Servo pumpa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miuca
    CBC Član
    • 08.04.2008
    • 33
    • Pancevo

    Servo pumpa

    Nikad kraja mukama sa Bravom, pocinje da me razocarava. Ubih se trazeci po forumu, ne mogu da nadjem da ste o ovome vec pisali.

    Od pre par dana cuje mi se povremeno neko kloparanje, metalni zvuk, u intervalima kajsa i blago gumeno skripuckanje. Prvo sam mislio da se cuje neki od ventila, pre tri nedelje sam radio motor, zvizno je zupcasti kajs pa je menjano sve zivo.
    Medjutim danas sam primetio da se pri punom okretanju volana zvuk pojacava. Servo pumpa. Iz nje se cuje taj zvuk, ispod nje ima zakorelog ulja a u posudi servo ulje je crno ko noc. Nivo mu je 1cm na onom stapicu.Pre mesec dana sam proveravao servo ulje bilo je braonkaste boje, i nekih 2cm na stapu.

    Prvo kako da budem siguran da je riknula servo pumpa? Volan funkionise bez problema, u voznji je sve OK, taj metalni zvuk se povremeno cuje, ali tu definitivno nesto nije u redu.

    Da li je moguce da je majstor kad je menjao sve kajseve lose naspanova kajs od serva, pa se sve ovo zbog toga desava. Kazem ranije, nisam nista primecivao, ni u zvuku ni u boji/nivou servo ulja.
    Da li je mozda ulje dotrajalo pa sam zakasnio sa zamenom?

    Inace ajde posajnite mi jednu stvar, nailazim na kontradiktorne informacije. Neko pise da se ulje u servu nikad ne menja a neko pise da se obavezno menja posle nekog vremena. Da li se menja i na koliko ?

    Da li servo pumpa moze da se servisira ili mora da se menja ?
  • mikisxy
    CBC Senator
    • 25.09.2008
    • 238
    • beograd

    #2
    servo

    prva stvar oko ulja.ulje za servo je najcesce crvene boje u stvari to je ulje za automatske menjace(fiatovo je tutela gia).nivo ulja ti je u redu oko 1cm na sipkici.ulje u servu se inace menja kao i sva druga maziva fabricki negde oko 3 godine.posto si rekao da ti je ulje sad crno bilo bi dobro da iscistis hidro sistem i naspes odgovarajuce jer moze da se desi da je sipano pogresno ili staro.dexron2 je specifikacija ulja za tvoj auto i staje 0.8 litara.mozda je samo to uzrok tvojih muka.u svakom slucaju preporucujem ti da neko strucan to uradi i pogleda druge moguce kvarove.ako vec ima tragova ulja od ranije preporucujem ti da stavis polovnu dobru(oko 40-50evra) pre nego remont fiat ima kvalitetne pumpe i najcesce su kvarovi uzrokovani ljudskim faktorom

    Comment

    • mikisxy
      CBC Senator
      • 25.09.2008
      • 238
      • beograd

      #3
      ulja

      oktopod je u pravu.propisana je zamena na maximum 3 godine kociono ulje fiatovo je tutela specifikacije DOT 4 inace u punta konkretno staje 0.4l

      Comment

      • Miuca
        CBC Član
        • 08.04.2008
        • 33
        • Pancevo

        #4
        Pazario sam ulje, nije bilo u PA Tutela pa sam uzeo Mobil, proverili po katalozima trebalo bi da odgovara.
        Danas cu da ga zamenim pa cu da vidim kako se ponasa. Rece mi jedan prijatelj da je to sve zbog dotrajalog ulja, navodno da mi pumpa riknjava osetilo bi se na volanu a meni je volan za sada skroz OK.

        Comment

        • etibor
          CBC Senator
          • 12.05.2008
          • 293
          • Pancevo

          #5
          Ako se dobro secam kupio sam Tutelu na uglu Karadjordjeve i Brace Jovanovica kod zutog semafora u Pancevu...

          Pozdrav...
          Stilo 1.9JTD 16v 140KS

          Comment

          • nidza
            CBC Senator XXL
            • 16.04.2008
            • 496
            • nbgd

            #6
            Uopšte nije tačno da se neka od tih ulja ne menjaju. Ako dobro pamtim, kočiono ulje na Stilu treba da se menja u nekom momentu - sigurno ima u uputstvu. Ako nema, imam na računaru na poslu servisnu brošuru u kojoj piše tačan podatak. Ne sećam se da sam video za ostala ulja, zapravo ih i nema, sem u kvačilu, ako zanemarimo ono u motoru. Volan kod Stila je električni.
            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

            Comment

            • nidza
              CBC Senator XXL
              • 16.04.2008
              • 496
              • nbgd

              #7


              Kočiono ulje 36 72 i 108 hiljada milja zamena, ili svaka 24 meseca. Kako će moje da slatko leti napolje prvom prilikom.

              Menjačko ulje se ne menja nikad, samo se proverava u odgovarajućem intervalu.
              Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

              Comment

              • nidza
                CBC Senator XXL
                • 16.04.2008
                • 496
                • nbgd

                #8


                Pretpostavljam da menjačko ne treba dirati dok se ne pojave neki problemi. Teško šaltanje može da bude najverovatnije od nedostatka ulja, ne i da nešto nije u redu sa istim.

                U svakom slučaju nijedna od ovih tečnosti se ne menja naročito teško, niti su drastično skupe, da bi čovek razmišljao da na njima uštedi neki dinar.
                Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                Comment

                • mikisxy
                  CBC Senator
                  • 25.09.2008
                  • 238
                  • beograd

                  #9
                  ulja

                  nidzo i oktopode sve ste naveli po manual listi samo ti koji su je sastavljali nisu imali podatak da u nasoj naprimer nafti ima sedam puta vise sumpora nego po EU standardima.kad sam uvezao moju mareu(2000g)radila je kao sat dok nisam potrosio italijansko gorivo kako sam sipao nase odmah problemi dok je hladan.ocistio ultra zvucno dizne i ako su bile u toleranciji,auto prede.nebudem lenj izmerim oktansku vrednos i pogodi jedva 90.inace marea je bila 2.0 20v.sto se tice ulja u menjacu menja se kad i set kvacila.ako pocnne da se cuje menjac znaci da je verovatno neki od lezaja vec ostecen ili stradao.pozdrav

                  Comment

                  • Miuca
                    CBC Član
                    • 08.04.2008
                    • 33
                    • Pancevo

                    #10
                    Ljudi hvala za savete, promenio sam ulje u servu i za sad je sve OK.

                    Nego sad se mislim da menjam i ulje u menjacu, al to ce ici malo teze. Jel moze kod Brava da se menja ulje u menjacu bez rasturanja istog ili moze samo da se doliva ?

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #11
                      Mora da može da se ispusti, ne verujem zašto bi Bravo bio izuzetak?
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • mikisxy
                        CBC Senator
                        • 25.09.2008
                        • 238
                        • beograd

                        #12
                        ulje u menjacu

                        moze da se menja bez vecih problemac.cep se nalazi sa donje bocne strane(vozacke)na menjacu tu se ispusta a sipa se sa prednje strane menjaca pored automata rikverca.za oba cepa od alata potreban ti je inbus 12 inace staje tacno 2litre 75w/90 polusintetike

                        Comment

                        • Miuca
                          CBC Član
                          • 08.04.2008
                          • 33
                          • Pancevo

                          #13
                          Hvala. Ide masina na kanal za vikend.

                          Comment

                          Working...
                          X