Problem zna da lezi i u cinjenici da ljudi uglavnom misle da nove diskove odmah mogu da tretiraju kao da su na kolima odavno, sto nije tacno.
Samo pominjanje cinjenice da na disku postoji plavi trag meni lici na disk koji je "spaljen", odnosno koji nije imao dovoljno vremena da bude...pa u nedostatku bokjeg izraza, "termicki razradjen". Dovoljno je da novim diskom zakocite jace u prvih par desetina km pa da se iskrive. Novim diskovima potrebno je kociti postepeno i nastojati da se u prvih makar 100m ne zagrevaju preterano brzo - znaci kocnica se NIKAD ne pritiska brzo vec postepeno, i nikad do kraja vec mozda 70-80%. Takodje, "jahanje" kocnica u gradskoj voznji ima isti efekat.
Dakle, ako disku ne date dovoljno vremena i kilometraze da se propisno ugreje i skupi, i prodje svoj ciklus inicijalnog termickog prilagodjavanja, zavrsite sa diskom koji se od nule preterano termicki naprezao, i naravno da je kriv.
Takodje, malo ko od majstora pri montazi diska ostruze jako tanak (ali bitan) sloj rdje i prljavstine koji se nakupi na nalegajucoj povrsini gde se disk kaci za glavcinu. Cak i ovako male nepravilnosti uzrokuju mala pomeranja diska i vibracije. Pa ako se na to doda i "sapljivanje" diska od nule, eto problema.
Samo pominjanje cinjenice da na disku postoji plavi trag meni lici na disk koji je "spaljen", odnosno koji nije imao dovoljno vremena da bude...pa u nedostatku bokjeg izraza, "termicki razradjen". Dovoljno je da novim diskom zakocite jace u prvih par desetina km pa da se iskrive. Novim diskovima potrebno je kociti postepeno i nastojati da se u prvih makar 100m ne zagrevaju preterano brzo - znaci kocnica se NIKAD ne pritiska brzo vec postepeno, i nikad do kraja vec mozda 70-80%. Takodje, "jahanje" kocnica u gradskoj voznji ima isti efekat.
Dakle, ako disku ne date dovoljno vremena i kilometraze da se propisno ugreje i skupi, i prodje svoj ciklus inicijalnog termickog prilagodjavanja, zavrsite sa diskom koji se od nule preterano termicki naprezao, i naravno da je kriv.
Takodje, malo ko od majstora pri montazi diska ostruze jako tanak (ali bitan) sloj rdje i prljavstine koji se nakupi na nalegajucoj povrsini gde se disk kaci za glavcinu. Cak i ovako male nepravilnosti uzrokuju mala pomeranja diska i vibracije. Pa ako se na to doda i "sapljivanje" diska od nule, eto problema.
Comment