DOT 5.0 je na bazi silikonskog ulja i napravljeno je iskljucivo za motocikle i to da ne bi prolivanjem bila unistena farba. Ima znatno gore kocione osobine jer nije higroskopno kao 3,4 i 5.1 ali se motocikli i lakse odrzavaju pa nije neki problem ispustiti vodu povremeno. Vecina modernih motocikala ipak koristi ustvari 5.1 tecnost a silikonska je "izmisljena" od strane Harley Davidsona (izmislili toplu vodu).
Problem je sto se ne sme pomesati 5.0 ili ove druge tecnosti na bazi alkohola jer se tada dobije gusta emulzija koju posle treba ispirati ako prezivimo otkaz kocnica.
Takodje se gumice ne rastvaraju ni jednom tecnoscu kako mnogi veruju nego se jednostavno pocepaju tom gustom masom.
To sto se ne preporucuje da se recimo mesa dot3 i dot4 sa dot5.1 nije ni zbog cega drugog nego da se ne kvare odlicna svojstva one bolje tecnosti pa to sve onda nema smisla a inace su tecnosti kompatibilne.
Retko ko prilikom zamene ispusti svu tecnost i ispere sistem svezom tecnoscu pre konacnog dolivanja pa zato moze doci do zadrzavanja one losije i jos stare u sistemu. Sva sreca je da je voda ipak dole (teza) pa kad se ispusta ona se sigurno iscedi prva a i to samo ako je tecnost hladna (nije koceno) i dovoljno mirovala sto opet nije redovni slucaj.
Postoji li jos uvek dot3? Cak i ako ga negde ima izbacite ga iz opcije cak i ako vam ga neko pokloni osim mozda za ispiranje sistema.
Zamena kocione tecnosti nije bas zgodna rabota pa se isplati sipati dot5.1 jer na jednom obicnom autu takva tecnost traje znatno duze od 2-3 godine bez problema pa ima logike platiti nesto vise nego dot4 mada je i dot4 vec dosta dobra za obicnu namenu.
Problem je sto se ne sme pomesati 5.0 ili ove druge tecnosti na bazi alkohola jer se tada dobije gusta emulzija koju posle treba ispirati ako prezivimo otkaz kocnica.
Takodje se gumice ne rastvaraju ni jednom tecnoscu kako mnogi veruju nego se jednostavno pocepaju tom gustom masom.
To sto se ne preporucuje da se recimo mesa dot3 i dot4 sa dot5.1 nije ni zbog cega drugog nego da se ne kvare odlicna svojstva one bolje tecnosti pa to sve onda nema smisla a inace su tecnosti kompatibilne.
Retko ko prilikom zamene ispusti svu tecnost i ispere sistem svezom tecnoscu pre konacnog dolivanja pa zato moze doci do zadrzavanja one losije i jos stare u sistemu. Sva sreca je da je voda ipak dole (teza) pa kad se ispusta ona se sigurno iscedi prva a i to samo ako je tecnost hladna (nije koceno) i dovoljno mirovala sto opet nije redovni slucaj.
Postoji li jos uvek dot3? Cak i ako ga negde ima izbacite ga iz opcije cak i ako vam ga neko pokloni osim mozda za ispiranje sistema.
Zamena kocione tecnosti nije bas zgodna rabota pa se isplati sipati dot5.1 jer na jednom obicnom autu takva tecnost traje znatno duze od 2-3 godine bez problema pa ima logike platiti nesto vise nego dot4 mada je i dot4 vec dosta dobra za obicnu namenu.
Comment