Solje amortizera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ogi
    CBC Senator XXL
    • 07.10.2007
    • 309
    • Beograd
    • Hyundai i30 1,4

    Solje amortizera

    Kupim auto u Julu 2004. godine, u Avgustu mi zamene zadnje solje amortizera. Ok, lupalo je od pozadi, a i ne znam da li je neko menjao pre.

    U Julu 2006. godine zamene mi i prednje i zadnje. Hmmm, prednje znaci pre toga nisam menjao tako da je ajde recimo ok, verujem im, ali zadnje sam menjao pre 2 godine. Ne secam se kakve su bile okolnosti, u svakom slucaju i to sam platio bez pogovora.

    2007. godina. Pre desetak dana odem da mi promene viljusku. Dodjem da uzmem auto i vidim na racunu naplacena usluga zamene prednjih solji. Lik mi kaze da je utvrdio da one nisu dobre, nesto je kao drndao tocak i video. Ja u momentu potpuno zaboravio da sam ih menjao bas kod njih pre dve godine, platim i odem. Nije to nesto preskupo. Dodjem kuci, otvorim knjizicu i sokiram se.

    Sad' se pitam da li ono to mene malo prave budalom... za godinu dana dva puta da mi menjaju prednje solje? Kapiram ja los put i sve to ali za godinu dana!?? Plus su mi oni menjali prosle godine a ne neko levi. Da li je to moguce? Da li je moguce da se one tako lako kvare? Ja imam skoro puno poverenje u taj servis ali ovoga puta sam veoma zabrinut. Otici cu ja opet kod njih, sasvim sigurno. Necu ja ovo zaboraviti. Kako sve upisuju u knjizicu i u kompjuter, tacno imaju sve sto su mi ikada menjali, sve po datumima... pa cu da ih pitam da li oni meni menjaju je*ene solje svaki put kad' odem cisto onako... zezanja radi...

    Ajde da su mi menjali jednu pa i da kazem, kao mozda je bila losa viljuska pa se prenelo na solju, lupam... ali OBE... mada su oni verovatno menjali obe jer su oni u fazonu ili menjamo sve ili nista... tako barem sto se tice seta kvacila... verovatno su i u ovom slucaju imali taj princip...

    Da podsetim da su mi i zadnje menjali 2 puta u dve godine!
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Preteruju...ne znaju da lociraju kvar nego idu po principu ajde i solje da mu zamenimo to verovatno nije nikada menjao ne secajuci se da su ih upravo oni menjali.
    Onda odes sledeci put i kazes dobar dan, imate li solje amortizera, a jesu li neke kvalitetne, nemoj da mi izdrze jedva godinu dana. Recice ti: Ma neee gospodine trajace one sigurno 3, 4 godine.
    A onda ih pitas...a zasto ste mi vi onda menjali solje posle ne punih godinu dana ako vase traju par godina?
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Ogi
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 309
      • Beograd
      • Hyundai i30 1,4

      #3
      E da znas da cu bas tako da im kazem!!! :x

      A i fora je sto se nista ne desava na automobilu sto bi ih navelo da istrazuju i da kako ti kazes "zamene pa ako ubodu ubodu" nego jednostavno dok je covek radio viljusku video je da "ne valjaju" solje i kao ajde da ih zameni... ali nije ni to sto su oni meni to zamenili nego sto mi nisu rekli!!! Nego, ja dosao i vidim racun veci za 3500 dinara otprilike... ali nisam nista rekao jer sam zaboravio da sam ih prosle godine menjao (presao u vr' glave 8000km za godinu dana) a bio sam u fazonu da popravim trap i kao verujem im... kao ne bi oni mene zajebali... mada se sada jedem sto sam tako mrtav ladan platio...

      Comment

      • zec
        CBC Senator XXL
        • 05.01.2005
        • 450
        • bgd

        #4
        Neki automobili trose te solje amortizera (nosac amortizera) i menjaju se vise puta godisnje, dok ne stave neke dobre.
        Verovatno su zamenili jer su vec sve skinuli pa da sve bude novo i da posle zbog toga ne rasturaju opet sve.
        "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Pa ne menjaju se te solje zajedno sa amortima... Jednostavno ili propust ili zelja za profitom!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            godinu dana dva puta da mi menjaju prednje solje? Kapiram ja los put i sve to ali za godinu dana
            kakve veze ima los put sa soljama (lezajem) amortizera ?
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Ogi
              CBC Senator XXL
              • 07.10.2007
              • 309
              • Beograd
              • Hyundai i30 1,4

              #7
              Ne znam, kako drugacije mogu da stradaju?

              Comment

              • zemunac72
                CBC Veteran
                • 08.12.2006
                • 154
                • zemun

                #8
                Originally posted by sw.brick
                godinu dana dva puta da mi menjaju prednje solje? Kapiram ja los put i sve to ali za godinu dana
                kakve veze ima los put sa soljama (lezajem) amortizera ?
                svaku rupu koju amortizer oseti,oseti i solja....ona trpi naj veci pritisak kad uletis u rupu...na passatu se menjaju solje cesce od svecica.
                sluzbeno vozim citroen jumper kombi ,nov,garancija nevazi za menjac i solje amortizera. kazu;menjac mozes namerno da skrljas a solje je gotova ako nabodes doooobru rupu. fabricka solja na kombiju je od aluminijuma i ima ulivenu gumu. kad zveknes u musku rupu....sva se saspe u paramparcad.

                Comment

                • zile
                  CBC Član
                  • 01.12.2007
                  • 29
                  • L.H.S

                  #9
                  glupo je da se vodi polemika o stvarima koje su potrosne, tipa solje, plocice amortizeri itd, pogotovu ako uzmemo u obzir kvlitet delova koje kupujemo.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    svaku rupu koju amortizer oseti,oseti i solja....ona trpi naj veci pritisak kad uletis u rupu
                    odakle to. lezaj uopste ne oseca nikakvu rupu, amortizer je taj koji prima udar na sebe, zajedno sa oprugom.

                    jedino trosenje lezaja je usled okretanja tockova, i otpora okretanju koji stvaraju gume prema podlozi.

                    los ili dobar put na to (prakticno) ne utice.


                    kako drugacije mogu da stradaju?
                    zamor materijala gumenog dela, hemijsko starenje, u kome se nalazi lezaj.

                    uglavnom, kvalitet izrade.

                    sam lezaj nema zasto da se ikada pokvari u radnom veku vozila.

                    jedino kod jako velike kilometraze, tipa 500.000+ km moze da se pojavi mali zazor i da pocne da se (tiho) cuje, narocito kada se u mestu okrece volan.

                    normalno mehanicko habanje...
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      sluzbeno vozim citroen jumper kombi ,nov,garancija nevazi za menjac i solje amortizera. kazu;menjac mozes namerno da skrljas a solje je gotova ako nabodes doooobru rupu. fabricka solja na kombiju je od aluminijuma i ima ulivenu gumu. kad zveknes u musku rupu....sva se saspe u paramparcad
                      verujem da je tako, problem je u losoj konstrukciji.
                      aluminijum je veoma mek materijal da bi se od njega pravili lezajevi.

                      ni za bicikl se lezaj volana ne pravi od aluminijuma..
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • nijebitno
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2006
                        • 629
                        • Modrica

                        #12
                        @sw.brick
                        Ne znam kakve su solje na Volvu, ali na Kadettu one definitivno osjecaju rupe, jer je preko njih amortizer elasticno vezan za karoseriju. Primjetno je kako solje "disu" kada zaljuljas auto u mjestu, a osjeti se i znacajna razlika u udobnosti u odnosu na stare koje su bile potpuno propale. Pretpostavljam da i na tom Jumperu nije lezaj od aluminijuma vec onaj dio koji se spaja sa karoserijom.
                        Difference between man and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          na Volvou je klasicni lezaj za opruznu nogu tj McPherson.
                          celicni lezaj uliven u gumu, pricvrscen na gornji kraj opruge.
                          amortizer je u supljini opruzne noge i niti ne dodiruje lezaj. (udaljen je oko 10cm od lezaja, nizi.)

                          na Kadettu one definitivno osjecaju rupe, jer je preko njih amortizer elasticno vezan za karoseriju
                          ne znam kako je na Kadettu reseno vesanje, zar nema McPherson sistem ?

                          kod McPhersona solja (lezaj) uopste nije vezana za amortizer, vec samo za oprugu.
                          sluzi da omoguci rotaciju opruge, i to je jedina uloga. (radijalno opterecenje).

                          sva vertikalna opterecenja apsorbuje opruga.
                          jedino ako se potpuno sabije ili potpuno istegli opruga, dodje do limita vesanje, postoji opterecenje lezaja (aksijalno).

                          za to treba da bude bas nesto vrlo zestoko, voznja po kamenju ili slicno posto opruge imaju hod reda 30tak cm.

                          toliku prepreku mogu da apsorbuju i da potpuno zastite lezaj tj solju.
                          lezaju je potpuno svejedno do tih 30tak cm da li ima rupa ili nema, cak stavise veca smetnja je ispupcenje na putu nego rupa.
                          kada je rupa ima opterecenje samo od tezine opruzne noge, a to je prilicno malo.


                          ako nije u pitanju McPherson sistem, vec ne bih znao.

                          kod A viljuski (duplih) uopste i nema lezaja opruge tj solje.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • nijebitno
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2006
                            • 629
                            • Modrica

                            #14
                            @sw.brick
                            Nazalost nisam bas familijaran sa vjesanjima, ne poznajem termine i tesko mi je da zamislim ovako opisano. Na Kadettu ta solja definitivno dise kada se auto cima u mjestu, onako kada ga zanjises rukama, a stare solje su bile popustile i izbile nagore pod tezinom automobila. Amortizer se nalazi unutar opruge i klip amortizera se kaci za solju.
                            Difference between man and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Van
                              CBC Senator XXL
                              • 16.02.2007
                              • 1425
                              • Nbgd

                              #15
                              McPherison je poprilicno glup sistem sto se dugotrajnosi tice , a i vodjenja tocka . Ali je zato jeftin za proizvodnju , i ne zauzima mnogo mesta .
                              Nego da je ne tupim mnogo , koji je auto u pitanju ?
                              ...zivi , Franjo je ziv !!!

                              Comment

                              Working...
                              X