TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makarije
    CBC Član
    • 26.10.2008
    • 15
    • novi sad

    TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

    Pozdrav svim forumasima

    Dakle problem je u "robotizovanom" ( poluautomatskom ) menjacu na twingu 1.2 8v iz 2001g.

    kvar se manifestuje na sledeci nacin :
    kada je auto hladan prilikom davanja kontakta cuje se zujanje pumpe,to traje 10-15 sekundi , i tek nakon prestanka zujanja dozvoljava anlasovanje i paljenje. isto se desava kada se auto hladi 1+casova posle voznje , dok kad je vruc pali odmah i bez problema

    na dijagnostici ( clip) utvrdjeno da prilikom kontakta kada je hladan motor dolazi do pada pritiska ulja u menjacu i primetno je neveliko flisovanje ulja oko te robotike

    da li je neko imao iskustva sa takvim problemom jer sam zvao 2-3 "majstora" u N.Sadu i ni jedan ne moze ni okvirno da mi kaze u cemu je problem i traze da im se ostavi auto na najmanje 3-4 dana ( kao da treba generalnu da rade ! )
  • TECA
    CBC Senator XXL
    • 14.10.2007
    • 2355
    • Oz

    #2
    Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

    Sta god da je,moj ti je savet da ides u ovlasceni servis.Mislim da se tu menja blok sa pumpom i ko zna cime jos,a posle to treba prilagoditi odgovarajucim skenerom,nije kao generalna,ali ce da kosta.

    Comment

    • makarije
      CBC Član
      • 26.10.2008
      • 15
      • novi sad

      #3
      Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

      ma gledali momci iz ovlastenog ali kazu :" ...mi to ne popravljamo,mi prikacimo na clip i menjamo sve sto ne valja "

      znaci menjaju ceo sklop bez udubljivanja da li je membrana,ventil,pumpa ... malo skupo planinarenje

      svaka pomoc je dobrodosla ( tel.nekog majstora koji radi takve stvari , link sa service manualom - presekom dela gde se nalazi pumpa,membrane,ventili )

      Comment

      • TECA
        CBC Senator XXL
        • 14.10.2007
        • 2355
        • Oz

        #4
        Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

        kada je auto hladan prilikom davanja kontakta cuje se zujanje pumpe,to traje 10-15 sekundi , i tek nakon prestanka zujanja dozvoljava anlasovanje i paljenje.
        Trebalo bi otvaranjem vrata da se pumpa aktivira i dok stavis kljuc u bravu, obezbedi dovoljan pritisak za paljenje.
        isto se desava kada se auto hladi 1+casova posle voznje , dok kad je vruc pali odmah i bez problema
        Pad pritiska,posle jednog sata mi ne lici da pritisak curi negde mnogo.Cinjenica da mu treba 10 do 15 sekundi da ponovo digne je suvise dugo vreme. Da je moj auto u pitanju,ja bih tipovao na pumpu.Proverio napajanje iste,izmerio amperazu u trenutku njenog rada i eventualno pokusao nju da demontiram i da vidim sta se moze uciniti.Opet .rezervnih delova za taj sklop,verovatno nema,tako da....izbor je samo tvoj

        Comment

        • makarije
          CBC Član
          • 26.10.2008
          • 15
          • novi sad

          #5
          Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

          jel to hydraulic accumulator ili elektricna pumpa ?


          Comment

          • TECA
            CBC Senator XXL
            • 14.10.2007
            • 2355
            • Oz

            #6
            Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

            ma jok bre,to sto si postavio je ceo menjac

            Comment

            • makarije
              CBC Član
              • 26.10.2008
              • 15
              • novi sad

              #7
              Re: TWINGO - ROBOTIZOVANI MENJAC

              u poslednjih nekoliko dana 2 majstora su mi rekla da su 95% sigurni da je otisla membrana u "hydraulic accumulator-u" takozvanoj 'bombi",da mora cela da se menja ali da ne znaju gde moze da se nadje

              zvao sam vise ovl.servisa i otpada ali niko nema posebno taj deo

              bio bih zahvalan ako bi me neko uputio na pravu adresu ( novo ili polovno ) ili mi saopstio cenu za obe varijante

              Comment

              • Ivanstr
                CBC Početnik
                • 05.07.2021
                • 4
                • Lajkovac
                • Renault twingo 1.2

                #8
                Renault twingo - robotizovani menjač

                Od skoro sam vlasnik reno twinga 1.2 16v 2002 god. Problem je kod prvog palenja, auto neće da upali dok se ne drži na kontaktu 15-ak sekundi, a nekad je potrbno ponoviti kontakt i drugi put. Menjač je robotizovani i za sada nema nekih problema u vožnji, lepo menja brzine. Interesuje me šta može biti razlog da auto mora toliko da bude na kontaktu da bi mogao da upali? I kako rešiti problem? Unapred zahvaljujem na odgovorima.

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  ima li dovoljno ulja u tom menjacu?

                  Pretpostavljam da ima neka pumpa kao kod fijata, koja se aktivira kad se da kontakt.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Kosovic
                    CBC Veteran
                    • 14.12.2008
                    • 149
                    • Vrbas

                    #10
                    Oslabila je pumpa. Nažalost, taj menjač je samo muka. Godinu dana je tako radio kod nas, vozio sam kod majstora koji su mi rekli teraj dok ne crkne pa stavi manuelni jer je neisplativa popravka. Tako je i bilo, bez najave mi je 2x izbacio u N. Prvi put menjali osigurač, drugi put više nije bilo spasa - crk'o elektromotor koji pomera polugicu / polugice kvacila itd. Stavljen manuelni, sve super. Inace, blesio mi je elektroniku u autu, stalno je palio lampicu od struje.

                    Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

                    Comment

                    • Ivanstr
                      CBC Početnik
                      • 05.07.2021
                      • 4
                      • Lajkovac
                      • Renault twingo 1.2

                      #11
                      Originally posted by Kosovic View Post
                      Oslabila je pumpa. Nažalost, taj menjač je samo muka. Godinu dana je tako radio kod nas, vozio sam kod majstora koji su mi rekli teraj dok ne crkne pa stavi manuelni jer je neisplativa popravka. Tako je i bilo, bez najave mi je 2x izbacio u N. Prvi put menjali osigurač, drugi put više nije bilo spasa - crk'o elektromotor koji pomera polugicu / polugice kvacila itd. Stavljen manuelni, sve super. Inace, blesio mi je elektroniku u autu, stalno je palio lampicu od struje.

                      Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
                      Koliko košta prebacivanje na manuelni?

                      Comment

                      • Ivanstr
                        CBC Početnik
                        • 05.07.2021
                        • 4
                        • Lajkovac
                        • Renault twingo 1.2

                        #12
                        Originally posted by Chubbs View Post
                        ima li dovoljno ulja u tom menjacu?

                        Pretpostavljam da ima neka pumpa kao kod fijata, koja se aktivira kad se da kontakt.
                        Nisam proverava nivo ulja u menjaču, sutra auto ide u servis, pa ću im reći da i to provere.

                        Comment

                        • izahorizonta
                          CBC Početnik
                          • 07.07.2021
                          • 8
                          • Beograd
                          • Twingo 1.2 2002

                          #13
                          Originally posted by Ivanstr View Post
                          Od skoro sam vlasnik reno twinga 1.2 16v 2002 god. Problem je kod prvog palenja, auto neće da upali dok se ne drži na kontaktu 15-ak sekundi, a nekad je potrbno ponoviti kontakt i drugi put. Menjač je robotizovani i za sada nema nekih problema u vožnji, lepo menja brzine. Interesuje me šta može biti razlog da auto mora toliko da bude na kontaktu da bi mogao da upali? I kako rešiti problem? Unapred zahvaljujem na odgovorima.
                          Verovatno ti je otisla hidro bomba, treba staviti novu.
                          Ja sam menjao prosle godine, nabavio u Nemackoj, oko 120 eur.

                          Comment

                          • izahorizonta
                            CBC Početnik
                            • 07.07.2021
                            • 8
                            • Beograd
                            • Twingo 1.2 2002

                            #14
                            Originally posted by Kosovic View Post
                            Oslabila je pumpa. Nažalost, taj menjač je samo muka. Godinu dana je tako radio kod nas, vozio sam kod majstora koji su mi rekli teraj dok ne crkne pa stavi manuelni jer je neisplativa popravka. Tako je i bilo, bez najave mi je 2x izbacio u N. Prvi put menjali osigurač, drugi put više nije bilo spasa - crk'o elektromotor koji pomera polugicu / polugice kvacila itd. Stavljen manuelni, sve super. Inace, blesio mi je elektroniku u autu, stalno je palio lampicu od struje.

                            Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
                            Mene je poceo da zeza menjac za vikend, bez prethodnih problema, jednostavno je u toku voznje dok sam cekao da se ukljucim na glavni put izbacio u N i ostavio me na sred puta. Menjac nije reagovao uopste, ostao u N, morao sam da izguram auto sa puta, sreca niko nije naisao.
                            Posle par paljenja je ubacio u A i nastavio sam put. Medjutim posle 200m je u toku voznje izbacio opet u N i upalio lampicu za elektroniku menjaca. Ostavio sam ga pored puta nekih 20min, pokusavao vise puta da palim, ali nije hteo da prebaci iz N.
                            Posle 5 min sam cuo kako je nesto kvrcnulo u predelu table sa osiguracima, upalio sam ga i normalno je ubacio u A.
                            Vozio sam ga par puta u toku dana i nije bilo problema. Kacili smo ga na dijagnostiku, nije izbacio nijednu gresku.

                            Dva dana nije vozen, pa je u danas opet zezao prilikom cetvrtog paljenja, nije hteo da u prebaci iz N, pa je onda prebacio u 2.
                            Ugasio sam ga, izvadio kljuc, upalio i onda je normalno isao.
                            Prosle godine je zamenjeno ulje i hidro bomba, jer nije hteo da upali kad je hladan, od tada nije nikad bilo problema.
                            Twingo 1.2 16V 2002, presao 86000 km.

                            Comment

                            • izahorizonta
                              CBC Početnik
                              • 07.07.2021
                              • 8
                              • Beograd
                              • Twingo 1.2 2002

                              #15
                              Originally posted by Ivanstr View Post
                              Od skoro sam vlasnik reno twinga 1.2 16v 2002 god. Problem je kod prvog palenja, auto neće da upali dok se ne drži na kontaktu 15-ak sekundi, a nekad je potrbno ponoviti kontakt i drugi put. Menjač je robotizovani i za sada nema nekih problema u vožnji, lepo menja brzine. Interesuje me šta može biti razlog da auto mora toliko da bude na kontaktu da bi mogao da upali? I kako rešiti problem? Unapred zahvaljujem na odgovorima.

                              Hidro bomba

                              Der Druckspeicher ist dafür zuständig, den Druck des Hydraulikystems für den späteren Zugriff durch die Aktuatoren zu speichern. Der Blasenspeicher hat zwei Zellen: eine Zelle, die die Hydraulikflüssigkeit speichert, und eine Zelle, die ein Gas enthält, um Gegendruck zu erzeugen. Beide Zellen sind durch eine Membran voneinander getrennt. Gerade diese Art von Druckspeichern haben eine beschränkte Lebensdauer und ein häufiger Ausfallgrund ist, dass das Gas aus der Zelle austritt. Dadurch ist das System nicht mehr in der Lage, ausreichend Druck zu speichern. Häufig kommt es dann vor, dass die Hydraulikpumpe ständig läuft. Wir bieten ein neues, originales Magneti Marelli Ersatzteil an. Renault 309101331R, 309105236R, 309100043R, 8200831969, 8200617985, 8200912223, Renault 7701063957, 7701070496, Renault 7701070843, 7701070844

                              Comment

                              Working...
                              X