PROBLEM SA PREDNJIM LEŽAJEVIMA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Syncmaster
    CBC Veteran
    • 02.02.2006
    • 153
    • Zrenjanin

    PROBLEM SA PREDNJIM LEŽAJEVIMA

    Prilikom vracanja iz NS-a, naleteo sam na rupu i nakon toga mi se poceo javljati cudan zvuk.
    Prvo sam pomislio da je mozda auspuh pregoreo posto nas je u kolima bilo 5oro.
    Zvuk se javlja u obliku brijanja kao kada je auspuh pregoreo ali da nije probio skroz(samo bruji). Najbolje je da opisem ovako:

    Prilikom voznje do 85km/h eventualno do 90 ne cuje se brujanje, a pri brzinama od 90-100 se cuje najjace s tim da kada ubrzam preko 100 to brujanje se smanjuje,ali nisam siguran da u potpunosti prestaje.

    Probao sam da u jednom trenutku ubrzam do brzine preko 100km/h i izabcim iz brzine i tako ga drzim u leru dok ne uspori do 80km/h.
    Tu sam ustanovio da se brujanje jevlja i najizrazenije jde od otprilike 100km/h do 85(90) kada uspori na 80 ili manje ne cuje se nista.

    To brujanje dolazi po mom utisku u prednjem delu(mada nisam siguran) ili otprilike ispod vozila tu gde je auspuh.

    To brujanje se javlja bilo da je auto u leru ili u brzini bilo da sam prazan ili pun.

    E sad jednom sam auto ostavio da se ohladi i probao sam da vozim od 80-100 medjutim nije nista culo tada,ali nisam siguran da se to nece uvek tako ponasati.

    Sumnjam na lezajeve, e da napomenem auto je presao 73kkm i menjani su lezajevi na zadnjim tockovima pre oko 30kkm,ali na prednjoj nista osim koc plocica.
  • gorky
    CBC Senator XXL
    • 08.06.2007
    • 860
    • Vojvodina,Kikinda

    #2
    ja bih prvo proverio gume ,da nije guma od udarne rupe dobila "jaje",ili si možda iskrivio felnu

    Comment

    • Syncmaster
      CBC Veteran
      • 02.02.2006
      • 153
      • Zrenjanin

      #3
      Greskom je otisao u ovu grupu, pa bih zamolio administratora da prebaci u odgovarajucu.

      Guma je dobra nije doslo do ostecenja.

      Jel ima ovde drugacijih misljenja???

      Comment

      • Pole
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 363
        • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

        #4
        digni auto na dizalicu pa proveri tocak po tocak da li buci ili huci ili ima u lezaju lufta mada nisi bas nesto precizirao
        pokusaj malo da "suzis krug"
        proveri kaiseve da ne huce
        da li ima promene u zvuku kad vozis i cimas ga levo desno da li se pojavljuje i gubi hucanje
        probaj nesto

        a koji bre auto
        zasto krava nosi zvonce...?...?...?
        pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Molim ucesnike diskusije da se drze teme. Svaki odgovor koji nije direktno povezan sa pitanjem bice izbrisan!!!!!


          Hvala
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ležaj se ne može oštetiti (dovoljno) od jedne rupe, ?ak i nije osetljiv na rupe ma koliko da ih je.
            glavna opasnost za set ležajeva glav?ine je voda i prljavština.

            dalje, ležaj kada dobije zazor zna?i da je mehani?ki pohaban i tada je stalno pohaban pa se ?uje pri svim brzinama. i ?uje se sve ja?e što se brže vozi, tj brže okre?e to?ak.

            najlakše se proverava tako što kada voziš ravno na pravcu malo volanom zakreneš u desno pa malo u levo, kreneš da krivudaš.
            ako se promeni zvuk ležajevi postaju dovoljno sumnjivi.

            kako ti pominješ ta?no odredjen opseg brzina, zna?i da postoji rezonancija a to upu?uje na obrtni deo.
            dakle, sklop to?ka.

            sam to?ak/ felna i/ ili guma.

            gumu ne možeš pregledati golim okom, ne vidi se stanje unutrašnjih ?eli?nih slojeva.

            dešava se da od izuzetno jakog udara u rupu popuca/ odvoji se ?elik unutar gume sa posledicama koje opisuješ.

            proverava se na mašini kod vulkanizera, gde se ta?no pokaže da li ima problema i koliko iznosi u brojkama.


            sli?ne posledice nastaju i usled probijenog amortizera, kada se izgubi efekat prigušenja pa lako nastaje rezonancija pokretnih delova/ to?ka u nekom opsegu brzina.

            lek je zamena gume/ guma u paru.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Syncmaster
              CBC Veteran
              • 02.02.2006
              • 153
              • Zrenjanin

              #7
              Bio do vulkanizera, gledao gume, gledao felne, ali nista sto bi stvaralo brujanje. Lezajevi dobri nista se ne cuje.

              Sta dalje?

              U pitanju je kia pride

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Jel majstor provozao auto da i sam cuje tu buku?

                Comment

                • Syncmaster
                  CBC Veteran
                  • 02.02.2006
                  • 153
                  • Zrenjanin

                  #9
                  Nije licno proveravao osim okretanja tocka dok je auto bio podignut i tu se nije culo nikakvo grebanje ili nesto slicno osim trenja otpora kao na preostala 3 tocka ili nesto sto bi posumnjali da je lezaj tocka. Znaci to nije.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    to nije nikakav ozbiljan pregled.
                    da li je stavljen to?ak na mašinu, i izmereno bacanje u gramima ?

                    ve? rekoh, unutrašnjost gume se ne vidi golim okom, osim da je neko supermen sa rentgenskim vidom

                    sada bez zezanja, to si mogao i sam da utvrdiš na pakringu. potreban je vulkanizer baš zbog mašine kojom se testira.

                    idi kod drugog, ili se vrati ovome i objasni da ti treba dijagnostika. precizna, sa podacima (brojkama).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Syncmaster
                      CBC Veteran
                      • 02.02.2006
                      • 153
                      • Zrenjanin

                      #11
                      Jeste stavljao na masinu za balansiranje.

                      Prednji desni: LEVO 20,DESNO 30
                      Prednji levi: LEVI 5, DESNO 20(ili obratno nisam siguran)

                      zadnje nisam jer su oni dobri.

                      Sada osecam da manje trese na volanu, moze se reci zanemarljivo, ali da napomenem da je volan tresao i pre nego sto sam uradio balansiranje ali znatno izrazenije. Tacnije volan je tresao i pre nego sto sam i prethodni put balansirao tako da sam vozio sa tim da mi na odredjenim brzinama trese,ali da napomenem da se tada ovo brujanje nije javljalo ako bi mogao da se poveze kao uzrok.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        i...jesu li te debalansirane gume (to?kovi kao komlet) dovedeni u red ?

                        otkuda toliki debalans, jesu li ranije te gume bile balansirane ili samo stavljene bez balansa.

                        5 grama je ok, do 10 grama eventualno da se zažmuri mada ne valja.

                        ovo 30 grama

                        ako sam razumeo, to su samo 2 to?ka proverena, a šta je sa ostala 2.

                        ako je i ranije bilo trešenja i pre te rupe, zna?i da nije rupa uzrok bilo ?ega.
                        negde postoji pohabanost ne?ega u trapovima( silent blokovi, kugla npr) , u amortizerima, u sistemu upravljanja, možda i u ko?ionom sistemu negde zapinje.

                        možda i jesu pohabani ležajevi, ali su to bili i pre te rupe, i njihov zazor treba proveriti/ prepakovati mast u njima.

                        mada ležajevi su jako dugove?ni, prakti?no nikada se ne potroše u radnom veku auta ako su ostali zaptiveni (nije ušla voda, prljavština, neki uticaj sa strane) a semerinzi neošte?eni (nije recimo bila neispravna ko?nica pa se pregrejali diskovi pa time i pregrejala glav?ina i posledi?no semerinzi).


                        krivi diskovi takodje mogu da izazovu trešenje, pošto su kao krivi debalansirani.


                        treba uraditi detaljnu dijagnostiku jedan po jedan sklop.

                        daj nekih podataka o vozili, koliko km, kako je održavan do sada od 0km do sadašnje km.
                        koji je uopšte auto u pitanju ?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Syncmaster
                          CBC Veteran
                          • 02.02.2006
                          • 153
                          • Zrenjanin

                          #13
                          Kia pride, odrzavan u ovl servisu. Presao 73kkm.

                          Ostale dve gume nisu sigurno,njih smo iskljucili.

                          Plocice zamenjene pre 13kkm, i one su dobre,kao i diskovi.

                          Sto se tice amortizera nema razlike. Sve je ispravno pocevsi od spona pa ostalo...

                          Ustvari ja nisam siguran da on ima kugle, a vesanje mu je isto kao i starija mazda 121 pa ko zna mogao bi da me uputi oko pojedinosti.

                          Za sada cu da teram ovako pa ce mozda vremenom da sve dodje na svoje.

                          Probacu da nadjem dve felne sa drugim gumama da probam sta ce se desavati, mada sada nemam bas vremena ali cu se potruditi.

                          Comment

                          • Rocky Balboa
                            CBC Veteran
                            • 11.06.2007
                            • 165
                            • Novi Beograd, BKII

                            #14
                            Ja sam juce zamenio sebi prednji lezaj. Ista situacija kao i kod tebe, bruji tek posle 60km/h kad sam bio u servisu drmali, tresli, vrteli ga nije imao ni milimetar lufta i rekli mi da se cuje homokineticki koji je i bio za zamenu. Kad su to zamenili ja krenem da vozim opet isti zvuk Vratim se sa novim lezajem i kazem menjaj, naravno sada se nista necuje, muzika za usi. Lezaj se nije cuo jer je bio na dizalici i nema tezine auta da ga optereti. Nadam se da ce moje iskustvo da ti pomogne.
                            ________________________________________

                            Comment

                            • Syncmaster
                              CBC Veteran
                              • 02.02.2006
                              • 153
                              • Zrenjanin

                              #15
                              To sam i ja mislio, ai posto se cuje tek posle 90,a posle 100 se ne cuje
                              mislim da cu da teram tako dok ne bude zreo za zamenu(dok ne pocne da se cuje od 60 ili manje), a to malo cu istrpeti dok se ne pogorsa. Za sada cu ovako da teram jer nije bas da se ne moze izdrzati, a obzirom da sam velika picajzla onda to i nije mozda tako strasno kako je mozda opisano.

                              U svakom slucaju hvala na informacijama, naravno da je svako iskustvo dobro doslo.

                              Comment

                              Working...
                              X