ATB Diff - kako radi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    ATB Diff - kako radi...

    [quote=Uros Piperski]
    Originally posted by "b_samardzic":13749rnx
    Ovo funkcionise ali jedina blokada ovog diferencijala koliko vidim je veliki otpor medjusobno uparenih 12 trkaca.

    Da li sam u pravu ili gresim? Ispravite me.
    Manje vise. Ovo je slican princip TorSen sistemu.
    Znate sta je puzni prenosnik? Dva zupcanika kojima se osovine seku i mimoilaze. Snaga moze da se prenosi sa jednog na drugi, ali ne i obrnuto. Ovde se primenjuje nesto slicno, ali su uglovi ozibljenja tako napravljeni da se bira koliki ce se otpor stvarati prilikom okretanja na odredjenu stranu.[/quote:13749rnx]

    Kod puznog para ne seku se osovine kako si napisao nego ose zupcanika. U ostalom pogresio si ne seku se vec se samo mimoilaze.

    Ali u ovom dif uopste nema puznih niti konusnih zupcanika kao kod obicnih diferencijala.

    Svi zupcanici koji se koriste su obicni sa kosim zubima pogledaj malo bolje sliku.

    Ali je kosina zuba zupcanika velika pa se stvaraju veliki otpori.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    O tome i pricam. Puzni par sam naveo samo kao primer da se moment moze prenositi na jednu ali ne i na drugu stranu. To je ekstreman slucaj, ali menjanjem ugla ozubljenja dobijaju se zupcanici kao u ovom difu koji mogu da prenose moment u oba smera ali sa povecanim otporom. A i napisao sam da se mimoilaze osovine. A osovina zupcanika se poklapa sa osom zupcanika, tako da ne vidim zasto me ispravljas... Jeste, ne seku se...


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Ispravljam te zato sto znam da si masinac a masinci moraju da budu precizni

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Ali nisu svi koji ovo citaju masinci


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • Vocko
          CBC Senator XXL
          • 25.04.2005
          • 4556
          • nBGd

          #5
          Ili su propali masinci

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #6
            Ima tu dosta i sustera
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • TOKYO
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2006
              • 1696
              • Beograd- NBGD

              #7
              Nije bitno KAKO radi nego DA radi! Naravno i bitno je koliko kosta
              Ne mozes da znas kako radi svaki sklop na svakom autu! bio bi lud!

              Sorry za OFF!
              MY ex RWD Alfa
              Drift & Donuts & Track

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #8
                Boost, ti si ondak lud
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • mirdza
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2005
                  • 2437
                  • Katowice (PL) / Banja Luka
                  • AGP / W126

                  #9
                  htio sam to da napisem

                  ali sam se bojao
                  Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Originally posted by b_samardzic


                    Gledam sliku preseka tog dif. i od prilike shvatam njegov princip.

                    Ovi trkaci ne smeju da hvataju oba zupcanika jer bi onda dif. bio blokiran.

                    A na slici se vidi da je levi zupcanik uparen sa 6 trkaca i desni takodje sa 6 trkaca a da su trkaci medjusobno upareni.
                    Ovo funkcionise ali jedina blokada ovog diferencijala koliko vidim je veliki otpor medjusobno uparenih 12 trkaca.

                    Da li sam u pravu ili gresim? Ispravite me.
                    Pazi sad, na jedan nacin si u pravu na jedan nisi.
                    Zupcanikci , levi i desni su na kliznoj nazubljenoj osovini.

                    Geometrija uglova pri napetosti cini suprotno od klasicnog otvorenog dizajna.
                    Dakle, tocak koji ima najvecu trakciju biva zakljuchan,
                    To cine uglovi puzastog vratila koji prilikom povecane trakcije izbacuju odedjeni zupcanik prema centru gde isti vata preko 2 "puzna trkacha" i biva zakljucan.
                    Dakle, tocak koji ima najvecu trakciju ima najveci obrtni momenat na sebi, desi li se da dodje do proklizavanja istog, dolazi automatski do prebacivanja celog paketa na drugu stranu te drugi tochak ima sav torque.

                    Toliko se vidi sa slike sta se desava.

                    Uci cu malo dublje u ovaj sklop, chito me zanima koliko od torque ima na tocku koji nevuce , jer ovo je ipak otvoreni dif ali radi kontra , dakle nebaca sve na tocak sa manje nego na tocak sa vishe trakcione sile.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      To cine uglovi puzastog vratila koji prilikom povecane trakcije izbacuju odedjeni zupcanik prema centru gde isti vata preko 2 "puzna trkacha" i biva zakljucan.
                      Znam na sta mislis ali kad zupcanik krece prema centru nalece na trkac koji se okrece na istu stranu kao i zupcanik a to zubi nebi izdrzali.

                      Razmisljam ovi trkaci su pricvrsceni samo na jednoj strani. Moguce da se oni pri opterecenju malo rasire i blokiraju trenjem o kuciste dif.?

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        Mozda na primeru TORSEN-a bude vidljivije
                        http://www.sonic.net/garyg/zonc/Technic ... ntial.html
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Ako prostudiras i ovu sliku bice ti jasnije, na toj koji su postavio fali vitalna "sincro" komponenta


                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Impuls
                            CBC Član
                            • 28.02.2006
                            • 64
                            • Vrsac

                            #14
                            Originally posted by b_samardzic
                            Ispravljam te zato sto znam da si masinac a masinci moraju da budu precizni
                            Kolk'ko sam ja cuo, "ono" sto prenosi moment se zove vratilo =] . Nista, nista, to ja samo malo da bocnem. A kako ono bese: selen, selenski ili silen blok? Onaj sto utisava.

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              "Silent" blok
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X