Zamena amortizera Tipo/Tempra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjov
    CBC Član
    • 23.09.2007
    • 52
    • Bgd

    Zamena amortizera Tipo/Tempra

    Nisam ranije menjao amortizere na Tempri (karavan), a majstori me cimaju, i brze cu sam da uradim u svakom slucaju (radio sam na 3-4 razlicite vrste automobila ranije - necu poginuti )...

    Bacio sam pogled na Haynes manual, i tamo tvrde da za zemnu prednjih mora SVE da se rasturi (skinu celjusti, otkaci spona, izvadi kugla iz nosaca glavcine, otpusti homokineticki i potpuno skine i izvuce nosac glavcine). Jesu li oni pili mastilo ili postoji problem sa manjkom mesta? Na svim automobilima na kojima sam menjao amorte do sada je bilo jednostavno - odsrafis amortizer sa nosaca glavcine, otpustis ga gore na 2-3 srafa, i ceo sklop izvuces, dok glavina sa sve celjusti ostane na kugli/ramenu..... Ima li neko iskustvo/video je kako su mu menjali prednje amortizere?

    Za zadnje amortizere - samo 2 srafa, i to je to - zar ne?

    Neki trik?
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Pa trik moze biti samo ako su prednji amortizeri ulosci pa onda mora da se skida sve.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • bjov
      CBC Član
      • 23.09.2007
      • 52
      • Bgd

      #3
      pa ulosci ili ne, sam amortizer sa sve oprugom mora da sidje.. tako da budem iskren, nisam siguran kakve veze ulosci ili ne imaju veze. moje pitanje je, zasto nije dovoljno samo odvrnuti amortizer sa nosaca glavcine, odozgo 3 srafa, i izvuci ga pored poluosovine i ostalih stvari koje su eventualno na putu.. Kod npr yuga, ne treba nista dodatno da se skida.. Moje pitanje je za nekoga ko je to radio/video na tipu/tempri - da li nesto zaista smeta....

      Inace amortizeri se menjaju komplet, tj ne idu ulosci - barem sam ja komplet amortizere kupio..
      Bitno mi je da znam unapred sta sve mora da sidje, da bih znao sta sve moram da spremim i da li odvajam 2h po strani ili vise.. Ako mora nosac glavcine da sidje sa viljuske, mozda bih odmah menjao i viljuske, posto su vec poprilicno odradile svoje, a nove su jeftine..

      Comment

      • mirko
        CBC Senator
        • 18.05.2006
        • 202
        • Prokuplje

        #4
        Imam/video/radio više puta.

        Taj tvoj hans nema pojma o fiatima samo pajser malo nategneš viljušku na dole da se oslobodi nosač od glavčine i to je to amortizr ispada.

        Potpuno isto je sve Tipo/Tempra

        e a za zadnje gornji šraf ti je u onoj gredi iznad točka odvija se sa spoljnje strane ima gumeni poklopac na rupi. unutra dublje je šraf i to 16 gedora je bila kod mene mada ako je neko nešto menjao ne mora da znači.
        'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

        Comment

        • bjov
          CBC Član
          • 23.09.2007
          • 52
          • Bgd

          #5
          Ma znao sam da je hans pio mastilo.. Nije mu prvi put

          Hvala puno Mirko - sve jasno.. Za zadnji trap je hans lepo opisao

          Kad smo vec tu, gde mi je najbolje mesto da ga dizem krokodilkom napred/pozadi? Za karavana pretpostavljam da ne znas, ali barem napred.. Imam veliku krokodilku (onu siroku - mehanicarsku)

          Comment

          • lukag
            CBC Član
            • 21.12.2007
            • 23
            • Beograd

            #6
            za prednje amortizere imas pet srafova da odvrnes i to tri trinestice odozgo sto drze solju i dva sa strane sedamnaest i to ti je sva filozofija skini kociono crevo sa nosaca na amortizeru nagazi disk na dole i izvadis amortizer za zadnje imas dva srafa jedan unutrasnji u sasiji petnestica i donji na viljusci devetnaest citava operacija 5 min po tocku

            Comment

            • mirko
              CBC Senator
              • 18.05.2006
              • 202
              • Prokuplje

              #7
              Ma pogledaš ispod biće ti sve jasno za dizalicu. ima iza prednjih i ispred zadnjih točkova ojačanje koje je ja mislim baš za to predviđeno sa nekim krugovima u sredini videćeš ne možeš promašiti.isto je za sve siguran sam.

              Pošto vidim da sam čačkaš oko opruga i amortizera samo da te upozorim.
              TO JE OPASNO PO ŽIVOT. nemoj da se igraš sa time ako nemaš dovoljno iskustva i dobar alat.i iskusnim majstorima se desi.zamena amorta je ovde oko 500 dinara kom. nije vredno tih para da se sam mučiš i nahebeš na kraju.

              Pričam ti i iz svog iskustva jer mi se desilo da dok sam vraćao oprugu na amortizer skliznu mačke sa opruge.sreća pa sam prošo samo sa nalomljenim malim prstom.amortizer koji nije ni malo lak leteo je 5 metara kroz radionicu i udario u zid a opruga i pogača su završile u kanalu.
              krive su bile mačke sa buvljaka koje sam prvi put tada koristio a na mestima na kojima naležu na oprugu bile su glatke i zaobljene

              znači nije ni malo naivno izuzetno je opasno što se prednih tiče a zadnje same ispadnu kad skineš amort mada pripazi nikad se nezna

              obrati pažnju nemoj da sam pisao za džabe
              'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

              Comment

              • etibor
                CBC Senator
                • 12.05.2008
                • 293
                • Pancevo

                #8
                Slazem se sa mirkom, nije zezanje ni malo... Bolje nosi kod majstora da ti to zameni...

                Pozdrav...
                Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                Comment

                • bjov
                  CBC Član
                  • 23.09.2007
                  • 52
                  • Bgd

                  #9
                  kao sto rekoh - radio sam to na vise automobila, vise puta, tako da nije problem..
                  inace kompresori opruga koje koristim imaju po 2 kuke sa svake strane, tako da vrlo tesko mogu da se izmaknu.. Pored toga zavisno od konfiguracije opruge i procene koliko je "nezgodna", koristim jos jedan dodatni par kompresora, tako da oprugu dzi ukupno po 6 kuka sa svake strane - nema sanse da isklizne

                  Comment

                  • etibor
                    CBC Senator
                    • 12.05.2008
                    • 293
                    • Pancevo

                    #10
                    To je najbitnije, da ne moze da izleti... Posto sam video kako izgleda kada izleti, ali srecom bez povreda po majstora koji je to radio...
                    Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                    Comment

                    • bjov
                      CBC Član
                      • 23.09.2007
                      • 52
                      • Bgd

                      #11
                      Samo da se javim da sam jos uvek ziv , i da cika hans stvarno nema pojma - sve isto kao i na svim drugim automobilima na kojima sam radio, cak ima i vise mesta nego na mnogim.. Cak je sam lezaj u solji iz komada, tako da je sve potpuno idiot-proof (osim ako se idiot ubije oprugom )..

                      Inace cisto for the record, Dampo amortizeri su zapravo debrandirani WayAssAuto amortizeri (ispod nalepnice je ugravirano wayassauto).. Za tipo/tempru idu uljni kod Dampa, a original su gasni.. Za tempru karavan mogu i "obicni" (tipo/tempra/bravo/brava...) ali su meksi.. Specijalni za tempru karavan(/mareu?) su oko 2.5 puta skuplji od "obicnih" i gasni su... Za sada nemam primjedbi na dampa - dobar neki covek taj dampo =]

                      Comment

                      Working...
                      X