Ukljuèivanje ABS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    CBC Član
    • 11.09.2006
    • 97
    • LAS PALMAS (Jagodina)

    Ukljuèivanje ABS

    Ve? neko vreme mi ide na živce rano uklju?ivanje ABS-a. Nekad mi auto ko?i odli?no, bez uklju?ivanja ABS-a ,bez proklizavanja, baš kako treba. Me?utim, nekad jednostavno se uklju?uje suviše rano, barem mi se tako ?ini. Koliko sam primetio nema uticaja podloga, mislim nema pravila što se ti?e asfalta, probao sam sa hladnim i zagrejanim diskovima, jednostavno nema pravila.
    Sad me interesuje šta još može da doprinese ranom uklju?ivanju ABS. Gume mi nisu loše, unisizon, znam da zimske gume leti lako proklizavaju. Plo?ice? Da li one imaju nekog uticaja? Ili diskovi? Ili neznam šta više.
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
    .
    .
    .
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
  • bakara
    CBC Senator XXL
    • 29.01.2005
    • 977
    • nBGd

    #2
    Verujem da ti se samo cini...

    Koji je auto u pitanju, moguce je da ima brake asist, onda se sila kocenja sama dozira.
    pozdrav

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      ABS ili radi ili ne. Proveri stanje pneumatika, napumpanost, ocisti senzore na tockovima, pa probaj!!!!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        slazem se sa eonom, osim sto mislim da senzore ne trebas da cackas ako ne prijavljuje gresku.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          gume, prva sumnja.
          pohabanost (hemijski, sulfatizovao) gaze?eg sloja, razlepili se kordovi unutar gume, prosto takva guma koja nije fabri?ki preporu?ena kao model (nije softverski prilagodjen ABS za dati model gume), i najve?i uticaj stanja podloge.

          koeficijent trenja podloge ne možeš da vidiš golim okom, a od njega najviše zavise ko?ioni efekti odnosno raspodela sila pri ko?enju- i posledi?no i rad ABSa.

          uticaja ima i starost ko?ione te?nosti, ona se menja najkasnije na 24 meseca, a uz topla leta kakva mi imamo sada najkasnije na svakih 12 meseci- za top formu.

          više uzroka simultano deluje na ukupno ko?enje, kompleksna interakcija.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Raptor
            CBC Član
            • 11.09.2006
            • 97
            • LAS PALMAS (Jagodina)

            #6
            I ja sam pomisljao na gume, ali još uvek dobro izgledaju, imaju solidnu šaru. Starost im neznam. Mogu?e da su se isposnile ili šta god ve?. Ko?iona te?nost, možda. Ako se menja na 2 godine onda sigurno je ve? istrošena. Mada bi ona trebala da pokazuje manjkavost kada su ko?nice zagrejane (nisam siguran u ovo).
            Za vikend menjam plo?ice. Vide?u da li ?e nešto da se promeni. Danas sam probao naglo ko?enje i auto mi je ko?io super, oštra ko?enja (suvoza? je skliznuo sa sedišta), bez uklju?ivanja ABS. Vreme je bilo hladno, oko 15stepeni, ako to nešto zna?i.
            .
            http://tabane-city.myminicity.com/
            .
            .
            .
            .
            http://tabane-city.myminicity.com/

            Comment


            • #7
              Originally posted by sw.brick
              prosto takva guma koja nije fabri?ki preporu?ena kao model (nije softverski prilagodjen ABS za dati model gume)

              puk'o sam od smeha
              brick,ABS vidi SLIP tockova daj jednom nauci sta je to.
              Raptor,
              letnja guma u proseku gubi svoja svojstva na temperaturama ispod 10C kakvih je ovih dana bilo.Temperatura je jako bitna.Zato je u zemljama EU obavezno u odredjenom periodu godine imati letnje ili zimske gume.Razlika je totalna i u sastavu materijala i dizajnu gazeceg sloja-"sare".Kako god na klizavoj ili rasutoj podlozi vec ce umerena sila kocenja izazvati da tocak predje kriticnu granicu slipa koja vodi u blokiranje tocka i ABS ce se aktivirati u tom trenutku.To je sistem prevashodno namenjen da se spreci blokiranje tockova koje znaci gubitak kontrole na upravljanjem vozilom,NE sistem koji omogucava rizicniju voznju.Razlika izmedju koeficijenta prijanjanja sile kocenja tocka pri granicnom slip-u i totalno blokiranog tocka i nije tako velika,mozda do 20% max. u zavisnosti od podloge,u nekim slucajevima cak u korist blokiranog tocka(mekani sneg)!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ajde i ja da puknem od smeha, ABS nešto vidi unapred.
                postao vidovit

                ABS je glupa sprava koja radi samo ono kako je programirana, kojim podacima.
                a podaci se razlikuju za svaku gumu.
                ako ne veruješ raspitaj se kod konstruktora ABSa- ne postoji univerzalni ABS program.
                Slip angle je samo jedan od mali milion parameratara koje sadrži u sebi program rada ABSa.
                to slip-> okliznuti, prokliznuti, klizati
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment


                • #9
                  Ok,vidim da si istrazivao,"slip angle" je pojam gotovo izvadjen iz konteksta neke druge price,a to je lateralni slip,lateralni koeficijent prijanjanja i ustvari zasto blokiran tocak pruza toliko malo efekta upravljanja-dobro pitanje.
                  Slip tocka se oznacava grckim slovom-λ(lambda) i izrazava se u procentima,a slip angle slovom-α(alfa) i izrazava se u stepenima.Jasno ti je da ABS ima svoju funkciju i kada se vozilo krece pravolinijski i ono sto sam ja napisao se odnosi na taj specijalan slucaj,mislio sam da nema potrebe da se ulazi vise od toga u teoriju sada.U tom slucaju slip angle ne postoji i ABS bi stvarno bio glupa sprava kada bi bio konstruisan samo za taj specijalan slucaj,medjutim nije.
                  Sta vise nije korektno nazivati ga glupom spravom jer je to ruganje nauci i konstantnom radu inzenjera na njegovom razvoju zadnjih 70 godina.Jednom sam na internetu nasao sliku prve patentne prijave bosch-a iz 1936. za ABS uredjaj i nikad vise,na dokumentu je u zaglavlju stojao orao koji drzi svastiku
                  Brick,buduci da sam ja tebi pravi prijatelj dacu ti preporuku za jednu knjigu.Biraj verziju na engleskom ili nemackom,to je popularno izdanje,a cena je manja od tvoje mesecne pretplate na internet.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    zahvaljujem na prijateljsko ponudi i takodje da ljubazno uzvratim ponudu-
                    uzmi bilo koji univerzitetski udzbenik koji se bavi Njutnovom mehanikom i udzbenik koji se bavi materijalima.
                    bice korisno za pojam u engleskom jeziku Slip angle, ili na sprskom smicanje.

                    potpuno si omasio, slip angle postoji u sve 3 dimenzije u svim materijalima samo je pitanje kolicine koliko je izrazeno.
                    funkcionisanje svake auto gume se upravo zasniva na slip angle efektu materijala, inace bi trajnije i jefitnije bilo da vozimo kao nekada davno na drvenim tockovima

                    i da ABS, je kao i sporet- sam nista ne ume da uradi dok mu se ne pretohodno mozak ne napuni podacima.


                    ne rece da li mislis da postoji univerzalni ABS ECU, ono stavis sa bilo kog auta u bilo koji auto i potpuno identicno radi.
                    da li su ponudjene knjige vidjene na koricama ili i sta pise u njima.

                    bez ljutnje ABS je jako davno savladan teoretski, jos pre pojave automobila samo tehnologija izrade elektronike dovoljno jeftine i dovoljno pouzdane je sazrela tek pre par decenija.

                    a i dalje je guma, njena dodirna povrsina i vrsta materijala glavni faktor interakcije sa podlogom.
                    isto kao i pre 100 godina.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    Working...
                    X