Da li stavljanje jacih stabilizatora,ima neko negativno dejstvo na ponasanje u voznji?Gubi li se na udobnosti,i mirnoci prilikom voznje losijim putevima?Pretpostavka je,da su srazmerno povecani i prednji i zadnji stabilizator,tj.balans prednjeg i zadnjeg kraja ne bi bio narusen.
Stabilizatori
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Dobrodosao na cannon! A ko si ti? Zasto malo ne prelistas forum? Video bi da se svi lepo predstave pre nego sto pocnu da zapitkuju.
Koji je automobil u pitanju, godiste? Na koje stabilizatore mislis? Anti roll bar iliti balans stagla?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
-
-
Poslušaj, mudar ,Urošev savet brate.....naravno da može da se stavi jači stabilizator na vozilo i naravno da će mu to poboljšati karakteristike.Npr. staviti na Golfa(imao sam iskustva sa dvojkom i trojkom) benzinca stabilizatore od dizela i osetićeš....Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
indeks torzije stabilizatora je fabricki veoma pazljivo ukomponovan sa oprugama, amortizerima, silent blokovima, rasporedom masa vozila i gomilom drugih veoma vaznih faktora koji uticu na dinamiku voznje.
promena precnika stabilizatora ce veoma uticati na ponasanje vozila i na njegovu stabilnost. veoma lako ce promena stabilizatora pogorsati stabilnost vozila u krivinama a cesto i pogorsati drasticno do mere da vozilo postane skoro neupotebljivo zbog nestabilnosti.
ovo je element vesanja gde vece ne znaci i bolje, vec je veoma zahtevan proracun.
inace "tvrdoca" odnosno torzija raste sa povecanjem precnika na cetvrti stepen, znaci drasticno brzo se menja.
za konkretno pitanje postrebno je bar navesti auto, a pozeljno i postojece stanje, vrstu/tip amortizera, tip silent blokova, velicinu i masu tocka, gume koje se koriste i na koji pritisak se pumpaju bar kao pocetne parametre.
jos jedna stvar, pritisak u gumama veoma utice na izbor i funkcionisanje stabilizatora tako da je nacin primene auta i stil voznje glavni element pri proracunu precnika stabilizatora i kao poseldice dinamickih osobina vozila (klizanje prednjeg ili zadnjeg kraja, pogonske ili gonjene osovine, G sila u krivini kada pocinje rebalans masa na istoj osovini itd).
jedno od najkompleksnijih pitanja tuniranja koje postoji a vezano za autevolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Hvala na dobrodoslici (ako je iskrena).Ipak mislim da je vaznije pitanje i odgovor sa tehnicke strane,nego moji licni podaci.Nisam ovde da se zenim,nego da saznam nesto vise o automobilima.Znaci,trazim odgovore kao sto daju brick,luka1,tetak...
Konkretno,radi se o civicu `91. 940kg,185/60 14( 2-2,2bar).Standardni stabilizatori (sway bar) su 15/13mm (napred/nazad),a neuspeed nudi one od 22mm.Vidim da integra ima 25/20mm(standard),pa me zanima kako bi izgledala voznja u civicu,sa takvim ojacanjem,posto je princip vesanja isti ?Normalno,ne ocekujem da napravim integru,pomocu 2 sipke,nego me interesuje kolko bi imalo pozitivnog dejstva to ugraditi,a sta bi se pogorsalo?Kako bi to podneli standardni amortizeri i opruge(makar bili u odlicnom stanju)?Naravno,dolazi u obzir i tie-bar.Hvala unapred.1991.civic 1.6i 16V
2001.accord 2.0i 16V VTEC
Comment
-
-
opruge i amortizeri nece trajati ni duze ni krace nego sto bi inace trajali jer stabilizatori stupaju u dejstvo tek kada postoji dinamicka promena masa na vozilu, odnosno kada deluju razlicite sile na levi i desni tocak iste osovine (uslovno osovine jer se radi o nezavisnom vesanju tockova).
za tako lagan i mali auto mislim odokativno da je 22mm ekstremno veliki precnik koji ce potpuno ukrutiti oba tocka i time ponistiti funkciju amortizacije vesanja.
kako sam rekao porast indeksa torzije, je na cetvrti stepen, znaci 2 puta veci precnik sipke stabilizatora daje 16 puta vecu tvrdocu iste sipke.
obicno se ide na povecanje precnika stabilizatora za 1-3mm, a i tih 3mm vrlo pazljivo sa posebnom paznjom na uskladjivanje odnosa tvrdoce napred nazad.
za Integru kao ni za Civica ne znam sve parametre niti moguda procenim koje su granice, pa je najbolje raspitati se kod onih koji su takve izmene vec radili i isprobali metodom probe i greske gde su granice.
bilo preko neta i foruma bas za Honde ili preko nekih tuning firmi ako nude takve informacije.
pre bilo cega na temu stabilizatora najefikasnije poboljsanje odziva auta je izbacivanje gumenih i stavljanje poluiretanskih tvrdih silent blokova, recimo powerflex firma je na dobrom glasu.
koliko sam se ja vozio u Hondi ona je ionako vrlo tvrd auto sama po sebi, vrlo kruto vesanje vec fabricki po mojoj proceni.
jos nesto, na pravcu stabilizatori nemaju nikakvu funckiju.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ako već imaš Hondu, onda nemaš problema sa stabilnošću.Ti momci to zaista umeju da dobro da naprave.E sad ,zavisno od afiniteta i stila vožnje nekome to odgovara a nekome ne.Moj savet je da ako ne nameravaš na trke , sve to lepo ostaviš na fabričkoj postavci!
Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Originally posted by TETAKAko već imaš Hondu, onda nemaš problema sa stabilnošću.Ti momci to zaista umeju da dobro da naprave.E sad ,zavisno od afiniteta i stila vožnje nekome to odgovara a nekome ne.Moj savet je da ako ne nameravaš na trke , sve to lepo ostaviš na fabričkoj postavci!
) nego na sportska
Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
Ne nameravam na trke,jednostavno sam se pitao koji je efekat toga sto rade tjuneri.Sad me je zainteresovalo to,oko silent blokova.To mi deluje kao poboljsanje,a bez kvarenja fabrickih proracuna.Jel moze koja rec vise o njima,i preporuka kako da prepoznam dotrajale blokove(odnosno,kako se manifestuje njihova istrosenost u voznji),da bih znao kada da ih menjam?1991.civic 1.6i 16V
2001.accord 2.0i 16V VTEC
Comment
-
-
Originally posted by HeinzOriginally posted by TETAKAko već imaš Hondu, onda nemaš problema sa stabilnošću.Ti momci to zaista umeju da dobro da naprave.E sad ,zavisno od afiniteta i stila vožnje nekome to odgovara a nekome ne.Moj savet je da ako ne nameravaš na trke , sve to lepo ostaviš na fabričkoj postavci!
) nego na sportska
1991.civic 1.6i 16V
2001.accord 2.0i 16V VTEC
Comment
-
-
te starije Honde su bile ocajne po pitanju sigurnosnih karakteristika karoserije i naravno da danas vise nema tako lose ni u konstrukiconom n i u smislu izrade jer je prakticno zabranjeno vazecim normama i zakonima.
takvi modeli sa kojima je znatno uvecan rizik nesreca i pogibije putnika bilo koej marke se vise ne smeju proizvoditi, na srecu vlasnika koje stiti zakon.
te Honde iz 80tih iu pocetka 90tih su imale ekstra visok skor poginulih vozaca i putnika koji nekoliko puta prevazilazi prosek za sve ostale automobile. srecom i Honda je dostigla vazece norme tokom godina i uklopila se u moderne konstrukcije auta.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by mitrosHvala na dobrodoslici (ako je iskrena).Ipak mislim da je vaznije pitanje i odgovor sa tehnicke strane,nego moji licni podaci.Nisam ovde da se zenim,nego da saznam nesto vise o automobilima.Znaci,trazim odgovore kao sto daju brick,luka1,tetak...
Konkretno,radi se o civicu `91. 940kg,185/60 14( 2-2,2bar).Standardni stabilizatori (sway bar) su 15/13mm (napred/nazad),a neuspeed nudi one od 22mm.Vidim da integra ima 25/20mm(standard),pa me zanima kako bi izgledala voznja u civicu,sa takvim ojacanjem,posto je princip vesanja isti ?Normalno,ne ocekujem da napravim integru,pomocu 2 sipke,nego me interesuje kolko bi imalo pozitivnog dejstva to ugraditi,a sta bi se pogorsalo?Kako bi to podneli standardni amortizeri i opruge(makar bili u odlicnom stanju)?Naravno,dolazi u obzir i tie-bar.Hvala unapred.
Comment
-
Comment