Kopel stangle ili stabilizatori ili kako se vec zove

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    Kopel stangle ili stabilizatori ili kako se vec zove


    postavio pitanje i na CannExtreme i u mazda klubu ajd i ovde...
    spustio sam auto,i preporuceno mi je da ubacim druge stabilizatore(pogledaj fotku),oni se nalaze pozadi na krajevima balans stangli i vezani su za nosac tocka,ili donju viljusku.
    ovi stabilizatori mogu da se podesavaju,ali ja ne znam sta da uzmem kao meru?da li da raskacim sadasnje stabilizatore i ona pustim balans stanglu da nadje svoje mesto i onda namontiram ove po toj meri ili sta vec?nije moguce da ovo niko do sada nije radio?
    pozdrav
    miki
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    ovo na slici nije stabilzator.

    iz nemackog naziva, rekao bih da je rec o onome sto mi nazivamo (vezna) spona vesanja.


    btw, stabilizator = balans stangla, torziona opruga

    na pitanje o meri, treba ti fabricka (te fabrike koja je napravila kit) mera za bas taj kit spustanja koji si kupio.
    to verovatno treba da dodje u uputstvu za ugradnju, u deklaraciji ili tako nekom papiru.

    svrha podesavajucih spona je da se promenom duzine podesi odgovarajuci ugao vesanja za datu svrhu.
    ono sto potpada pod tzv optiku.

    poremeceni uglovi vesanja cesto dovode do goreg stanja nego sto je fabricki setup sto se tice stabilnosti vozila.

    sa druge strane, pravilno podeseni uglovi vesanja dodatno poboljsavaju stabilnost i imaju ulogu samokorekcije putanje vozila.

    tema je veoma siroka, ima vise skola kako se podesava, jako je skakljiva i obicno se svodi na 2 varijante-

    fabricka mera (bilo original fabrike bilo aftermarket fabrike) koja je proverena dugotrajnim testiranjima
    samostalno ustanovljenje mere metodom proba- pokusaj-korekcija- zadovoljan, sto se takodje svodi na dugotrajna testiranja.


    ili ako ti se posreci pa ubodes pravu meru iz nekoliko prvih pokusaja.

    po pravilu fino podesavanje uglova optike dovodi do po pravilu boljeg ponasanja lezanja vozila i uopste upravljivosti.

    da ne zaboravim, sastavni deo podesavanja je i sama guma tj njena sirina kao uslovljeni parametar.

    to znaci, da mera za podesavanje spone koju dobijes se odnosi na tacno odredjenu dimenziju gume.
    ako si menjao gume, treba novo drugacije podesavanje ako se zeli izvuci maximum mogucnosti poboljsanja.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #3
      ovo je univerzalna "spona vesanja"..ne dolazi kao kit za moj auto...
      edit
      da li se pri spustanju auta balans stangla dodatno napreze ili takoreci popusta,tj. vrsi kontra funkciju?
      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      Working...
      X