sper diferencijal za mb 124

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    sper diferencijal za mb 124

    jedan prijatelj ima mb 124 200e...i ima zelju da (ako je moguce)ubaci sper diferencijal od nekog drugog mercedesa ali da moze da se odradi..da li neki drugi model sa sasijom 124 ima takav diferencijal i ako ima koji?
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    Neeeemaaa...
    Spera je bila kod W201 2.5-16 i kod nekih W126. Drugim rijecima - totalna egzotika...
    BTW Moguce da je bila kod jacih W124 > 300E-24V i 500E
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #3
      pa o tome se i radi ..ako je bila na nekom jacem modelu reci da mu javim
      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #4
        Pa, ovako - poznanik ima na W126 300E sa manuelnim 5-brzincem (1985. g.). Veoooma tesko je naci zato stu su brzo presli na kontrolu trakcije preko kocnica i senzora ABS-a (primitivno ali sasvim OK rjesenje).
        A za speru uvijek postoji nacin > aparat za varenje!

        EDIT Kod MB spera se zove ASD
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • Gazda Milutin
          CBC Senator
          • 31.01.2008
          • 267
          • Pancevo

          #5
          Sper na MB 2.3 W124

          Pozdrav forumasima

          Vidim da je tema zardjala al' evo ja da doprinesem.
          Trazio sam reshenje za svoj sper pa nabasah...

          Naime, ja posedujem MB 2.3 '87 sa ASD kontrolom a po service manual - proizvodjaca kaze Automatisches Sperrdiferential. Znaci, mislim, da pada u vodu ono 124 5.0E jer smatram da moj auto nije neka exotica. Vidjao sam ih josh na ,cak 190E. Ljudi kada vide onoliku rezervoarcinu za hidraulicnu tecnost misle da je za servo kad, ono, ASD a da ni neznaju da ga imaju. Jedan rece: "Kada mi zasija ZUTI TROUGAO na satu ja pretrnem sve mislim treba u servis." A ono proklizo' tochak pa se ASD ukljucio!

          Elem, ja imam frku bash sa ASD pa ako je neko to vetj rasklapo' nek' se javi. Ja se spremam da to ucinim a za sad sam samo izvadio relej istog tako da se ne ukljucuje.
          Da li je mozda kod mene problem sa vazduhom u sistemu ili lupetam?

          A?

          'Ajd zdravo
          - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ako imas relej (bilo sta vezano za struju) onda nemas sper diferencijal vec taj sistem sa kocenjem preko ABSa.

            pravi sper je cisto mehanicka sprava. (tih godina kada se rpavio W124)
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Gazda Milutin
              CBC Senator
              • 31.01.2008
              • 267
              • Pancevo

              #7
              ?

              Veliki pozdrav druze sw brick -he

              Ti si zvanicno moj PRVI sagovornik! Ju-hu!

              Moj problem sa tim izgleda ovako:

              A sta ako uopste nemam ABS? Zaista GA NEMAM!

              Zaista imam rezervoar sa leve strane merdzana, kada se gleda motorni prostor, u koji staje cca 1.5 lit hidraulicne tecnosti i zaista sve to preko dve cevke ulazi u diferencijal i imam pumpu direktno na glavi motora koja sve to gura. Kada mi bilo koji od zadnjih tockova malo klizne upali mi se onaj zuti trougao na cajgeru sto kaze " No-No ! " brza voznja. Dok je sistem sljakao bio je majka za zimu i blato. Reagovao je cak i na polivanje ulica leti ali onda... Problem sam opisao ranije na postu SPER DIFERENCIJAL pa ne bih da ponavljam. Za sada vozim bez tog releja i oba tocka vrte , VALJDA, konstantno ( probao potpisivanjem na sljaci i lepo se vide dva traga ) a ja bih da ASD sljaka kao pre.

              Da li imash neku ideju sta da gledam, rasklapam i popravljam jer sam relej kao najosetljiviji deo sklopa iskljucio zamenom?

              Unapred zahvalan za eventualnu pomotj a i ako ista izostane sve jedno...

              Hvala svakako!

              PS Ako ti nesto znaci da sve to skljocnem i okacim na forum pa da razbijemo misteriju ASD bez ABS?
              - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Zaista imam rezervoar sa leve strane merdzana, kada se gleda motorni prostor, u koji staje cca 1.5 lit hidraulicne tecnosti i zaista sve to preko dve cevke ulazi u diferencijal i imam pumpu direktno na glavi motora koja sve to gura
                ajde sve to slikaj ako ti nije tesko.

                to je mehanicki sistem kako si opisao, gde je tu elektricni relej ?

                elektro sper se tek vrlo nedavno pojavio, zato kazem da je pravi sper tih godina W124 serije bilo cisto mehanicka stvar u raznim izvedbama.

                daj opis sistema, ili link o tome, i sta je problem/ kako je nastao (odjednom, polagano se trosili frikcioni elementi ? )

                sve sto je neko napravio moze da se popravi, nakon sto je moguce da se pokvarilo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  na e bay nemackom ima u ponudi w124 difernecijala sa ASD funkcijom ali svi primerci su u paketu sa ABSom.
                  nisam naisao niti na jedan jedini bez ABSa, bilo da je w201, 124 ili 126 serija.

                  evo kopije opisa kako se proverava ASD putem dijagnostickog porta sa unutrasnje strane desnog blatobrana

                  wenn Du eine Diagnosebucshe rechts am Innenkotflügel hast (bei der Batterie), kannst Du evtl mal den Fehlerspeicher auslesen (oder noch besser: bei DB auslesen lassen).



                  Brücke im Leerlauf mal Port 1 mit 5 für eine Sekunde, und lass durch einen Helfer die Anzahl der Impulse zählen, die an der ASD-Warnleuchte (unten im Leuchtenband) im Cockpit herauskommen.


                  kratkospojnikom spojiti na leru kontakt 1 i kontakt 5 za oko 1 sekundu, a pomocnik da prebroji koliko puta je treptala lampica na tabli za ASD.


                  Anzeigeschema: Lampe leuchtet - 2 Sekunden dunkel - Fehlerimpulse - 2 sek. dunkel - Lampe leuchtet.

                  lampica zasvetli, pa je 2 sekunde ugasena, onda opis greske pa opet 2 sekunde se ugasi i potom stalno svetli.

                  Fehlercode 1: Kein Fehler gespeichert

                  code 2: Steuergerät ASD (N30/2)

                  3: Bremslichtschalter

                  4: Drehzahlgeber vorn links Oder Raddrehzahl vom SG ABS

                  5: Drehzahlgeber vorn rechts oder Raddrehzahl SG ABS

                  6: Drehzahlgeber Hinterachse oder...

                  7: ein Raddrehzahlsignal der o.g. Geber fehlt (entw. vom SG ABS oder Geber)

                  8: Magnetventil ASD (Y38) oder Bremsichtschalter ASD/ASR (s9/1)

                  ovaj sistem je na bazi ABSa, sa 3 radna kanala.

                  sa http://www.motor-talk.de/forum/asd-leuc ... 09881.html

                  pominjes relej da si zamenio, pretpostavljvam da mislim na relej pod brojem 008 545 24 32
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    sudeci prema opisu sa linka, i komponentama koje ucestvuju u radu, mislim da je ipak u pitanju regulacija proklizavanja na bazi ABSa a ne sper diferencijal.

                    to zakljucujem iz toga sto postoje 4 elektro ventila, pumpa za stvaranje visokog pritiska, rezervoar hidraulicne tecnosti pod pritiskom, ventil za preklapanje funkcije ABS ili ASR, i 2 ECU jedinice od kojih 1 kontrolise polozaj leptira odnosno efekat motora a druga aktivira kocnice kada pogonski tkockovi proklizaju.



                    i opis izgleda u tvom autu koji si dao odgovara o navedenom na sajtu, posto pominjes kocionu tecnost i dodatni sud.



                    na ovom sajtu imas i dosta dokumentacije o raznim sistemima na W124, ima i ovo sto sto ti opisujes kao problem-
                    pise da proveris kontakte na pedali kocnice, posto je tu prekidac koji iskljucuje ASD kada se koci.
                    takodje navode da treba proveriti nivo kocione tecnosti u boci na levoj strani auta. (ne znam tacno gde, tako pise)http://www.w124.org/entretien.htm

                    uglavnom, lici da je verovatnoca porekla problema da je elektro prirode dosta visoka.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Gazda Milutin
                      CBC Senator
                      • 31.01.2008
                      • 267
                      • Pancevo

                      #11
                      Fotke

                      Pozdrav VELIKI druze bick-he

                      Veliko ti hvala za angazovanje u reshavanju mog problema.

                      Postavljam fotke da bi video o cemu pricam a inache u rezervoar ne ide kociona vetj HIDROL 46 - hidraulicna tecnost ( pishe po obodu rezervoara ) Josh jednom napominjem da NEMAM ABS tako da ni ovaj sistem nije vezan za ABS ni za bilo koji senzor na samim tockovima. Ima neki kabl koja izlazi iz diferencijala ali nisam trenutno u mogutjnosti i nju da fotkam.

                      Broj releja se razlikuje "za malo" u odnosu na onaj koji si napisao (slika istorg je u prilogu )

                      Moram priznati da sam sada tek totalno zbunjen!!! Ja sam mislio da je ovaj sistem koji i ja imam "nesto normalno" a sada tek vidim da je mozda neka "egzotika" iz neke experimentalne faze MB ?!?

                      Dakle, da jos jednom opisem problem: Vratim relej na mesto i vozim merdzu a onaj trougao mi se cesto pali i od jednom se upali lampica ASD u donjem desnom uglu na tabli. Ja stanem i "ischupam" relej i vozim dalje jer se "jezim" bilo kakve lampice na tabli a iskljucivanjem releja ne stetim sistemu. On se ponasa kao i modeli bez ASD-a

                      Evo fotki pa ti proceni sta je (koji je to sistem) ugradjeno kod mene!!!

                      Veliki pozdrav i hvala josh jednom !










                      PS Pogledaj sajt

                      www.mercedesshop.com

                      Ima tu zanimljivih stvarcica...
                      - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        inache u rezervoar ne ide kociona vetj HIDROL 46 - hidraulicna tecnost ( pishe po obodu rezervoara )
                        ok, jasno. moja greska, pogresan prevod (jako sam slab sa ruskim, tamo lepo pisalo gidrauliceskaja a ja pomislio da je za kocnice )

                        Ima neki kabl koja izlazi iz diferencijala ali nisam trenutno u mogutjnosti i nju da fotkam.
                        to ti je od ABSa.
                        ulazni senzor za ABS sistem, standardan nacin kod vozila sa zadnjim pogonom.
                        inace se, kako kapiram, isti koristi i za ASD sistem kod Mercedesa.

                        pretpostavljam da imas i na prednjim tockovima po jedan takav kablic na svakoj strani, isto senzori za ABS i ASD.

                        ako nemas ABS, lici da imas dobre sanse da naknadno jednostavno ugradis ECU i dogradis do punog ABSa.

                        Ja sam mislio da je ovaj sistem koji i ja imam "nesto normalno" a sada tek vidim da je mozda neka "egzotika" iz neke experimentalne faze MB
                        ja prvi put razmisljam o tom sistemu, utvrdicemo sta je tacno.

                        da li si probao da iscitas dijagnosticke kodove, kako je sugerisano ?

                        proverio si prekidac stop svetla na pedali kocnice ?

                        ASD ima svoja 2 ECU, onaj relej koji sam ja pomenuo je glavni rasteretni relej za napajanje ASD sistema.

                        za ovaj koji ti navodis jos ne znam koja je njegova tacna funkcija u elektro sistemu.

                        PS. neke slike se ne vide kod mene.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Gazda Milutin
                          CBC Senator
                          • 31.01.2008
                          • 267
                          • Pancevo

                          #13
                          OHNE ABS!

                          Pozdrav druze brick-he again!

                          Opet ti kazem, druze, da ja uopshte NEMAM ABS!!!! Znam gde dolazi na kolima ( sa desne strane kod pumpe servoa kada gledash motorni prostor ) i nemam nikakve senzore na tockovima osim na plocicama za istrosenost istih a to i nisu senzori. ASD mi se u opste ne aktivira i nikada nije kada stisnem kocnicu ali radi kada auto "prokliza" pozadi! Znachi kada dodajem gas. Dakle nema nista na pedali iste!

                          Josh uvek nisam isao na dijagnostiku i mislim da je slaba vajda od toga zato sto oni detektuju kod ovako starog auta samo probleme "elektronike" a ja mislim da ona nije jer sam relej vetj zamenio!

                          U mom slucaju ZABORAVI ABS i vezivanje problema za njega!!! NE POSTOJI!!!

                          Josh jednom ti puno hvala sto se, brate, baktjesh oko mene i nadam se da tjesh nesto procackati jer se ja ozbiljno spremam da " razbucam" prokletinju na sklopove pa onda dijagnoza deo po deo. Bitje mi jako zao ako kasnije ustanovim da je neka glupost u pitanju koju sam mogao srediti "srafciger 'opravkom".

                          Kod mene se na kompu lepo vide SVE fotke! Ne znam zasto to nije i kod tebe! Ako su ti iste neophodne ponovo tju da ih zakacim.

                          Josh jedared HVALA PUNO!

                          PS Vidim da pominjesh dva releja ( RASTERETNI? ) pa te molim da mi kazesh gde se drugi nalazi da proverim i njega (ako uopste postoji) a mogutje je da je MB u ranoj fazi koristio isti senzor u diff. i za ABS i ASD.

                          Sve ti je to zavera "ludih" svabova da me napate i propisno umaste u kanalu!
                          - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Ima neki kabl koja izlazi iz diferencijala ali nisam trenutno u mogutjnosti i nju da fotkam.
                            nesto te ne uspevam da razumem.
                            je li ovo (to je senzor ABSa) imas ili nemas ?

                            ASD mi se u opste ne aktivira i nikada nije kada stisnem kocnicu ali radi kada auto "prokliza" pozadi
                            bas tako, ili je ASD ili je kocenje.
                            na pedali kocnice je prekidac koji kaze ECU od ASD kada ne kocis pa moze da se aktivira ASD, tj kada kocis mora da se deaktivira ASD.

                            tako pise u opisu rada na onim sajtovima. ako nije tako kod tebe, daj neki detaljniji opisa kako izgleda, radi, koje su komponente sistema..

                            Josh uvek nisam isao na dijagnostiku i mislim da je slaba vajda od toga zato sto oni detektuju kod ovako starog auta samo probleme "elektronike" a ja mislim da ona nije jer sam relej vetj zamenio
                            zasto bi isao, uradi sam citanje dijagnostike, naveo sam ti postupak. vrlo jednostavno.
                            pa ovde se i radi o elektronskim problemima najverovatnije.
                            relej koji si zamenio nema veze sa tim, on je deo elektrike (energetski deo, rasteretni relej napajanja), hocu da kazem da nema veze sa ECU jedinicom ASD sistema.

                            postupak je proveris ulazne senzore sa tockova, stanje ECU jedinice za ASD a to ces uraditi postupkom citanja kodova greske.

                            naravno, ako je uopste takav sistem kod tebe, kao kod ostalih Mercedesa.


                            ne znam gde su releji, niti gde je uopste smestena centralna elektro jedinica. samo procitao informaciju da postoje 2 zasebna osiguraca negde ispod haube koja su u nekoj vezi sa ASD sistemom.


                            mogutje je da je MB u ranoj fazi koristio isti senzor u diff. i za ABS i ASD.
                            to sam vec rekao da jeste tako po svim saznanjima koje imam do sada, ti bi morao da imas senzor za ABS.


                            da li si probao da iscitas dijagnosticke kodove, kako je sugerisano ?

                            proverio si prekidac stop svetla na pedali kocnice ?


                            ponovo te navodim na ova 2 koraka.
                            nista te ne kostaju da proveris samostalno a mogu da pomognu da se ogranici poreklo smetnje.

                            prekidac stop svetla se navodi kao problematican kod ASD sistema (onog za koji sam naveo linkove) kod W124, W201 i W126 serije.

                            stoga pitam za proveru istoga.


                            sada vidim sve slike, ali na njima ne vidim koji je ECU i da li ga ima, za ASD u pitanju. (njegov broj dela).

                            ja ne mogu na daljinu nesto vise da ti pomognem, ne poznajem taj sistem kod tebe.

                            jesi li pitao u Mercedes servisu za pomoc, ili makar savet koji je sistem kod tebe ugradjen da bi mogao da potrazis adekvatnu servisnu dokumentaciju.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Gazda Milutin
                              CBC Senator
                              • 31.01.2008
                              • 267
                              • Pancevo

                              #15
                              Druze sw!

                              Da se ja "dokotrljam" do tebe u Zemun, da se upoznamo i ti sve ovo smeknesh iz prvog lica a posle vodim na klopu da se ispricamo o speru i jos nekim sitnicam koje me na merdzanu muce. Mozda ja tebi mogu pomotji oko necega?

                              Sta kazes na tu ponudu?
                              - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                              Comment

                              Working...
                              X