Saveti za voznju automatika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Durango
    CBC Senator XXL
    • 01.02.2006
    • 590
    • Zemun, Srbija

    #16
    @Velja

    Moj brat je na omegi B uradio servis menjaca (filter i ulje) u sevisu "Calibra" u Simanovcima koji inace servisira Opel i Chevrolet vozila pa verujem da bi i na Leganzi mogli to da odrade.

    Ove druge dve stavke sam procitao u uputstvu koje je doslo sa vozilom. Ne znam iz kog razloga su naznacili da se makar jednom nedeljno uradi ona operacija saltanja, ali doslovno je tako pisalo.
    Za saltanje iz D u nizu brzinu stajalo je upozorenje velikim slovima! Inace on je par puta probao to da uradi i sve je funkcionisalo bez problema, ali fabricko uputstvo kaze da ne sme!

    @Djordje

    Na slici je 300CE 24v, moj pusti san!
    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

    Comment

    • max_power
      CBC Član
      • 20.12.2006
      • 99
      • vrnjacka banja
      • bmw

      #17
      ja vozim BMW 524 automatik, i iz iskustva znam da je ,bar kod mene, neophodno saltati iz vise u nizu brzinu. Na vecoj nizbrdici kada auto uhvati malo veci zalet jako ga je tesko obuzdati bez saltanja, i moze doci do pregrevanja kocnica, jer sici niz planinu u "D" definitivno ostavlja pregrejane kocnice. Auto prihvata brzine kao manuelni i lako ga je iskontrolisati, dosta je znacajno i za sneg i led gde nije lako zaustaviti ga samo kocnicom.

      Comment

      • Velja
        CBC Veteran
        • 22.12.2005
        • 176
        • https://t.me/pump_upp
        • CharlesfaistOB

        #18
        Originally posted by Durango
        @Velja
        Moj brat je na omegi B uradio servis menjaca (filter i ulje) u sevisu "Calibra" u Simanovcima koji inace servisira Opel i Chevrolet vozila pa verujem da bi i na Leganzi mogli to da odrade.
        Imas li neki kontakt telefon?
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Durango
          CBC Senator XXL
          • 01.02.2006
          • 590
          • Zemun, Srbija

          #19
          Izgubio sam vizit kartu ali taj servis je pominjan X puta na forumu. Treba samo malo da potrazis ili da pitas nekog iz Opel kluba.
          MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

          Comment

          • Djordje
            CBC Član
            • 11.05.2006
            • 16
            • Francuska

            #20
            Veljice!
            Generalno, kada vozis uzbrdo, zavisno od uzbrdice, najbolje je da vozis 3. brzinom. Puno toga zavisi od snage motora, ako drzis auto u D moze da ti se desi da sam krene da saltuje iz 3. u 4. i obrnuto jer jednostavno nema dovoljno snage. To nije dobro i vec je napomenuto na forumu. Ako si u D i hoces da prebacis u 3. moras prvo da smiris auto, tj. da prikocis, ubacis u 3. i drzis ga tako do kraja uspona. Problem koji moze da se javi je da, ukoliko tvoj auto nema blokadu obrtaja, napravis stetu i na menjacu i na motoru ako udjes u crvene obrtaje. Saltovanje u nizi stepen prenosa radis tako sto zalepis gas do daske i auto prebacuje sam u nizi stepen. Cim odlepis gas, saltovace u visi stepen prenosa. Neki automobili saltuju i na pola gasa, a neki jednostavno "uce" kada da saltuju od tvog stila voznje. To zovu "mapiranje". Naravno, tu mogucnost imaju novija kola. Moj matori BMW ima odlican menjac. Mozes da mu radis sta hoces jer ima blokadu tako da ne moze da udje u crvene obrtaje. Mercedes, sa druge strane, nema blokadu ni u motoru ni u menjacu, tako da moram da budem pazljiv na uzbrdicama. To nadoknadjuje velikom snagom motora tako da nema potrebe prebacivati u nizi stepen prenosa od 3.
            Na nizbrdicama, pogotovo dugim, OBAVEZNO ubaci u 3. jer mozes lako da pregrejes kocnice, koci odsecno i jace. To nije bas najprijatnije sa putnike u autu, ali je odlican nacin da se sacuvaju prednji diskovi. Ja prednje kocione obloge menjam na 30.000km jer je auto tezak i pojede ih brzo.
            Sto se gradske voznje tice, automatik je zakon i po meni je to jedino mesto gde ga valja imati. Na duzim semaforima ja uvek ubacim u N, cinimi se da se onda motor manje "muci" a i smanjujes pritisam ulja u kocionom sistemu cime ga cuvas. Polako i uci ces u stos.

            Pozdrav svima
            Djordje
            Mercedes W124 500E 1992
            BMW 635CSi 1986

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              kratak radni vek ko?nica mislim da nije krivica menja?a, prosto takav (nežan) ja auto.

              ?udi me da Mercedes nema blokadu ulaska u crveno, ako ništa drugo preko sistema paljenja.
              prvi auto za koji ?ujem da to nema a da nije karburatorski stari motor.

              što se ti?e kickdowna koji si opisao, to nije šaltanje menja?a ru?icom o kojoj je bilo pri?e da je eto štetno.

              Mercedesi malo stariji modeli su poznati po o?ajnim menja?ima tako da mislim da ih ne treba porediti sa prose?nim automaticima.
              ništa drugo do vrlo stara škola, tradicija iz 50tih i prvih automatika.
              taj 500E bi trebao da je bitno novije konstrukcije prenosa.
              vozio sam 123 automatik, to je puž sam po sebi a uz automatik je ?udo.

              brdo vidi brže od bicikliste

              da li navedeno za upotrebu automatika u smislu obavezog šaltanja se odnosi na Omegu B ?

              Omega ima Aisin Warner AW71 menja? koliko sam primetio na nekoliko sajtova o tom autu. zapravo Toyota model 43.
              ako jeste taj tip menja?a, tu ne treba nikakvo posebno šaltanje, može kako god ko ho?e bilo kada u blilo koju brzinu da manuelno šalta.
              a kickdown prebucuje 2 brzine naniže, zna?i kada se ubrzava iz njegove pete (lockupa ?etvrte) u drugu brzinu preska?u?i tre?u ako je dobro podešena upravlja?ka sajla menja?a.

              što se Daewooa ti?e, samo menjaj na tih predvidjenih 30,000km i ne verujem da se može o?ekivati neki posebna problem. pogotovu što imaš hladjenje menja?a pa su male šanse da se pregreje.

              onih 15km/h razlike poti?e iz 2 osnova-
              jedan je ve?i transmisioni gubitak koji postoji kod planetarnog sistem zup?anika u odnosu na klasi?an menja?
              drugi potencijalni razlog je sam prenosni odnos pošto se max brzina vozila uvek postiže isklju?ivo na podru?ju obrtaja max snage/efekta motora.

              ako je prenos duži dolazi do toga da motor ne dostiže dovoljan broj obrtaja za punu snagu jer ga limitiraju otpori kretanja (zbirno otpor trenja kotrljanja i otpor vazduha) po ravnom putu.

              dakle, 15 km/h može da bude i zato što je prenosni odnos za date gume preduga?ak, nije fabrika dobro odmerila kombinaciju motor- menja? u smislu da nije optimizovala prenos kao što jeste za manuelni menja?.

              po pravilu, automatici zbog transmisionog gubitka imaju manju max brzinu ali to je reda 1-2% manje, odnosno tek nekoliko km/h gubitka a ne baš tih povelikih 15km/h.

              sam proceni koliko ti se ?ini potrebnim da prebacuješ iz Drive u Neutral po gradu, ja sam od toga odustao.
              kada ve? imam automatika neka radi svoj posao.

              mislim da su razni modeli automatika dovoljno razli?iti da postoje razlike u radu pa ne bih generalizovao ve? postupao po preporuci same fabrike o na?inu upotrebe.

              i potpuno se slažem za po gradu automatik je ok rešenje ali van grada apsolutno preferiram manuelni i kontrolu preko kva?ila šta ja želim.
              automatik- nužno zlo ali jeste komfornija vožnja...
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Velja
                CBC Veteran
                • 22.12.2005
                • 176
                • https://t.me/pump_upp
                • CharlesfaistOB

                #22
                E to hladjenje menjaca me najvise i brine, korisna stvar, ali su mi u servisu rekli da su imali slucaj da je pomesao ATF i antifriz i upropastio je menjac.

                Kako proveriti antifriz i ulje da li imaju tragove jedno drugog?

                Inace sam ulje proverio, ima ga malo ispod minimuma i braonkaste je boje, u utorak idem da ga menjaju, ne mogu da me prime ranije. Filter se po uputstvu ne menja nego se pere.

                PS. Za ne daj Boze, moze li se ubaciti manuelni?
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  ?im postoji može i da se pokvari, mislim na sistem hladjenja menja?a.
                  znam i ja da se to dogodilo nekim ljudima.
                  ali znam i da se na kolima bez automatika dogadja da se pomeša ulje motora i antifriz (recimo nastrada dihtung glave).
                  to je rizik koji se mora prihvatiti.

                  ja ne bih brinuo oko toga, ne?a baš menja? odjednom da crkne ?ak i da se dogodi da se pomešaju razli?ite te?nosti- oseti se u vožnji.
                  a sada ako se tako pokvaren auto vozi nedeljama ili mesecima siugrno i posledice ne?e ostati naivne.

                  antifriz je lako teku?a te?nost, miriše na alkohol pomalo, obojen je zeleno-plavo ili narandžasto.
                  ako je zeleno plavi lako se uo?ava ve? i samo po boji.
                  ATF je srednje gusto ulje, sli?no motornom sa svim osobinama koje to prate.

                  ako se pomeša antiftiz i ulje vidi se i u kompnzacionoj posudi ugde nastane talog ulja po obodu posude.
                  uglavnom kvar se lako uo?ava.

                  budi uporan kada menjaju ulje da urade bar 2 puta, prvi put dok auto stoji u servisu a onda posle kre?e voženj još jednom.
                  razlog- ulje u hidro pumpi i konverteru se ne može ispustiti, zameniti tako da mora da vozi da bi se to ulje pomešalo sa novim svežim uljem.
                  ta nova mešavina ima u sebi 1/4 starog ulja i ostalo sveže novo.

                  zbog toga se praktikuje kada je cilj baš zamena ulja da se 4-5 puta uzastopno vrši promena ulja tako da nastane mešavina gde udeo starog ulja padne na ispod 1/10.

                  pri tim zamenama ulja i najlakše se pokvari IC ulja, majstoru je lakše da tamo odvr?e (nežne) spojeve bez držanja priklju?ka u hladnjaku kontra klju?em nego da se aka ispod menja?a da otka?inje povratni vod.

                  ulje se menja putem povratnog voda gde je mali pritisak, vod višeg pritiska (polazni ka hladnjaku) se ne dira.
                  svaki zez utom detalju kasnije može da skupo košta- pomeša ulje i antifriz jer se mehani?ki poremeti zaptivanje komora unutar hladnjaka primenom sile pri odvrtanju holendera (pošto ništa ne drži na okupu stvari unutar hladnjaka osim pregradice, mislim ništa posebno ?vrste konstrukcije).

                  prepravka na manuelni je mogu?a, kao i obrnutom smeru.

                  kratki spisak radova uz rizik da se ne što zaboravilo-

                  nosa? pedala sa pedalama.
                  sistem kva?ila, ?esto i druga?ije zvono.
                  novi diferencijal prilagodjenog prenosnog odnosa.
                  kardani odnosno poluosovine pravilen (nove) dužine.
                  hardijev zglob (zglobovi) za dampiranje vibracija u prenosu.
                  nove opruge prednjeg vešanja (za novu manju masu).

                  sistem poluga upravljanja menja?em.
                  novi ECU ubrizgavanja, ili reprogram starog.
                  novi sistem paljenje ili reprogram starog.

                  nova ži?ana forma elektrike u delu koji se odnosi na vezu automatika ka ostalim sistemima na vozilu (zavisi i od stepena intelignecije automatika i njegove elektronike, odnosno elektro ventila ako ih ima).

                  novi ili prepravljeni stari sistem upravljanja leptirom odnosno pedalom gasa.

                  reprogram klima sistema.
                  izmene na instrument tabli.

                  na kraju sam manuelni menja? sa svojim ležištem i nosa?em.

                  na kraju testiranje svega toga i ispravljanje neke greške (realno je da se pojavi neka makar mala pogreška u tako kompleksnom poslu).


                  u praksi, potreban ti je kompletan auto donor sa manuelnim menja?em, po mogu?stvu istog godišta, istog tipa opreme i pravljen za isto tržište prodaje.

                  tada imaš uglavnom sve potrebne delove koje ina?e u radnjama ni u snu ne možeš pohvatati niti kupiti.

                  jedino možda kod ovlaš?enmog dilera ima svih delova i sitnica ali to mislim da bi koštalo više nego da kupiš drugi auto koji je ve? manuelni.

                  po mom mišljenju, prepravka tog tipa sa promenom vrste menja?a je za ljude koji imaju mesta gde to da rade, vremena, sakupe znanje uz put a imaju dovoljno dubok džep i dovoljno rastegljive živce da isteraju projekat do kraja, do voznog stanja nalik fabri?koj izradi.

                  ne kažem da je nemogu?e ali skidam kapu za uloženi trud svakome ko prodje tu po meni torturu.
                  svaki popravak fabri?kog sistema je po meni daleko efikasniji i lakši nego prepravka vozila i u smislu novca i u smislu vremena/ mu?nog rada.

                  sli?no važi i u kontra smeru, od manuelnog do automatika.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • boolero
                    CBC Veteran
                    • 07.10.2004
                    • 175
                    • Beograd

                    #24
                    Originally posted by brick
                    novi ECU ubrizgavanja, ili reprogram starog.
                    novi sistem paljenje ili reprogram starog.

                    novi ili prepravljeni stari sistem upravljanja leptirom odnosno pedalom gasa.

                    reprogram klima sistema.
                    Shto ovo mora da se menja?
                    OTS

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #25
                      To i nije neocekivano, ranije su automatici i manuleci imali razlicite bregaste u istim motorima Sad ce brick da elaborira...
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        ECU ubrizgavanja dobija od menja?a info kada se vrši prebacivanje brzine.
                        tada ECU ubrizgava manje goriva dok traje prebacivanje da bi smanjio obrtni momenat motora i šaltanje bilo mekše, komfornije.

                        istovremeno i ECU paljenja (ili zajedni?ki ECU ako je samo jedan) stavlja paljenje na kasnije da bi oborio temperaturu sagorevanja, opet smanjuje obrtni momenat radi meko?e.

                        na leptiru u**** kod automatika (tog klasi?nog o kome smo pri?ali) je povezana upravlja?ka sajla koja upravlja ventilima menja?a (tj valve body sklopom). ta sajla ne postoji kod manuelnog.

                        kod automatika položaj pedale gasa odredjuje (izmedju ostalih parametara) kada ?e se dogoditi promena brzine.
                        kod automatika nije fiksirana brzina odnosno broj obrtaja motora kada se prebacuje ve? je to promenljivo.
                        kada se vozi sa zatvorenijim leptirom automatik ranije menja brzine nagore, kada je leptir otvoreniji duže je aktivna najniža mogu?a brzina i tek na visokim obrtajima motora (na limitu) prebacuje u višu brzinu.
                        to se koristi kod ubrzavanja tipa obilaženja i sli?no.

                        neki ECU to rade usput, prate stanje leptira preko MAP-a i onda upravljaju ventilima menja?a.
                        tu je i opcija da se bira zimski automatik program, letnji standardni i letnji sportski program. to nemaju svi automatici ali imaju i ti stari klasi?ni planetarni (recimo Aisin 30-40 serija)

                        što se klime ti?e, ECU prati optere?enje motora i kada je uklju?ena klima a želi se obilaziti odnosno max ubrzanje onda se menja? vrati u jednu ili dve brzine nadole, klima kompresor se isklju?i dok traje ubrzavanje a paljenje i ubrizgavanje se pomera/ pove?ava da bi motor razvio maxc obrtni momenat na to?ku (zna?i sprega motor, menja?, optere?enje pomo?nih agregata).

                        menja? upravlja klima kompresorom posredno preko ECU ubrizgavanja.
                        kod manuelnog rad klime nema nikakvog uticaja u funkciji menja?a pošto je menja? apsolutno pod kontrolom voza?a.

                        to je uglavnom kod tih starijih (20tak godina stari) i jednostavnijih automatika tako rešavano, ovi moderniji menja?i imaju svoj ECU sa svojim posebnim mapiranjem, i imaju mogu?nost u?enja stila vožnje. (10tak godina stari).

                        CVT menja?i osim toga još umeju i da prema stilu vožnje odredjuju koeficijente konverzije obrtnog momenta odnosno da putem traction kontrole prilagode menja? tipu podloge po kojoj se vozi.

                        sve to nije tako komplikovano kako izgleda na prvi pogled tehni?ki ali jeste ako treba sam to sve povezati, isprogramirati, upeglati da radi savršeno onako iz delova.
                        a obi?no dokumentacija za automatile je vrlo oskudna i retko se nalaze konkretniji podaci.

                        recimo ja još nigde nisam našao podatke iz mapa ECU menja?a, iako je to staro ve?e 10tak godina pa je za o?ekivati da procuri na net.
                        možda ima samo nisam imao sre?e..
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Velja
                          CBC Veteran
                          • 22.12.2005
                          • 176
                          • https://t.me/pump_upp
                          • CharlesfaistOB

                          #27
                          To je zaista previse, na tu varijantu vise ni ne pomisljam.

                          Da li sme da se ulje doliva kroz cevku sipke meraca ulja?
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            #28
                            Sme, samo je zamajatno. Mozes da sipas kako hoces, ali bas kroz tu rupicu... bolje da odes u servis i platis sitnu uslugu nego da se sav zasvinjis
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • Velja
                              CBC Veteran
                              • 22.12.2005
                              • 176
                              • https://t.me/pump_upp
                              • CharlesfaistOB

                              #29
                              Ma vec sam zakazao u utorak servis, samo pitam. Inace nije mala rupica, moze i levak da se udene, polako sipanje i nema zalivanja
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • Djordje
                                CBC Član
                                • 11.05.2006
                                • 16
                                • Francuska

                                #30
                                postavio sam pitanje rucnog saltovanja na forumu posvecenom iskljucivo Mercedesu 500E. Na moje veliko odusevljenje, da ih nazovem, kolege, kazu da je cak i preporucljivo saltovati rucno. Odusevio sam se, konacno mogu da ga vozim kako ja hocu, jer mu sa kik daunom, treba vecnost dok isprebacuje brzine. Nemojte mi se smejati, jer se na tom forumu predstavljam kao George, moje ime ovde niti ko zna da procita a jos manje da izgovori. Detaljnije odgovore mozete naci na:
                                Howdy racers, The time has come again to raise your blood pressure up and take the speed pill at the Willow Springs raceway. The next event I’m going to attend is on a Saturday this time and it’s a night event this time. It’s with another group, I was with Open Track Racing last time and this...


                                P.S. samo za ljubitelje BMW najnoviji M3 sa ovogodisnjeg sajma u Zenevi.
                                Uzivaj te!

                                Djordje
                                Mercedes W124 500E 1992
                                BMW 635CSi 1986

                                Comment

                                Working...
                                X