Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

    Imao sam najbolje kocnice na svetu dok nisam resio da ih ucinim jos boljim. A onda je sve krenulo nizbrdo.

    Šalu na stranu. U pitanju je Renault Safrane, '98, 2.5, 125 kW, benzinac.

    Pre tri godine i pedeset hiljada kilometara, zamenjeni su prednji diskovi i pločice jer su bili ispod fabričkog minimuma, a radili su oket.
    Tri godine kasnije, pločice su počele da škripe, kad se zagreju, kao da teram tramvaj. A hteo je i da zatrese disk pri kočenju na većim brzinama. U suštini je radilo efikasno ako već ne prijatno, za dušu i telo.
    Iako je ostalo bar trećina, ako ne i pola obloge na pločicama, zamenjene su da ne bi škripale, a diskovi su, pošto je bilo ohoho mesa, obrađeni, bez skidanja sa osovine.
    Bien. So far, so good. Škripanja i trešenja je nestalo, i osebujno zadovoljstvo nas je sviju obuzelo.
    No, ne lezi vraže, nakon petstotinak kilometara (pređenih u sledećih par dana) nakon jedne kratkotrajne aktivacije ABS-a u cilju izbegavanja sigurne pogibije usled upadanja u krater na jednom lokalnom putu kojim se kretah prvi put u žitiju, dakle par kilometara iza toga, primetih ciju-ciju zvučić sa desne strane, koji bi kratkotrajno nestajao kad pritisnem kočnicu.
    Zaustavljanjem vozila, i taktilnom detekcijom naplataka, utvrđeno je da se desni točak počeo grejati, iako skoro više nije ni korišćena kočnica, a levi točak je ostao mlak, kao što i treba.
    Od toga trena, ciju-ciju i vruća felna su postali moji nerazdvojni sadruzi. Ciju-ciju se i gubi na duže periode, ali Vrućko - jok.
    Deset dana i hiljadu i petsto kilometara nakon tog nemilog događaja, i pet intervencija na kočnicama se ništa nije promenilo
    1. Zamenjeno je kočiono crevo.
    2. Servisiran je kočioni cilindar, očišćen, uglačan, gumice zamenjene, fercera k'o podmazan.
    3. Pločice su proverene na dimenzije, bolje nameštane, a mesta na šapi gde klizaju proverena i očišćena.
    4. Vazduh je zdušno i energično ispuštan.
    Guess what? Nema promena. Točak i dalje greje (greje, ne crveni i ne puši, zasad) , manje kad se ne koči, (normalno) više kada se koči, a cijukanje se povremeno začuje.
    Neka demonska sila ne dozvoljava cilindru da se vrati o otpusti pločice da se vrate u beskontaktni položaj, nego ih nežno pribija uz disk.
    NOTA BENE:
    Pri skidanju kočionog creva, tehničko lice koje je skidalo kočiono crevo, je utvrdilo da ulje nije poteklo iz cevčice koja dovodi ulje do kočionog creva.
    To je dalo mesta pretpostavkama da se problem uopšte ne nalazi u šapi/cilindru/pločicama, već u ABS-u, za koji niko ne zna pouzdano kako radi, ali svi pretpostavljaju da ima neke ventiliće unutra, ili gumičice, ili kombinaciju ova dva, koji ne dozvoljavaju časnom i poštenom (pre nekoliko meseci menjanom) ulju da se vrati nazad ka glavnom kočionom, i da ono drži cilindar u intimnom kontaktu sa kočionim elementima.

    Moje pitanje je -

    Da li je neko imao sličan problem i kako ga je rešio?

    Da li ova teorija o ABS-u drži vodu?

    Ako jeste ABS, da li znate nekog ko rešava ove probleme (koji ne izgleda da je kompjuterskog već mehaničkog/hidrauličnog tipa).

    Mislim da je dovoljno jasno, ja vas ne bih dalje zadržavao, unapred zahvalan.
    Šešir dole i dubok naklon.
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."
  • mupe
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 822
    • bg
    • Laguna 3 GT 2.0T 205

    #2
    Meni baš i ne pije, jer da ne dozvoljava da se ulje vrati, onda bi točak ostao blokiran posle prvog kočenja. Valjda.
    Da li je kontrolisan glavni kočioni cilindar?

    Comment

    • chaboo
      CBC Veteran
      • 17.06.2012
      • 195
      • Beograd V.Mostanica
      • citroen C5 hdi

      #3
      Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

      Kako se vraca klip kada je crevo namesteno a vazduh ispusten?Ako ide tesko ili cak nikako odvij cev pre ABS(gledajuci od klipa prema glavnom kocionom) pa probaj,a onda zavrni tu cev a otpusti onu koja ide iz glavnog ka ABSu za taj tocak i opet probaj pa ces tacno znati da li zeza ABS ili glavni kocioni (ja tipujem da je glavni ABS retko pravi takav problem).pozz

      Comment

      • Duke
        CBC Senator XXL
        • 16.01.2006
        • 753
        • Urbs Naissus

        #4
        Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

        Pre svega, hvala na komentarima.

        Nije proveravan glavni kočioni, on je zbog curenja, inače, sređivan prošlog novembra. Ali razlog što ne sumnjaju na njega je, kažu mi, što bi onda blokirala oba prednja točka, a ne samo prednji desni? Iskreno, i ja bih voleo da je tu problem, jer je dok je ABS taboo zona, glavni kočioni je lako i pristupačno rešiv...
        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

          Dragi , Duke Nukem ti da pišeš blog a šteta što ne pišeš ja bih bio zabrinut za Vesti iz nesvesti jer hmmm... pa dobar si Čitam svakakve opise problema ali tvoje uvek pažljivo

          To sam hteo da rečem o problemu nemam pojma
          Iskreno nemam pojma kako radi ABS na atom autu u smislu da li radi oba točka odjednom ili svaki posebno, ali javlja mi se da to nije uzrok tvog problema ali kao svak ipošten vidovnjak ja nemam egzaktnog, empirijskog ili racionalnog dokaza za takvu tvrdnju.

          Znam sam ojedno , iam ono lep, lepši, najlepši, lep u Čipku paterinu.

          Ima ono obraditi disk na osovini je ******ština, velika ******ština, najveća ******ština i pogodićeš i sam

          Digneš toćak i stisneš kočnicu pedal do metal pa pustiš i probaš da ga okreneš malo, točak en auto... Ako odmah možeš da ga okreneš nije blokiran i sve ti fercera ispravno samo ste ga malo slejbali kad se obradili disk ukrivo.

          Ako drži dobro da ga ne možeš pomeriti onda je blokiran od strane mehanizma a to može biti i ventilići u ABS a i u crevu gumenom koje ste menjali ako me pmćenje služi ali en mora biti kvalitet. Ako popusti posle par sekundi onda je definitivno problem u mehanizmu od glavnog kočionog do točka.


          Ako nije ništa od ovoga uvek mogu da se vadim da vidovnjaci nisu nepogrešivi
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • chaboo
            CBC Veteran
            • 17.06.2012
            • 195
            • Beograd V.Mostanica
            • citroen C5 hdi

            #6
            Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

            Ne znam tacno bas za safrana ali na gl. kocionom su izvodi u "dijagonali" t.j. ako blokira prednji desni onda je izadnji levi na istom klipu u gl. kocinom i obrnuto pr.levi i zad. desni.Na ABS (nekom)ima na ulazu u abs o strane glavnog inicijali kod svake cevcice npr VR prednji desni ,ili HL zadnji levi.Tako da ako blokira prednji desni malo manje ce se odraziti na zadnji levi jar ili ima regulator kocenja za zadnje koc.(5ti kocioni) i zadna koc je sama po sebi slabija od prednje

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              #7
              Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

              Originally posted by chaboo View Post
              na gl. kocionom su izvodi u "dijagonali"
              Da nisi ti to pobrkao sa strujom?
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • Desmo
                CBC Senator
                • 27.06.2010
                • 280
                • Vrsac
                • VW Mk2 1.8

                #8
                Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                Zbog bezbednosti na svim glavnim k. cilindrima bez abs-a su izvodi u dijagonali
                Aspirazione naturale!

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                  Sredjivan glavni kocioni cilindar,hmm,nije po pravilima sluzbe,zamenske gumice gotovo nikada ne daju dobre rezultate,a org.nema da se kupi,predvidjeno da se menja cilindar....obradjivani diskovi koji su bili vec krivi,iskrivice se opet....
                  Ali sta je tu je,chaboo je dao ispravno objasnjenje,ulje treba da kaplje gde god se odvije cev,krenuti od glavnog,pa redom.Dodje li se do toga da iz ABSa ne ide,ne verejem da ce se naci majstor da to opravi.Za pocetek proveriti da slucajno,iz nekog razloga, nije previse nategnut prekidac stop svetla.

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    #10
                    Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                    Meštre Doro, moj naklon - i ja sa podjednakom pažnjom pratim tvoj "život i priključenija", rad literarnih invencija koje se tamo mogu naći . Probah ja pustit mašti na volju u jednoj mojoj temi, još beše sa nama pokojni Deki, ali me je jedan avatar sa nekom kosom u ruci najstrašnije iskasapio i izlečio od takvih aspiracija.
                    Jedino si mi dod'o jedno Nukem na moj nick. Postoji Duke, a postoji i Duke Nukem, kako videh... No, da ubacim mali update u aktivnosti:

                    Juče sam još jedan dan života koji sam mogao da provedem sa rodbinom i prijateljima, uz dobru kapljicu, sa decom ili na pecanju (precrtati nepotrebno) proveo po masnim garažama. Poslujući oko kočnice, videli smo da je i manžetna otišla, pa smo vadili poluosovinu jer je kod mene ujedno sa zglobom, a kad smo je skinuli, tehničko lice je videlo da ipak nije ujedno sa zglobom, i da Francuzi nisu baš toliki debili da ti naprave posao od 3 sata umesto petnaest minuta, ali i da se svaka škola plaća. To je bilo u prvom delu dana.

                    U drugom delu dana smo skidali glavni kočioni cilindar. Poslušao sam savet kolege Chaboo-a i otpustio cev na glavnom kočionom, nakon čega je kočnica otpustila. Onda smo glavni kočioni nosili kod majstora specijaliste reparatora, koji je utvrdio neke nepravilnosti na nekom ventiliću u cilindru, sa tri slova: bok, kok, krk ventil, tako nešto. Irelevantno. Gumice su u odličnom stanju i klipovi i kočioni cilindar u celini, sem ovog detalja. E taj detalj je zamenjen, sve je sad cakum-pakum tvrdi majstor specijalista, a onda sam sa osobama dovoljno nesrećnim da me imaju za prijatelja ispuštao vazduh iz kočnica do ponoći i to uspešno priveo kraju.

                    Kad sam parkirao auto ispred kuće i krenuo da konačno okončam ovaj ubitačni dan, pipnuo sam levu i desnu felnu - desna je bila toplija...
                    Danas ću propisno isprobati šta smo juče postigli pa ću izvjestiti. Ako i dalje ne bude bilo u redu, onda, bemliga...

                    P.S. A zašto je obrada diskova na licu mesta loša? Da to uradim me je uputilo tehničko lice, od kojih mi laicii zavisimo, kao nešto "što bi on uradio na svojim kolima kad bi trebalo i da se on pita".
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                      Nek si ti to sredio pa da radi k osvet. Da ostrane za buduća pokoljenja. Postoji mašina koja ravna disk na licinom mestu skine se točak i čeljusti pa udri... Košta novaca i mora da se opravda koštanje pa se to hvali a u suštini je to ono za prvu ruku. Teča je lepo napisoa da se to baca ali nemere uvek tako pa se to nekad i ravna, di da bacim moj disk kad ga neam u vasioni da kupim Ali... i kad iskusam strugar u mašini koaj ej namenjena baš samo za to, ravnanje diskova treba po dana da ga nacentrira da bi bio paralelan u osi i u centru i tada tek stisne čarobno dugme engine on i šta bude. Naravno prekrštanje i domaća uvek daje bolje rezultatem bar se ne jediš...

                      Što se Kosača tiče on je davno u istoriji a ti vidim i dalje opstaješ na hridinama ovog masnog sveta i sve scile i haribde mogu i moraju da idu u večernju školu da douče kako da ti doakaju...

                      Sad idem da montoram bufer i trotrubnu sirenu od 600 decibela da prepadam pešake i bicikliste kad trubnem.. Jenotrubnu sam montirao na bajsiklo, e to je ugodjaj kad trubneš

                      Idem idem...
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • comi 1342
                        Moderator
                        • 28.09.2005
                        • 1126
                        • NS
                        • Giulietta ,PUG 106,

                        #12
                        Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                        Dobar je blog, a nešto što bi još malo vremena moglo da oduzme tvom prijatelju te'ničkom licu, je da porbate da zamenite diskove i gume sa felnama, leve i desne strane...
                        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                        Comment

                        • Duke
                          CBC Senator XXL
                          • 16.01.2006
                          • 753
                          • Urbs Naissus

                          #13
                          Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                          Aha, u smislu da vidimo hoće li se problem javiti ovoga puta sa druge strane, gde bi onda uzrok bio vrljav disk? Pa mogli bi i to da probamo... Ali, kao što rekoh, kada se odšrafi cev kod glavnog cilindra, cilindar na kandži i pločice se vrate baš kako treba - dok sledeći put ne nagazim kočnicu...

                          No, nekako prevideh Tečin komentar - slažem se da je reparacija rizična operacija iz navedenih razloga. Zato i jesmo rasturali glavni cilindar iako je relativno nedavno repariran. Kako je kod njega, pak, prilično očigledno da li je dobar ili ne, jednom kad se rasturi, videlo se šta se videlo, to jest da je u ok stanju sem onog ventilića koji je sad i on zamenjen.

                          Bez rezultata -danas sam čekirao situaciju, i grejanje desnog točka je nepromenjeno.

                          Videću da se upustim sutra u ono - odvrtanje pre ABS-a, posle ABS-a, ako možemo da suzimo problem...
                          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                          Comment

                          • TECA
                            CBC Senator XXL
                            • 14.10.2007
                            • 2355
                            • Oz

                            #14
                            Odg: Renault Safrane, neobican slučaj blokiranja kočnice

                            Suzeno je nema kud dalje...glavni nece da primi ulje nazad.Iz razloga sto mozda on ne valja ili ga nesto drzi malo nategnutim...popustiti par milimetara srafove sto ga vezu za servo pa probaj ,ako za toliko odmaknes cilindar i tocak popusti,onda jel,nesto je nategnuto(najcesce prekidac stop svetla gura pedalu)...ako ne popusti tocak,onda definitivno ne valja glavni....iz razloga sto su gumice ili malo nabubrile,ili neodgovarajuce pa stoga se klipovi u njemu ne vracaju( za malo) u pocetni polozaj,ili se vracaju,al gumice malo vislje i poklapaju rupe za povrat ulja u rezervoar.Ako dodje do toga da skidas ponovo cilindar,proveriti cilindar tako sto gurnete klip unutra i poalako pustite,mora se potpuno vratiti u pocetni polozaj...ako to radi,dunuti,najbolje ustima ,u svaki otvor za koji se srafi cev,mora da moze da prolazi polako vazduh,ako nesto od ove dvojice ne radi kako treba, onda ga preko tarabe....zaboravih reci da ako dodje do duvanja,prstom zacepiti izlaz cevi preko puta onog u koji duvate
                            Last edited by TECA; 03.08.2012, 21:08.

                            Comment

                            • Duke
                              CBC Senator XXL
                              • 16.01.2006
                              • 753
                              • Urbs Naissus

                              #15
                              Ostao sam dužan epilog, sad se nešto spomenuh, sa ogromnim zakašnjenjem. No, bio je i predvidiv. Naime, zamena glavnog kočionog cilindra novim i originalnim je rešila navedene problem(e).
                              Tako da je Teča, opet sasvim predvidivo, bio u pravu po svim stavkama. Kanda tehnička lica u liku navedenih majstora specijalista i ne mogu baš sve da analiziraju taktilno-vizuelno-aerobnim metodama, kada sve izgleda cakum-pakum, a ipak ne fercera.

                              Pozdrav!

                              P.S. Kad kažem "predvidivo" ne umanjujem vrednost i doprinos komentara, dapače, oni su ukazali u pravom pravcu - samo hoću da kažem da je uprkos našim pokušajima da napravimo od g**** pitu, i uštineš neki dinar, sasvim jasno da je uvek najbolje da postupaš kako je Bog zapovedio - a to je da stavljaš nove i originalne delove...
                              Last edited by Duke; 01.01.2013, 16:51.
                              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                              Comment

                              Working...
                              X