Na neke komentare da mi je servo nekako tezak zainteresovalo me je da li se menja ulje na servu kad se to radi? interesuje me sve u opste oko serva i njegovog odrzavanja...
Da li se menja ulje u servu?
Collapse
X
-
Originally posted by dfastPotrebno je samo ispustiti vazduh iz sistema, namota se volan u jednu stranu pa ispusti vazduh, zatim na drugu stranu isto i to je to.
Ok pogledacu u manualu sta pise, a ako neko ima neki info neka javi.
Comment
-
-
Gde se nalazi mesto za ispustanje ulja iz serva?
Izmedju ostalog sistem ima i filter za ulje. I on se menja. Jako je vazno da se cesto kontrolise nivo ulja a kad dodje vreme da samo pocne da curi negde eto prilike za zamenu gumica, filtera, ulja a mozda i za zamenu remontovanom ili cak novom letvom volana. Pumpa ako ne ostane bez ulja obicno traje jako dugo. Meni se desilo da sam vozio jer sam morao 400 km uglavnom po autoputu BEZ ulja. Nista se sa pumpom nije desilo na srecu zbog okretanja na suvo. Kad sam stigao kuci samo sam zategao holender koji se delimicno odvio gde je pumpa izbacila svo ulje i sipao novo ulje. Jako je takodje bitno da se ne sipa bilo kakvo ulje nego kompatibilno sa onim koje trazi proizvodjac auta za taj model. Ne samo ATF i teraj. Moze i to, ali mogu da stradaju gumice pre vremena ako je predvidjeno neko drugo ulje. I ovde ima ulja razlicitog kvaliteta i osobina u okviru jedne grupe po kompatibilitetu. Recimo jedno je jevtinije i mineralno (9 eura litar), drugo sinteticko (15 eura) i za vise temperature i bolje tecljivo po jakoj zimi sto je najvaznije za servo. Obicno je servo mrtav zimi i ujutru. Posle "proradi" kad se zagreje ulje.
Ne znam na koliko se menja ulje ali sam siguran da zavisi od kvaliteta. Sto veca dozvoljena radna temperatura duze traje garant. Znaci, skuplje sinteticko.
Evo sta sam ja sipao (navodim kao primer mozda nije za vas auto).
PENTOSIN CHF 11S (zelena metalna kantica) sinteticko
od -40 do +130°C (pise na pakovanju specijalno za hladnu klimu)
PENTOSIN CHF 7.1 mineralno
od -40 do +100°C
Evo sta oni kazu:
Bleed/Refill
Flushing the hydraulic system every 25K miles or so will extend the life of many
of the expensive hydraulic components, including the pump, steering rack, and
brake servo. This is not usually part of the prescribed maintenance, so most
cars are still running around with the original fluid (plus years of accumulated
contaminants).
Eto, traze zamenu na manje od 50k kilometara. Ko li tako cesto menja?
Comment
-
-
-
Originally posted by Bane?Svaka tečnost u autu se menja. Ko kaže suprotno, lupa...
Ulje u manuelnom menjacu obicno ljudi ne menjaju po nekoliko stotina hiljada kilometara....a menjac i dalje radi
Comment
-
-
Originally posted by HermesOriginally posted by Bane?Svaka tečnost u autu se menja. Ko kaže suprotno, lupa...
Ulje u manuelnom menjacu obicno ljudi ne menjaju po nekoliko stotina hiljada kilometara....a menjac i dalje radi
Tečnosti na automobilu se menjaju radi preventive. Kada se oseti da nešto ne valja, već je kasno.
Comment
-
-
Manuelni menjac moze biti izuzetak, u caletovom manualu za Audi 80 iz 1976, je pisalo da se ulje u menjacu ne menja nego se samo kontrolise i doliva po potrebi u odredjenim intervalima. Da li zbog konstrukcije ili dobrih lezajeva ne znam ali bilo je i toga.
Comment
-
-
ulje u manuelnom menjacu, odavno vise nije tecnost koja se periodicno menja.
sipa se u fabrici i traje koliko i menjac, obicno 1.000.000km sto je sasvim dovoljno za prosecnog vozaca.
sto se servo sistema tice, zavisi od vrste ulja koja je u njemu-zapravo proizvodjaca (sistema) servo kompleta.
od negde 80tih godina ukinuta je potreba periodicne zamene servo ulja, i ono je napunjeno u fabrici for life i traje koliko i sam servo sistem.
obicno 200-300.000km ili duze dok ne dodje do mehanickog habanja same letve volana (semeringa) koja pocne da curi.
servo ulje se dakle ne menja nikada osim ako se servo ne pokvari.
isto je i sa uljem diferencijala, tamo gde je posebno kuciste od menjaca.
u novijim automatik menjacima takodje je usvojeno pravilo da je ulje for life, i ne menja se nikada (nema vise otvora za ispustanje ulja niti za dolivanje).
da li menjati servo ulje na novijem autu, konrektno te Astre iz 98.
ne bi trebalo ako je servo sistem potpuno ispravan.
kako proveriti-
na cistu papirnu maramicu obrisati merni stapic sa poklopca posude.
treba da boja bude crveno/ljubicasta/braonkasta zavisno od tipa ulja.
ne sme nikako da bude crna.
ako je crna obavezno menjati, bez obzira na godine, kilometrazu i pratiti pazljivo dalje starenje servo ulja.
servo ulje nema opterecenja u radu, sistem je hermeticki zatvoren, u sistemu postoji posebni magnet za prikupljanje opiljaka ( u posudi za dolivanje na dnu) pa stoga nema niti razloga da se ikada menja.
ipak, posle 15-20 godina rada i 300.000km ili vise preporucuje se razmisliti o eventualnoj zameni ili ranije ako se primete neki problemi u funkcionisanju servo sistema.
zamena servo ulja se vrsi dok motor radi, servo pumpa ima ogroman kapacitet i celo ulje iscuri za nekih 2-3 sekunde maximalno (pod pritiskom je na povratnom crevu mada malom ali veliki je protok) pa treba biti dobro pripremljen kako se to radi.
servo sistem se sam oslobadja vazduha po principu gravitacije tokom kruzenja ulja.
povremeno, jednom godisnje ili najkasnije na svakih 50.000km treba prekontrolisati nivo na mernom stapicu. to se radi uvek na vruce, kada je ulje normalno zagrejano.
na nekim servo letvama napravljenim od bimetala postoji ponekada problem prerane istrosenosti (morning sick tzv) koji se ispoljava povecanim zazorima odnosno otezanim okretanjem volana dok se ulje, tj klip ne zagreje. to je ujedno i prvi znak da je letva pri kraju radnog veka, odnosno da je vec van dozvoljenih tolerancija zazora.
takva letva se ne popravlja, baca se jer se mehanicki pohabala (po pravilu).
imam servisno uputstvo za Cam Gear, ZF i TRW letve volana sa opisom procedure komplet remonta i kasnije provere stanja, otuda i info koje iznosim.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ops, cekaj Brick.
Pravilo da se ulje ne menja vazi i za konkretno godiste mog auta. Takodje nema cepa za ispustanje ulja. Vise nema sipke meraca nivoa kao pre nego se sipkica nalazi zavarena na srafu. Znas da sam kupio auto sa 300k. I nista. Hteo sam da proverim ulje u menjacu jer je kad krene ispadao iz brzine osim kad malo probucka ulje i zagreje se ali nisam mogao da odvijem onaj sraf nikako. Ipak jednom kad sam radio nesto drugo jedan prilicno jak mehanicar mi je odvio taj sraf. Falilo je ni manje ni vise nego 0,9l od potrebnih 3l da bi se postigao normalan nivo. Ulje "ne curi" vidljivo nigde. Nemam drugi komentar a znam da ne moze da ispari tek tako. Blago nama ako verujemo bas svemu sto negde pise. Nikako ne tvrdim da taj neko nije u pravu ali treba biti oprezan jer ocigledno iz raznih razloga ima izuzetaka. Sacuvaj boze kakvi li su sinhroni. Necu ni da mislim.
Comment
-
-
zbog takve mogucnosti postoji obavezna kontrola tzv veliki servis gde se vrsi provera stanja i nivoa svih tecnosti na vozilu.
obicno na 80.000km ili 160.000km kod novijih vozila.
receno je da se ne menja po automatizmu ulje, periodicna preventivna kontrola ostaje i po potrebi zamena ulja (ili koje vec tecnosti) ako se utvrdi neispravnost iste po boji recimo ili smradu/mirisu.
kod nas barem moze se dogoditi da se ne izvrsi ni ta predvidjena kontrola u servisu "posto sve radi" iako to nije obicno nikakav poseban problem, ne treba neka vestina a i ne oduzima puno vremena.
ja uvek odstampam fabricko uputstvo za check -replace listom onako taksativno navedeno i onda stikliram jednu po jednu stavku kako odradim operaciju.
tako mi najlakse da ne mislim sta treba a i da ne zaboravim nesto sto je fabrika predvidela da se baci pogledvolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
sto ulje ne stari?
ne smeta mu visegodisnje klimatske i termicke promejne...?
sitme cestice metala usled habanja?
mislim da nisu u pravu..
100.000 km ili 5 godina.. to je moje misljenej o mjenjnju ulja u mjenjacima servo mjenjacima.*************************************
The best is the enemy of the good
The proof of the pudding is in the eating
*************************************
Comment
-
Comment