Hyundai GETZ, "leluja" dok kochi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dukili
    CBC Veteran
    • 29.08.2005
    • 104
    • pancevo

    Hyundai GETZ, "leluja" dok kochi

    Dakle(m), problem je sledece prirode: prosle godine sam imao blazi udes u gore pomenutom automobilu, u prednji desni tocak. Od delova trapa je zamenjen amortizer, lezaj i glavcina. Obradjeni su diskovi, jer su sumnjali da se mozda desni malo iskrivio od udarca, pa da oba dovedu na istu meru.

    Tu pocinju problemi. Naime, u pocetku se nije osecalo, ali kako kilometri prolaze, stanje je sve losije. Automobil leluja dok kocim! To se najbolje moze osetiti neposredno pre zaustavljanja auta. Pri vecim brzinama, oseca se podrhtavanje kocnice i glasno huchanje. Gume su balansirane, pri 140-150km/h nema karakteristicnog treshenja volana, ali se u celom automobilu oseca "nekakva" vibracija...

    Gde da odem, sta da radim, na sta da obratim paznju?


    Najlepse hvala.
    "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
    da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #2
    Novi diskovi+plocice ce ti 99% resiti problem.

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      mozebiti i do kocionih kljesta-celjusti... moguce je da jedna ranije hvataju,to jest da su druga malo zaribala ...videces po pojedenosti plocica sa leve i desne strane...a koja strana slabije koci...utvrdices na valjcima na tehnickom pregledu.
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Diskovi ti nisu dobro obradjeni, ali to je boljka nasih strugara koji su navikli da obradjuju dobose od Fap-ova. Problem je sto ne izbalansiraju tj centriraju disk pre obrade. Bacanje ne sme da bude vece od 0,1mm.

        Comment

        • dukili
          CBC Veteran
          • 29.08.2005
          • 104
          • pancevo

          #5
          znam da odstupanja mogu da budu jako malo, tipa 0.1mm, ali kad su diskovi obradjeni i stavljene nove plocice-lelujanje se nije osecalo - auto je bio podignut, merena odstupanja (sad cu da lupim) "komparatorom" ? (ono sa osetljivom iglom i kruznom skalom) i bilo je sve ok - nije bilo "bacanja"...

          trulo mi je da dajem 6000 za nove plocice + ko-zna-koliko za oba diska i da nista ne uradim...
          "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
          da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

          Comment

          • APOGEE
            CBC Senator
            • 01.06.2005
            • 243
            • Beograd, Vracar

            #6
            Re: Hyundai GETZ, "leluja" dok kochi

            Originally posted by dukili
            ... Naime, u pocetku se nije osecalo, ali kako kilometri prolaze, stanje je sve losije. Automobil leluja dok kocim! To se najbolje moze osetiti neposredno pre zaustavljanja auta. ... celom automobilu oseca "nekakva" vibracija... .
            Do sada, od kako vozim, dva puta sam imao identicne simptome i oba puta je resenje bilo u novim gumama (prve ruske presle samo 25 Kkm a druge, nepoznata marka 42 Kkm) jednostavno bokovi gume izgube jacinu, bez obzira sto je sara bila ok i gume balansirane par puta.
            Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

            Comment

            • srdjan_p
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2004
              • 1915
              • ZR

              #7
              6000 za plocice??? I onda mi neko kaze da su skupi delovi za alfu...

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #8
                Da hyundai mislim da stavlja neke krsh gume i prvu ugradnju, kumho ili tako nesto...

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Pre nego sto bilo sta drugo uradis. Ili pozajmi dva tocka sa sigurno dobrim gumama pa probaj napred kod tebe ili stavi zadnje napred za probu da vidis ima li IKAKVE promene.
                  Ako ti se vec posle intervencije nije desavalo nista cudno znaci da je posao verovatno odradjen kako treba. Taj udes te mozda samo buni a ustvari je nesto sto se redovno desava. Kapirash?
                  To lelujanje bi komotno mogli biti i amortizeri.
                  Opisujes huchanje a tako se recimo cuje los lezaj tocka osim ako ne mislis na shum guma. Ako imas nekog ko se razume u te stvari neka provoza auto i znaces skoro sigurno sta ne valja.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    kad su diskovi obradjeni
                    možda ?e delovati uvrnuto, ja nikada ne obradjujem diskove.
                    ako su krivi, zna?i da je materijal odradio svoje i diskovi su za bacanje.
                    ako su potrošeni redovnim habanjem, zna?i da su postali tanki i takodje su za bacanje.

                    obrada diskova po (nekim) uputstvima je zabranjena od strane fabrike, meni je logi?no jer se materijal diska koji je promenio osobine usled pregrevanja više ne može povratiti u normalno stanje.

                    to što je odmah nakon obrade disk bio kao dobar je tipi?na varka, do prvog ja?eg ko?enja kada se materijal diska optereti i disk opet pokrivi.

                    na kraju se opet mora kupiti novi disk i zameniti a pare su u medjuvremenu ba?ene na obradu diska.

                    uz to, taj obradjeni disk niko ne balansira nakon obrade a novi disk je balansiran.

                    cena obrade diska je ionako bliska ceni novog diska, koji da ponovim se ionako mora kupiti samo je pitanje odmah ili za 500km odgode.

                    (nedavno sam uzimao diskove, cena je oko 55 evra za par,Delphi što izadje na 30evra po komadu. obrada diska koliko košta, 20tak evra ?
                    demontaža to?ka i samoga diska košta još koliko ?
                    pa taxi do strugara i nazad... itd)


                    na disku je obeležena i njegova najmanja dozvoljena debljina, kada se dostigne ta debljina disk je za zamenu ma kako dobro izgledao na oko.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • dukili
                      CBC Veteran
                      • 29.08.2005
                      • 104
                      • pancevo

                      #11
                      fabricki kumho komplet su zimske, srednjeg kvaliteta. letnji komplet je continental. menjam ih na promeni sezone, rotiram s vremena na vreme. mislim da nije u gumama problem.

                      "hucanje" nije od kotrljanja guma 100%, to prepoznajem. mozda sam lose opisao, vise je brujanje koje se diskretno prenosi na celu karoseriju + brzi udarci na pedalu kocnice.

                      da ne smaram dalje, da li imate preporuku kod koga da odem na pregled (ne ja, nego auto ), u beogradu? neki servis za trap, limar, farbar, auspuh... dobro, de, preterujem.
                      "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                      da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                      Comment

                      • dfast
                        CBC Senator XXL
                        • 26.05.2005
                        • 1302
                        • Hoofddorp NL /Bgd

                        #12
                        Originally posted by dukili
                        + brzi udarci na pedalu kocnice
                        Ovo ti je sigurno od diskova, a prenosi se na karoseriju. Podrhtava i amortizer a preko glavcine prenosi i na trap.

                        Comment

                        • KdF
                          CBC Senator
                          • 06.12.2004
                          • 242
                          • Beograd

                          #13
                          Pulsiranje pedale kocnice takodje ukazuje na deformisane ili neravnomerno potrosene diskove (odnosno dobose).

                          Comment

                          • dukili
                            CBC Veteran
                            • 29.08.2005
                            • 104
                            • pancevo

                            #14
                            hvala na svim odgovorima i savetima, samo mi recite gde da ga teram da pogledaju? neko ko je stvarno dobar?
                            "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                            da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                            Comment

                            • dukili
                              CBC Veteran
                              • 29.08.2005
                              • 104
                              • pancevo

                              #15
                              niko?
                              "Sta god da ti se danas dogodi, ma kako ruzno ili bez veze, mnogo je bolje nego
                              da ti se ne dogadja nista, jer ce zivot biti zanimljiviji." - A.P.

                              Comment

                              Working...
                              X