Remapovana 147 1.9 JTD 8v iz 2001. godine.
U nedelju pre podne se, pri nekom skretanju u levo, čuo tup udarac iz prednje zone i volan počeo da vuče u levu stranu, u sledećih desetak metara (voženo malom brzinom)... Udar je ličio na zvukove koje prave problemi sa vešanjem ili guma kad "očepi" neki predmet na putu. Dalje se vozilo normalno, bez nekih neuobičajenih zvukova.
Pri parkiranju je volan opet počeo da vuče u levu stranu, a posle opet vozio normalno. Ponovo se čuo onaj tup udarac.
Uveče zamirisalo ulje za menjač, a videla se na šucplehu i manju količinu ulja iz menjača, a lamela počela da proklizava...
U ponedeljak otišao u servis gde je menjač skinut i ustanovljeno je da je polomljeni deo "trkača" iz diferencijala probio zvono menjača - rupa je bila oko Ø20mm.
Majstor Neša iz Žablja kod NS mi je zavario rupu na zvonu i od dva menjača (mog i drugog) spakovao "novi" menjač koji je sad u Alfi. Dao garanciju od godinu dana. Sve funkcioniše dobro.
Pitanja su:
a) šta je uobičajeni uzrok oštećenja "trkača" i diferencijala uopšte i
b) da li bi Q2 diferencijal (ili neki drugi LSD), osim onih drugih prednosti, bio rešenje za povećana naprezanja.
U nedelju pre podne se, pri nekom skretanju u levo, čuo tup udarac iz prednje zone i volan počeo da vuče u levu stranu, u sledećih desetak metara (voženo malom brzinom)... Udar je ličio na zvukove koje prave problemi sa vešanjem ili guma kad "očepi" neki predmet na putu. Dalje se vozilo normalno, bez nekih neuobičajenih zvukova.
Pri parkiranju je volan opet počeo da vuče u levu stranu, a posle opet vozio normalno. Ponovo se čuo onaj tup udarac.
Uveče zamirisalo ulje za menjač, a videla se na šucplehu i manju količinu ulja iz menjača, a lamela počela da proklizava...
U ponedeljak otišao u servis gde je menjač skinut i ustanovljeno je da je polomljeni deo "trkača" iz diferencijala probio zvono menjača - rupa je bila oko Ø20mm.
Majstor Neša iz Žablja kod NS mi je zavario rupu na zvonu i od dva menjača (mog i drugog) spakovao "novi" menjač koji je sad u Alfi. Dao garanciju od godinu dana. Sve funkcioniše dobro.

Pitanja su:
a) šta je uobičajeni uzrok oštećenja "trkača" i diferencijala uopšte i
b) da li bi Q2 diferencijal (ili neki drugi LSD), osim onih drugih prednosti, bio rešenje za povećana naprezanja.
Comment