Ulje za kocnice i za menjac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    DOT 5.0 je na bazi silikonskog ulja i napravljeno je iskljucivo za motocikle i to da ne bi prolivanjem bila unistena farba. Ima znatno gore kocione osobine jer nije higroskopno kao 3,4 i 5.1 ali se motocikli i lakse odrzavaju pa nije neki problem ispustiti vodu povremeno. Vecina modernih motocikala ipak koristi ustvari 5.1 tecnost a silikonska je "izmisljena" od strane Harley Davidsona (izmislili toplu vodu).
    Problem je sto se ne sme pomesati 5.0 ili ove druge tecnosti na bazi alkohola jer se tada dobije gusta emulzija koju posle treba ispirati ako prezivimo otkaz kocnica.
    Takodje se gumice ne rastvaraju ni jednom tecnoscu kako mnogi veruju nego se jednostavno pocepaju tom gustom masom.
    To sto se ne preporucuje da se recimo mesa dot3 i dot4 sa dot5.1 nije ni zbog cega drugog nego da se ne kvare odlicna svojstva one bolje tecnosti pa to sve onda nema smisla a inace su tecnosti kompatibilne.
    Retko ko prilikom zamene ispusti svu tecnost i ispere sistem svezom tecnoscu pre konacnog dolivanja pa zato moze doci do zadrzavanja one losije i jos stare u sistemu. Sva sreca je da je voda ipak dole (teza) pa kad se ispusta ona se sigurno iscedi prva a i to samo ako je tecnost hladna (nije koceno) i dovoljno mirovala sto opet nije redovni slucaj.
    Postoji li jos uvek dot3? Cak i ako ga negde ima izbacite ga iz opcije cak i ako vam ga neko pokloni osim mozda za ispiranje sistema.
    Zamena kocione tecnosti nije bas zgodna rabota pa se isplati sipati dot5.1 jer na jednom obicnom autu takva tecnost traje znatno duze od 2-3 godine bez problema pa ima logike platiti nesto vise nego dot4 mada je i dot4 vec dosta dobra za obicnu namenu.

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #17
      I nije neka razlika u ceni izmedju dot 4 i dot 5.1, pa treba uvek birati kvalitetniju. Minimum za ospiranje i punjenje sistema je potrebno od jednog litra pa na vise. Stenja se tu ne isplati!!!!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #18
        Originally posted by sw.brick
        koicona tecnost (nije to ulje, ne podmazuje nista) je poseban tip tecnosti na bazi alkohola i vrlo je higroskopna. zbog toga se menja na 12 meseci, eventualno do 24 meseca ako je suva klima u kojoj se vozi.
        Ok, pojasni, molim te, kako i na koji nacin kociono "ulje" kupi vlagu, ako je kocioni sistem zatvorena celina ?! I zasto onda menjati ulje na 12 meseci ili xy kilometara (neko je pomenuo), i kakve veze imaju kilometri s tim ?! Neka se javi neko kome je u garantnom roku zamenjena kociona tecnost?

        Ja ni na jednom autu nisam menjao kociono ulje bas nikad i nisam primetio losije kocenje, niti je tehnicki pregled pokazao slabljenje kocionog sistema ukoliko je sve bilo ok (diskovi, plococe...).
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • Ogi
          CBC Senator XXL
          • 07.10.2007
          • 309
          • Beograd
          • Hyundai i30 1,4

          #19
          Sta hoces da kazes da se kociona tecnost ne menja? Mozda tu ima istine, prvo mi je cale to rekao a onda sam danas zvao servis da zakazem i oni mi kazu kao mi ne menjamo kocionu tecnost vec samo dolivamo ali kao dodji ti pa cemo da se dogovorimo... kako mogu da dolivaju ako ne znaju koju sam imao do tada? Ne sme da se mesa...

          Comment

          • -Vedran-
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 3255
            • Beograd

            #20
            Svako ulje u automobilu se kad tad menja. Mogu da vam pricaju sta god hoce...
            Ulje u kocnicama se menja na 2-3 godine, kao sto je vec neko gore naveo, zavisi i od klimatskih uslova. A najbolje je konsultovati se sa uputstvom za tacno odredjeni model.
            Power of dreams !!!

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #21
              Tacno je to da se tzv. fading oseca samo kod intenzivnog kocenja kad vlaga iz tecnosti prokljuca posto se disk usijao. Ovo ce retko ko iz ravnice sa obicnim auto ikada osetiti ali fenomen svejedno postoji.
              Kad vam bude propadala kocnica a ne bude htela da koci saznacete kakav je to osecaj. Pod uslovom da prezivite kad se kocnice budu ohladile i dalje ce kociti "perfektno" kao da nista nije bilo.
              Propisano je koliko tecnost najvise sme da apsobruje vlage posle cega vise nije za upotrebu a to se lako i jevtino proveri test stripovima.
              Ima vise razloga zasto se kociona tecnost menja a neki su malo skriveni.
              Ja bi u sirokom luku zaobisao mehanicare "koji znaju bolje" sta se i kako radi. Oni ni onako nemaju vremena da voze automobile jer rade po ceo dan neke druge stvari pa mozda zato i ne znaju a i mrzi ih da citaju.
              Tacnost se definitivno MENJA a sto je neke majstore STRAH da ispuste svu tecnost jer ne znaju kako posle da odzrace sistem (narocito sa ABS-om) to je njihova stvar.
              Siguran sam sto posto da ima dosta vlasnika automobila koji i ne znaju da voze sa delimicno ispravnim kocnicama a da toga cak i nisu svesni isto kao ni majstori koji im odrzavaju (ako uopste odrzavaju) vozilo.
              Sva sreca sto je faktor sigurnosti "ugradjen" u sistem pa se nista toliko strasno ne desava osim kad krenete negde gde su dugacke nizbrdice a kocenje motorom ne pomaze pa jos i kad vas mozda i prikolica gura.

              Comment

              • laudabb
                CBC Član
                • 03.10.2007
                • 20
                • bajina bašta

                #22
                Slažem se da treba postupati po uputstvima koje daje proizvođač,ali dosta toga zavisi i od uslova u kojim se automobil vozi i koristi.Recimo,dok sam vozio juga N1 klase na reliju koristio sa Castrol ulje za kočnice,ispuštao sam ulje iz kočionih čeljusti gotovo pred svaku trku.Isto tako i sa suzuki swiftom,koji je inače poznat po malo lošijem kočenju,bar u poređenju sa pežoom 106 koji je u njegovoj klasi.Bukvalno sam ispuštao ulje iz čeljusti,jer se jednostavno pregrevalo,mada su to neznatne količine,čisto da pedala ''proleti'' i to je to.Serijski automobili i vožnja po gradu sigurno ne zahteva ovakve zahvate,bar ne tako često,ali nije loše čisto ozračiti sistem ponekad.
                Obično se lošije kočenje mnogo lakše oseti na zadnjim točkovima,verovatno zbog tzv.petog cilindra,lično sam imao broblem sa mojom bravom kada sam je kupio.Sigurno da ništa ne fali da se pusti koja kap ulja napolje i doda novo,isto naravno.
                A što se tiče majstora,i ja sam mišljenja da se ogromna većina ne upušta u poduhvate komplet menjanja kočione tečnosti baš iz neznanja i bojazni da će napraviti gore umesto bolje..A i sa tim nastalim problemima može da se ostane dugo,a da se ne naplati ništa,to je njima problem...

                Comment

                • Ogi
                  CBC Senator XXL
                  • 07.10.2007
                  • 309
                  • Beograd
                  • Hyundai i30 1,4

                  #23
                  Evo ja danas zvao da zakazem servis i kazu oni meni kao oni ne menjaju ulje za kocnice ali kao da dodjem pa cemo se dogovoriti... kao oni samo dosipaju... pa sta dosipaju ako nemaju pojma koje sam ulje imao do tada!??

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #24
                    Obicno pise na poklopcu posude za ulje koje je sipano(verovatno DOT4)ali nece pogresiti i ako sipaju 5.1.

                    @prolupator
                    To sto je sistem zatvoren ne znaci da je hermeticki zatvoren.Bude tu mnogo grejanja i hladjenja,povremenog otvaranja sistema,svi ti metalni spojevi nisu savrseni a kociono ulje bas upija vlagu...Negde na putu ce ti bas zafaliti sto tecnost ne prokljuca 50 stepeni kasnije.

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #25
                      Svi se slazemo ( i ja takodje) da ja naprimer potrebno svake dve do tri godine promeniti kompletno ulje iz kocionog sistema zato sto:

                      To proizvodjac automobila nalaze.
                      a postoje i ocigledni razlozi za to : http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm

                      sta je problem?
                      Pa problem je sto neko rece ovde,sto mi nismo navikli da menjamo to ulje.
                      majstori nam retko kad ili nikad nekazu da bi trebalo da se zameni.
                      u garantnom roku novog automobila ,ovlasceni servisi ga ne menjaju
                      itd..itd....

                      ko je lud a ko zbunjen pitanje je sad?!?!?

                      a najgore od svega je to sto proizvodjaci automobila nisu osmislili jenostavan sistem(jer nije tako ni konstruisan),da se moze lako i relativno jednostavno promeniti KOMPLETNO kociono ulje....
                      jel postoji neki sraf za ispustanje??? ... nema ,nego druk...dolivanje ...drk@nje itd....

                      znaci ozbiljna stvar koja je neozbiljno resena,nedovoljno potencirana od servisera novih vozila(jer da vam oni zamene na novom automobilu,vi bi ste nastavili da ga menjate u predvidjenom roku i posto istekne garancija,kod njih ili na nekom drugom mestu,a i drugi bi "culi" pa bi menjali na svojim "polovnim" vozilima.....ovako....nista)

                      bilo bi dobro da neki ISKUSNI PROFESIONALNI AUTOMEHANICAR sa ovoga foruma,napise DETALJNO uputstvo kako se menja KOMPLETNO kociono ulje na automobilima starijeg tipa(bez ABSa) i uputstvo za novije automobile sa ABS-om i ostalim "skracenicama"

                      dobar post ..na dobrom forumu : http://www.opelgt.com/forums/group-5-br ... fluid.html
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Ok, pojasni, molim te, kako i na koji nacin kociono "ulje" kupi vlagu, ako je kocioni sistem zatvorena celina
                        ako je...ali ta pretpostavka nije tacna.
                        kocioni sistem je otvoren, i nalazi se na atmosferskom pritisku sve do pumpe (glavnog kocionog).
                        tek iza njega (tj pumpe) jeste zatvoren sistem.
                        prakticno time je ceo sistem otvoren, jer se vlaga "prenosi" kroz celu tecnost u sistemu, a kada je kociona tecnost vise ne moze apsorbovati u sebe onda se talozi na najdonjem delu.

                        "ulje" kupi vlagu jer je alkoholna baza, hemijska osobina da se alkoholi i voda odlicno mesaju. izmedju ostaloga, alkohol se dodaje u benzin da bi ga isusivao (od kondenzata) od vode u rezervoaru.

                        koliko dugo moze da ostane kociona tecnost pre svega od vlaznosti klime u kojoj se nalazi vozilo.

                        kako raste sadrzaj vode tako boja kocione tecnosti postaje sve belja.
                        kada se sipa voda u kocionu tecnost ona pobeli.

                        niti je tehnicki pregled pokazao slabljenje kocionog sistema ukoliko je sve bilo ok (diskovi, plococe
                        kod nas se ne radi tehnicki pregled kocione tecnosti, i to (gotovo) nikoga ne zanima.
                        kocioni sistem slabi usled vrenja kocione tecnmosti, tj prelaska vode u njoj u vodenu paru, a time i tecnost postaje gas, a posledicno nestaje koiconi pritisak u sistemu.

                        rezultat celog lanca dogadjaja je da stisnes pedalu a kocenja nema ni u tragovima.

                        da bi se doslo do te faze kocioni sistem treba da bude opterecen neko vreme a to se na improvizovanom i blagom (kratkom) tehnickom naravno ne moze dosegnuti.

                        inace u Hrvatskoj je uvedeno na tehnickom kontrola tacke vrenja kocione tecnosti nedavno.

                        to da niko besplatno pod garancijom ne menja kocionui tecnost mi je poznato, jos niko nije odgovarao zbog neispravnih kocnica pa sto bi se zamlacivali jos i time.

                        inace zamena kocione tecnosti nema veze sa markom, modelom ili cenom auta- potpuno je isto kod svih auta za datu klimu tj spoljnu temperaturu u kojoj se vozilo upotrebljava.

                        da je skupa zamena pa ajde, ili nesto komplikovana.

                        ali kako to nije slucaj opravdanje bi moglo da bude recimo nemarnost, nemanje zelje, ili jednostavno nepoznavanje normi redovnog odrzavanja vozila.

                        na autu moze da se pokvari motor, nista strasno stace.
                        na autu kada se pokvari kocnica, nastaje problem kada treba da se stane.
                        ili neka prepreka, ziva osoba ili predmet, omoguci zaustavljanje (i tragediju).

                        moja preporuka bi bila da se insistira na zameni kocione tecnosti kod servisera, zbog samih sebe i mirnog sna/ savesti.
                        mislim da ni 5 eura ne kosta materijal da se zameni kociona tecnost.
                        i to jednom u 24 meseca.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          a najgore od svega je to sto proizvodjaci automobila nisu osmislili jenostavan sistem(jer nije tako ni konstruisan),da se moze lako i relativno jednostavno promeniti KOMPLETNO kociono ulje....
                          jel postoji neki sraf za ispustanje???
                          kako nisu, odavno su proizvodjaci osmislili sistem koji je po meni jednostavan da ne moze biti.

                          postoji sraf za ispustanje.
                          na to prikacis crevo od masine.
                          stisnes dugme.
                          sacekas 30 sekundi.
                          zavrnes sraf.
                          gotovo.

                          odes do drugog tocka, jos 30 sekundi.

                          ukupno 5 minuta sa sve pranjem ruku.

                          za amaterske potrebe postoji uproscena varijanta masine.
                          skine se poklopac posude za dolivanje i uvrne drugi namenski poklopac.
                          na njemu je jedno crevo.
                          drugi kraj creva se navrne na ventil od gume na prednjem levom tocku.

                          na svakom tocku se odvrne sraf za ispustanje (ona konusna sisica) i saceka 10 sekundi da istekne stara tecnost.

                          posle 2 tocka se dolije u posudu kociona tecnost.
                          jos 2 prednja tocka.
                          i gotovo.

                          sve zajedno recimo 10-15 minuta, opet sa pranjem ruku.

                          ovo je komplikovanija varijanta, jednostavnije je da se u posebnu flasicu koaj je pod pritiskom iz gume sipa kociona tecnost, tada nema ni tog dolivanja posto je to reseno automatski. (koliko se ispusti iz sistema automatski se dolije samo).

                          pa teza je zamena ulja motora i filtera ulja, pa to majstori redovno rade...

                          tako da mislim da je samo neki izgovor, losa volja ili neznanje majstora razlog da se odbije musterija koja zatrazi zamenu kocione tecnosti.

                          te kucne alatke imaju razne nazive , Easy bleeder, Mighty Vac najpoznatiji brand nazivi.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #28
                            da da....samo "oce" da se zalomi sisica na nekom kocionom (prednjem zadnjem svejedno) ..pa eto veselja..zato i izbegavaju da menjaju ulje i svi cute o tome. da posle nebude curenje,pa "drugacije kocenje" ... Stevo Zigon fazoni...
                            zbog toga svi "tajac" =]
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              hoce da se zalomi, to je posledica po pravilu loseg odrzavanja auta.
                              tacnije neredovne zamene kocione tecnosti, pa se tu nakupi voda i uhvati korozija.

                              kada se redovno menja kociona tecnost ne javlja se varijanta da se zalomi/ ili zapece.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Ogi
                                CBC Senator XXL
                                • 07.10.2007
                                • 309
                                • Beograd
                                • Hyundai i30 1,4

                                #30
                                Zamenio sam kocionu tecnosti (Total DOT4) kao i antifriz (G12).

                                Comment

                                Working...
                                X