menjac i ulje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veljko
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2006
    • 476
    • Backi Jarak, NS
    • Volvo V50 DRIVe

    menjac i ulje

    palo mi na pamet da malo zamenim ulje u menjacu a i tecnost u sistemu za kocenje

    i tako gledajuci vidim da ima nekih razlika u ulju


    iako je moj auto 84 godiste (corolla)

    problem se javlja kad naidejm na



    ima svega i svacega


    zato pitanje:

    koja je razlika izmedju
    hipoidnih, sinhronizovanih i nesinhronizovanih menjaca

    pogotovu pri odabiru ulja


    koja je razlika izmedju SAE 90 i SAE 80w-90

    a ovo je totalno zbunjujuce


    Shell SPIRAX G

    Viskokokvalitetno menjačko ulje sa višenamenskim aditivima za rad menjača u uslovima srednjih opterećenja. Za upotrebu u ručnim menjačima automobila i teretnih vozila koji trade u uslovima velike brzine/mali obrtni momenti i mala brzina/veliki obrtni moment. Prikladno i za sinhrone menjače. Nije prikladno za jako opterećene hipoidne prenosnike.


    tako da

    koja je razlika

    jel svejedno SAE 90 ili SAE 80W -90

    a za kocnice

    ako sam dobro skontao

    za
    dot 3
    dot 4 ; dot 5.1
    je u principu isto, samo je razlika u kvalitetu tj, da li moze u stari auto da se zameni celokupna tecnost
    Bolje biti sretan nego pametan
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Nesinhrovanizovani menjachi su konstrukcijski "prastari" i tehnoloshki zastareli, mada se chak i danas srecu na odredjenom broju industrijskih mashina zbog njihove visoke robusnosti i pouzdanosti u teshkim uslovima eksploatacije. Problem je shto onaj ko upravlja jednom takvom mashinom/menjachem mora da bude "izvezhban" pri promeni brzina jer mora uvek da trazhi optimalan broj obrtaja pri promeni istih, u suprotnom menjach brzo strada. Uzrok tome je u samoj konstrukciji tela zupchanika i profila zubaca.
    U svakom sluchaju, njihova upotreba u modernim automobilima je maltene u potpunosti ishchezla josh pre 20-ak godina, kod mnogih naprednijih proizvodjacha i mnogo pre toga, tako da iskreno ne mogu da verujem da je na jednoj Toyoti, makar bila ona iz '84-te godine, primenjen upravo takav menjach.

    Uostalom, ako te interesuje detaljno pogledaj:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gearbox i

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_tra ... ansmission

    Shto se zamene kochionog ulja tiche, najbolje je da se pridrzhavash proizvodjacheve preporuke za konkretan auto, ako nemash servisnu knjizhicu / uputstvo za odrzhavanje za konkretan model, na rezervoaru kochionog ulja je najverovatnije utisnut tip preporuchenog ulja.
    Isto vazhi i za menjach, samo se drzhi fabrichke preporuke i to je to.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • veljko
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2006
      • 476
      • Backi Jarak, NS
      • Volvo V50 DRIVe

      #3
      procitao sam i juce, al sam cekao i odgovor na ono za

      hipoidni i sinhroni

      nisam nasao na wikipediji nista o tome

      i da li ima neke bitne razlike izmedju SAE 90 ili SAE 80W -90

      tj, da li moze da naskodi
      Bolje biti sretan nego pametan

      Comment

      • oooo quattro
        CBC Veteran
        • 01.08.2007
        • 126
        • Zrenjanin

        #4
        Sipaj SAE 80w, ni slučajno SAE 90. Razlika je u tome što je SAE 90 gušće ulje i koristi se reduktore u industriji, a ne u automobilima. SAE 90 teba više vremena da postigne radnu viskoznost, ali zato trpi mnogo veća opterećenja. npr. reduktori koji rade neprekidno mesecima ili godinama. Čak neki proizvođači automobila (vw) preporučuvu SAE 75
        Nadam se da sam pomogao.

        Comment

        • RaiKkonen911
          CBC Član
          • 19.03.2008
          • 32
          • Zemun

          #5
          Castrol manual sae80, oko 450 dinara litar, oko 3 litra verovatno.

          Comment

          Working...
          X