Složeno je taman toliko da ne može samostalno da se radi, jer je potreban odgovaraju?i alat kada se sklapa, a da se rasturi, naravno nije problem. Amortizeri 2600-3000 za par, ležajevi 2800 za jednu stranu i osovina 3200-4000 za jednu stranu. Zna?i samo delovi minimum 180e. Ra?unaj da je rad još oko 150-300e u zavisnosti gde se radi. Ako te interesuje, mogu da te uputim na ?oveka koji je meni radio trap na Pežou, a ne napla?uje previše. Ako se se?am teme sa Fandja, tvoj 405 je 1.6 i nema diskove pozadi. Možda bi bilo dobro da mu namontiraš diskove pozadi, to ne iza?e više od 100e na otpadu, a ne?e ti pove?ati cenu servisa, jer se rastura te se rastura, pa nije bitno šta ?e posle vratiti.
ako se ne varam to bi trebao biti slican sistem kao i na citroenu zx
ja sam to radio pre nedelju dana
delovi su
set lezajeva i semeringa 5000d
tulci-osovine ako ih moras menjati su 3500d po komadu (7000d)
odrada-biksniranje centralne osovine ako treba i to je 20 eurica
rad je ako se menjaju tulci 120eura,ako ne 80eura
znaci 5000d+80e ako je sve jos u dobrom stanju
ili 5000d+7000d+120e+20e sto mu dodje blizu 300evra ako su tulci i c.osovina propali
radio u auto servisu Svileni u Drenovcu kod Pojata
zadovoljan
znaci kako god okrenes bar 300e moram zaginuti! razmotricu situaciju,posto nije toliko kriticno da se radi odmah ali bi bilo lepo
a sto se tice diskova nazad,oni ce izgleda sacekati!
u svakom slucaju hvala!!
zox79 pa ne bih rekao da ces kako god da puknes 300e
prvo stradaju lezajevi i kad se oni dovoljno istanje onda strada centralna osovina i tulci
za biksniranje je lako tj.20e i nije mnogo ali pod uslovom da se ta osovina nije previse istrosila pa se da obraditi.Cena nove osovine po recima majstora iz servisa je oko 300e.
novi tulci po meni su takodje skupi 3500d/kom a to moze bolji strugar uz odgovajajuci materijal i naravno tacne dimenzije jeftinije da uradi.To je u stvari obicna osovina duzine nekih 40-50cm sa rupom u sredini.Misljenja sam da cak i stari istroseni tulac moze da se malo istanji na strugu pa da se onda stave odgovarajuci veci lezajevi
konacno moj savet ti je nemoj cekati
bolje ti je da na vreme zamenis lezajeve i ne dozvolis tulcima da propadnu
ustedeces oko 7000d na njima a i rad ce manje da kosta.
Najjeftinija varijanta ti je oko 150e,najgora je jos toliko.
U servisu napominju da Citroen preporucuje zamenu lezajeva i semeringa torzije na svakih 80 000km.Mogu ti jos reci da je kod mene na 130 000km jedna strana bila katastrofa.
Pozdrav
ma ja imam 210 000 km u njemu a prethodni vlasnici kazu da nisu nista radili po tom pitanju! meni se cini da je desna strana malo iskrivljena, a i ima neki zvuk kad prodrmam tocak(kao da ima malo lufta).
koliko sam video ti zadnji mostovi su jako slicni i na pezou i na citroenu zx
i po pravilu cak i kad je sve u redu tockovi stoje malo / \ to su mi potvrdili i majstori u servisu
e sad ako si primetio da je desni malo vise nakrivljen pa jos skripi kad se prodrma spremaj pare
kod mene je takodje skripalo u toku voznje,to je u stvari tulac usled pojedenog lezaja vec grebao o centralnu osovinu
a i sama kilometraza i to po nasim drumovima ti sve govori
necuje se skripa,nego vise nesto kao "tak-tak" kad drmam,u voznji nisam primetio da proizvodi neki zvuk! posto auto proizvodi razne zvuke!
pocevsi od sajli koje sikcu pa do nekog neutvrdjenog izvora lupkanja koji se nalazi negde ispod haube! kao da neki deo ogibljenja ima lufta!
Isti slucaj je bio i kod mene.Primetan nagib desnog tocka u odnosu na levi,lupanje desne strane kada prelazim preko neke rupe ili pruge i luft kada se prodrma tocak.Desna strana skroz stradao tuljak a na levoj nije.Zamenio obe strane,sve glanc novo .Komplet tuljaka i lezajeva 12000 din.Ali sada je pesma,ne oseti rupe.
@zox79
Ja bih ti prijateljski preporucio da pod hitno promenis lezajeve da ne bi morao kasnije i tuljke da menjas i sve sto duze cekas, veca steta ce biti.
Cene koje spominjete za ruke su najblaze receno brijanje na suvo... U mom kraju svaki majstor ce to da odradi za 50-60e max
When things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...
Da se ubacim u pricu, jer sam skoro radio na mojoj 405-ici...istu stvar. Najisplativija varijanta je, ako mozes naci celu zadnju torziju, ispravnu naravno, na nekom otpadu, al nikako ne ici bez majstora, jer ja sam pogresio i otisao i uzeo "na poverenje" i dobio komentar od majstora "ja ovo da postavljam necu, jer je za nijansu bolja od moje", koja je bila skoro totalno stradala. Pa sam ja lepo majstora u auto i isli od otpada do otpada...dok nismo nasli adekvatnu...
Na kraju, dobio sam jako dobru, celu torziju, sa dobosima i rucnom kocnicom u paketu...jer moji diskovi su vec bili na izidsaju, bez amortizera, jer su moji bili ok... pa je ovo upalo kao 1 na 10 i sve to za 140e + majstor (poznanik) 30e... i sada mi zadnji trap stoji ko "strela", nema vise lupanja i udaranja i svega sto ide uz unistenu zadnju torziju...
Nadam se da je sve to bolja varijanta, jer od "popravki" istrosene tj stradale torzije, nema neke velike vajde...na duze staze, vec je sve to nesto na krace vreme, tako su meni objasnjavali "majstori"...tako da ostaje da vidimo, jel ili nije ovo bio pravi potez...
Neki majstori pricaju da je bolji polovni trap,a neki da je bolji remont.Predpostavljam da je njima lakse da zamene ceo trap nego da izbijaju torzije,ipak je taj stari trap presao ko zna koliko,a licno mislim da je bolje staviti nove lezajeve i tuljke i miran si neko duze vreme.I remont je naravno skuplji od same zamene,pa je i to verovatno razlog zasto se ljudi odlucuju za polovan trap.Inace nije taj trap za nase puteve.
Na 405 ide torzija od Partnera/Berlinga uz minimalne prepravke jer na 405 idu srafovi od 8mm a na Partnera 10mm te je potrebno samo to razbusivanje,sve ostalo je fizicki identicno s tim sto je partnerova torzija znatno jaca jer je predvidjena za teret pa kad je stavite na 405 mozete zaboraviti na zadnji trap.Jedino ce vam biti malo tvrdji (mislim na auto)
Comment