MATICA LAGERA TOCKA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brbora
    CBC Član
    • 28.11.2007
    • 97
    • Beograd

    MATICA LAGERA TOCKA

    Sve što treba od alata da se odšrafi velika matica na 30" imam na rapolaganju .... cevka .... gedor ... međutim matica ni makac !!!
    naravno posle xxxx pokusaja matica je oblajznula ....
    zagrevao sam je .... lupao macolom ... ništa ....
    možda sad jedino da je nekako prerežem ...samo se ne može prići istoj
    IMA TE LI NEKE IDEJE PAMETNI LJUDI ????


















  • nemanya
    CBC Veteran
    • 29.03.2008
    • 199
    • Beograd

    #2
    Auf...auf


    Kad je nisi odvrnuo a ovolikom polugom..

    Ja sam zaista zapanjen

    Elem,
    Kako si grejao?
    Vidim tamo neku plinsku bocu...plin ne moze dobro da zagreje maticu,samo autogeni aparat.
    Nadam se da si grejao samo ovaj osmougaoni deo..ovaj uzani deo si trebao da izbegavas,jer brzo prenese toplotu na osovinu.


    Meni se cini da ce ovde da radi secenje sa uskim plamenikom za autogeno.
    Ali treba pokusati zagrejati jos jednom autogenim aparatom,ako nije pokusano.

    Ne znam sta da kazem.
    Covece,ja maticu sa tocka na mom autu skidam pomocu obicnog kratkog nastavka za gedoru.

    Meni se cini da je tebi neko pretegao maticu.
    Jel ti to mozda skidas zato sto su ti prolupali lezajevi na tocku?
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

    Comment

    • ljube-kugla
      CBC Senator XXL
      • 04.05.2006
      • 1531
      • batajnica

      #3
      mozda jedno od resenja da se napravi produzena marica pa da se navari na ovu,ujedno ce se i zagrejati pa probati,ili uski sekac i udri ,pametniji popusta,imao slican problem na fiatu ali obliznji vulkanizer ima neki pistolj za kamionske tockove pa kad je otreso par puta,odvio ga kao da je prstima zavijen
      ko na nas krene iz mesta je naje&o
      a sto nas je vise,jaci smo

      Comment

      • Goran
        Moderator
        • 06.10.2004
        • 535
        • Vrbas

        #4
        S obzirom da je matica prilicno sje.ana nemam ideju sta drugo sem sekaca moze da pomogne. Najbolja opcija jeste vulkanizer ali mislim da sad tu nema sta da trazi. Ne znam koji je auto u pitanju, ako krajnja opcija bude secenje verovatno ces morati da potrazis drugu glavcinu po otpadima
        Originally posted by Dora
        Banovao me Goran
        Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

        Comment

        • nemanya
          CBC Veteran
          • 29.03.2008
          • 199
          • Beograd

          #5
          Ako se pazljivo isece, nece morati da trazi glavcinu po otpadu.


          Znaci ako budes morao da seces:

          Autogeni aparat sa sto uzim plamenikom...neka ti to uradi neko ko ima iskustva u tome,da ne bi unakazio glavcinu.
          Matica se ne proseca skroz..nego do pola otrpilike..onda lepo naostren sekac i drugu polovinu odsecas..

          Matica je mekana,nece trebati mnogo muke da se presece.
          "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

          Comment

          • brbora
            CBC Član
            • 28.11.2007
            • 97
            • Beograd

            #6
            Ljudi hvala na savetima .... otprilike sam i ja u tom smeru razmisljao ...
            Grejao sam samo maticu sa onim fen pistoljom za skidanje farbe ... ima veliku moc temperature ....
            Pa za pocetak cu da odem izgleda kod nekih vulkanizera ...da je pokusa rastrest ....
            Koliko ja znam matica je uvrnuta na homokineticki zglob .... tako da cu njega samo zameniti ako s****m sta .....
            A homokinetcki je nataknut na poluosovinu ....
            To sa autogenim ... nije lose ... to ide kao zadnja varijanta !!!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              koliko se vidi sa slike, nisi uopste ispravio zub za osiguranje na matici.

              stoga i ne mozes polugom odvrnuti, PRE tog prvog koraka.

              ovako kako je sada, sekac u ruke, ili Dremel sa brusnim kamenom i preseci maticu.

              Grejao sam samo maticu sa onim fen pistoljom za skidanje farbe ... ima veliku moc temperature ....
              uh uh. nema to nikakvu moc, obicno je jedva 500-600W i jos prenos preko vazduha. (citati veoma slabasno)
              a radi sa niskom temperaturom (inace bi se farba zapalila, stoga mora biti na malim temperaturama rad).


              uz to jedna vazna stvar- nadam se da si pazio na koju stranu odvrces i da znas da se radi o kontra navoju (radi bezbednosti) na svakoj strani auta.

              a meni se cini na slici da ti zatezes maticu.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • mugos
                CBC Senator XXL
                • 18.09.2007
                • 555
                • BG/sada Novi Beograd

                #8
                Naprostije rešenje je pravo rešenje, i meni se čini da nije ispravio "zub"
                Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

                Comment

                • vujke
                  Admin
                  • 29.09.2004
                  • 1673
                  • Mladenovac
                  • Daewoo Lanos 1.5SX

                  #9
                  Taj zub je prilicno slabasan i sa onolikom silom bi otkinuo i kajlu a kamoli zubic Cini mi se da u ovom slucaju onaj kanal sluzi za nazubljenu platnu koja ide do lezaja a matica se osigurava samo rascepkom koja prolazi kroz osovinu.
                  while(!asleep()) {sheep++;}

                  Comment

                  • milan_g1
                    CBC Senator XXL
                    • 07.02.2007
                    • 863
                    • Karaburma

                    #10
                    Mislim da je ovde kljucna rec kontra navoj...
                    "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Koliko ja vidim zub je ispravljen, a i da nije ne bi predstavljao problem ni sa daleko manjom polugom. Nikad nisam ispravljao to osiguranje kad sam odvrtao srafove.

                      Glupo pitanje, da nije levi navoj?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Ne mora da bude kontra navoj.
                        Mora da zasece maticu da dodje do navoja da bude siguran koji je.

                        Inace burgiju, kvalitetnu i razbusis gore i dole paralelno sa osovinom sgloba.. Gledas da bude sto blize navoju. Najbolje je prvo tanjom burgiom 4, 5mm busis uz taj gladak uski deo matice. Onda ides sa debljim burgijama dok ne pridje navoju. I tako na 2 strane.

                        Evo ovde busis i isto sa druge strane. Ides paralelno sa osovinom, i sve sira i sira burgija.
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Goran
                          Moderator
                          • 06.10.2004
                          • 535
                          • Vrbas

                          #13
                          Ja nisam sreo jos ni jednu sa kontra navojem al svasta je moguce. I da jeste uspeo bi bar da je pomeri. Imao sam slican problem na Reno cliu ali sam uspeo da ga resim kod vulkanizera pneumatskim pistoljem. U ovom slucaju mislim da je kasno za to jer matica izgleda prilicno osteceno.
                          Originally posted by Dora
                          Banovao me Goran
                          Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

                          Comment

                          • milan_g1
                            CBC Senator XXL
                            • 07.02.2007
                            • 863
                            • Karaburma

                            #14
                            Nemojte da me drzite za rec ali kada sam menjao paknove cini mi se da je bio kontra navoj, zadnji tockovi su u pitanju sa dobosima, skine se onaj osigurac, pa ono sto ja zovem cep od piva pa navrtka... Mozda i gresim, nisam siguran
                            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ako nema rascepke kao osiguraca, obicno se (masovno) koristi kontra navoj stoga sto je to osiguranje (ako popusti zub) da ne moze da se odvije matica i otpadne tocak kada se auto krece unapred.

                              tako je matica za levi tocak sa svojim brojem rezervnog dela, i svojim navojem...

                              a matica za desni tocak drugaciji broj rez dela i ima kontra navoj od leve.

                              za taj auto ne znam, rascepku na slici ne vidim, poluga je poprilicno dugacka, ugao poluge povoljan, matica je uronjena u mast pa nije moglo da korodira/ zapece...i kada porazmislim kontra navoj se ponasa bas tako.
                              sto vise pritiskas polugu to sve vise stezes maticu, i sve vise se krune ivice- oblajzni povrsina.

                              neke matice imaju u sebi plasticni ulozak koji dodiruje navoj, kao osigurac od samodvrtanja.


                              za pocetak, pronadji u katalogu rezervnih delova podatke o matici, maticama, i proveri da li je eventualno kontra navoj.

                              tj kupi ih odmah jer ti ionako trebaju pa pogledom se licno uveri.

                              za ovo postojece stanje, vec je dato vise predloga pa odaberi onaj metod za koji imas alata i vestine u radu sa njim.

                              ako auto ima ABS obrati paznju i na senzor rotacije, da ga slucajno ne ostetis.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X