Lose izbalansiran -olaksani zamajac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepSIJA
    CBC Veteran
    • 01.02.2005
    • 173
    • Sarajevo

    Lose izbalansiran -olaksani zamajac

    Pozdrav....


    Zanima me koje su posljedice i kako se ispoljava greska nastala prilikom olaksavanje i na kraju lose izbalansiranog zamajca !?
    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
    http://www.tuningshop.ba/
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Lose balansiranog ili neizbalansiranog - svejedno.
    U bilo kom slucaju ce se javiti vibracije. Kolikog intenziteta i na kom broju obrtaja zavisi od mnogo stvari. Kakve god da su, nisu dobre i vrlo jako dinamicki naprezu zamajac i/ili delove u vezi sa zamajcem (ostatak kvacila i radilicu). Rezultat svega moze da bude pojava pukotina usled zamora materijala, a kad pukotina jednom krene gotovo nista je ne moze zavrsiti. Na kraju ce skroz puci ili radilica ili zamajac ili deo kvacila koje ce izazvati ogroman debalans i prakticno momentalno pucanje drugih delova koji su ostali celi.

    Za kraj, prenecu recenicu koju sam video na netu: "Teski celicni predmeti koji se okrecu velikom brzinom su jako opasni!"
    Mozda ce nekom zvucati smesno ali znam za jedan slucaj pucanja zamajca i nije za salu... Covek je na forumu, mozda ce se javiti.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • jaksa
      CBC Senator XXL
      • 23.10.2004
      • 701
      • Novi Beograd, SC

      #3
      Ako ne nastupe ozbiljnije posledice, ova sigurno hoce:
      nabavka fabrickog, originalnog, dal polovnog ili novog svejedno.

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #4
        Ja sam citao na netu da je polomljeni zamajac uleteo u kabinu u opasno povredio coveku nogu .
        Sada je pitnanje : Koliko utice olaksavanej zamajca na performanse automobila . Jasno mi je da to ima uticaja na nizim stepenima prenosa , u 4 i 5 nema razlike . Ja sam zamajac na fordovom motoru 1.6 olaksao kod strugara , skidajuci mu prsten blizu zubaca . Samu plocu nisam stanjivao . Nisam balansirao zamajac ( nisam znao tada gde da nosim na balansiranje ) . Nisam primetio da ima razlike u nivou vibracija , a isto nisam ni primetio neke razlike u ubrzanju u I brzini niti je bila primetne razlika u koliko motor brzo menja obrtaje kada se turira . Moj iskustvo je da nisam dobio nista primetno
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • ljube-kugla
          CBC Senator XXL
          • 04.05.2006
          • 1531
          • batajnica

          #5
          zavisno koliko je olaksan,ja sam na corsi tri puta skidao i olaksavao ga i rucno ga balansirao,i uvek je bilo ok sa balansiranjem ali sam hteo jos,i od prilike koliko se secam da je bio skoro 7kg laksi,a balansiorao sam ga sa najobicnijim lezajem koji je razradjen da ne zastaje,ubaci se u srce zamajca na osovini i logicno da tezi deo pada dole pa se proba i na tezem delu se zabusi kao sto se fabricki balansira i posle par probi dodje se do skoro idealnog,a razlika je bila na dodavanju i oduzimanju gasa,brze prima gas i brze oduzima,ali i u toku voznje se primeti brze ubrzavanje
          ko na nas krene iz mesta je naje&o
          a sto nas je vise,jaci smo

          Comment

          • tepSIJA
            CBC Veteran
            • 01.02.2005
            • 173
            • Sarajevo

            #6
            brze prima gas i brze oduzima,ali i u toku voznje se primeti brze ubrzavanje
            meni je vazno da se osjeti razlika i da koliko toliko "brze" nabija obrtaje.. a sada olaksanim zamajcem manje je obrtni momenat ili sam pogresno razumio tumacenja... kad je laksi zamajac onda sto obrtaji padaju veca je sansa da pogrijesim prilikom kretanja. treba biti precizniji na gasu jer kao sto napisa lakse- brze padaju obrtaji...
            Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
            http://www.tuningshop.ba/

            Comment

            • ljube-kugla
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 1531
              • batajnica

              #7
              pa nije bas kao na formuli ali je razlika od standardne verzije,kratko i jasno zivlji na gasu,stim sto samo olaksavanjem zamajca nista veliko ne dobijas,treba i malo tuning obrade,oko kanala,u**** i izduva,cudne bregaste,spustanje glave,slicovanih remenica bregastih za idealno zubcenje itd
              ko na nas krene iz mesta je naje&o
              a sto nas je vise,jaci smo

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Koliko utice olaksavanej zamajca na performanse automobila
                na maximalnu brzinu ne utice nista (merljivo).
                na ubrzanje teorijski bi trebalo da ima nekog uticaja.
                koliko moze da se proracuna, ali generalno radi se o minornim razlikama s obzirom da se auto vozi generalno na manjim obrtajima, da je zamajac male mase ionako u odnosu na ukupnu masu vozila, i da mnogi drugi faktori poput spoljne temperature vazduha ili mesavine goriva imaju veci uticaj na perfomanse auta od samog zamajca.
                cak i kolicina goriva u rezervoaru utice na ubrzanje koliko i olaksavanje zamajca (uporedivi su po velicini dobitaka- gubitaka perfomansi)


                za svakodnevnu upotrebu auta olaksavanje zamajca ne donosi prednosti a moze da donese probleme.

                tamo gde je svrha trkanje i vremena se mere na hiljadite a ogranicenja su normama definisana bilo po snazi bilo po kubikazi svaki dobitak je zlata vredan pa i ovo ulazi u deo programa "race" motora.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • kilson
                  Moderator
                  • 09.10.2004
                  • 3216
                  • NoviBGD
                  • AR 75 GT

                  #9
                  Da, negde je spomenuto da je efekat skidanja jednog kilograma sa obrtnih elemenata, priblizhno jednak skidanju 10 kg od ukupne mase automobila. Koliko je to znachajno, sam presaberi...

                  Ja bih radije izbacio tu tvoju muziku.

                  Pozz
                  Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Oooo neee , opeeet

                    Jednom za zauvek:

                    Da li ces voziti Rallie cross?
                    Da li imas menjach sa ravno secenim zupcanicima?

                    Ako je odgovor ne na obadva dela, vozi serijski zamajac.

                    Jedino opravdanje je ako vozis FWD i zelis da palis gume u 1 i eventualno drugoj brzini prenosa , ono, ako ti je to cilj.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • tepSIJA
                      CBC Veteran
                      • 01.02.2005
                      • 173
                      • Sarajevo

                      #11
                      sa svim napisanim mogu zakljucit da nisam pogrijesio sto mi je zamajac olaksan

                      @BOOST
                      Ne , Ne
                      ali mi je cilj nekad zapalit prvom i drugom gume

                      auto ce biti 70% za draga ostalo vikend voznja... olaksavanje i sve sitnice ce na kraju da se itekako osjete, a jedna od njih je i ovaj zamajac... glupo je naravno uraditi samo to. ali pored svih sitnica koje su uradjene za sada, i koje ce tek biti radjene moze se reci da je OK...

                      @killaz
                      muzika je vec DAVNOoo van razlika je itekako primjetna jer je bilo rijec o cca 100 KG opreme u gepeku koje sam stalno "vukao" bez potrebe
                      Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                      http://www.tuningshop.ba/

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Napravices sebi poteskoce u ostvarivanju trakcije kad pricas o dragu u vreme starta.
                        To je direktno gubljenje vremena, upravo problem koji je prisutan kod mene na SAABu gde previse momenta prema mrtvoj masi chini da trakcija nije lako izvodljiva.

                        Racunaj na strogo organsku lamelu jer ce te sinter uciniti totalno hendikepiranim u start situacijama.

                        Racunaj takodje da ces morati da balansiras kako gasom tako i kvacilom, nista lose u tome sem sto naglo grejanje zamajca moze da uzrokuje pucanje istog!!!!!!!!!
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • tepSIJA
                          CBC Veteran
                          • 01.02.2005
                          • 173
                          • Sarajevo

                          #13
                          rijec je o olaksavanju od 1,4 kg tacno...

                          za lamelu nisam siguran ali ova je s slike mislim da je organska



                          fabricka je 200mm a ova novu koju sam stavio je 225 mm (od alfe Romeo , orginal pasuje na moj zamajac) marke AP racing. naravno i ostatak seta kvacila - druk lezaj, i potisna je od AR.
                          Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                          http://www.tuningshop.ba/

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Aa.. pa tako kazi, nisi nista olakso, stavljas vecu lamelu i korpu stim se vraces nazad na normalu. Jedino sto ces sa lamelom veceg precnika da koljes sinhrone u menjachu jer ce da se bore va vecom inertnom masom.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • tepSIJA
                              CBC Veteran
                              • 01.02.2005
                              • 173
                              • Sarajevo

                              #15
                              hvala na odgovoru Boost, a postavit cu onda jos jedno pitanje.

                              ovo olaksavanje zamajca (ekstremno olaksavanje ) ima cini mi se previse negativnih strana nego koristi. To sto me intresuje jeste da li recimo tamo jedan mjenjac neke honde sa velikom snagom isto trpi na sinhronima kao sto ce moj sada nakon uradjenog...

                              Da li je rijec o velikom riziku za mjenjac ili cu mu samo skratiti radni vijek, pa ce se prije pokvarit i sl.

                              pozdrav
                              Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
                              http://www.tuningshop.ba/

                              Comment

                              Working...
                              X