Zadnje kocnice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy Leary
    CBC Senator XXL
    • 23.04.2006
    • 439
    • Beograd

    Zadnje kocnice

    Auto je Honda Civic 1.6 160ks, 4x disk, napred ventilirajuci nazad obicni,abs
    Sad sam se vratio sa tehnickog i zamalo da ne prodjem tj zadnje kocnice jako slabo hvataju....diskovi su dobri, plocice su dobre, abs radi kako treba, ali sila pozadi je jako mala.....Napominjem auto jako dobro koci, znam koci samo prednjim
    Posto je auto tek od skoro u mom vlasnistvu, ostalo mi je na spisku da zamenim kociono ulje....e sad jel ima neko ideju sta jos da pogledam?tj sta bi moglo da bude uzrok, regulator sile mozda?
  • milannik
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2004
    • 1455
    • Niš

    #2
    Probaj da kocis kada ti je auto opterecen pozadi, stavi dva ortraka na zadnje sediste, ili neki dzak, ili ko tu neki ivicnjak , i ima da kooci.
    Radi se o tome da svaki auto bolje koci pozadi kada je opterecen.

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #3
      auta sa ABS-om nemaju regulator sile kocenja (njegovu funkciju vrsi ABS). barem mi se tako cini...
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #4
        Originally posted by milannik
        ili ko tu neki ivicnjak , i ima da kooci.
        Bez prozivanja molim

        Timothy
        Meni iskren da budem oni sto rade tehnicki pregled deluju kao da ne znaju sta rade Zadnje dve godine sa dva auta sam imao istu zamerku na tehnickom slabo koce zadnji tockovi (kod jednog auta je sve bilo novo sto se kocnica tice). Ove godine sve kako treba, tehnicki proso bez zamerke, a nista nije radjeno na kocnicama. Kako to ?
        Doduse ni jedan od dva pomenuta auta nema ABS, ali mislim da je poenta jasna...
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • Car
          CBC Senator XXL
          • 07.07.2005
          • 900
          • Beograd

          #5
          A je l' ima neko univerzalno pravilo koliko treba da pokaze taj aparat, recimo prednji tockovi 3+, zadnji 2.5 ili tako nesto, ili sve zavisi od tezine i nekih drugih okolnosti?

          Comment

          • LazaNS
            CBC Član
            • 24.12.2006
            • 93
            • NS

            #6
            He to sa tehnickim mi je poznato. Odes jednom, sve gledaju, pritiskaju auto otpozadi, racunaju nesto, kazu ne valja. Onda se vratis par sati kasnije u isti servis na pregled kad radi drugi radnik i prodje bez ikakvih komentara. Stvarno mislim da mnogi od njih ne znaju sta treba da ocekuju za rezultat kod nekih kola bez ABS. Takodje me oduseve kad autu blokiraju tockovi, masina ga izbaci iz valjaka a majstor gleda rezultat i kaze, hmmm mogao bi on i malo jace da koci!

            Comment

            • Danilo
              CBC Senator XXL
              • 02.10.2004
              • 908
              • Beograd, Dorcol

              #7
              Imaju ti na tehnickom zanimljive akcije, mom drugaru su recimo vratli potpuno nov Pezo 205 sa tehnickog pre 15-ak godina zato sto mu zadnje kocnice na koce kako treba, pa je dosao kuci, stavio sivonja dva dzaka cementa u gepek i odvezao na tehnicki i prosao bez problema.
              Imas tako delegata svakakvih, recimo mozgovi u centru boban su me jedno 5 puta vracali zbog tako debilnih stvari da to nije normalno i u zivotu vise necu doci kod njih niti iko moj na tehnicki.
              Mislim, je*ote, imam 4 stop svetla pozadi na Yugu koja rade i kao pozicije (sijalice sa dva vlakna) i on me smara zato sto jedna pozicija ne radi (!!!od 4!!!) i vraca me kuci. Onda me smara sto na fiat tipu zadnji levi losije drzi kada je rucna povucena, a nema veze sto ima maximalnu silu na oba tocka i to identicnu. Ne, bitno je sto je sila manja kada je rucna povucena.
              Da ne pricam sto prave problem kada ne mozes da se popnes na onaj kretenski kanal koji ima 10cm, pa onda za zatamnjena stakla, sve sto im padne na pamet...
              Imam averziju od tih pacenika u plavim mantilima. Zato vise i ne vozim nigde na tehnicki, samo platim par stotina dinara vise i gotovo, ja znam sta mi je ispavno, a sta nije i shodno tome se i ponasam i necu da dozvolim da me drka neki nepismeni papan sa tri razreda osnovne.
              www.blindmanmotorsport.com

              Comment

              • srdjan_p
                CBC Senator XXL
                • 01.12.2004
                • 1915
                • ZR

                #8
                ...i onda krene da mi kenja, "znam ja mlad si ti vozac..." pa onda krene da mi popuje kojesta i na kraju me ne pusti zato sto mi rucna nije bas kako treba...i onda sutradan otera cale juga kod tog istog lika i krene sa njim da drvi neku pricu i lik ga pusti...u fazonu ja sam mlad pa cu da se ubijem negde a cale je kul...
                Samo ih cekam kad budem terao Alfu na tehnicki sta ce da mi napricaju, kako je to brzo kako je to...

                Comment

                • Hermes
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2006
                  • 1306
                  • https://t.me/pump_upp
                  • bemve

                  #9
                  Samo da dodam, kad se gledaju kocnice, vrlo je bitno , pored kocione sile koju ostvaruju, i to da li su uskladjene, tj. da li istovremeno pocinju da hvataju i imaju identican prirast sile.
                  A to koliko ce da pokaze, to zavisi i od guma i za koju tezinu su podeseni valjci.

                  P.S. Timoti, ne hvataj se preterano za vrednost sile, vrlo cesto su ti valjci neispravni ili bazdareni ko zna kad.
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • JNC
                    CBC Senator XXL
                    • 19.12.2006
                    • 1332
                    • Beograd

                    #10
                    Zadnje kocnice i tehnicki to su dva sveta, mom prijatelju pre 3-4 godine vratili novu corolu kao ne rade zadnje kocnice, covek popizdeo otisao u servis kod prodavca oni ljudi gledaju sve u redu, on sta ce ode na drugi tehnicki i naravno prodje bez problema.

                    Comment

                    • mance
                      CBC Veteran
                      • 24.07.2006
                      • 185
                      • Beograd

                      #11
                      I mene su cimali za zadnje kocnice i na pezou 306 i na citroenu ZX. Za pezoa su mi rekli i da mi zadnji amortizeri ne valjaju. Na kraju su me pustili u fazonu promeni to nemoj da se igras glavom.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        isto imam razna negativna iskustva sa stru?noš?u onih koji bi trebalo da mere ko?ione sile u više navrata, ali i primera da ljudi rade kako treba i zaista se pokaže stvarno stanje ko?nica. bez lakiranja bilo dobro bilo loše.

                        e sad, osim što baždarenje valjaka treba da uradi CMV i da to bude kako valja relevantno merenje, vrlo važan elemenat koji u?estvuje u ko?enju (i merenju) su amortizeri.

                        loš amortizer> loše ko?enje odnosno prenos sila izmedju gume i valjka što se i vidi na dijagramu.

                        optere?ivanje sa džakovima cementa služi da zamaskira neispravni trap (zadnji) tako da dovede amortizere do potpunog sabijanja i grani?nika i time otvrdne sklop opruga-amortizer što se vidi po porastu sile na skali.

                        sa druge strane meni nikako nije jasno kako se uopšte zamišlja relevantno merenje ko?ione sile na autu sa ABS sa samo 2 to?ka, kada je ABS konstruisan da istovremeno deluje u interakciji sva 4 to?ka sa 4 podloge.

                        na zadnjem tenhi?kom nedavno, prisustvovao sam meni potpuno ?udnom na?inu merenja...

                        motor i menja? su kativni, tj auto je u brzini i okre?e snagom motora to?kove (zadnje).
                        istovremeno valjci takodje okre?u te iste to?kove , zadnje.

                        tip meri jedno 7-8 puta, resetuje, podešava, razdešava, ?? uredjaj, vidim po skali da odli?no pokazuje, oko 2,5 za oba zadnja simetri?no za levu i desnu stranu. ( a i moralo bi ko?nice su u perfektnom like new stanju).

                        kažem da izbaci menja? iz brzine u ler, odgovor je da baš mora da bude menja? u brzini.

                        ajde pustim ja i naravno posle 10 tak minuta prodje i to merenje bez ikakvih primedbi.

                        šta kaže konzilijum po pitanju merenja ko?ione sile dok je menja? u brzini a motor radi, ispravna procedura ili ne ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #13
                          motor, po meni, mora da bude upaljen ali to da je u brzini je bezsmisleno - kako uopste odrediti koliko koce kocnice a koliko motor?
                          a kad smo vec kod tehnickih - jednom prilikom na tehnickom u BL sa tatinim W126 500SE (diskovi su oko 300mm) nekoliko puta mjerili zadnje tockove. nisu vjerovali da zadnje kocnice mogu da pokazu tako visok koeficijent na tako starom autu
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Nesto mi nije jasno kako se primeti da zadnje kocnice ne koce "kako treba". A kako to treba?
                            Ako su na tehnickom utvrdili da ne valjaju onda ne radi ni rucna sigurno kako valja.
                            Sansa da su zadnje kocnice neispravne je uglavnom vise teoretska s obzirom na procenat kocenja zadnjih tockova u odnosu na prednje.
                            Ja bi to proverio merenjem u nezavisnom servisu. Ne kosta to sto dukata.
                            Drugo. Sasvim je normalna stvar da se na tehnicki pregled ide sa 100% ispravnim vozilom. Oni tamo nisu servis nego kontrola.
                            Auto ne treba da bude u pogonu (u brzini) vec je jedini pogon onaj od valjaka. Ne znam sta je taj mislio sa tim? Sa motorom i menjacem u brzini je kocnicama samo lakse. Nego je to bio automatik pa tek tu nije jasno sta su hteli da izmere ustvari. Mozda su se nadali da dobar auto ima lose kocnice?

                            Comment

                            • Timothy Leary
                              CBC Senator XXL
                              • 23.04.2006
                              • 439
                              • Beograd

                              #15
                              Hvala svima na idejama i savetima, ali brick je verovatno pogodio sustinu.Juche sam se vracao iz Sombora i provalio da zadnje amortizere nemam tako da predpostavljam da je tu sustina problema

                              Comment

                              Working...
                              X