Tigar "Prima"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Tigar "Prima"

    Pricha ide ovako...

    Danas sam svratio da vulkanizera (jednog od boljih u Bgd-u) i malo sam se zapitao, a vezano za dotichnu gumu.

    Naime krenuli smo neku ne formalnu prichu o gumama i o "Tigar Prima" modelu... Zainteresovalo me je koliko koshta dotichna guma, chovek odgovara 5000 i neshto dinara (65 i kusur eur)... Nasmejao sam se i rekoh neshto u stilu; ma vazhi "super" je to guma...

    E sad, kruna svega je bila da me je chovek veoma ozbiljnim tonom sasekao, kako ne bih trebao da se smejem jer dotichna guma je za brzine do 240 km/h i extra kvalitetna u toj klasi, a takodje veoma povoljna (kao shto se i vidi). Sad, sve je to ok mislim se ja, ali chinjenica koja me je malo "oshamarila" je ta, da dotichna firma je i distributer za trzhishte SCG jedne jache firme koja naravno proizvodi gume... Znachi paradox je bio u tome; da naravno, njima je u interesu da prodaju skuplje-inostrane gume (koje uvoze/distribuiraju), a chovek mi poshteno servira prichu o "Tigar Primera" modelu guma. Dodao je josh par prideva vezanih za fabriku Tigar i odnos sa Michellin-om ali manje vazhnih za diskusiju...

    Stvarno me zanima; koliko ova pricha "pije vodu" i generalno vasha mishljenja/iskustva o OVOM modelu gume...



    (ugushih malo, ali nadam se da ce vredeti...)
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • sri98
    Admin od Trpeze
    • 24.10.2004
    • 7262
    • Republic of Konjarnik
    • Toyota Corolla E 210

    #2
    Ne znam koliko je kvalitetna, ali sam je pre par nedelja video na par auta u UK.
    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

    Comment

    • tenzo RS
      CBC Senator XXL
      • 01.11.2004
      • 309
      • Krusevac
      • Saab 9-3 TiD

      #3
      ...drugar mi je vulkanizer...ali ako moze da se uzme kao ekvivalent wintera, onda besh'te od toga ko djavo od krsta...svaka druga wintera je dobra...kao nova guma je kriva i nemoguce je izbalansirati...sto se voznih karakteristika tice, ove zime se samo o njoj pricalo...
      ...a voziti neizbalansiranu gumu 240kmh mislim da nije bas pametno ali... ...ne smem nista da pricam...
      8 i 300...u firungu !!!

      trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

      Comment

      • kilson
        Moderator
        • 09.10.2004
        • 3216
        • NoviBGD
        • AR 75 GT

        #4
        Tenzo u totalnom si off-u... Shto je najcrnje, poredish i povezujesh dva totalno, ali totalno razlichita modela guma. Da ne idem u off, zadrzhavam se na rechenom. Strpljen = spasen.
        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

        Comment

        • uglavnom.bezopasni
          - 42 -
          • 03.02.2005
          • 2235
          • Novi Sad

          #5
          Po nekim mojim iskustivma t620 je bio ocaj od gume jako je slabo drzala put (citaj, klizila i po suvom) t621 se pokazala odlicna za mala kola, a najbolja iskustva imam sa t635 koji vozim vise godina, na dva razlicita auta.

          ako su nastavili tim putem... i mene zanima da li neko ima iskustva sa tom "novom" gumom...
          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
          11.04. 0:12 #2
          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

          Comment

          • cuore sportivo
            CBC Senator XXL
            • 16.01.2005
            • 954
            • Bezanijska Kosa
            • Alfa Romeo 147 1.6

            #6
            Istu pricu mi je Kilaze servirao prodavac na NBG-u.
            Ja na mom autu imam T635 i potpuno su oki.Sta znaci OK:
            dve godine su na autu,dopumpavanje na svakih mozda 2 - 3 meseca,pre 2 nedelje odem da izbalansiram gume(rekoh ko zna,bolje spreciti nego leciti),kaze mi ortak sve je u redu.Auto je presao oko 25k za 2 godine.

            Ako je Prima noviji model(a jeste) i ako idu uzlaznom putanjom u kvalitetu,onda prica pije vodu...

            Comment

            • tenzo RS
              CBC Senator XXL
              • 01.11.2004
              • 309
              • Krusevac
              • Saab 9-3 TiD

              #7
              Originally posted by killaz
              Tenzo u totalnom si off-u... Shto je najcrnje, poredish i povezujesh dva totalno, ali totalno razlichita modela guma. Da ne idem u off, zadrzhavam se na rechenom. Strpljen = spasen.
              ...lepo sam napisao..."ako moze da se uzme kao ekvivalent"...ali ako ti mislis da ne moze onda Ok...ja sam samo hteo da kazem da ako ne znaju da naprave kvalitetnu winteru, postoji mogucnost i da ne znaju da naprave kvalitetnu Primu...zasto sam te toliko uvredio nije mi jasno???
              8 i 300...u firungu !!!

              trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #8
                Prima imma dobru smesu gume,i sama izrada bi trebala da bude dobra,inex brzine takodje mami,kada sam kupovao za sebe mogao sam da biram izmedju Prime i Barum Bravurisa,razlika u ceni je bila oko 300din u korist Prime,ipak sam se odlucio za Bravuris i nisam pogresio,sto ne znaci da je prima losa,cak naprotiv,ipak mi je Bravuris provereniji

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  generalno vasha mishljenja/iskustva o OVOM modelu gume...
                  iskustva nemam (imam sa 635 odlicna) ali misljenje imam.

                  ako je, a jeste, Prima testirana od strane ozbiljnih profesionalaca i dobila atest za trajnu brzinu voznje od 240km/h onda definitivno jednostavno ne moze da bude losa. pogotovu sto ima DOT atest a u SAD se ne dozvoljava prodaja bas bilo cega kada su automobili u pitanju.

                  kako se Prima prodaje i u EU takodje sa svim atestima ja ne vidim razlog za sumnju, pogotovu imajuci u vidu i danasnji odnos Tigar-Michelin i resurse koji stoje iza tako mocne firme.

                  e sad malo o ceni, u Evropi su cene guma kao i mnogo cega oko auta poprilicno naduvane sto se moze lako utvrditi uvidom preko neta na cene istih modela i velicine guma negde u EU i SAD (recimo tirerack.com daje prilicno veliki izbor u SAD) i ja cenu odavno ne smatram direktno vezanom za kvalitet.

                  glavno pitanje za Primu je sta je tebi potreba, namena gume i za koji auto.

                  moje misljenje je da nema vise losih guma, jer su sve takve fabrike ili pozatvarne same od sebe ili su u istocnom bloku kroz tranziciju presle u strane zapadne ruke i promenili tehnologiju izrade.

                  ja sam vozio 635 oko 2 i po godine, u svim uslovima, brzinom do 200km/h i niti najmanja sitnica ili problem. Prima je kategorija iznad, i trebala bi da bude u svemu bolja.
                  nemam iskustva licno ali nemam ni razloga da ne verujem tudjim testovima koji svi pokazuju adekvatan nivo zahtevan vazecim tehnickim normama.

                  koje gume sada imas i da li si njima zaodovoljan ?

                  zasto ne kupis iste gume koje sada imas ako su ok?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    ...svaka druga wintera je dobra...kao nova guma je kriva i nemoguce je izbalansirati...sto se voznih karakteristika tice, ove zime se samo o njoj pricalo...
                    iksustvo, WinterA montirana septembra 2003. 4 gume sve 4 savrseno balanisrane vec iz fabrike, na balansiranju sok vulkanizera, tegovi skoro nisu potrebni, reda 5-10g sto je vrlo prihvatljivo.

                    27.000km kasnije, gume i dalje savrseno balansirane i ravnomerno potrosene. 2 puta godisnje potrebno dopumpati oko 0,2 bara, u prolece i na jesen.

                    vozne karakteristike po zimi perfektne.

                    jedini moj skorasnji problem, prednja desna je naletela na sraf/ekser i pri brzini od 170 km/h naglo ispustila. vulkanizer ubacio odgovarajuci cep, i guma ne gubi nimalo pritisak, niti su bokovi gume osteceni.

                    auto je poprilicno tezak napred, brzina je bila 170 km/h i guma je naglo izgubila vazduh znaci vrlo nepovoljni splet okolnosti.

                    pri svemu tome nije postojalo nikakvo zanosenje i potpuno bezbedno je zaustavljen auto.

                    ili sam ja imao srece, kao i podosta ljudi koji takodje imaju dobra iskustva sa Winterom ili taj vulkanizer mozda malo preteruje.

                    a mozda je to bila treca klasa guma, sto me ne bi cudilo jer nasi vulkanizeeri (ne taj tvoj jer ga i ne znam) vole da kupuju na otpadima najjeftinije gume a prodaju onda kao nove narocito strane zvucnog imena.

                    dakle, moja iskustva sa Winterom su iznad ocekivanja i ta guma je daleko bolja od Michelinove X M+S 100 koju sam takodje koristio ( i imao losa iskustva sa bocnim prijanjanjem po snegu).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #11
                      koje gume sada imas i da li si njima zaodovoljan ?

                      zasto ne kupis iste gume koje sada imas ako su ok?
                      Trenutno imam Pireli P6000 i zadovoljan sam, mada sa njima sam preshao tek nekih 5k (ishao sam da menjam jednu jer joj je izleteo "bubac" usled uletanja u krater)... Znachi ove su ok, ali pri nekoj sledecoj zameni Tigar se jednostavno namece neverovatno dobrom cenom pre svega za cenu 4 kom Pireli P6000 (bukvalno) dobijas 7 kom Tigar Prima (i ostane josh para za sladoled).

                      Eh sad, teshko mi je da poverujem da su bolje od P6000, ali isto tako da su duplo loshije (na osnovi cene) od istih - sumnjam...

                      TG 635 sam vozio nekih 20k na Fabia-i, ali je zakljuchak, bar sa moje strane da su previshe "krhke" i osetljive na udarne rupe - ili mozhda nisam imao srece...

                      glavno pitanje za Primu je sta je tebi potreba, namena gume i za koji auto.
                      Ovu gumu za sada razmishlja da nabaci moje kumche na Fiat Coupe 2.0 16V (103kw) dimenzije: 205-55-15
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Pitosam rodju koji seta primu a zajedno smo je kupovali ali nemoze da da neku realnu ocenu jer je presao 1-2000km sa njima. Sto se tice ponasanja odlicno se ponasa na putu
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #13
                          4 kom Pireli P6000 (bukvalno) dobijas 7 kom Tigar Prima

                          Ja za dimenziju 205 55 16 umesto 4 P 6000 dobijam 8 Bravurisa ili 9 Prima,cini mi se da bi cena Prime mogla biti jos malo niza s obzirom na to da nemaju carinskh i velikih transportnih troskova,realna cena oko 15% manje nego sada

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #14
                            Originally posted by tenzo RS
                            ...lepo sam napisao..."ako moze da se uzme kao ekvivalent"...ali ako ti mislis da ne moze onda Ok...ja sam samo hteo da kazem da ako ne znaju da naprave kvalitetnu winteru, postoji mogucnost i da ne znaju da naprave kvalitetnu Primu...zasto sam te toliko uvredio nije mi jasno???
                            Sorry na malo grubljem odgovoru, samo sam hteo da se zadrzhimo na pravoj putanji - a to je diskusija o "Primi" koja je bash dosta drugachija guma od Wintere. Tebe i tvoje mishljenje veoma cenim, tako da NHF please? Btw, slazhem se sa tvojim generalnim zakljuchkom vezanim za pravljenje guma, ako ne umeju zimsku - ne umeju ni ovu, koja mora da istrpi dosta toga...

                            @M-power: Na kom automobilu vozi Prime tvoj rodjak?

                            @Wiz:Ovo za cenu je koristan info, raspitacu se, mada je mozhda je odgovor u tome da su P6000 u toj radnji skuplje? U ovoj je cirka odnos: P6000 oko 8800 - Prima oko 5200

                            Shto se tiche 3. klase, upoznat sam da i toga ima na trzhishtu - ne razumem samo kako to dopushtaju, al' nema veze, gume ce biti kupljene u krajnjoj liniji u Tigar prodavnici... (Tenzo razmisli o ovome vezano za tvoj sluchaj Wintere).

                            Poz.
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Ovu gumu za sada razmishlja da nabaci moje kumche na Fiat Coupe 2.0 16V (103kw) dimenzije: 205-55-15
                              ralativno mali, lagan auto srednjeg kalibra motora, taman mu pasuje Priima.
                              lici da je i cena sasvim ok za ono sto se dobija tako da jos samo neko potvrdi iz iskustva kako se ponasa u voznji da bi slika bila kompletnija.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X