Tacno je i da kvalitet slabijih brendova koji su u vlasnistvu i pod kontrolom jacih i vecih imaju solidan, ali ipak slabiji kvalitet.
nesporno, samo ovde je prica o gumama za obicne aute sa obicnim motorima i obicnu voznju tako da su po mom misljenju i te potencijalno slabijeg kvaliteta koje se danas prave popravilu bolje od onih guma koje su bile u prvoj fabrickoj ugradnji pre 5 ili 8 godina, ili 13 godina koliko je prosecna starost auta u Srbiji.
ko zestoko koristi svoj auto, ima 200+ KS i zahteva posebno prijanjanje na svim mogucim podlogama onda tu i nema dileme, 200-400 evra po gumi najkvalitetnijeg u gami neke firme i bice zadovoljan.
samo mislim da za vecinu dati 1.000 evra za set guma nije realna potreba s obzirom na automobile koji se koriste.
licno misljenje da ekstra guma ne donosi toliko dobitka koliko mora da se mnooogo vise plati.
Bas tako Brick, zasto su svi istripovani da moraju da uzmu najbolju i najskuplju gumu za svoj auto. Ima mnogo dobrih jeftinijih guma. Ipak najaca klasa je rezervisana za visokozahtevne automobile i za TOP modele proizvodjaca. Tako da ako vas auto to nije budite realni i uzmite srazmeran kvalitet gume srazmeri kvaliteta vaseg auta. Mislim ako Ferrari Enco koristi Bridgestone Potenza nemora te i vi na vas auto da stavljate tu gumu jer sta bi onda oni trebali da stavljaju na TOP modele
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Ufffff.... Mnogo misljenja. Ali sve sto ste izneli, otprilike ja i znam. Ali razmisljam sto ne dodati 30% na cenu neke gume srednje klase i dobiti kvalitetniju gumu. Pa to je jedini kontakt sa podlogom i na tome ne treba stedeti.
A nisam se ni iznenadio salvom ideja, jer pre nego sto sam postao clan ovog Foruma, iscitao sam ceo Forum VG, a skoro zavrsavam i ovaj. Iako vas ne znam licno, mislim da pojedinacno poznajem vase psihologije bolje nego nekih ljudi sa kojima sam svaki dan u kontaktu. Sala!
Continental i celu tu grupaciju i ne cenim bas mnogo tako da to otpada. Na kolima mi je iovako jedan par Conti Premium tako da... Zelim nesto novo da probam, npr. neku usmerenu gumu poznatijeg brenda. Takodje, znam i da je Sava daleko iza Tigra, ma sta mi mislili.
Hteo sam i mozda nekog Bridgestona, Toyu (guma koja me je najvise iznenadila), pa i Michelina. Ma ne palim se na marke, ali mislim da ne treba stedeti na necemu sto traje 2 godine.
pozdrav drustvu...eto posto vozim isti auto kao doticni mogu da mu predlozim da uzme Goodyear Eagle Ventura 195/65 R 15
kolega...evo vec skoro 2 godine kako vozim sa njima...i mogu ti reci da imam samo reci hvale...gume su strasne...Posto i ovako ima dosta kisnih dana...za vodu su keva...aqva-planing sa njima je samo daleki san...znas i sam kako je Vectra teska napred...i kakvi su nasi putevi...mnogo puta mi se desilo da upadnem u velke udarne rupe u kojoj ne pomazu ni opruge ni amortizeri...Napumpane su sa azotom i mogu ti reci da su veoma tihe...imao sam Pireli P6000 i duplo su tise nego navedena na 180-190...stvarno su me spasile par puta...moja topla preporuka...cena...hm...cini mi se oko 60e
Bre ljudi covek nam je objasnio sta mu treba a vi pricate od Michelin i o P6000. Znate li vi koliko to kosta i sta se dobija za toliko puno para. Putevi rupa do rupe a vi o gumama koje traju vise nego auto. Bilo kako bilo kaze se da se gume menjaju posle 4 godine pa vozile, ne vozile. Kad bi ja kupovao za sebe kupio bi Tigar TG 635 vise brzinske kategorije pa neka misli sta ko hoce. Testovi pokazuju da je to jedna od najboljih guma po odnosu cena kvalitet. Ima li neko losa iskustva sa ovom gumom?
Guma je dobra ali nije za krivine. Na almeri sam vozio bridgestone istrosene i auto je super drzao. Kad je doslo vreme za zamenu uzeo sam istu dimenziju 635 i kad sam probao u krivinama koje dobro poznajem auto se drasticno podupirao. Inace za kisu i sneg je dobra.
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
pa znas kako Dranix...ne moze pare i jare...malo mi je glupo kada se stedi na takvim stvarima...to je jedna od veoma bitnih stvari...i jedini deo koji ima kontakt sa podlogom(??!!)...
Najzalosnije mi je da vidim BMW 320 sa Tigar gumama dimenzije 185/65/r15...ne ide...ne pije vodu...ma kako zvucalo...
Pa covek ne vozi BMW nego Vectru. I rece da se vozi normalno. Na onim kaljavim putevima u SCG nema gume koja drzi pa mozes da das za nju zlato. Znam to odlicno kad dodje jesen ovde se polupa vise auta nego za deset zima zbog opalog lisca i kise. Nego, to je ovde samo u jesen.
M-power. Naravno da nije za krivine kad nije asimetricna.Zavisi i kako vozis kroz krivine Zato ima tri kanala za vodu sto vecina "obicnih" guma jos nema a i jevtina je brate da nema gde vise. Tesko da se za te pare u SCG nadje bolje. Izgleda da je voce u tudjem dvoristu uvek sladje. Zato mnoge "poznate marke" prodaju djubre za dobru lovu a ovde se bez problema vozi Sava. Tako ti je to. Tema uopste nisu bile vrhunske gume ni po ceni ni po kvaliteu ni po nameni nego dobra ekonomska klasa a ona vam je kod kuce pa valjda zato i ne valja.
Ja jednostavno ne mogu da shvatim da neko plati 500 evrica gume za Vectru. Meni najvise to ne pije vodu. To je totalni overkill bez previse razloga. Ni jedna guma nikada nikome nije spasla glavu vec mu je samo donela probleme. Glavu spasava ono sto je u njoj i ponekad "visa sila" a ko se uzda u to . . .
Ali razmisljam sto ne dodati 30% na cenu neke gume srednje klase i dobiti kvalitetniju gumu.
u pravu si, ako imas 30% vise para od potrebnih za dati nivo perfomansi guma (koje je fabrika testovima utvrdila kao optimalni za vozilo) nema razloga da ne uzmes sto kvalitetniju gumu.
jedino je novcanik tu malo ostecen.
samo sitna dopuna, samo gledaj da kupis bas nove gume a ne odstajale. do 6 meseci starosti nedelje proizvodnje ja tolerisem, starije gume od 6 meseci ne kupujem bilo koje markei modela jer su vec "ostarile" (gume moraju da se pod pritiskom kotrljaju da bi se iz unitrasnjosti "gume" tj za to predvodjenog sloja ististikivala masa, hemikalija, koja odrzava elasticnost i usporava sulfatizaciju i otvrdnjavcanje guma.
kada guma stoji recimo u izlogu izlozena UV zracima nekoliko meseci ona je vec u startu pre montaze izgubila kvalitet iz fabrike i postala plasticnija, otvrdla, i losije prijanja.
nedelja proizvodnje je otisnuta na boku u obliku 4 broja, tipa xxyy, xx recimo 23. nedelja u godini yy 04, sto bi bilo 2304.
Goodyear Eagle Ventura mi deluju kao best buy. 60 EU je oko 5000 din sto i nije mnogo. A uporedjujem sa npr Tigar Primom koja mi je bila prva na spisku kada sam poceo da se odlucujem za gume. I to je jedina guma koja mi dolazi u obzir od Tigra. inace ona je negde oko 4500, pa ta razliga za Goodyear gumu je smesna. A glupo je voziti auto od 7000-8000 eura sa TG 635 gumama. I najvise mrzim ljude koji kupe skup bilo nov ili polovan auto pa stede na svim servisima, iljima, gumama, pa kupuju polovne delove, gume. Ako je vec tako, bolje da su kupili jeftiniji auto pa da imaju da ga odrzavaju!
Uh, pa u zapadnoj Evropi Tigar kosta oko 36-38 evrica a ostalo od 60-110 i vise. Nisam znao da su cene u SCG tako "cudne". Pitam se samo odakle dolaze te gume velikih marki kad su tako jevtine. U najmanju ruku je sve to pomalo cudno. Ako je vec tako onda nema dileme da se kupe skuplje gume. Razlika je bar ovde cesto mnogo veca od 30% koliko je neko pomenuo.
Uh, pa u zapadnoj Evropi Tigar kosta oko 36-38 evrica a ostalo od 60-110 i vise. Nisam znao da su cene u SCG tako "cudne". Pitam se samo odakle dolaze te gume velikih marki kad su tako jevtine. U najmanju ruku je sve to pomalo cudno. Ako je vec tako onda nema dileme da se kupe skuplje gume. Razlika je bar ovde cesto mnogo veca od 30% koliko je neko pomenuo.
I ja bih rekao da nas ovde Tigar i drzava deru za ceene nihovih guma,nemaju transportne troskove kao stranci uvozne carine i ostale dadzbine a deru nas sa cenama i zato necu da ih kupujem a to preporucujem i ostalima
A glupo je voziti auto od 7000-8000 eura sa TG 635 gumama.
moram da priznam da ne kapiram poentu. TG 635 zadovoljavaju 95% svih evropskih modela auta klase do 20.000 evra us vakom pogledu pa ne vidim ako su odlicne za nove automobile zasto nisu dobre i za vec vozene.
I ja bih rekao da nas ovde Tigar i drzava deru za ceene nihovih guma,nemaju transportne troskove kao stranci uvozne carine i ostale dadzbine a deru nas sa cenama i zato necu da ih kupujem a to preporucujem i ostalima
iz drugog ugla, Tigar za razliku od tih stranaca ima uvozne carine na kompletan repromaterijal, transportni troskovi verovatno jos veci (usled manjih kolicina) po jedinici proizvoda a da ne pominjemo skupu radnu snagu i opste velike troskove rada kod nas.
uz to, nekupovinom Tigra po svaku cenu zatvaraju se radna mesta ovde a strancima se otvaraju.
izbor uvek postoji
inace, u izvozu su vrlo cesto cene manje nego na domacem trzistu, od Japana, Nemacke i mnogih drugih zemalja za najrazlicitije vrste roba, ukljucujuci i automobile kao gotov proizvod ( u Nemackoj je skuplji isti auto nego pri izvozu, razlika ide i do 20tak %).
uz to, nekupovinom Tigra po svaku cenu zatvaraju se radna mesta ovde a strancima se otvaraju.
Dali se ta analogija moze primeniti i na zastavu
iz drugog ugla, Tigar za razliku od tih stranaca ima uvozne carine na kompletan repromaterijal, transportni troskovi verovatno jos veci (usled manjih kolicina) po jedinici proizvoda a da ne pominjemo skupu radnu snagu i opste velike troskove rada kod nas.
Pa nije valjda skuplja radna snaga nego recimo u Francuskoj ili Sloveniji,i nije ralika samo 20% vec malo vise ,preko maximum 40e ovde 5200din/80=65e 62.5% za Primu konkretno.I posteno bi bilo da u opstoj ekonomskoj krizi koja vlada kod nas daju malo noze cene,bar one izvozne +PDV,koji se takodje placa svuda na zapadu uz trgovacke marze,inace sto se transporta tice,cak i u Pitoru su slicne cene,mozda cak i vece u odnosu na Beograd donekle na Nish.
Da rezimiram:Guma nije losa ali cena bi trebala da bude manja
Da rezimiram:Guma nije losa ali cena bi trebala da bude manja
ne znam, ali se slazem da cenu treba odrediti prema ciljnoj grupi.
mislim da je kod nas sveukupno skuplja radna snaga nego u Francuskoj ili Sloveniji s obzirom na produktivnost kod nas u proseku.
Zastava je posebna prica po meni, iz razloga sto nema proizvod koji zadovoljava tehnicek standarde a Tigrove gume za razliku ispunjavaju cak i americke standarde.
kada (hipoteticki) Zastavin auto bude ispunjavao americki tehnicki standard prvi cu biti da probam i kupim tako nesto.
Comment