Zamena kugle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    Zamena kugle

    LJudi kako se menja kugla, jel ima neka procedura ili se sve samo odvija pa zavija? Jel mora posle na reglazu (kontam da ne mora jer ne diram sponu, ili diram?)!? Da li mi je bolje da teram u servis ili da probam sam? Ako zamenim sam kako mogu biti siguran da sam dobro uradio, ako krvnicki stegnem i pajserom ne pokazuje luft?

    Inace menjam kuglu staru 6 meseci, kvalitet 0, vec je prolupala! Mogu da kupim istu takvu i da teram u servis ili da skinem moju i da odnesem na reparaciju kod majstora kod koga su svi prezadovoljni. Sta me vi savetujete, koliko rizikujem ako sam radim?

    Unapred hvala na savetima, pozdrav
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"
  • milan_g1
    CBC Senator XXL
    • 07.02.2007
    • 863
    • Karaburma

    #2
    I niko ne zna da li se radi reglaza posle zamene kugle? Jel se dira kraj spone?
    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Ne radi se reglaza jer kao sto si rekao ne menjas sponu. Ako je kvalitet nula tih novih, ja bih to odneo na remont.
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • milan_g1
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2007
        • 863
        • Karaburma

        #4
        Pa to me i muci, pazi ja pretpostavljam da ne diram sponu, ali nisam siguran, pitam... Ako cu da nosim na remont moram da je skinem, normalno to u servisu nece, da skinu pa da ja nosim na remont a auto da ceka kod njih... nema sanse, nego moram sve sam uz pomoc prijatelja... A ako hocu da se kockam ponovo sa novom kuglom onda me kosta 500 din zamena i to je to. Inace drugar koji radi u MUPu kaze da su oni na Fiatima menjali kugle na svakih 2 meseca, dosadilo im i odneli na reparaciju i vec vise od godinu dana je ok. A ja sledeci ponedeljak idem na odmor, devojcica ja, kola, Srbija... pa bih pre toga da zamenim i tu prokletu kuglu, a kad vec menjam bolje da uradim kako treba nego na jesen ponovo! Pozdrav
        "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          probaj da nadjes kvalitetniju kuglu od te za 500 dinara, i potrajace.
          kugle su (skoro pa) vecne sve dok u njih ne udje voda, pesak, prljavstina tj dok su zaptivene i podmazane iznutra kako treba.

          po zameni kugle moras/ trebas na reglazu trapa ako je u medjuvremenu bilo odstupanja u podesenosti tokom potrosnje kugle. unekoj medjufazi.

          reglaza je previse jeftina da bi rizikovao novu kuglu (trosi se brze ako je je razdesen trap), gume koje ce se nepravilno trositi, teze okretanje volana, nestabilan auto na pravcu i sijaset posledica.

          kada pitas za zamenu kugle, procedura zavisi koju kuglu menjas.
          donju ili gornju ?

          pri zameni kugli moras da ih stegnes odgovarajucim momentom pritezanja, kilo kljucem, mada neki praktikuju i golu silu sto cesto dovede do pretezanja i kvara nove kugle jos pri montazi.

          takodje pri montazi treba biti pazljiv da se ne osteti gumena zaptivka kugle sa gornje strane sto se takodje desava u praksi.(pretegne se pa guma ode preduboko)
          tada i nova kugla posle par stotina km je gotova, udje prasina i tu je kraj.

          zazor donje kugle moras da proveravas kada je auto na tockovima, a nikako dok je auto na dizalici.

          gornju kuglu mozes da proveravas bilo na tockovima bilo na dizalici sto se tice zazora.

          ako je opruzna noga, gornja kugla je zamenjena lezajem opruge (opruzne noge) pa onda to treba proveriti. (neki to zovu i soljom amortizera iako nema nikakve veze sa amortizerom)

          nakon svakoga rada na trapu vrlo je pozeljno prekonstrolisati uglove trapa, ne samo raspon (spone volana) vec i zatur, akermanov ugao, nagib osovinice.

          svaka pa i najmanja oku nevidljiva greska u trapovima se odrazava na volanu i posle se vidi po nepravilnom trosenju guma.

          neki modeli auta imaju fabricki pogresno napravljene trapove i kod njih se nepravilno trose gume. greska u konstrukciji, trapadzije znaju koji su to modeli i koje serije/ godista.

          ranije je to bilo cesce danas tek sporadicno postoje i takvi auti.

          uglavnom od pravilne podesenosti trapa zavisi radni vek kocnica, amortizera, jacina kocenja, okretanje volana u krivinama i pri parkiranju, trosenje guma, udobnost voznje, stabilnost vozila na pravcu i pri ubrzavanju/ kocenju da zadrzi pravu liniju kretanja itd.

          to se odnosi kako na prednji tako i na zadnji trap.

          kod vecine vozila zadnji trap je fabricki zavarivanjem fiksiran i ne moze se podesavati, tj kada se neki deo trapa potrosi (promeni se ugao) predvidjeno je da se ceo trap kao komplet zameni.
          nema popravke pojedinacnog elementa trapa.

          nisi naveo za koje vozilo bi radio, najbolje je da potrazis dokumentaciju za to konkretno vozilo i tu je objasnjeno kako se menja kugla, i kasnije za podesavanje trapa imas sve potrebne mere radi kontrole.

          kod trapadzije insistiraj da se trapovi proveravaju kada napred sede 2 osobe a ne kada je auto prazan. (uglovi trapa nisu isti u ta 2 slucaja).


          uz kugle, za trapove je vazno i stanje silent blokova koji moraju biti besprekorno pri podesavanju trapa kao i okolna mesta na karoseriji za koja se kace elementi trapa (ne sme biti korozije a kamoli trulezi, udara, iskrivljenosti i slicno).

          sta god da jeste stvarno stanje trapa vidi se uvek na gumama.

          to je nepogresiv odraz isrpavnosti odosno podesenosti trapa.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            U pitanju je donja kugla


            Mozda nije bas ovakva ali je vrlo slicna, hvala na odgovoru, bas mi je to trebalo, na kraju cu da odvezem auto u servis gde ga odrzavam, sve sto radim na trapu imam gratis reglazu tako da cu da vidim sa njima da utvrde kvar a ja da kupim delove, mozda nije samo kugla u pitanju mada verujem da jeste. Simptomi: pocelo je sa nekim lupkanjem kada idem preko rupa i neravnina, vremenom se pojacavalo sve jace i jace, izrazenije je lupanje kada je namotan volan u levo, sada vec na oko 100 km/h podrhtava volan, auto vrlo blago vuce u levo ali je to mozda i zbog guma koje nisu sjajne. Kada sve ovo napisem vidim i sam da mi je najpametnije da u servisu precesljaju trap i da odrade reglazu. Hvala na odgovoru, pozdrav
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Ako je na srafove i sa slicom onda moras na reglazu. Drugo moze biti prava muka izbiti kuglu iz glavcine.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • milan_g1
                CBC Senator XXL
                • 07.02.2007
                • 863
                • Karaburma

                #8
                OK, definitivno servis, hvala
                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  pocelo je sa nekim lupkanjem kada idem preko rupa i neravnina, vremenom se pojacavalo sve jace i jace, izrazenije je lupanje kada je namotan volan u levo

                  donja kugla ne lupka i ne pravi buku posto je po pravilu opterecena ovesenom masom.
                  tek kada se zestoko istrosi, kada je vec opasno da otpadne tocak u voznji moze se po zvuku primetiti pohabanost (velika).

                  gornja da, ali ti nemas (?) gornju kuglu vec opruznu nogu.


                  simptomi ukazuju pre na homokinetcike zglobove odnosno letvu volana i spone odnosno silent blokove stabilizatora.

                  pre reglaze trapa da pomenem da je nuzan preduslov da su gume u besprekornom stanju inace reglaza nece imati efekta, i nece biti adekvatna.

                  to ukljucuje i pritisak u gumama (na hladno) koji vrlo utice na kvalitet reglaze uglova trapa.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #10
                    Originally posted by sw.brick

                    donja kugla ne lupka i ne pravi buku posto je po pravilu opterecena ovesenom masom.
                    tek kada se zestoko istrosi, kada je vec opasno da otpadne tocak u voznji moze se po zvuku primetiti pohabanost (velika).
                    Moze se primetiti lupkanje,cak i kad ima vrlo malo lufta.
                    Zamena je jednostavna,ali reglaza mora da se odradi jer malo pomeranje kugle sa starog mesta dovodi do promene nagiba tocka a tada trag bezi jos vise.
                    Ako zapekne,Rost Off ili WD i naravno cekic!

                    Nadji neku kvalitetniju kuglu,mani se remonta...

                    Comment

                    • milan_g1
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2007
                      • 863
                      • Karaburma

                      #11
                      Kada sam menjao manzetnu na poluosovini ali sa leve strane, pre par meseci, upozorili su me u servisu da mi je kugla losa, da planiram zamenu ali nije hitno, tada je vec lupkalo pomalo, sada je dosta jace. Zbog toga sam pitao ovde kako se menja kugla, a sada vec i ja vidim da mozda nije samo to u pitanju. Teram auto cim stignem u servis pa cu da javim sta kazu. Pozdrav
                      "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                      Comment

                      • Delkan
                        CBC Senator XXL
                        • 14.06.2005
                        • 829
                        • 60 km From BG,West

                        #12
                        Originally posted by milan_g1
                        upozorili su me u servisu da mi je kugla losa, da planiram zamenu ali nije hitno, tada je vec lupkalo pomalo
                        Nema tu malo lupa ili puno lupa.Jel` se cuje?Jel` ima lufta?Odmah menjas i kraj,ovako se samo rastezes.Drugo,trap je u pitanju-to znaci da gume mogu poceti neravnomerno da se trose,auto moze poceti pomalo da bezi na pravcu,itd...

                        Comment

                        • milan_g1
                          CBC Senator XXL
                          • 07.02.2007
                          • 863
                          • Karaburma

                          #13
                          Znam, potpuno si u pravo, ali srpska posla, uvek je nesto prece...
                          Bio sam danas u servisu, svratio da se dogovorimo ali su bili bas u guzvi, sutra prepodne cu da odem a danas sam castio auto sa 4l novog zutog Shell-a sa sve filterom...
                          "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            Kupljena kugla, 750 din, skuplju nisam pronasao

                            http://www.meyle.com/Home/showPicture.a ... _407_365_F
                            171_407_365_G&meylenum=116_010_3254

                            Kakva li je Meyle firma, deluje mi ok ali videcemo... Sutra zamena...
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • milan_g1
                              CBC Senator XXL
                              • 07.02.2007
                              • 863
                              • Karaburma

                              #15
                              Zamenjeno, ali ne u onom servisu jer ne mogu pre ponedeljka da mi rade auto a ja cu tada vec da budem na putu nego kod mog majstora Batka nije bilo problema sa zamenom a stara je bila u katastrofalnom stanju!!! Samo sto se nije raspala skroz, moze slobodno rukom da se pomera po svim osama! Inace kao sto rekoh tu kuglu su mi ugradili u servisu i ubrzo je propala, mislio sam da je ugradjena nova ali je ona verovatno starija od auta! Vidi se iz aviona da je ili reparirana ili polovna ugradjena a sto je najgore kada se uporedjuju nova i ta raspadnuta drugacijih su dimanzija, vrlo malo ali drugacija! Nova je odabrana po VW katalogu i saobracajnoj i legla je kao doope na noshu a stara je verovatno uz pomoc macole ugradjena tj. nabudzena Inace servis je dosta ozbiljan, imaju i tehnicki pregled, kompjutersku reglazu ali dzaba kad dunsteri rade!!! Mene vise nece da ****ju, neka nadju drugu ovcu. A moj majstor Batko mi je zamenio i oba diska, zamolio sam ga lepo i za sve mi je naplatio 400 din! reglazu cu da radim na nekom drugom mestu za neki dan. A inace danas sam castio auto i sa dve nove Tigar Sigure

                              simptomi ukazuju pre na homokinetcike zglobove odnosno letvu volana i spone odnosno silent blokove stabilizatora.
                              Swedish Brick svaka cast za dijagnozu, lupa jos nesto u mom trapu ali pomalo, nije ono lupanje kugle, to cu da proveravam u drugom servisu ubrzo, pa onda reglaza!

                              Sutra perem auto i palim na odmor nedelju dana... Pozdrav ljudi
                              "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                              Comment

                              Working...
                              X