Servo kocnica ili sta???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Servo kocnica ili sta???

    U pitanju je auto mog oca, Escort IV 1.6D 89. godište, inače u perfektnom stanju.

    Naime pre par dana sam priemtio da da bi zakočio potrebno je baš žestoko pritisnuti kočnicu... auto inače odlično koči, ali moraš jako da nagaziš.

    Vozio sam ga nakon svog auta pre neki dan, noga mi naviknuta da pritisnem koliko mom autu treba i kad sam vozio escorta ja pritisnem tako, a ono koči vrlo vrlo slabo, blago usporava... ja i onda nagazim žestoko, maltene iz sve snage i onda sam zakočio... nije ništa rizično bilo, jer nisam išao nekom velikom brzinom...

    brate mili posle kad sam opet seo u svoj auto samo što nismo i ja i žena izleteli kroz šoferku kad sam počeo da kočim

    majstor je skoro gledao auto i kaže pločice,diskovi, paknovi,doboši, kočiona tečnost itd, sve je u najboljem redu... i nakon toga 3 nedelje je prošlo i od tad je potrebna velika sila da bi zakočio.

    kod tog escorta je kočnica uvek bila prilično tvrda i imala da kazem vrlo mali luft, tj. možda prvi cm svog hoda lako ide i onda je već jako tvrda i odmah hvata... i tako je i sada, no pre je bila potrebna dosta manja sila da bi se zakočilo nego sad, sad mora zestoko da se nagazi...

    ćale mi kaže da mu se čini kao da je postepeno potrebna sve veća i veća sila da bi zakočio... tj. u ovo stanje nije došao odjednom nego postepeno, ali se sad već neko vreme stanje ne pogoršava nego je ovakvo već nedelju dana.

    Šta je tu u pitanju,da li se nekome nešto slično desilo, jel otišao servo za kočnice ili šta? za sve ove stotine hiljada km što sam prešao i dosta automobila nikad mi se nije desilo da mi otkaže servo kočnica, čak ni kod 20 godina starih zastava... pa sam ga smatrao za maltene nekvarljivu komponentu.

    da nije nešto drugo?

    na kolike troškove popravke treba računati

    inače moraću i da pogledam po forumu koje majstore za forda forumaši preporučuju jer mu ovaj majstor prepušta sinu posao i povlači se, a sin radi mnogo lošije od ćaleta i vrlo često ume da "fušne"
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Servo visoko na listi krivaca... Tako se isto ponasa i kad je ugasen auto a ti pokusavas da kocis... Zapnes kao sivonja a ono slabo...
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • rajmax63
      CBC Prijatelj
      • 02.04.2005
      • 1415
      • Bačka Palanka
      • AUDI A6 2.0TDI 170KS

      #3
      Ford
      blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
      Audi ima crveno T

      Comment

      • Marko001
        CBC Senator XXL
        • 09.09.2006
        • 1070
        • Belgrade

        #4
        F O R D

        <-------

        Driver Returns On Foot

        Comment

        • rajmax63
          CBC Prijatelj
          • 02.04.2005
          • 1415
          • Bačka Palanka
          • AUDI A6 2.0TDI 170KS

          #5
          jebiga moras se pomiriti sto imas Forda
          blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
          Audi ima crveno T

          Comment

          • Marko001
            CBC Senator XXL
            • 09.09.2006
            • 1070
            • Belgrade

            #6
            Ma ovaj ford uopšte nije loš, ne kvari se uopšte a vozi se dosta... ovo ej prvi problem sa njim ne pamtim od kad... do sad je uvek bilo samo redovno odrzavanje i potrosni materijal...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              prosto proveri sumnje-
              1.
              isklju?en motor, stisni ko?nicu 3 puta.
              memoriši ose?aj, težinu pritiskanja tog tre?eg puta, dužinu hoda.

              2.
              pritisni i drži pritisnutu pedalu, startuj motor.
              moraš da osetiš posle 3-4-5 sekundi da ti ko?nica propada, znak da servo po?inje da radi, odnosno pomera se membrana.
              to nije jako, ali se oseti kroz pove?anje hoda.


              ako to nije baš jasno, metod 3.

              upali motor i ostavi na leru bar 10 sekundi.
              stisni ko?nicu do kraja i memoriši ose?aj.

              sa?ekaj 10 sekundi na leru.

              pritisni 2-3-4 puta brzo zaredom ko?nicu, kao ono kada bi imitirao ko?enje po ledu, moraš da osetiš da ko?nica otvrdne.

              ako jeste tako, servo ti je ispravan i radi kako treba.

              ako nema promena koje osetiš mogu?e je da je servo u pitanju, ali....

              servo se ?uje jako u kabini kada se pocepa membrana, šišti.

              takodje, u tom sistemu na dizelu postoji vakuum pumpa koja stvara uslove za rad serva.
              ona može da se pokvari, tj da ne dihtuje dobro ili ima smanjen kapacitet usled mehani?ke pohabanosti.

              još jedan deo na dizelu je potencijalni problem.
              akumulator vazduha.
              dešava se i da akumulator vazduha ne zaptiva dobro pa stoga ne može servo da povu?e dovoljno vazduha kada zatreba.

              predlog-
              proveri stanje akumulatora vazduha, posebno pogledaj šav gde je spoj dve polovine.

              moja sumnje je pre svega na razna gumena creva, usled starosti materijal je postao porozan.
              rešenje- zamena novim.
              sam servo poja?ava? je po meni poslenjdi na listi sumnjivih, traje po pravilu ve?no.


              gde se nalazi akumulator na Eskortu nemam pojma, to moraš pitati nekoga ko zna takve detalje, ili konsultuj uputstvo za popravku auta.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              Working...
              X