Pitanje u vezi vecih/manjih promera tockova od fabrickih

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockwell
    CBC Član
    • 08.05.2006
    • 45
    • Kraljevo

    Pitanje u vezi vecih/manjih promera tockova od fabrickih

    na mom autu...ford fiesta '91 mkIII xr2i fabricke felne su 13" ali sam ja kupio auto sa vec namontiranim 14". kasnije sam video da se fabricki montiraju 14" na noviju seriju fieste MKIII (SI) pa se nisam trzao ali me je dosta ljudi pitalo kako mi se auto ponasa posto su mi vece felne ... nisam znao da odgovorim jer sa manjim nisam vozio (ovaj auto) pa ne znam ni dal postoji razlika ...

    razmisljao sam da promenim felne pa reko da predjem na broj vece ali zbog komentara / pitanja ljudi koji nisu bili strucni da mi objasne koja je razlika ali su ipak imali pitanje malo sam postao skeptican pa reko da pitam vas! Sta se dobija, a sta gubi prelaskom sa recimo 14" na 15" ili vise?
    da li da se vratim na 13", ostanem na 14" ili idemo vise

    isto vazi i za shirinu gume...

    izvinjavam se ako tema vec negde postoji ali search mi nije pomogao..

    pozdrav
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Savetujem ti da ostanes na 14-ticama. To je pravi izbor sto se tice i dimenzija i posle izbora guma prilikom kupovine.
    Prelaskom na veci precnik felne da bi zadrzao isti obim tocka moras staviti gumu nizeg profila sto dovodi do bolje stabilnosti ali smanjenog komfora voznje (ponekad i jednog i drugog) i brzeg stradanja delova trapa i skuplje gume.
    Prelaskom na manji broj felne moras staviti gumu veceg profila (veci balon) cime gubis na stabilnosti ali dobijas na komforu voznje, vise se cuva trap, i cena gume je jeftinija.
    Slicna stvar je i kod promene sirine guma tako da mislim da je pravi kompromis svega za nase uslove tvoja 14-ica koju vec imas.

    Moja preporuka dimenzija gume za nju je 185/60/R14 ili pjedan br. uza
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Rockwell
      CBC Član
      • 08.05.2006
      • 45
      • Kraljevo

      #3
      lepo objasnjeno...
      meni su bas 185/60/R14

      reci mi jos nesto...da li postoji razlika u performansama automobila ?

      po logici bi trebalo da bude....veca felna odma donosi vecu kilazu sto opterecuje motor pa se gubi snaga i auto sporije ubrzava pa se i ponasanje u krivinama moze pogorsati kad je potrebna snaga za izvlacenje recimo, samo skretanje bi takodje trebalo da bude teze zbog vece mase (mislim na tezinu volana)...sta znam...to je neko moje logicno razmisljanje...nikad nisam testirao nesto slicno pa ne znam kako je to u praksi

      kazes da ako stavim 13" "moram" da povecam obim gume! zasto mora da se zadrzi obim tocka?

      sta mislis o varijanti...13" sa gumama 185/55 (ako tako postoji), a razmak koji bi se dobio do ruba da smanjim spustanjem auta...

      inace auto vozim uglavnom po gradu pa mi je startnost i olaksana upravljivost bitna posto nema servo, a trenutno mi je poprilicno tesko (raskrsnica, polukruzno, parkiranje)

      pozdrav

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Originally posted by Rockwell

        reci mi jos nesto...da li postoji razlika u performansama automobila ?
        Ako se ostaje na gumi istog proizvodjaca, strukture,sare, pri istoj sirini gume i pri slicnom obimu tocka razlike u performansama su ne primetne, vise teoretske. Veca i sira felna povecava kilazu ne ogibljenih masa sto moze uticati na smanjene performanse ali u ovom slucaju je to zanemarljivo.
        Da bi zadrzao okretnost auta treba gledati da se ostane na sto manjoj sirini gume.



        Originally posted by Rockwell
        kazes da ako stavim 13" "moram" da povecam obim tocka! zasto?
        Nije obavezno povecati obim ali ako ostanes na istoj dimenziji gume ali na manjem br. felne dobijas auto nizi za 1,25mm sto je velika br. pri voznji po gradu, dobijes vecu potrosnju, smanjenu udobnost na rupe (manji obim tocka dublje potanja u rupe), ruzniji izgled, drugaciju sinhronizaciju cajgera i stvarne brzine i nesto malo poboljsanja na ubrzanju.


        Originally posted by Rockwell
        sta mislis o varijanti...13" sa gumama 185/55 (ako tako postoji) a razmak koji bi se dobio do ruba da smanjim spustanjem auta...
        Mislim da je to losa solucija... em ti je manji obim tocka zbog 13-tice em zbog nizeg profila gume nego sada na 14-ticama. i jos na to da spustis auto.

        Gubis sve gore opisano, a dobijes malo na ubrzanju.
        Mislim sve po sopstvenoj zelji i afinitetima vozaca...nekome je 50 profil nizaka nekom visok.

        Ja licno volim da povecanjem obima tocka dobijem na udobnosti koja se potire time sto cu staviti nizi profil gume, i sve to na siru felnu a sto uza guma. Time ostaje voznost, okretnost, zadrzana udobnost, korektna potrosnja a za klasu bolje lezanje auta.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Rockwell
          CBC Član
          • 08.05.2006
          • 45
          • Kraljevo

          #5
          Originally posted by M-power
          Nije obavezno povecati obim ali ako ostanes na istoj dimenziji gume ali na manjem br. felne dobijas auto nizi za 1,25mm sto je velika br. pri voznji po gradu, dobijes vecu potrosnju
          hmm vidis i ovo me muci (potrosnja), sto znaci ako bi stavio 15" onda bi potrosnja bila manja

          ne znam zasto izbegavam 14" mozda mi dosadile

          salim se...menjao bi felne, a i gume su mi pri kraju pa kad vec uzimam da napravim nesto lepo

          onda solucija 15" 185x50 ili 175/50 recimo, sa letnjim, a ove 14" sa zimskim gumama naravno uzim

          da li je velika razlika u udobnosti i brzini stradanja trapa izmedju 185/50/15" i 185/60/14".

          izvini sto dosadjujem i pitam svasta ali tako cu uz tvoje konkretne odgovore savladati tu materiju koliko toliko!

          poz

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Ako ostajes pri istoj sirini gume a menjas samo velicinu felne a samim tim i obim tocka...razlike u potrosnji nisu toliko drasticne. Reda +-0,2; 0,3L/na 100km
            Znaci ako stavis 15 potrosnja ce ti biti ista ako si zadrzao isti obim tocka....a smanjena samo ukoliko ti je obim tocka veci od predhodnog...i to se manifestuje uglavnom na otvorenom putu jer auto za isti br. okretaja motora u odredjenoj brzini, predje nesto vise km puta sa vecim tockom. Po gradu se to potire sa savladjivanjem otpora kretanja.

            Veca felna je svakako lepsa i stavio bi po mogucstvu onda 185/55R15 ako moze da stane toliki tocak na fiestu. 175/50 nikako...to je prenisko, znaci pretvrdo i brzo strada trap i rastrese auto.

            Razlika u udobnosti izmedju 185/50/R15 i 185/60/R14 je osetna

            195/50 vazi vec za dosta tvrdu gumu a 185 jos vise.

            Tezak je izbor za 15-ticu za tako mali auto...i moze se desiti i da pogorsas stanje po svim pitanjima voznosti, lezanja, komfora, trajanju trapa, potrosnje, balansu celog auta, dobijas skiju stalno na kriticnim kocenjima itd.

            Znaci ako moze 185/55 da stane samo bi onda isao na 15 a verujem da moze.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • zec
              CBC Senator XXL
              • 05.01.2005
              • 450
              • bgd

              #7
              Mozda ti pomogne da bolje razumes:



              Naravno planiras dva seta guma (zimske i letnje) ili gresim?
              Sta si odlucio?
              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

              Comment

              • Rockwell
                CBC Član
                • 08.05.2006
                • 45
                • Kraljevo

                #8
                ok...videcu za 185/55/R15...ako se napakuje onda je vrhunski!

                ali bi mogao i na oko da proverim samo mi reci koliko je veci taj tocak od mog vec postojeceg 185/60/R14 u mm?

                hvala za link zec, planiram upravo to...jedne leti, druge zimi

                e sad vezano za to, da li je stelovanje trapa obavezno pri promeni velicine tocka?

                pozdrav

                Comment

                • zec
                  CBC Senator XXL
                  • 05.01.2005
                  • 450
                  • bgd

                  #9
                  Steluj trap kad menjas gume. Nisam siguran da ti je R15 dobra zamisao. Dao sam ti link pa procitaj pre nego sto kupis nesto. Sta ti zelis od tog vozila?
                  "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                  Comment

                  • Rockwell
                    CBC Član
                    • 08.05.2006
                    • 45
                    • Kraljevo

                    #10
                    citao ja al me ebe eng

                    hmm...pa zeleo sam da povecam performanse (koliko toliko) i dobijem na izgledu ali posto mi je M lepo objasnio sta dobijam i gubim onda reko da dobijem na izgledu sa 15".

                    znaci preko leta 15" sa letnjim gumama, a zimi 14" sa cisto zimskom gumom mada zime poslednjih godina i nisu zime bar po pitanju snega tako da ...

                    hvala na odgovorima

                    pozdrav

                    Comment

                    Working...
                    X