RunOnFlat - Vozi na "prazno"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    RunOnFlat - Vozi na "prazno"



    Tek toliko da se spomene da postoji ...
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #2
    Kakva je razlika u odnosu na ostale run flat gume na trzistu ?

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Postoje dve opshte prihvacene i komercijalizovane tehnologije "run flat" pneumatika, mada je bilo i nekih "egzibicionih" alternativnih pokushaja na istu temu koji nisu uspeli na trhzishtu iz pre svega praktichnih razloga.

      Prva od dve pomenute je tehnologija izrade gume sa ojachanim bochnim zidovima, takozvana samonoseca konstrukcija, pri chemu su bochni zidovi gume sa unutrashnje strane ojachani podebljim slojem posebne gume visoko optorne na habanje i visoke temperature. Ovo omogucava gumi sa tom tehnologijom da u sluchaju gubitka kompresije "legne" na te ojachane nosece slojeve i u odredjenoj meri zadrzhi vozne karakteristike. U tom sluchaju auto i dalje ostaje sasvim upravljiv uz brzinski limit i uz ogranichenu (preporuchenu od strane proizvodjacha) autonomiju vozhnje, shto je sasvim dovoljno da se uz meru povecane pazhnje i nizhu brzinu vozhnje sasvim opushteno stigne do vulkanizerske radnje ili servisa. Ovu vrstu tehnologije primenjuje i Good Year na svojim "Run on Flat" pneumaticima. Ima na njihovom site-u i video prezentacija koja lepo opisuje princip rada tih pneumatika u sluchaju pada pritiska u njima.

      Drugi komercijalno prihvacen princip "run flat" pneumatika u sushtini i nije zasnovan na "run flat" principu. Naime, dok prvi princip zaista omogucava gumi da zadrzhi vozne karakteristike u odredjenoj meri chak i kad je totalno izduvana, u drugom sluchaju je primenjeno drugachije reshenje za problem probushenog pneumatika na taj nachin shto je u pneumaticima "ubrizgana" specijalna zaptivna masa koja, u sluchaju bushenja gume "automatski" zaptiva rupu i tako omogucava dalju vozhnju. I ovde vazhe ogranichenja u pogledu maksimalne dozvoljene (preporuchene) brzine i ogranichena autonomija, odnosno opet dovoljno vremena da se ode do najblizheg auto servisa ili vulkanizera.

      Prvi princip je daleko prihvaceniji obzirom na ogranichenja koja vazhe za ovaj drugi. Zaptivna masa je dovoljno sposobna da reshi problem samo manjih rupa, i teshko da mozhe da odrzhi auto u voznom stanju ako se desi neka veca ruptura pneumatika. Dobra strana ovog sistema je shto je daleko jeftiniji od "pravog" "run flat" pneumatika, a takve zaptivne mase se prodaju i kao komprimovane u "limenkama", a ubrizgavaju u sluchaju potrebe u defektan pneumatik preko ventila.

      Dakle, ovaj Good Year sistem "Run on Flat" se zasniva na prvom principu, koji je praktichno jedini "pravi" sistem za vozhnju sa potpuno izduvanom gumom, bez obzira na nivo oshtecenja. Primenjuju ga nashiroko na specijalno doradjenim vozilima sluzhbi bezbednosti, specijalnih jedinica, obavezan je na svim pojachanim i blindiranim (VIP) verzijama standardnih automobila, a sem Good Year-a isti princip je usvojio i Michelin na svojim PAX pneumaticima. Inache, sam sistem nije uposhte tako nov, predstavio ga je Dunlop josh pre 30-ak godina...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        OK, lep sistem, niposto nov, ali daleko od toga da je jedini "pravi". I daleko od toga da se Michelin PAX zasniva na istom principu, nema veze s njim.

        Za razliku od pomenuta dva koji se oslanjaju na rigidnost zidova i pumpanje penom, PAX sistem izgleda ovako:



        Dakle, asimetricna felna sa "produzetkom" na koji naleze poseban gumeni prsten, senzor pritiska, i preko svega toga ide klasicna guma, i u kompletu izgleda ovako:



        Kada je guma napumpana ponasa se kao i bilo koja druga. Kada se izduva, umesto klasicne gume teret preuzima ovaj sekundarni prsten, koji omogucava voznju do 200km pri brzini od 80 na sat, a senzor pritiska obavestava o padu pritiska.

        Prednosti su naravno veca udobnost i maltene nepromenjene vozne karakteristike u odnosu na normalnu gumu jer su karakteristike zidova "glavnog" pneumatika nepromenjene u odnosu na "normalnu" i uporedivu supersportsku gumu - Michelin Pilot i Pilot PAX imaju identicne vozne karakteristike, na primer. Runflat sa tvrdim zidovima ima ogroman problem sa tvrdocom, odnosno neudobnoscu gume i radikalno promenjenim voznim karakteristikama, sto nije kompromis koji odredjene marke i vozila mogu da prihvate - Carrera GT, McLaren SLR, Veyron, svi koriste Michelin PAX gume sa pomenutom tehnologijom.

        Mane su naravno skupoca sistema u poredjenju sa drugim Runflat tehnologijama, ali je sistem daleko napredniji.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          #5
          http://www.oeamtc.at/netautor/html_seit ... /index.htm
          mali test od Öamtc-a povodom run flat guma
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          Working...
          X