Citroen Hidropneumatsko ogibljenje za pocetnike

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    Citroen Hidropneumatsko ogibljenje za pocetnike

    Sistem se sastoji iz sledecih komponenti (osnovnih):

    1. Rezervoar za Hidro ulje ili ti LHM odnosno LHM+
    2. Pumpa visokog pritiska ili ti Hidro pumpa
    2. Regulator protoka sa rezervoarom pritiska (u zargonu peta bomba)
    3. Regulator visine prednjeg trapa
    4. Levi i desni prednji amortizer sa pripadajucim "bombama"
    5. Regulator visine zadnjeg trapa
    6. Levi i desni zadnji amortizer sa pripadajucim "bombama"
    7. Kocioni razdelnik pritiska
    8. Ukoliko postoji tu je i servo letva volana

    Napomena:
    XM, Xantia, C5...
    Imaju jos gomulu senzora i elektroventila i jos dve bombe zaduzene za povecanje komfora voznje na svakoj osovini...
    https://t.me/pump_upp
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #2
    Kako sistem funkcionise

    Iz rezervoara ulje dolazi do HP (hidro pumpe). Pumpa ulje pod pritiskom prosledjuje do razdelnika koji dalje preraspodeljuje pritisak. Pritisak se raspodeljuje po prioritetima prvo za ogibljenje a zatim za ostale potrosace (servo letvu). Ukoliko je potrebno na razdelniku postoji akumulator pritiska koji uskace kada pumpa nemoze da nadruka dovoljno pritiska (peta bomba). Posle razdelnika pritisak (ulje) dolazi do regulatora visine koji odredjuje kolicinu ulja, u odnosu na visinu vozila, za slanje u amortizere koji podizu vozilo odnosno odrzavaju visinu vozila. Do amortizera dolazi ulje pod visokim pritiskom (aluminiumske cevi) a posle amortizera ulje se vraca u rezervoar gumenim crevima sa niskim pritiskom. Iznad svakog amortizera usrafljena je sfera ili ti bomba. Unutar bombe postoji membrana koja odvaja ulje koje dolazi od gasa koji je u njoj. Automobil pliva prakticno na toj membrani. Ukoliko dodje do pucanja membrane ulje ispunjava kompletnu bombu i automobil postaje izuzetno tvrd.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #3
      Kocnice

      Da napomenem da su kocnice takodje u istom sistemu odnosno da koriste pritisak iz hidraulicnog sistema. Prvo pitanje koji mi mnogi postavljaju je Sta ako pukne kais na HP pumpi? Pa jednostavno kocnice dobijaju pritisak tako sto su spregnute sa zadnjim ogibljenjem odnosno u slucajuda pukne kais ili sistem zbog pucanja neke cevi ostane bez pritisaka, tezina vozila pritiska amortizere i stvara dovoljno pritiska u sistemu za bezbedno zaustavljanje.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Istorijat

        Ovo je totalno uprosceni prikaz rada HP ogibljenja. Sistem se razvija vec 60tak godina pocevsi od modela Traction Avanti preko DS-a (ajkule), CX, GS-a, SM-a, GA, BX, XM, Xantia, C5 i sada C6.... Izuzetno je pouzdan u eksploataciji. Neznanje cini da HP Citroeni se izbegavaju i to ih cini jako jeftinim a kvalitetnim automobilima.
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Web Link



          Potpuno objasnjeni HP sistemi
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          Working...
          X