4x4 i quattro sistem nije jedni te isto. Quattro je nešto drugo. Quattro jeste pogon na svim točkovima ali ne permanentni, već samo u slučajevima kada dolazi do proklizavanja, tada se uključuje i pogon na zadnjem vratilu.
4x4 i quattro sistem nije jedni te isto. Quattro je nešto drugo. Quattro jeste pogon na svim točkovima ali ne permanentni, već samo u slučajevima kada dolazi do proklizavanja, tada se uključuje i pogon na zadnjem vratilu.
4x4 je univerzalan naziv za automobile koji imaju pogon na sva 4 tocka, ne opisuje na koji nacin radi taj pogon.
quattro, isto tako, ne opisuje nacin na koji taj pogon radi, vec je audijev trejdmark kojim audi obelezava svoje automobile sa 4x4. Isto tako, i quattro menjao tokom vremena, nije onaj isti od kad su ga prvi put ugradili.
"I know that Jensen Interceptor was the first 4 wheel drive road car, but the Quattro was the first to make it work. And not just here, but at the mountains as well. The Quattro changed the face of rallying forever and even show the Americans what real power is at Pikes Peak..." Top Gear - Jeremy Clarkson'S -Top 100 Cars
Someday we'll be dead and none of this will matter...
Clarkson je pre svega zabavljač i ne treba ga baš uvek citirati u ozbiljnijoj raspravi, ali ovde je u pravu, jer Audi stvarno jeste prvi proizvođač koji je uveo u rally takmičenje pogon na sva četiri točka i turbo motor i na taj način promenio celo takmičenje preko noći. Zato se oni toliko hvale Ur-quattrom, jer je to praotac današnjih rally automobila.
Nećemo sad o detaljima da je Ur-quattro imao takvu turbo rupu da je gas morao da se daje pre krivine inače na izlasku iz iste auto ne bi mogao da povuče Vozači su onda počeli da se snalaze sa gas i kočnicom u isto vreme prilikom skretanja da bi sprečili tu pojavu. No dobro, to je tek bio začetak turbo tehnologije u sportu...
Bilo je ranije automobila sa 4x4 vučom, ali oni nisu bili dobri po krivinama, jer se moralo ići izuzetno sporo inače bi auto nastavio pravo. Džipovi su tad imali pogon na svim točkovima za teške terene, ali kad je trebalo da se vozi brže onda je isključivan pogon na jednoj osovini, pa se vozilo samo na zadnju vuču. Mislim da se niko pre Audija nije setio da stavi treći, centralni diferencijal, koji je relativno jednostavno rešio problem usklađivanja prednje i zadnje osovine.
Quattro je permanentan pogon na svim točkovima, a od prošle godine i Mercedesov 4-Matic, dok je BMWov X-Drive još uvek zadnja osovina, pa se prednja uključuje po potrebi. Fiat u Pandi 4x4 ima prednji pogon, a zadnji se uključuje po potrebi, isto tako i VWov 4Motion...
Quattro danas nije u vrhu 4x4 sistema, mada ova adaptacija za sledeću godinu bi trebala da ga izjednači sa modernijim sistemima.
Quattro jeste pogon na svim točkovima ali ne permanentni, već samo u slučajevima kada dolazi do proklizavanja, tada se uključuje i pogon na zadnjem vratilu.
To sto si ti opisao je "Haldex" sistem (Volvo,Alfa,Audi A3,TT,VW Golf,) sa elektronskom kontrolom a ne Audijev sistem sa mehanickim diferencijalom TORSEN (TORque SENsing) koji stalno rasporedjuje odnos. Pri voznji konstantnom brzinom po pravcu, "Quattro" (A4,A6,A8) je 50:50 (na starim modelima,a od sledece godine 40:60/F:R), konstantno.
Comment