krivljenje diskova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #16
    Problem zna da lezi i u cinjenici da ljudi uglavnom misle da nove diskove odmah mogu da tretiraju kao da su na kolima odavno, sto nije tacno.

    Samo pominjanje cinjenice da na disku postoji plavi trag meni lici na disk koji je "spaljen", odnosno koji nije imao dovoljno vremena da bude...pa u nedostatku bokjeg izraza, "termicki razradjen". Dovoljno je da novim diskom zakocite jace u prvih par desetina km pa da se iskrive. Novim diskovima potrebno je kociti postepeno i nastojati da se u prvih makar 100m ne zagrevaju preterano brzo - znaci kocnica se NIKAD ne pritiska brzo vec postepeno, i nikad do kraja vec mozda 70-80%. Takodje, "jahanje" kocnica u gradskoj voznji ima isti efekat.

    Dakle, ako disku ne date dovoljno vremena i kilometraze da se propisno ugreje i skupi, i prodje svoj ciklus inicijalnog termickog prilagodjavanja, zavrsite sa diskom koji se od nule preterano termicki naprezao, i naravno da je kriv.

    Takodje, malo ko od majstora pri montazi diska ostruze jako tanak (ali bitan) sloj rdje i prljavstine koji se nakupi na nalegajucoj povrsini gde se disk kaci za glavcinu. Cak i ovako male nepravilnosti uzrokuju mala pomeranja diska i vibracije. Pa ako se na to doda i "sapljivanje" diska od nule, eto problema.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Hermes
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 1306
      • https://t.me/pump_upp
      • bemve

      #17
      U fabrici ih nisu adekvatno termicki obradili, pa moramo mi postepenim zagrevanjem?
      Slicno se vodila diskusija o tome da li je potrebno razradjivati motor, pa se doslo do zakljucka da nije.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Dobro, kupi komplet diskova i kreni da ih "palis" od nule pa vidi koliko ce trajati pre nego sto se iskrive. Da je tako kao sto kazes, da ih je fabrika vec odgovarajuce termicki obradila, ne bi ih uopste bilo moguce iskriviti, pa se ipak krive.

        Sto se tice razrade motora, ne vidim kako je to uporedivo sa diskovima?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • lakilucano
          CBC Senator XXL
          • 31.08.2007
          • 421
          • Bezanijska kosa

          #19
          Ajde neka bude sve to sto ste rekli, zapaljeni diskovi,losaz montaza, stare plocice imam pitanje MOGU LI ONI SAD DA SE OBRADE ili ce posle isto da se desava??
          bolje sto godina živeti kao bogataš ,nego sedam dana kao siromah.
          Ne predaj se nikad,osim kad moraš.

          Comment

          • Hermes
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2006
            • 1306
            • https://t.me/pump_upp
            • bemve

            #20
            Paralela izmedju razrade motora i razradjivanja diskova je u tome da bi trebalo da je proces obrade vec u fabrici doveden na potrebnu meru da obican korisnik ne mora bas toliko da pazi na to.
            Poenta mog prethodnog posta je da diskovi nisu mnogo osetljiviji na pocetku upotrebe u odnosu na sredinu svog radnog veka, ako kocis ko sivonja uvek, naravno da ces ih iskriviti, podjednako i nove kao i one pazene i mazene.

            Mozda gresim, ali to je moje misljenje,jer nije bas da se ne razumem u tematiku o materijalima, stresu i naponima koje trpe i na koje se dimenzionisu.
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Re: misljenje

              Originally posted by lakilucano
              Ama ljudi slazem se sa vama u svemu sto ste rekli ali zar za 10000 km da riknu novi diskovi koji su placeni preko 100 e a ovi stari su trajali 180000 pa zar je to moguce
              Da, sto da ne, uzmem Brembo diskove odem na Knutstorp stazu vozim sve ukupno 20 minuta, skinem diskove i vratim ih jer su se pokrivili.
              Dakle na garanciju.
              Jos nijednom nisam prosao Knutstor da nisam sahranio diskove/pokrivio, i to uvek nove.
              Probao sam Zimerman
              Bremo
              ATE
              OEM
              , nema sta nisam , tezina auta , precesta kocenja i to je to.

              Ovo su ektremni slucajevi kad tezina i performanse auta predju fabrichka dimenzionisanja , samo reflektujem na tvoje ZAR JE MOGUCE i jos koja cifra od kilometara

              ===========================================

              Ajd sad dosta OFFa

              Dakle, to sto unistava Ventilirajuce diskove prilikom kocenja je VOZACH.

              Posle jednog ostrijeg kochenja dakle u trenutku stajanja, kad se auto zaustavilo NEDRZATI NOGU NA KOCHNICI. CHIM je auto STALO , imate ruchnu, inache, bude ovo o chemu prichamo .
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • tepSIJA
                CBC Veteran
                • 01.02.2005
                • 173
                • Sarajevo

                #22
                @BOOST

                kontam i djelimicno skontam

                STO !?

                NEDRZATI NOGU NA KOCHNICI. kad se auto zaustavilo.

                ispravi me ako sam pogresno razumio...
                ---- nakon zagrijanih diskova i ostrog kocenja/stajanja auta griju se diskovi i disk plocice ! logicno. eh kada je stalo auto dovoljno da se moze zaustavit kocit rucnom, dovoljno da se ne krece ne treba ponovo dovodit u kontakt zagrijane diskove i disk plocice... ovaj "drugi proces" je trenutak u kojem dolazi do krivljenja ili kobnih posljedica po diskove ? jer u tom trenu usijane plocice djeluju samo na 1 mali dio diska i na neki nacin (koji je meni manje vise poznat ) zeznu taj dio tu na kojem je kontatk "fiksan" za razliku od onoga kada se auto krece i kada se po disku taj procenat djeli na ukupnu kontaktnu povrsinu.....

                jesam fulao
                Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                http://www.tuningshop.ba/

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Nisi fulao dohvatio si poentu.

                  Problem je upravo sa nejednakom raspodelom termichke energije na sam disk .
                  U samom trenutku stajanja je obloga toplija od samog diska.
                  U ovom trenutku dolazi do glasiranja diska na mestu kontakta i smanjene frikcije za sledece kocenje na tom mestu, sto ce izazvati pumping efekat na disku jer se nece siriti na tom mestu prilikom grijanja.

                  Ostane li se drzati kontakt izmedju istih plocice koje su manje mase od diska ce preneti energiju na disk koji ce poceti da se hladi vishe na mestima bez kontakta i zona na kojoj je bio kontakt ce imati vecu sirinu.

                  U pitanju su stoti delovi mm koji su dovoljni da se oseti da svaki put kad oboga naleti na deo koji je glasiran dodje do naleta na prosirenu zonu diska sto osetite kao pulsiranje u pedali. Takodje se oseti nablagom bacanju volana levo - desno -levo desno i to u uvek razlicito jer prilikom voznje dolazi do rasparenja deformacija levi i desni tocak te se anomalija prikazuje varijabilno.

                  Ono prvo koje sam naveo po pitanju ubijanja diskova termichkim prezasicenjem na pisti je napisano da bi imao cime da ispariram, navodno od STCC vozacha koje srecemo na Knutstorp pisti smo dobijai instrukcije kako kociti itd.. itd.. te je ta skola pomogla da vec godinama nisam imao problema u ulicnoj voznji sa diskovima, koje sam opet u stanju da ubijem za nekoliko minuta na trkackoj pisti.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • tepSIJA
                    CBC Veteran
                    • 01.02.2005
                    • 173
                    • Sarajevo

                    #24
                    hvala na objasnjenju, i ja sam ovako slicno razumio mada nisam imao adekvatan rijecnik kao ti da opisem na sta tacno mislim... bitna je poenta i da sam licno nest naucio sada.
                    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                    http://www.tuningshop.ba/

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Ma, sta se ti sekiras , sta ce ti kocnice kad imate 40 ogranicenje
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #26
                        Ja sam danas nabacio new diskove i plocice...

                        Takodje, malo ko od majstora pri montazi diska ostruze jako tanak (ali bitan) sloj rdje i prljavstine koji se nakupi na nalegajucoj povrsini gde se disk kaci za glavcinu.
                        Ovo je odradjeno, nezan sam bio koliko sam mogao, ali kad sam pipnuo disk, opet sam se opekao o njega
                        Videcemo kako ce se ponashati!
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • tepSIJA
                          CBC Veteran
                          • 01.02.2005
                          • 173
                          • Sarajevo

                          #27
                          @BOOST

                          po gradu vozim samo posao-kuca rijetko kada drugom prilikom...cesto sam na cesti sarajevo-gorazde, gorazde-visegrad tako da tu vec ima i nema ogranicenja pa se moze potjerat posteno ali pametno...

                          btw... prije 2 dana sam naletio na kamen i slomio donji nosac motora, maloprije mi je stigao isti i cekam sutra na montazu
                          Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                          http://www.tuningshop.ba/

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            MOGU LI ONI SAD DA SE OBRADE ili ce posle isto da se desava
                            ako su ve? poplavili, i samo jednom termi?ki ošte?eni, sa njima je gotovo.
                            za otpad, materijal je"potrošen", zamoren da tako kažem.

                            i kao što je@206naveo taj bitan detalj pri montaži i kasnijoj primeni u prvoh nekoliko sotina km vožnje.

                            razlog za tu potrebu nijeu lošoj fabri?koj izradi ili termi?ki nepodobnom materijalu ve? prostoj ?injenici da nije mogu?e u fabrici toliko pedantno napraviti disk i toliko pedantno napraviti plo?ice da one apsolutno "tesno", precizno naležu jedno na drugo.
                            takva tehnmologija još ne postoji, nanometarksa preciznost.

                            kada je disk zamenjen (bilo novi ili stari) ili su plo?ice zamenjene (bilo nove ili stare) postoje povelika brda i doline, tj velike i grube neravnine koje ometaju tesan kontakt diska i plo?ice.
                            usled toga je manja dodirna površina izmedju diska i plo?ice.

                            pri ko?enju se kineti?ka+ potencijalna energija pretvaraju velikom brzinom u termi?ku kroz trenje.
                            kako je to premala dodirna površina i prenos toplote je previše spor tj nedovoljan što za posledicu ima porast temperature dodirnog spoja i samog diska iznad kriti?ne za dati materijal (leguru ?elika).

                            kada se kako je opisano, polagano prilagode disk i plo?ice (bed in) tako se polagano ošmirglaju brda i ispeglaju doline a dodirna površina diks-plo?ica poraste nekoliko desetina puta.
                            stoga je i odvodjenje toplote daleko bolje odnosno znatno se pove?ava prag mogu?eg intenziteta ko?enja a da pri tome ne dodje u pitanjesam materijal diskau smislu termike.

                            može i ovaj na?in-
                            kada se zamene disk i/ili plo?ice ubrza se na 50km/h i onda lagano pritisne ko?nica i drži pritisnuta oko 2.000 metara puta i održava tih 50km/h.

                            pa se onda pusti i vozi 5.000m da se ohlade.
                            još jednom ponovi postupak.

                            posle toga može da se ko?i proizvoljno jako bez posledica.

                            pomaže i bakarna pasta koja se namaže na spj diska i glav?ine (ina?e se fabri?ki tako montiraju diskovi).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • lakilucano
                              CBC Senator XXL
                              • 31.08.2007
                              • 421
                              • Bezanijska kosa

                              #29
                              Obradio sam diskove stavio nove plocice i sad cemo da vidimo dokle ce da traje takvo stanje.
                              bolje sto godina živeti kao bogataš ,nego sedam dana kao siromah.
                              Ne predaj se nikad,osim kad moraš.

                              Comment

                              • prolupator
                                CBC Senator XXL
                                • 02.09.2005
                                • 3968
                                • Zemun

                                #30
                                Obrada diskova ima smisla jedino ako su se javili kruzni risevi, pa da poravnas ... inace, menjaj odma'.
                                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                                prolupator.mojblog.rs

                                Comment

                                Working...
                                X