"WRC" rucna...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka.l
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 490
    • Beograd
    • ВАЗ 21213

    "WRC" rucna...

    Naime, dobio sam strahovit poriv da imam doticnu u kolima

    Radi se o (kako da objasnim) rucnoj kocnici koju imaju rally vozila kao standardan deo opreme...

    Dakle locirana je recimo pored volana i laganim cimom iste, blokiraju zadnji tockovi (pretpostavljam da je i ona hidraulicna iako je rucna kako bi se redukovala sila koja mora da se primeni za blokiranje istih).

    Zanima me kako bi to izgledalo kod auta sa motorom pozadi i sa zadnjom vucom? Prvo koliko je tesko zaneti zadnji kraj kod takve konfiguracije?

    Drugo, ako time mogu da nateram takav auto da zanosi dopetom, koliko je tesko izvodljivo napraviti to? Znaci ubaciti na primer jos jedan hidraulicni sistem na koji bi se povezala ta palica i kako bi se to moglo sprovesti do zadnjih kocnica?

    Sta mislite o svemu tome?

    Pozdrav!

    P.S. Ne radi se o kalibri...
    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
    - "I vi ste dobro."
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    #2
    Re: "WRC" rucna...

    Originally posted by luka.l
    P.S. Ne radi se o kalibri...
    Nisi valjda???
    Power of dreams !!!

    Comment

    • maki
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 878
      • Budva, CG

      #3
      Re: "WRC" rucna...

      Originally posted by luka.l

      Zanima me kako bi to izgledalo kod auta sa motorom pozadi i sa zadnjom vucom? Prvo koliko je tesko zaneti zadnji kraj kod takve konfiguracije?
      Da bi zanio zadnji kraj sa zadnjom vucom netreba ti rucna kocnica vec nozna,zaletis se,naglo smotas volan,kad krene auto da skrece kratko ali jako stisnes kocnicu i odma gas,mora da bude u 1 ili 2 brzini zavisi koliko se zaletis i koliko je jako auto
      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4
        znao sam da ces to da pitas...
        ...jedino sam zaboravio da ti kazem sinoc u vezi sigurnosti...ne znam koliko je to sigurno (sem ako ne izvadis suvozacko mesto ili napravis neku mrezicu izmedju sedista)
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • luka.l
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 490
          • Beograd
          • ВАЗ 21213

          #5
          Ma ne mislim svakako da se time igram kad imam jos nekog u kolima...sigurnost je na prvom mestu.


          @maki...hvala na uputstvu. Nisam imao prilike na taj nacin da se igram sa zadnjom vucom tako da nisam bas imao predstavu kako to sve fercera u stvarnosti...

          Moracu onda neko vreme da se igram prvo sa takvom konfiguracijom pa da vidim kako se to uopste ponasa...
          E sad, jos moram da provalim kako to sve izgleda kad je i motor pozadi.

          @Honda...na sta ciljas?


          Dobro...a kako bi to izgledalo napraviti na FWD kolima sa motorom napred? Jel ima neko ideju kako bi to bilo najlakse izvesti?

          Pozdrav svima.
          - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
          - "I vi ste dobro."

          Comment

          • maki
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 878
            • Budva, CG

            #6
            Ja sam to isprobavao na ladi karavan,81' god.,cini mi se da je oznaka bila kombi 1600 ili 1200,uglavnom motor je bio 1,5 litara,i to je mogla da izvede 2. brzinom kad je mokro,a 1.na suvom i uglacanom asvaltu,na grubom nisam ni probavao jer nevjerujem da bi uspjelo
            HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

            Comment


            • #7
              wrc rucna ne mora uopste da bude pored volana, moze i na mjenjacu a moze i umjesto tvoje standardne rucne... ne karakterise se po tome gdje se nalazi nego kako radi

              Comment

              • luka.l
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 490
                • Beograd
                • ВАЗ 21213

                #8
                Originally posted by Lucozade
                wrc rucna ne mora uopste da bude pored volana, moze i na mjenjacu a moze i umjesto tvoje standardne rucne... ne karakterise se po tome gdje se nalazi nego kako radi
                Naravno...ALI, njena svrha se gubi ako je locirana na mestu standardne jer em gubis standardnu em nije pristupacna. Rekao sam "wrc" rucna ne bih li ljudima lakse docarao o cemu se radi. U pitanju je obicna poluga koja je hidraulikom povezana na zadnje toskove. Medjutim, logicno je da se nalazi pored volana iz prostog razloga sto je izuzetno lako dohvatiti i odmah zatim vratiti ruku na volan nakon potezanja.

                Kao neka "wannabe" varijanta mogu da se skinu zupci sa obicne rucne i da se poveze nekom polugom. Time se dobije da se sama vraca i lako se poteze, ali je problem sto ti je i dalje potrebna veca sila da zablokiras tockove pogotovo ako se brzo kreces.
                - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                - "I vi ste dobro."

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  motor nazad (preko zadnje osovine) i pogon nazad se zanosi bez problema cak sta vise, seti se starih 911 i Fice.

                  Evo kako izgleda hidraulicna rucna za relli kola sa kocionim cilindrom i bez lock-up mehanizma "cjena? prava sitnica.."-300 Evro
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • koja
                    CBC Veteran
                    • 30.09.2004
                    • 106
                    • Zrenjanin

                    #10
                    aaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrgh,
                    to je to, ali treba da se provali kako to sve sljaka, nive sve u palici )
                    ---------------------------------------------------
                    Peugeot 406 '98 1800cc 16v LPG conversion
                    ---------------------------------------------------

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      Naravno da nije sve u palici. Kao sto joj samo ime kaze hidraulicna. znaci zadnje kocnice su hidraulicne, tojest kao prednje. Na svojim prednjim ti pritisnes papucicu za kocnice i one koce kada otpustis pedalu one prestanu da koce. Isto je sa ovom rucnom kocnicom.
                      Znaci na njoj je kocioni cilindar i takodje na zadnjim kocnicama ili se koriste linije i cilindri od nozne kocnice.
                      Boost or bust...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Nenad
                        motor nazad (preko zadnje osovine) i pogon nazad se zanosi bez problema cak sta vise, seti se starih 911 i Fice.

                        Evo kako izgleda hidraulicna rucna za relli kola sa kocionim cilindrom i bez lock-up mehanizma "cjena? prava sitnica.."-300 Evro
                        nice, 300 evro, gdje?

                        Comment

                        • Nenad
                          CBC Senator XXL
                          • 06.01.2005
                          • 1364
                          • BBgd/Mow

                          #13
                          Uzeo sam cenu od firme ovde u Moskvi
                          Boost or bust...

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            To bi bilo najlakse izvesti tako sto ces uzeti neki mali glavni kocioni cilindar i napraviti ovo sto imas na slici.
                            Sto se tice cilindara na tockovima, trebalo bi da imas diskove (za ovu varijantu za koju ja imam ideju). Onda dodas jos jedne celjusti na disk koje mogu da budu od prednjih kocnica (bez mehanizma za mehanicku rucnu), neke malecke. Tako ces imati potpuno odvojen hidraulicni sistem. Nije mnogo tesko napraviti, samo treba naci zgodne delove.


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • Wartburg
                              CBC Senator XXL
                              • 01.02.2005
                              • 663

                              #15
                              Neces valjda ovo da probas sa ficom?
                              Svaki auto za pogonom na zadnje mozes bez problema da zanosis, fora ti je da polako udjes u krivinu i kad si na pola krivine kad motas volan da dodajes gas, i onda ce ti se zadnji kraj zanese. Nije tesko, samo ispropaj negde de u blizini nema kontenjera.

                              Comment

                              Working...
                              X