manje vise totalna steta,a i ako nije u svakom slucaju ne isplati se popravljati.. mislim limarijski

    1)Zanima me koji je postupak uvoza sasije znaci sve sta treba, koji papiri, gde da se ode itd. i da li je uopste moguce uvezti tako sasiju bez prekucavanja.. (sve detaljno)?

    2) Gde naci sierru stranca ili sasiju za sierru, ako neko zna neka pomaga sto pre mi treba znaci sierra 90-92 god. ona novija 4-oro vrata.

    3) I da li moze sa sierre stranca koja je ovde doterana da se uzme sasija i da se ista ocarini?

    Pomagajte ljudi hitno je!

    Hvala unapred.
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... e&start=25
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Djuka
      CBC Član
      • 04.02.2006
      • 83
      • Novi Beograd/Blokovi
      • Peugeot 308 1.6 eHDI

      #3
      Hvala,
      znaci ostaje samo onda gde naci samo sasiju i kako je najisplativije doterati je.. Jer zna neko mozda... ?

      EDIT:
      Nasao sam ortaku stranca ovde celog 91' god za 600 evra isti ko njegov sto je (bio) samo druga boja, nego me sada zanima da li je moguce rastaviti tu sijeru (skinuti motor i menjac, trap.. za dzabe su tom ortaku ruke) i oterati na carinarnicu takav auto i ocariniti sasiju (carina+PDV na sasiju je 24%) ali koliko su pisali u casopisu SAT da bi ocarinio sasiju treba ti racun za kupljenu sasiju (ili auto) u inostranstvu.. a ko jos kupuje auto a da ima racun, tako da ne verujem da i ovaj lik ima racun ?

      Comment

      • fantastik
        CBC Senator XXL
        • 28.07.2005
        • 417
        • Novi Sad

        #4
        prepakuj motor u taj za 600e i nakaci table i bog da te vidi ko ce kontrolisati sieru iz 92 god

        Comment

        • Djuka
          CBC Član
          • 04.02.2006
          • 83
          • Novi Beograd/Blokovi
          • Peugeot 308 1.6 eHDI

          #5
          Ispod nadvoznjaka posle buvljaka kada se ide ka gradu na moje vlastite oci je saobacajni pandur belom yugu 55-ici (ono u ne tako dobrom stanju) otvarao haubu da trazi (tj. gleda) broj motora i sasije... tako da ako bi stavljao motor u tu sierru morao bi da sredim "papire"

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            da li je moguce rastaviti tu sijeru (skinuti motor i menjac, trap.. za dzabe su tom ortaku ruke) i oterati na carinarnicu takav auto i ocariniti sasiju
            ne moze.
            sasija mora da se uveze -doveze direktno iz inostranstva i po posebnoj proceduri uputi na carinjenje.
            to sto si naveo bi moglo na nacin da rastavljenu Sijeru prvo izneses/ izvezes iz zemlje pa onda na sleperu uz pratece papire (racun, odjavu u toj nekoj zemlji iz koje uvozis, itd) uvezes po predvijdenoj proceduri.

            s obzirom na vrednost auta (Sijere) i cenu kostanja spedicije i papirologije ne verujem da se isplati (spedicija i papiri su skuplji u zbiru nego vrednost samog auta, ispravnog ovde kod nas).

            broj sasije na toj Sijeri je utisnut na desnom pragu napred, odmah pored desnog sedista, cisto info.

            pre procedure uvoza sasije postojecu Sijeru (koja je jos registrovana) treba da odjavis u MUP-u.

            procedura opisana u SAT-u je tacna, redosled postupaka i iznos taksi kako je navedeno.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • vega
              CBC Senator XXL
              • 21.02.2006
              • 324
              • Beograd

              #7
              Originally posted by brick
              broj sasije na toj Sijeri je utisnut na desnom pragu napred, odmah pored desnog sedista, cisto info.
              Ovo je fin info. Very easy mod! Think about it!
              ... and then the damn thing gone wild!

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8



                =]
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • Djuka
                  CBC Član
                  • 04.02.2006
                  • 83
                  • Novi Beograd/Blokovi
                  • Peugeot 308 1.6 eHDI

                  #9
                  Sa slike bi rekao da je ovo starija sierra (pre 90') da li je tako na svakoj mislim i na ovoj novijoj (90'-92' god.) ?

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    jesi li probao da direktno u razgovoru sa spediterom vidis da li postoji mogucnost carinjenja bez rasklapanja auta i teranja u carinarnicu ?
                    javna je tajna da se motori carine a da nikad ni ne vide luku beograd pa moguce da se slicno moze odraditi i sa sasijom. naravno preko telefona ti niko nece reci da to moze, najbolje direktno otici i raspitati se, ili ako imas nekog u blizem okruzenju ko zna nekog speditera i slicno....
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • Djuka
                      CBC Član
                      • 04.02.2006
                      • 83
                      • Novi Beograd/Blokovi
                      • Peugeot 308 1.6 eHDI

                      #11
                      Evo nesto sto sam saznao od Little na Streetrace forumu

                      Dobio sam konkretan odgovor na drugom forumu....

                      Evo ga celi postupak (otprilike):

                      "Cela karoserija može da se uveze pod istim uslovima kao i bilo koji deo automobila, ako već imaš automobil za koji je namenjena. Karoserija koja se uvozi može da ima na sebi i stakla, sedišta, tapacirung i slično, ali ne sme da ima elemente ogibljenja (amortizeri, spone, osovine) niti motor ili menjač. Karoserija mora da ima na sebi fabrički broj a osim računa, pri kupovini u inostranstvu bi trebalo uzeti i kopiju saobraćajne dozvole automobila od ona kojeg potiče, da bi u našem MUP-u pri registraciji mogao da dokažeš poreklo karoserije.
                      Specifičnost pri uvozu karoserije je da se ona obavezno carini u redovnom postupku. Dakle, na granici samo prijavljuješ da uvoziš karoseriju, a samo carinjenje se obavlja u carinarnici u mestu stanovanja. Carinska stopa za karoseriju je pet odsto, a kada se na to doda PDV (18%) ? ukupni izdatak za dažbine je 24 odsto.

                      Pri uvozu bilo koje robe, pa i delova za automobile, postoje dve vrste postupka carinjenja ? redovni i skraćeni. Skraćeni postupak se izvodi na samoj granici, i to tako što putnik usmeno prijavljuje stvari koje uvozi, carinik odmah određuje kolike su dažbine i one se odmah i plaćaju, čime je carinjenje završeno. Ovakav, skraćeni postupak carinjenja se primenjuje za delove automobila, a i za sklopove, uključujući i ceo motor. Međutim, karoserija se ne može ocariniti skraćenim već redovnim postupkom, koji je složeniji jer putnik na granici samo prijavljuje da uvozi motor ili karoseriju, a carinjenje se obavlja u carinarnici u mestu stanovanja. Dakle, ako iz inostranstva dovoziš karoseriju, pri dolasku na granicu treba da prijaviš da je uvoziš. Pri tome treba predati i određene obrasce, koje će u tvoje ime popuniti špediter. Inače, špediteri su neka vrsta agencije koja ne samo da ispunjava dokumenta, nego carini u tvoje ime daje garanciju da će uvezena roba (motor, karoserija...) biti ocarinjena. Zbog toga se usluga špeditera na granici ne može izbeći, a ona košta oko 2.500 dinara. Na graničnim prelazima svoje ispostave ima više špediterskih firmi, pa možeš i sam odabrati neku od njih.
                      Na osnovu dokumenata koje na granici predaš, carinik će odrediti u kojoj carinarnici treba da obaviš carinjenje, a to je po pravilu carinarnica najbliža mestu na kome stanuješ. Takođe se određuje u kom roku moraš da obaviš carinjenje, a svi ti podaci su upisani u takozvani tranzitni dokument (propratnicu) koju dobijaš na granici.
                      Kada dođeš u mesto stanovanja, karoseriju treba da predaš u carinsko skladište i da se obratiš špediteru sa kojim ćeš nastaviti proceduru uvoza. To ne mora da bude ona špediterska firma čije si usluge koristio na granici, a cena usluge je oko 4.000 dinara. Špediteru treba da predaš dokumenta, a on će popuniti potrebne obrasce i predati ih carinarnici. Carinarnica obično u roku od dan-dva pregleda dokumentaciju i karoseriju i određuje visinu carine i PDV-a. Špediter će na šalteru carinarnice podići obračun ovih dažbina, a one se plaćaju u pošti ili banci. Priznanicu predaješ špediteru a on sa njom na šalteru carinarnice preuzima carinsku deklaraciju u kojoj piše da si platio uvozne dažbine. Ostaje još da preuzmeš karoseriju iz carinskog skladišta i time je procedura uvoza završena. Cena skladištenja zavisi od skladištenja i broja dana koje deo provede u njemu, pa treba računati na dve do četiri hiljade dinara.
                      Opisani redovni postupak se uvek primenjuje kada se uvozi karoserija, ali može da bude primenjen i za bilo koji drugi deo, ako to putnik želi. Dakle, za sve delove, osim karoserije, imaš mogućnost da carinu platiš na granici, ili da ga na granici samo prijaviš, a da carinjenje obaviš u mestu stanovanja, odnosno u najbližoj carinarnici. Realno, nema razloga da se upuštaš u redovni postupak, jer to podrazumeva ne samo dodatnu proceduru nego i troškove za dva špeditera i ležarinu, koji ukupno iznose oko 100 evra. Eventualno, razlog bi mogao da bude različita carinska stopa, jer se na granici uvek plaća 10 odsto carine, a u redovnom postupku carina zavisi od vrste dela, pa, na primer, za menjač iznosi jedan odsto. Kada se sve sabere, ispada da bi dodatni trošak za redovni postupak mogao da se isplati ako deo (ili delovi) koji se uvozi košta preko hiljadu evra, a to je vrlo redak slučaj.

                      Ako se kupuje samo karoserija treba da imaš račun kojim dokazuješ poreklo, s obzirom da se karoserija inače ne registruje onda verovatno nje neophodna, mada ako imaš i to dodaj u dokumentaciju.
                      E sad... za vozilo mora da da bude prijavljen uvoz i tu je u stvari kvaka.
                      Ako kupujes ovde, a automobil cuci ovde duze vreme, i nije predhodno carinjen imaj u vidu da je nemuguće, za fizička lica, da ga naknadno ocarine. To je zato što ne možeš da uradiš carinjenje u, recimo, Beogradu ako nemaš propratnicu za šasiju i to sa carine. Neko ko prodaje šasiju ne može da ima tu propratnicu zato što u njoj uvek piše rok carinjenja par dana, a ako je to isteklo već je napravaljen prekršaj..

                      Kada svom automobilu zameniš karoseriju ili motor, tu promenu moraš da prijaviš MUP-u. Pošto su broj karoserije i motora osnovni podaci za identifikaciju automobila, saobraćajna dozvola mora da se zameni da bi se u nju upisali novi podaci. To ujedno znači da broj motora mora da se prijavi uvek kada se menja blok motora, jer je na njemu upisan broj motora.
                      Dakle, nakon što zameniš karoseriju, treba najpre da odeš na tehnički pregled, gde će se konstatovati da je u automobil ugrađena karoserija. Podaci o tome se upisuju u registracioni list koji dobijaš na tehničkom pregledu i zatim ga predaješ u MUP-u, zajedno sa računom iz inostranstva i carinskom deklaracijom kojima dokazuješ kako si nabavio karoseriju."

                      Iz svega navedenog najbolje je da potrazimo nekog limara da "ocarini" vozilo

                      Jer zna mozda neko nekog ?

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        samo da te obavestim da se za tako nesto ide u "buvaru" i onaj čiji je auto i onaj ko to uradi ( limar) ...
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          sad bas nesto neznam da su silni limari zavrsili po buvarama, ali svejedno,djuka, ne ocekujes valjda da ti neko ovako na forumu da odgovor tipa "e, zika limar iz donjeg kukunovca meni radio brojeve" ....
                          ...a ima ovde i policajaca na forumu, sad ce da te prate i motre na svaki tvoj korak, navuko si udbu sebi na vrat , a sebe svrstao medju auto mafiju

                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #14
                            ma jok ...dobiće dve karte za Bambilend(Požarevac)

                            ako stigne do suda...buvara negine...a to što su nekim limarima panduri pogledali kroz prste..to je druga priča... uglavnom poenta je da sam hteo da napomenem..da zna šta radi..ništa drugo...
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #15
                              pa dobro, mozda su u par navrata zavrsili u mardelju neki marginalci iz velikih lanaca auto mafije, ali ovakvi pojedinacni slucajevi se u najgorem slucaju zavrsavaju oduzimanjem automobila...i to najcesce vlasnik ni ne zna da mu je auto "krsten", vec na nekoj rutinskoj proveri padne i eto...
                              sad zamisli da su hapsili ljude koji su igrom slucaja dosli do automobila koje je neko odradio ?? trebaju ipak dokazi da si ti to uradio a da nisi kupio takav auto... takodje posto je auto totalno havarisan o cemu verovatno postoji zapisnik, hipoteticki gledano uspesnim odabirom delova sasije sa starog auta i stranca se moze napraviti legalan automobili, znam za brdo tih automobila kojima je broj tu na patosu, a menjani i prednji i zadnji kraj, postoji zapisnik o havariji sto objasnjava varove na karoseriji u procesu poprake.. postoji tacno definisano dokle se sme seci, tako da bez glavobolje moze se od toga napraviti skroz legalna varijanta
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              Working...
                              X