Pucanje guma u toku voznje!? - > iskustva!!!! <

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    Pucanje guma u toku voznje!? - > iskustva!!!! <

    Interesuju me vasa iskustva sa pucanjem guma u toku voznje...konkretno zadnjih sa prednjom vucom!


    pazite se OFFTOPICA!!!!
    (ovu temu cu licno da vodim i nadgledam!!!)
    Injection is good,but I'd rather be blown!
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    #2
    meni se do sad nije desilo da mi na autu eksplodira guma u toku voznje,ali kad sam jednom prilikom isao autobusom u skolu sjedio sam na onom sjedistu iznad zadnjeg tocka,uglavnom iso je autobus negdje oko 80 km/h po ravnici,kad je eksplodirala guma ispod mog sjedista,kako je ona eksplodirala tako sam ja, ja mislim skocio pola metra sa sjedista,uzas,od tad u autobusu sto dalje od tockova
    a zadnja guma na autu mi je pukla jednom prilikom u toku voznje, zabo se ekser,samo ja to uopste nisam primjetio bila mi pojacana muzika i tako sam vozio jedno 5-6km dok nisam osjetio,gumi nije bilo nista sem te rupe od eksera samo ekser kako se iskrivio s*ebo mi alu-felnu a gume su bile michelin pilot nesjecam se dalje kako je isla oznaka,jos su mi u garazi ali je mrak sad da idem da gledam,a i neide mi se
    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      meni je bukvalno eksplodirala zadnja leva guma u voznji. raspala se u paramparcad a one celicne niti su od siline udarca iskrivile blatobran i na na 2 mesta na kosu napravile rupu oko 20mm.
      brizna je bila oko 130-140km/h, leto vrelo, asfalt ko zna koje temperature, auto natovaren, onako oko 500kg tereta sa putcnicima.

      guma je veoma bucno eksplodirala, izbacila auto iz putanje oko pola metra ili malo jace. auto je zadrzao pravac i posle 300-400 metara laganog kocenja i voznje direktno na felni zaustavio se u zutoj traci.
      auto, Volvo 265 dizel.

      i ranije su mi pucale gume dok sam bio puno mladji ali nikada pri vise od 80 i nikada nista spektatukalrno.
      ovo mi je ujedno i zadnja gumi havarija i jedina u 10tak godina voznje.

      pretpostavljam da je razlog vrlo visoka temepratura( jos 7-8 auta sam tokom istog puta zatekao sa gumi defektom) tog dana, splet nekih okolnosti, mozda malo vece opterecenje. inace gume su imale oko 3 godine starosti i bile su napumpane koliko treba.
      srecom, ili dobrom konstrukcijom auto je ostao potpuno na pravcu i pod kontrolom.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • apoolon
        CBC Član
        • 02.02.2005
        • 32
        • sarajevo

        #4
        meni se desilo da je pukla zadnja guma na 145 dok sam se malkice tackao pogradu sa getacama.... uletio sam u krivinu po180 pri cemu mi je pukla iza mene guma.... onih 180planiranih da uradim pretvorilo se u 360 sa max sje..... felgom koja se rascvjetala.... pri cemu sam uspio da se zaustavim na 1m od celicnog stuba da ne sje... blatobrane...i haubu... nimalo prijatno iskustvo.... sva sreca felgu sam kupio na obliznjem auto otpadu za 30eur... normalno ja sam bio kriv za pucanje gume jer je bila stara 3-4 god... i to jos mojom voznjom... deranja guma.... dobro su izdrzale.... ako neces da ti pucaju gume... moras imati dobre i nove gume namjenjene tom vremenskom periodu...


        nakon tog spektakla... i nazalost onaj iz getace se hvalio da me je poderao... izdvojo sam 550eur da kupim mišelinke... i sire fele.... pa sad nemam problema sa tim... a nakon 10 dana kad sam oformio autic..... nasao sam se u gradu sa debilom iz getace ..... i podero mu guzove kroz grad.....

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #5
          a sta se desava kada zadnja guma pukne na auto putu pri brzini od ~160?
          evo culi smo bricka...ali me interesuje jel se desava nesto sa kolima...jel dolazi do zanosenje...jel moguce prevrtanje?!
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • luka1
            CBC Senator XXL
            • 20.10.2004
            • 170
            • Skoplje-Makedonija

            #6
            RankoK

            Cika Luka 1 ti moze dati odgovor .
            Obicno zavrsava vozilo u endeku.
            Ako ti je auto zadnji pogon i pukne zadnja guma na 160/h,tad se kreces otprilike oko 43m/sek u prostoru.I dok svatis sta se desilo obicno prolazi 1 sek ,ali ti si otiso narednih 43 m.,vreme reakcije i vreme zaustavljanja +
            ide. od tog momenta pucanja pa da se potpuno zaustavis u normalnim okolnostima da sad precizno ne racunam ima nekih 180m.
            Doci se sigurno do poremacaja pravoliniskog kretanja vozila.Bitno je na koji nacin je pukla guma,dali je odmah izgubila vazduh ??
            E sad je i bitno dali si na Auto putu ili na jednoj kolovoznoj traki. sto zanci nemas bas puno sirine za manevre.
            Nesto bolja situacija je sa autom koji ima prednju vucu a pukne mu zadnja guma.Meni se desilo na 140/h uspio sam ga bez problema smiriti.
            Naravoucenije NE STEDITE NA DOBRIM GUMAMA NEGO NA CIPELAMA.
            POZD.
            Pozdrav za staro drustvo

            Comment

            • TETAK
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3034
              • Čačak, Srbija

              #7
              Boost je negde pisao da mu je pri nekoj ekstremnoj brzini, prošle godine,pukla guma i da upravo zbog te brzine, kako on kaže, guma nije mogla da se zgužva tako da se cela situacija bezbedno okončala....
              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

              Comment

              • cuore sportivo
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2005
                • 954
                • Bezanijska Kosa
                • Alfa Romeo 147 1.6

                #8
                Meni je pukla zadnja leva guma pre desetak godina na autoputu pri brzini od skoro 180 km/h. Auto koji sam vozio bio je renault 25.Dok sam uspeo da zaustavim auto(inace odlicno je drzao pravac) proslo je nekih minimum 20 do 30 secundi,odnosno 300 do 500 metara(slobodna procena).Od gume bukvalno nije ostalo nista ,jer je felna,celicna posekla kao nozem.Gume su bile tubeles.Sta jos reci do toga da sam samo bogu i autu zahvalio,dubokim naklonom

                Comment

                • luka1
                  CBC Senator XXL
                  • 20.10.2004
                  • 170
                  • Skoplje-Makedonija

                  #9
                  Uzroci pucanja ili ekspozija guma.

                  Dali ste drugari moji razmisljali zasto vam se desilo da dode do eksplozije gume na visokim brzinama.
                  Mislite li da je uzrok fabricka greska ??
                  Pozdrav luka1
                  Pozdrav za staro drustvo

                  Comment

                  • apoolon
                    CBC Član
                    • 02.02.2005
                    • 32
                    • sarajevo

                    #10
                    cisto sumnjam.....

                    zbog nasih cesta.... i zbog toga sto se gume ne mjenjaju kada treba......



                    zato sto se zimske gume vozaju 2-3 godine..... i jos ne mjenjaju se kada dode ljeto......
                    a onda se tackamo.... startamo na 6-7-8 hiljada obrtaja... gume slajdraju tope se itd.....

                    ma skoro je nemoguce da je fabricka greska...

                    koje auto vozis??????

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #11
                      Najgore od svega je što kod nas sve češće ljudi kupuju M+S gume koje zatim koriste tokom cele godine....čak kupuju i polovne ovakve gume(imaju dubok profil) poznatih marki i onda misle da su rešili problem!
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12
                        Da li bi se gume na isti nacin raspale da su punjene azotom ili bi reakcija bila blaza i sigurnija?
                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          e to je pravo pitanje na koje nikada necemo saznati (potpuno) tacan odgovor.
                          a i svako pucanje gume je slucaj za sebe tako da generalizovanje mislim da b i tesko moglo da prodje kao opste objasnjenje.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • luka.l
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 490
                            • Beograd
                            • ВАЗ 21213

                            #14
                            Re: Uzroci pucanja ili ekspozija guma.

                            Originally posted by luka1
                            Dali ste drugari moji razmisljali zasto vam se desilo da dode do eksplozije gume na visokim brzinama.
                            Mislite li da je uzrok fabricka greska ??
                            Pozdrav luka1
                            Svakako treba uzeti kao faktor (sto nisam video da je neko do sad spomenuo) indeks brzine....odnosno za koju je to maksimalnu brzinu guma predvidjena. Cini mi se, cak, da je ta brzina koja je predstavljena slovom, zapravo brzina za koju fabrika garantuje da ce guma da istrpi 10 minuta kontinuirane voznje. Sto hoce reci, ako se neko sa T (bese 180km/h?) indeksom gume vozio 180 km/h na primer 15 minuta i guma je nakon toga pukla....sve je zapravo u redu jer proizvodjac doticni proizvod nije ni napravio da trpi takvo naprezanje.
                            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                            - "I vi ste dobro."

                            Comment

                            • luka1
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2004
                              • 170
                              • Skoplje-Makedonija

                              #15
                              za Luku.1

                              pozdrav za Imenjaka, pazi ovako
                              Index T je za 190km/h i testiranja se vrse tako sto to nije krajnja mogucnost izdrzljivosti gume tu postoji faktor sigurnosti,sto znaci da ta guma moze da se vozi i 210km/h ali vrlo kratko vreme.Mnogi detalji su vazni da se izbegne eksplozija gume,vec sam ih mnogo puta napisao.Od loseg pritiska u gumama,od neadekvatne upotrebe gume -Ljeto- zima,
                              od pogresnog kojeficijenta tezine automobila,ne standardne dimenzije guma,Ostre voznje, konstantnog drzanja iste brzine(treba se prilikom visokih brzina menjati rezim voznje,loseg reguliranog prednjeg trapa i amortizera,,starosti gume,prethodnog loseg uskladistenja,Vlage u samom vazduhu unutar gume,pustanju ventila.poroznost gume..............

                              Nesto za brata Bricka oko famozne upotrebe azota u gumama
                              Malo si mi skeptik brat sto se tice "azot u gumi"
                              Ti znas da sam ja u nekoliko navrata pisao opsirnije na tu temu
                              Ono sto je bitna razlika ,a to je da je guma napunjena azotom gotovo
                              96-98% inertna ,sa minimlnim prisustvom vlage ,koja vrlo lose deluje u gumi prilikom dugotrajnog delovanja vlage i kiseonika kada je u pitanju klasicno punjenje gume sa vazduhom ,dolazi do ubrzanog trulenja gume,postaje kruta,ne elasticna, sto je uzrok i smanjenja performansa na gumama.Korozija nagriza i ventil i felnu i zato guma vozila ili ne vozila se menja nakon najvise 6 godina.Drugi bitan faktor je da obican vazduh tri puta brze napusta prostor u kojem je sabijen kroz samu strukuru gume odnosno kroz Tubeles maramicu koja stiti ili da kazemo maramica je barijera koja treba da zadrzi vazduh u gumi.Taj je problem prisutan kod svih proizvodaca guma "kako sto duze odrzati konstantni pritisak u gumi" .Tu se pokusava sa silikonima sa inhibilatorima spreciti napustanje vazduha kroz strukturu gume.
                              Ukoliko imamo azot u gumi stvar se drasticno menja.
                              Ajde jos jednom da nasim mladim kolegama napisemo sta se dobija time.
                              1.Dugotrajan konstantan isti pritisak.Sto je osobito vazno
                              2.Smanjena radna temperatura prilikom ostrih voznja.
                              3.Azot je inertan gas i jedanko je rasporeden unutar gume, bas zbog toga sto nema vlage ni kiseonika pa se dobija znatno bolja preformansa sa azotom za 30%.
                              4.Zaustavni put auta je kraci(auto bolje lezi na podlozi)
                              5 Guma moze da se koristi i na nizim temperaturama a da pritom zadrzi dobre performanse.(-6C) Nema korozije i trulenja gume.
                              6.Guma traje duze i pravi vise km za 30%
                              7.Smanjena mogucnost eksplozije zbog nize radne temperature
                              8.Auto manje trosi 5%
                              9.Voznja postaje komfornija
                              10.Cuvaju se amortizeri i sva prednjica.
                              11.Smanjene vibracije.
                              12.Azot mnogo bolje apsorbira udare u rupe te na taj naci se produzava vek gumi.
                              13.Guma je stalno u dobroj kondiciji.
                              14.Ako je prednjica dobra guma se jednako trosi.
                              15.I kad ima prodeno vecu kilometrazu nema velike razlike u sigurnosnim performansama
                              16.Azot usporeno napusta unutrasnjost gume.
                              17.Ne ostecuje ventil ,zato sto unutra nema vlage ni prasine.
                              Jedina mana azota je to sto svi servisi nemaju aparaturu za punjenje azotom ,pa kad Vam se izbusi guma mora da se ubaci obican vazduh,no to se resava samo dok se dode do prve vulkanizcije koja ima aparaturu i izvrsi zamenu sa punjenjem azota.
                              Ima jos mnogo detalja
                              ali da vas ne zamaram treba se ici na spavanje.
                              Pozdrav
                              Pozdrav za staro drustvo

                              Comment

                              Working...
                              X