Mogu li sam da zamenim homokineticki zglob?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madwap
    CBC Veteran
    • 02.09.2006
    • 177
    • Beograd

    Mogu li sam da zamenim homokineticki zglob?

    Kada smotam pun desni, krcka u ravnomernim razmacima... koliko amaterski znam to bi trebalo da je desni homokintički zglob? Ako jeste da li je komplikovana zamena na suzi iz 1986. ili moram kod majstora?

    Pod komplikovanom zamenom podrazumevam i specijalan alat, tipa prese i slično.

    Unapred hvala.
    Renault Twingo, 1.2
    Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.
  • jaksa
    CBC Senator XXL
    • 23.10.2004
    • 701
    • Novi Beograd, SC

    #2
    U idealnim uslovima, ako znas sta radis, mozes.

    U slucaju auta od 20god, tesko da ces moci, ko zna sta je tu sve zapeklo, idi kod majstora.

    Comment

    • madwap
      CBC Veteran
      • 02.09.2006
      • 177
      • Beograd

      #3
      A koliko dugo smem da ga vozim ovako, od skoro je pocelo da se cuje... jel moze tu nesto da ispadne, otpadne... ?
      Renault Twingo, 1.2
      Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

      Comment

      • jaksa
        CBC Senator XXL
        • 23.10.2004
        • 701
        • Novi Beograd, SC

        #4
        Ja bih to menjao tj prekontrolisao sto pre.
        Ne znam da li moze da jos nesto strada, mislim da ne, ali u slucaju loma hk zgloba, auto nece biti u voznom stanju.

        Comment

        • vega
          CBC Senator XXL
          • 21.02.2006
          • 324
          • Beograd

          #5
          http://www.topbuzz.co.uk/ pa ides na maintenance, pa mechanical maintenance pa na Replacing a CV Boot
          Tu lik menja manzetnu, ali isti mu je q.... On nije skidao poluosovinu, ali iz mog iskustva mnogo je lakse iscupati poluosovinu iz menjaca pa je fiksiras u stegu i skines homozglob, nego pokusavati odmah sa zglobom bez skidanja poluosovine. jednostavno nece da spadne tako lako, a krajnje je nezgodno sve to drzati...
          Od alata gedora 30, kljuc 19, kljesta za otvaranje osiguraca i vrlo pozeljno stona stega. Imas alat i hoces da se bakces -samo napred, u suprotnom majstor.
          U principu je lako kad ne bi bilo zapeklih srafova, tvrdoglavih poluosovina, krivih osiguraca... kao i obicno
          ... and then the damn thing gone wild!

          Comment

          • madwap
            CBC Veteran
            • 02.09.2006
            • 177
            • Beograd

            #6
            Hvala na odgovorima... razmislicu da li cu sam u avanturu... 20 godina je bilo fore da sapece, mada sam te bas manzetne menjao kod majstora pre oko godinu ipo dana... hvala svima.
            Renault Twingo, 1.2
            Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

            Comment

            • zvrle
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2005
              • 961
              • Beograd, Batajnica
              • Golf 4

              #7
              Da li se homokineticki zglob menja u paru?
              “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Samo ako su i crkli u paru!!!!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • mirko
                  CBC Senator
                  • 18.05.2006
                  • 202
                  • Prokuplje

                  #9
                  Ja sam menjao sam manžetne na kockici iz '84 bez skidanja poluosovine POKUŠAO sam da skinem samo homokinetički. Međutim neko pre mene ga je skidao pa ga je malo više načukao i pritom iskrivio onaj seger koji sam jedva skinuo (i jedva našao). A pošto zglob nije hteo sam da izađe isčupao sam i polu osovinu iz menjača. Ako si raspoložan za jedno dobro mazanje i nerviranje do 101 i nazad samo napred a ako ne onda majstor koliko to može da bude skupo
                  'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Ako "prepakujes" zglob ne stavljaj bilo kakvu mast jer se javlja povisena temperatura od diskova i sve ce da iscuri brzo. Znaci, tacka kapljanja za mast mora da je bar 220-240°C. Ne isplati se ovde da se stedi posto je prilicno prljav posao.
                    Na osnovu Mirkovog posta gore. Obicno se to radi drugacije. Spreme se (prepakuju) druge poluosovine natenane (taman i manzetne) i menja se sve kompletno. Mnogo je da auto provede 2 sata na dizalici za zamenu jedne poluosovine (brutto vreme). Mali problem kod toga posla je sto mora prilikom pakovanja zgloba da sve bude prefektno cisto bez peska i slicno.Zato se to najbolje posebno radi. Operacija je prilicno spora i nezgodna u kucnoj radinosti (na kanalu recimo). Najbolje resenje je naci na otpadu poluosovinu, prepakovati kompletno, i odneti u servis samo da zamene. To pod uslovom da se nema neko poverenje u servis u smislu cistoce i kvaliteta upotrebljene masti itd. Kad se samo setim kakve sam mehanicare vidjao..... Dobro, nije to apoteka ali se ipak preteruje u nemarnosti. Da nema veze ne bi postojale manzetne uopste i one zahebane selne sto ne pustaju nista zivo da prodje do lezaja.
                    To da li mozes da zamenis sam zglob ili ne zavisi najcesce od duzine poluge koju imas kao i koliko vremena mozes da izdrzis bez auta. Unapred odluci hoces li da menjas manzetne ili ne. Jedine normalne selne za to, gore navedene, su za JEDNOKRATNU upotrebu (moras da ih unistis). Mogu li da se negde kupe posebno?

                    Comment

                    • madwap
                      CBC Veteran
                      • 02.09.2006
                      • 177
                      • Beograd

                      #11
                      Nasao sam zglob, manžetnu i mast za 1950din, kvazi-nemačko... valjda znaju da treba mast da bude otporna na toplotu.
                      Renault Twingo, 1.2
                      Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Pretece me. Kad sve zamenis. Uzmi pa prepakuj ako je jos upotrebljiv taj stari zglob. Neka ti se nadje u rezervi. Zamotaj ga u vise cistih kesa i neka ceka.

                        Comment

                        • madwap
                          CBC Veteran
                          • 02.09.2006
                          • 177
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by dranix
                          Ako "prepakujes" zglob ne stavljaj bilo kakvu mast jer se javlja povisena temperatura od diskova i sve ce da iscuri brzo. Znaci, tacka kapljanja za mast mora da je bar 220-240°C. Ne isplati se ovde da se stedi posto je prilicno prljav posao.
                          Na osnovu Mirkovog posta gore. Obicno se to radi drugacije. Spreme se (prepakuju) druge poluosovine natenane (taman i manzetne) i menja se sve kompletno. Mnogo je da auto provede 2 sata na dizalici za zamenu jedne poluosovine (brutto vreme). Mali problem kod toga posla je sto mora prilikom pakovanja zgloba da sve bude prefektno cisto bez peska i slicno.Zato se to najbolje posebno radi. Operacija je prilicno spora i nezgodna u kucnoj radinosti (na kanalu recimo). Najbolje resenje je naci na otpadu poluosovinu, prepakovati kompletno, i odneti u servis samo da zamene. To pod uslovom da se nema neko poverenje u servis u smislu cistoce i kvaliteta upotrebljene masti itd. Kad se samo setim kakve sam mehanicare vidjao..... Dobro, nije to apoteka ali se ipak preteruje u nemarnosti. Da nema veze ne bi postojale manzetne uopste i one zahebane selne sto ne pustaju nista zivo da prodje do lezaja.
                          To da li mozes da zamenis sam zglob ili ne zavisi najcesce od duzine poluge koju imas kao i koliko vremena mozes da izdrzis bez auta. Unapred odluci hoces li da menjas manzetne ili ne. Jedine normalne selne za to, gore navedene, su za JEDNOKRATNU upotrebu (moras da ih unistis). Mogu li da se negde kupe posebno?
                          Hvala na iscrpnom objasnjenju. Bez auta mogu dan-dva sigurno, samo je problem što nemam kanal i sve što čačkam je na parkingu. Poluosovina je dugačka, tj. ona dalja od menjača tako da njeno vađenje iz menjača je poslednja opcija. Manžetne menjam sigurno, malo je glupo kada skidam sve da ne promenim. Ipak mislim da ću kod majstora u koje nemam poverenja, ali nemam previše izora. Upaketu koji ću kupiti su i šelne uključene... tako da je to ok.
                          Renault Twingo, 1.2
                          Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                          Comment

                          • Delkan
                            CBC Senator XXL
                            • 14.06.2005
                            • 829
                            • 60 km From BG,West

                            #14
                            Re: Mogu li sam da zamenim homokineticki zglob?

                            Originally posted by madwap
                            Kada smotam pun desni, krcka u ravnomernim razmacima... koliko amaterski znam to bi trebalo da je desni homokintički zglob?
                            Ajd` ti jos jednom proveri koji je zglob u pitanju.Ako smotas pun desni vise ce se cuti levi zglob(ako ne valja).Jos jedan od nacina da to proveris je da stanes pored desnog tocka a neko drugi smota pun levi i krece sa tvojim autom.Kad uradis tako sa obe strane bice ti jasno koji se cuje.

                            Mislim da zamena zgloba na Kadetu i nije bas dobra vezba ako ti je to prvi kontakt sa mehanikom...Jedan od zanimljivijih delova ce ti biti izbijanje kugle,pogotovo ako nemas alat.

                            Comment

                            • madwap
                              CBC Veteran
                              • 02.09.2006
                              • 177
                              • Beograd

                              #15
                              Nije mi prvi kontakt s mehanikom ali nemogu reci ni da sam iskusan bas... To bi mi sigurno bio najveci zahvat do sada ( menjanje plocica, diskova, paknova, dobosa, dihtunga glave, kartera, menjanje kaiseva, namzetni letve volana, krajeva spona je dosadasnje moje iskustvo s mehanikom)... alat naravno da nemam... ali cu da vidim da li je sigurno zglob tim nacinom kojim si mi objasnio... ja sam primetio da se to desava kada skrecem u desno u ulicu UZBRDO tako da mi prvo desni prednji tocak krene penjanje.. i to krcka dok je pun, cim ispravim.... prestane.
                              Renault Twingo, 1.2
                              Ono što nemaš od dodatne opreme, ne može ni da ti se pokvari.

                              Comment

                              Working...
                              X