Vesanje za punta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Byk
    CBC Veteran
    • 24.01.2007
    • 105
    • Kragujevac

    Vesanje za punta.

    Zelim da spustim auto iz naslova.E sad treba mi strucan savet da li da na fabricke amortizere stavljem krace opruge(-30) ili da kupujem celo vesanje(amortizeri i opruge).Ja ne bih komplet ako ne mora,ALI svako ko je vozio punta zna da je on nestabilan u p***u m******u tako da ne znam sta da radim.Razmisljao sam i o sabijanju opuga pa bih vam bio zahvalan ako bi mi neko reko nesto vise o tome.HVALA
    vectra 2.0 DI
    kangoo 1.9D
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    sabijanje opruga promenom modula elasti?nosti materijala je jako zahtevna operacija. radi se sa usijanim poluteku?im ?elikom opruge, sumnjam da to iko kod nas može da ti uradi.
    ako ideš u inostranstvo radi te želje, cena može da postane neprijatno visoka za dobijeno.

    ako ve? po svaku cenu želiš da spuštaš težište onda se to radi isklju?ivo zamenom kompleta, seta vešanja zna?i opruga+ amortizer je jedna celina medjusobno uskladjena.

    polovi?na promena obi?no daje lošiji ukupni rezultat od fabri?kog.

    drugo pitanje je zašto bi uopšte spuštao auto. Punto nije pravljen za trkanje, i nema potencijala za takve namene.

    potpuna prepravka vešanja je mogu?a samo to košta verovatno koliko i sam auto trenutno (pretpostavljam da se radi o polovnom nekoliko godina starom autu).

    ako imaš problem sa stabilnoš?u dinamike vožnje, samo spuštanje ne?e to rešiti.
    problem je negde drugde, u neispravnom/ istrošenom vešanju.
    to treba prvo popraviti, srediti do nivoa kada je auto bio nov pa onda dalji koraci.

    sasvim je realno da auto sa nešto kilometara iza sebe ima istrošene amortizere, ležajeve amrotizera, silent blokove prednjeg i zadnjeg trapa, klimave stabilizatore i sli?no ako je još sve iz prve ugradnje.

    takodje i ležajevi glav?ina uti?u na nestabilnost.

    na daljinu se ne zna kakvo je stanje svih tih komponenti sistema, a nije ni navedeno opšte stanje vozila da bi se mogla pretpostaviti istorija održavanja.
    prvo dijagnostika vešanja kroz generalni pregled a onda ispravka nadjenih kvarova pa poboljšanje korak po korak uz ta?no zadati cilj i svrhu neke promene.

    bilo je više re?i o tome generalno, potraži.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Ja sam vozio Punta mk.1 i to do 200K km i znam da odlicno drzi put, krivinu takodje. Stock, najobicniji, 1.1 motor, dusu sam mu vadio... isao kao mecava, nikakvog govora o nestabilnosti nije bilo.
      Novije varijante su neuporedivo !!! bolje... u svakom smislu.
      Mk.1 je imao vesanje od Yuga i to je dobro koristio, kasnije verzije su imale i drugacije vesanje i Punto je postao kompletan auto u svakom smislu te reci.
      Danasnji Grande ima i do 150KS (za sad) i lepo se nosi s tom snagom...
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • Byk
        CBC Veteran
        • 24.01.2007
        • 105
        • Kragujevac

        #4
        Ok hvala na detaljnom odgovoru.Nista onda sutra idem da vidim kakvo mu je vesanje i sta treba da zamenim.Mozda su mu otisli i amortizeri sto ti kazes jer je on preso 1o4 ooo od toga kod mene 3ooo.Tako da ja ne znam kako ga je odrzavao predhodni vlasnik i da li mu je menjao amortizere ali cu sutra to videti.
        Da ne zaboravim na koliko se km menjaju amortizeri(racunaj da je vozeno uglavnom gradska)
        vectra 2.0 DI
        kangoo 1.9D

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Ne verujem da su menjani amortizeri...to svi izbegavaju tako da su oni sigurno za zamenu posle te kilometraze.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #6
            Inace, ako je mk.1 onda i nije za spustanje, ako nema neki mnogo jak motor, jer mu sasija i nije preterano kruta i ne podnosi takve experimente. Idi na masinu za proveru amortizera i vidi koliko su potroseni. Nakon toga ces znati da li su zamenu ili nisu.
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              amortizeri se ne menjaju prema kilometrazi vec stanju istrosenosti.
              neki se pokvare posle samo 30tak hiljada km a neki traju po 250.000km.

              pre svega bitan je sam kvalitet amortizera ali i kvalitet konstrukcije vesanja kao takvog.
              Punto je econo klasa auta pa stoga racunaj da amortizer iz fabrike nije neki kvalitet primarno, obicni uljni izdrze oko 40-50.000km u proseku.
              obicni gasni oko 100-150.000km a oni kvalitetniji gasni oko 250.000km.

              oni najkvalitetniji amortizeri imaju dozivotnu garanciju dok su ugradjeni na auto. crkavaju i oni ali dosta retko u odnosu na one obicne.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...
              X