problemi sa pumpom servo volana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zli mario
    CBC Član
    • 19.05.2005
    • 90
    • novi sad

    problemi sa pumpom servo volana

    znaci ovako vw passat B5 1,8 t 1998god.

    auto je dosao sa prevelikim zujanjem pumpe volana,pritom sam video da je letva procurela iako je remontovana pre par meseci,posto nisam nasao drugu pumpu za servo vratio sam staru ali sam stavio drugu letvu volana isto remontovanu,isto se desavalo znaci pumpa zuji kao nesvet i u posudi se videlo da ima velik protok ulja, ulje"kulja"u posudi hoce napolje ali ne peni.
    konacno je stigla i "nova"servo pumpa i jedini dobitak je bio da ova nije zujala samo kad je hladna cim se ulje ugreje i ova pumpa zuji ulje i dalje kulja po boci.

    iz inata skinem jos jednu letvu polovnu ne remontovanu sa drugog passata opet pumpa zuji i ulje vrtlozi.

    konacno donesu drugi nosac pumpe i stavim drugi tip pumpe"noviji" i neverovatno nista ne zuji i ulje je uvek mirno u boci kao i sto treba.

    medjutim ta polovna letva ima lufta u prenosu i ja ti vratim onu remontovanu letvu,pumpa ne zuji ali ulje opet hoce napolje iz boce.


    pitanje je sledece sta su to mogli sje---i u letvi koja je remontovana????

    i da li je moguce da sam se izmotavao sa dve letve i sa dve pumpe????

    koliki je pritisak pumpe radni?i da li je pumpa uvek u radnom pritisku i kad je volan u mirovanju??

    ako sam promasio topic molim da me usmerite i mali help please

    objasnite rad pumpe i letve ali u "sitna creva"
    niste gore od sporog kompjutera
    i sporog interneta
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Evo ti u sitna crevca.

    http://auto.howstuffworks.com/steering2.htm pa teraj redom sa "next"

    Radni pritisak pumpe je recimo reda 120 bara.

    Comment

    • zli mario
      CBC Član
      • 19.05.2005
      • 90
      • novi sad

      #3
      bio sam na ovom sajtu i puno mi je pojasnilo princip rada servo volana ali
      mene zanima da li je pumpa uvek u radnom pritisku iako je auto u stanju mirovanja bez okretanja volana ( za koji sam cuo da je do 90 bar ,a da dodje do tih max 120 bar samo kad je u krajnjom polozaju=.

      znaci da li bi mogao da se stavi manometar na potisno crevo i da se meri pritisak pumpe?

      sta se moglo desiti sa letvom volana posto sam siguran da i letva nije dobra jer je posle zamene letve ujle opet pocelo da vrtlozi kao nesvet ,a to NE SME da radi jer nijedan auto koji je bio uservisu(a4,a6,golf4 itd)to nije radio
      niste gore od sporog kompjutera
      i sporog interneta

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        definiši šta je to kulja ulja, vrtloži ?

        pritisak jeste 70-80-120 bara zavisno od prenosnog odnosa zup?aste letve i željenog komfora na samo volanu.
        koliko je na Pasatu ne znam.

        taj pritisak može da se meri ali oprez- pritisak je dovoljno veliki da je opasan po život i treba oprema za takva merenja.

        to nije za ku?nu radinost ipak.

        što se ti?e rada pumpe, njen protok je uvek isti i ne zavisi (bitnije) od pritiska niti položaja volana jer je to zatvoren kružni sistem gde jedno te isto ulje cirkuliše bez gubitaka.

        pritisak u servo letvi u delu koji gura klipove postoji samo kada se preko vratila volana pomere ventili servo mehanizma glave letve i tada dozvoli da deluje pritisak.
        taj pritisak je ono što pokre?e to?kove.

        kada vratilo volana miruje, ventili su zatvoreni i naravno pritiska u letvi nema i stoga to?kovi miruju.

        nestru?ne popravke na sistemu upravljanja mogle su da trajno pokvare i servo glavu, i ventile i klipove letve volana.
        sama pumpa ima prelivni ventil nadpritiska kao samozaštitu.

        kod prve ugradnje, ili posle popravke jako je važno balansirati hidro /servo glavu i podesiti balans dejstva na klipove.

        svaki proizvodja? letvi ima neki svoj princip i proceduru kako (neki putem puža, nekih putem podloški, možda neki tre?i metod..)

        u servisnom uputstvu upravlja?kog mehanizma detaljno je (obi?no) opisana procedura sklašanja servo letve i podešavanja balansa uz merenje posebnim za to namenjenim alatima.

        letva se ne može sklopiti na ose?aj, tj može ali pitanje sre?e da li ?e i kako da radi u namenjenu svrrhu.

        pri sklapanju letve kao i pri ugradnji obavezno se koristi moment klju? i obavezno se strogo poštuju sile zatezanja šrafova i ostaloga.
        servo mehanizam je vrlo osetljiv, nežan i zahtevan uz ekstremno male tolerancije a velike pritiske.
        stoga je u svetu jako malo fabrika servo sistema upravlja?a, svega nekoliko u stanju da proizvede.

        u samom rezervoaru gde se nalazi ATF ulje treba da se nalazi magnetni filtar tvrdih ?estica koji može da se izvadi povremeno i po?isti.

        samo ulje po definiciji je hladno uvek, odnosno nije nikada nalik na vru?e toplo kao ulje u motoru.

        a to je zato što ulje najve?i deo vremena provede bez pritiska samo u cirkulaciji kada ništa ne radi, pa nema ni trenja (generatora toplote), unutrašnje frikcije.

        sama pumpa je izuzetno jednostavna po konstrukciji, lako se rastavlja i sastavlja i gotovo je nepokvariva.
        osnovni kvar je da procuri semering napred i da ulje ostari (posle 20tak godina) samo po sebi.

        ako procuri semering uzrok je obi?no mehani?ke prirode, poput vibracija sa motora prenete na vratilo pumpe a retko hidruli?ni razlog pritiska.

        servo letva je takodje velo jednostavna ali zahteva specijalne alate za sastavljanje a podložna je mehani?kom habanju cilindri?nog dela na krajevima u kojima se kre?e klip.

        ako procuri pored klipa i to se odmah popravi, tipa 2-3 dana popravka letve je obi?no uspešna.
        ako se vozilo sa razbucanim klipom vrlo je verovatno da je otišlo ku?ište / cilindar same letve i tada preostaje jedino otpad te letve.

        sama letva koja je istrošena se ne može popraviti obradom, a ne postoje rezervni klipovi i cilindri?ni deo.

        letva je veoma trajna po pravilu, retko otkaže pre pola miliona km ako nije mehani?ki zloupotrebljavana- ošte?ena udarom.

        u radu letva i pumpa su bešumni, osim u položaju kada se aktivira prelivni ventil nadpritiska koji redukuje radni pritisak pumpe a to je položaj do kraja okrenutog volana i guranja istog još dalje (što ne može ali tada trpi pumpa).

        šum okretanja gume je ja?i od šuma servo pumpe, ?isto radi poredjenja.

        ako se pumpa ?uje, definitivno nešto je neispravno negde u sistemu.
        gde pokaza?e dijagnostika kada se uradi.

        nadam se da je pomoglo u osvetljavanju na?ina rada hidrauli?kog servo upravlja?a.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • zli mario
          CBC Član
          • 19.05.2005
          • 90
          • novi sad

          #5
          ok.jasno mi je sve ali do kvara sam dosao metodom zamene delova a ne klikerisanjem.

          u boci za ulje se vidi da ima izuzetno velik protok ulja pogotovo iz povratnog creva a ako je letva 100% ispravna onda ne bi trebalo to da radi jer na ostalim kolima je mirno ulje cak i kad se vrti volan.

          ako nisu sastavili dobro letvu da li je mogla da "pokvari" novu pumpu???
          niste gore od sporog kompjutera
          i sporog interneta

          Comment

          • Delkan
            CBC Senator XXL
            • 14.06.2005
            • 829
            • 60 km From BG,West

            #6
            Da nije mozda neko originalno crevo koje spaja letvu i pumpu (tj.posudu) zamenjeno sa nekim pravljenim kod privatnika?

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              metodom zamene delova
              naveo sam ti šta se dešava sa klipovima.

              letve ne možeš menjati kako ti se prohte, moraš daih podesiš.
              kao što kada promeniš sponu moraš i da podesiš raspon trapa da bi nova spona bila potpuno ispravna po funkciji.

              ako imaš pri mirovanju volana nepravilan protok na povratnom vodu, može da se desi da nisi podesio balans, da nisi podesio hidro glavu i stoga imaš neki ventil koji je ostao otvoren, pa pušta ulje pogrešno kada ne treba.
              a treba da bude zatvoren.

              isto tako i pumpe se podešavaju, na radni pritisak.

              sistem upravljanja je složeniji i zahteva dodatne poslove osim proste fizi?ke zamene odvrtanjem i zavrtanjem šrafova.

              ima i samopodešavaju?ih letvi, odnosno hidro glava.

              treba proveriti kakva je po tipu baš ta tvoja.

              možda i nije neispravnave? samo razdešena.

              podešavanje balansa se vrši merenjem sila na samom volanu, ima za to adekvatan merni uredjaj.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zli mario
                CBC Član
                • 19.05.2005
                • 90
                • novi sad

                #8
                ok jasno mi je sve ovo ali

                nije me mrzelo da stavim manometar na glavni potisni vod i
                dok volan miruje pritisak je 0 bar dok je radni pritisak 30 bar tek kad je volan u krajnjoj tacki i cvrci pumpa i dat gas ima jedva 65 bar.

                e sad ako je pumpa prost mehanicki uredjaj koji se uvek vrti i moze da napravi pritisak na leru (servo volan ima i bez vecih obrtaja od lera)
                sta je zustavilo pumpu da ne pravi pritisak ????
                posto pumpa ima rasteretni ventil on ce se otvoriti tek kada postigne neki pritisak a pritiska nema???

                sto se letve tice ja joj ne mogu nista jer je ja ne remontujem a kakve veze ima kako stoji volan auto je u mirovanju i kad tockovi stoje pravo i kad su namotani u neku stranu??
                niste gore od sporog kompjutera
                i sporog interneta

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #9
                  Verovatno je potrebno samo ispustiti vazduh iz instalacije. Ne znam kako je bas na passatu ali namota se volan na jednu stranu pa se ispusti vazduh a zatim na drugu stranu pa opet ispusti. Naizmenicno par puta dok ne krene da izbija cistu tecnost i trebalo bi da radi bez ikakvog zujanja.

                  Comment

                  • GoranNis
                    CBC Početnik
                    • 11.11.2009
                    • 2
                    • Nis

                    #10
                    Odg: problemi sa pumpom servo volana

                    Zdravo,evo citam vase postove i pronalazim se pomalo u problemima oko serva,pa mi ocajnicki treba pomoc.Vozim Audi 100C4 2,0 85kw,skoro sam video da mi je procurelo hidraulicno crevo koje ide od same letve volana do pumpe,isto crevo mi je privatnik napravio identicno originalu i od tada mi se javlja problem koji je sledeci: Kada je hladno ulje u sistemu volan besprekorno radi,cim se malo zagreje i pri parkiranju kada se namotava volan pocinje da zuji onim zvukom kao kada nema ulja u boci,pa onda samo od sebe prestane.
                    Znam da kada smotam volan u krajnju levu ili desnu stranu trebalo bi da letva izbaci vazduh sto se sada ne desava,a ulje kada je smotan volan popne vidinu za nekih jedan cm i ima mehurice u sebi.Molim vas za savet kako nebi obesio one nazovi majstore u servisu koji su mi garantovali da je crevo kao originalno i da ce raditi bez problema.Da dodam jos kais je zategnut,ulja ima do maksimuma. Unapred hvala

                    Comment

                    • TECA
                      CBC Senator XXL
                      • 14.10.2007
                      • 2355
                      • Oz

                      #11
                      Odg: problemi sa pumpom servo volana

                      S obzirom da ti je dobro poznat zvuk pumpe kad ostane bez ulja,nemoj po majstorima...zameni rezervoar za ulje,kao prvo,a kao drugo ako bude isto,dotrajalu pumpu
                      Last edited by TECA; 16.04.2012, 16:09.

                      Comment

                      Working...
                      X