ABS po snegu i ledu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shone190
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2004
    • 1877
    • Beograd
    • Dodge Charger 8.1l

    ABS po snegu i ledu?

    Cuo sam dosta prica na temu kako ABS treba/netreba koristiti zimi po ledu/snegu pa me interesuje vese misljenje po tom pitanju. U principu malo sam prelistao forum i video tu i tamo po koji topic u kojem se pominje efikasnost ABS-a po snegu/ledu ali nista konkretno.
    Evo primera radi juce kada je padao sneg primetio sam da teze zakocim sa ukljucenim ABS-om nego kada ga iskljucim. Naravno verovatno ima nesto i u gumama posto su prave zimske polovne 225-ice

    Da li ima veze koji auto je u pitanju, koje gume i kolika je "starost" ABS-a (pod tim mislim ne na neispravnost vec na neke modifikacije na istom ako uopste i postoje od kada se pojavio)?


    I da jos jedno pitanje, a to je koja je osnovna namena ABS-a, da skrati zaustavni put ili da omoguci bolju upravljivost vozila?

    Pozdrav!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Da odrzi vozilo upravljivim u uslovima kada je tockove jako lako blokirati. U principu produzava zaustavi put, ali probaj da iskopcas ABS, zakocis i pokusaj da skrenes, nece ici. Sa ABS-om i dalje ces moci da skreces dok kocis.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #3
      Kod starijih izvedbi ABS-a veoma je bitno da ne kočiš suviše nežno.Preporučuje se odlučno aktiviranje kočnice, a da je uredjaj funkcionalan primetićeš po vibriranju pedale.
      Naravno da ABS pomaže pogotovo kod onih paničnih kočenja kod iznenadnih izletanja drugih učesnika u saobraćaju uz očuvanje upravljivosti vozila!
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • g60
        CBC Senator XXL
        • 20.10.2006
        • 1011
        • Vrachar je majka ;)

        #4
        Gume: Sto uze zimske gume na adekvatnim felnama obezbedjuju veci pritisak vozila na tlo. Gledali ste nekada trke automobila po snegu i primetili ste da su jako uske gume?

        ABS: Noviji uredjaji su daleko brzi u proceni i daleko vise puta odrade ciklus odblokiranja nego stari. Samim time je i trag kocenja manji.
        Pozz

        Comment

        • Bane R
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2006
          • 1769
          • Beograd

          #5
          Originally posted by g60
          ABS: Noviji uredjaji su daleko brzi u proceni i daleko vise puta odrade ciklus odblokiranja nego stari. Samim time je i trag kocenja manji.
          Pozz
          Manje u odnosu na starije ABS sisteme ili manji u slučaju da nema ABS-a ?

          Da se ne lažemo ABS nikada nije ni služio da smanji zaustavni trag, već da omogući, kao što je 1000x rečeno, upravljanje automobila prilikom naglih kočenja.

          Teoretski, zbunjivanje ABS proporcijalno je tome koliko je podloga klizava. Tako-tako po mokrom, gore po snegu, zayebano po ledu. Realno, dobru (i usku) gumu, ispravne amortizere i konstatnu koncentraciju u vožnji teško da može da zameni bilo koji sistem.

          Na ABS više treba gledati kao na bitnu stavku kada treba staviti auto u oglas, nego na nešto što će preterano značiti u vožnji... Naravno, ne osporavam dobre stvari ABS-a, ali ispravan auto i dobro poznavanje auta od strane vozača znači mnogo više.

          Comment


          • #6
            Zamisli situaciju gde se točkovi sa suvozačeve strane nalaze na snegu ili ledu ,a sa vozačeve na asfaltu čest slučaj u praksi ili na primer vozačeva strana gazi po beloj liniji a suvozačeva je na asfaltu.
            Kočenje sa ABS-om:automobil ostaje u pravcu jer računar kada detektuje blokiranje točka sa manjim koeficijentom prijanjanja nezavisno podešava silu kočenja na tom točku(4-kanalni ABS).
            Kočenje bez ABS sa blokiranjem točkova:momentalno se okrećeš oko vertikalne ose(yaw)...
            Zatim lateralni koeficijent prijanjanjarobaj da istovremeno okreneš volan i pritisneš kočnicu-iznenađenje,prednji točkovi blokiraju sa mnogo manjom silom kočenja,ali opet automobil će izvršiti skretanje dok bez ABS-a "produžio bi pravo"
            TC je suplementarni sistem sa ABS i dele većinu komponenti

            Comment

            • shone190
              CBC Senator XXL
              • 10.12.2004
              • 1877
              • Beograd
              • Dodge Charger 8.1l

              #7
              Kao sto sam i pretpostavio, 5 odgovora do sada, a nijedan konkretan vezano za ukljucivanje/iskljucivanje ABS-a po ledu i snegu

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Konkretno: ne iskljucuj.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  nemoj se uzdati mnogo u efekte kocenja na snegu i ledu, to dugo traje u metrima sa ili bez ABSa svejedno.
                  mnogo je efikasnije zaobici kontrolisano prepreku, upravo za to ABS je i izmisljen.

                  slazem se, ne iskljucuj ABS. osim ako vozis u dubokom snegu tipa 30-40cm na pravcu, tj nema krivina/ okretanja volana i tacno znas zasto zelis da ga iskljucis.

                  u 99% sistuacija u voznji ABS je vise nego korisno pomagalo. za onaj 1% je potrebno i dodatno vozacko iskustvo u proceni stanja podloge, led tipicno.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Vladd
                    CBC Senator XXL
                    • 09.07.2006
                    • 581
                    • NBG

                    #10
                    Ne iskljucuj ABS, vec nauci da ga korisno upotrebis. Primer tipa naglo stiskanje kocnice, panika, okretanje volana tamo vamo.. nama mnogo veze sa sigurnom voznjom, nazalost ponekad ima veze sa realnoscu.
                    Univerzalan savet, nauciti kontrolu vozila u driftu, biti ladne glave i znati kada treba da "zabodes" pedalu ali i kada da je pistis ili ne diras.
                    ABS ti sigurno nece odmoci.

                    A sto se duzine zaustavnog puta tice, to je "novinarska" zabava i izmisljotina za pisanje clanaka. To je za realnu voznju potpuno nebitan (nerealan) podatak, koji zavisi od nekoliko faktora, koji se tesko mogu ponoviti na dva vozila, od stanja i tipova amortizera, guma, kocionih povrsina i nacina "koriscenja" istih, ispravnosti i tezine vozila i tipa podloge i vrste prljavstine po podlozi..

                    Poz.

                    Comment

                    • shone190
                      CBC Senator XXL
                      • 10.12.2004
                      • 1877
                      • Beograd
                      • Dodge Charger 8.1l

                      #11
                      Evo jos jedno konkretnije pitanje

                      U slucaju da vozim auto po snegu i zelim da ukocim pri nekoj "normalnoj" brzini od oko 50km/h da li ce zaustavni put biti kraci sa ABS-om ili ne. U pitanju je pravac, znaci bez ikakvih skretanja i isto to pitanje za led (naravno po ledu malo manja brzina ). Podrazumeva se da je ceo put prekriven snegom/ledom znaci ne ono tipa jedna guma moze biti na asfaltu i slicno.

                      U principu ovu temu sam i pokrenuo posto mi se cinilo pre neki dan kada je napadao sneg da po nekim manje prometnim ulicama gde jos nije bio ociscen lakse zakocim bez ABS-a nego sa njim.

                      Comment

                      • HotDog
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 965
                        • BSG 75 (011)

                        #12
                        ček ček, a u tim slučajevima kad si kočio bez ABS-a, jel si proklizavao išta? jer ako nisi, onda je valjda svejedno bilo da li si imao ABS ili ne.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Dakle, bez ulazenja u hipoteticke situacije oko odrzavanja stabilnosti, pravca, mogucnosti upravljanja itd. - pre ces stati bez ABS-a, uvek.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • starac vujadin
                            CBC Senator XXL
                            • 27.08.2005
                            • 2617
                            • Stari grad

                            #14
                            Nije ti se ucinilo, na takvoj podlozi (bilo kako zaledjenoj) je zaustavni put duzi i to ti se desilo.
                            Kao i svaki elektronski sklop koji treba nesto da regulise on tezi nekim srednjim vrednostima. Kako razvoj takvog sklopa napreduje, tako i njegova efikasnost raste blize idealnoj efikasnosti. Isto kao kada snimas neki audio/video zapis - automatsko snimanje nikad ne ide do crvenog LED-a, ali kada manuelno snimas onda uvek mozes bolje da podesis kvalitet snimanja, npr...ako si se time nekad bavio.
                            Vrhunski vozac (ali bas, bas vrhunski) moze bolje da ukoci bez ABS-a, ali to je 1% (ili manje) vozaca i za to bi bar trebalo proci kurs sportske voznje.

                            Comment

                            • alexk
                              CBC Veteran
                              • 15.09.2006
                              • 116
                              • BGD

                              #15
                              Originally posted by 206
                              Dakle, bez ulazenja u hipoteticke situacije oko odrzavanja stabilnosti, pravca, mogucnosti upravljanja itd. - pre ces stati bez ABS-a, uvek.
                              ovo ti je pravi odgovor a sto se tice leda tu pomoci nema sta god da imas nista ne znaci

                              Comment

                              Working...
                              X