Izvor: German Car Fans
BMW je otpocheo sa implementacijom verzije AWD sistema nazvanog xDrive u 20 svojih modela, pri chemu se po prvi put isti pojavljuje i u seriji 3 kod modela 325xi, 330xi i 330xd.
Ovaj sistem dobija informacije od senzora na tochkovima koji u svakom momentu "predvidjaju" mogucnost proklizavanja datog tochka, i ova informacija, zajedno sa informacijama iz DSC sistema, se koristi za korekciju tj. prenos pogonske sile na ostale tochkove. Ovime se drastichno minimiziraju efekti understeeringa i oversteeringa. Pored pozitivnog uticaja na bezbednost i stabilnost vozila, ovime se nikako ne umanjuje zadovoljstvo u vozhnji, jer se DSC aktivira mnogo kasnije nego kad bi se koristio klasichni AWD sistem, jer ceo sistem xDrive reaguje neuporedivo brzhe i vrshi korekciju u mnogo kracim vremenskim intervalima, pomerajuci tako granicu uskracivanja zadovoljstva vozachu koji uzhiva u dinamichnoj vozhnji.
Sistem xDrive se znachajno razlikuje od klasichnih AWD sistema ranije vidjenih kod BMW-a jer se po prvi put koristi "multi-plate" kvachilo (sa vishestrukim "plochama" za prenos), koje instantno distribuira pogonsku silu na tochkove sa najboljom trakcijom. U sushtini je zadrzhan odnos 40-60 % pogonske sile napred-nazad, ali se praktichno ovo odnosi na pravolinijsko kretanje. Pri ulasku u krivinu se ovaj odnos dinamichki proporcionira napred-nazad kako bi se onemogucio oversteer i understeer. Ovo praktichno znachi mogucnost znatno brzheg "napada" i prolaska kroz krivinu.
U sprezi sa "multiple-plate" kvachilom je sada i sistem za automatsko kochenje. Naime, pri ekstremnim sluchajevima, kad jedan od tochkova proklizhe, pogonska sila se prebacuje na tochkove sa boljom trakcijom a istovremeno se automatski aktivira kochnica na tochku koji je proklizao chiji se broj rotacija dovodi na normalu kako bi se ochuvala stabilnost vozila.
Osnovna razlika izmedju klasichnog AWD sistema i xDrive sistema je u tome shto prvi stalno "reaguje" kad tochkovi vec proklizhu, dok je drugi "aktivan" i pre nego shto dodje do proklizavanja, i na osnovu svih ulaznih informacija u najvecem broju sluchajeva onemogucuje da do proklizavanja uopshte dodje. Kad se, u ekstremnim sluchajevima, proklizavanje ipak desi, u mukrosekundi se pogon prebacuje na ostale tochkove a proklizani tochak "smiruje" i tako odrzhava stabilnost celog vozila.
Kod modela koji ce biti opremljeni xDrive sistemom, funkcija DTC (Dynamic Traction Control) josh vishe doprinosi boljem prenosu momenta "klizavim" kvachilom u smislu josh sofisticiranijeg prenosa snage za sluchajeve kad je trakcija znachajnine narushena, kao npr. po snegu, ili mokroj podlozi. Ovime je stabilnost josh vishe izrazhenija, chak i u ekstremnim sluchajevima.
Za sporstki nastrojenije vozache, DSC sistem se u svakom trenutku mozhe iskljuchiti ili deaktivirati u smislu josh dinamichnije vozhnje ("power sliding"). Sistem xDrive se, nasuprot tome, ni u kom trenutku nece mozhe deaktivirati.

BMW je otpocheo sa implementacijom verzije AWD sistema nazvanog xDrive u 20 svojih modela, pri chemu se po prvi put isti pojavljuje i u seriji 3 kod modela 325xi, 330xi i 330xd.
Ovaj sistem dobija informacije od senzora na tochkovima koji u svakom momentu "predvidjaju" mogucnost proklizavanja datog tochka, i ova informacija, zajedno sa informacijama iz DSC sistema, se koristi za korekciju tj. prenos pogonske sile na ostale tochkove. Ovime se drastichno minimiziraju efekti understeeringa i oversteeringa. Pored pozitivnog uticaja na bezbednost i stabilnost vozila, ovime se nikako ne umanjuje zadovoljstvo u vozhnji, jer se DSC aktivira mnogo kasnije nego kad bi se koristio klasichni AWD sistem, jer ceo sistem xDrive reaguje neuporedivo brzhe i vrshi korekciju u mnogo kracim vremenskim intervalima, pomerajuci tako granicu uskracivanja zadovoljstva vozachu koji uzhiva u dinamichnoj vozhnji.
Sistem xDrive se znachajno razlikuje od klasichnih AWD sistema ranije vidjenih kod BMW-a jer se po prvi put koristi "multi-plate" kvachilo (sa vishestrukim "plochama" za prenos), koje instantno distribuira pogonsku silu na tochkove sa najboljom trakcijom. U sushtini je zadrzhan odnos 40-60 % pogonske sile napred-nazad, ali se praktichno ovo odnosi na pravolinijsko kretanje. Pri ulasku u krivinu se ovaj odnos dinamichki proporcionira napred-nazad kako bi se onemogucio oversteer i understeer. Ovo praktichno znachi mogucnost znatno brzheg "napada" i prolaska kroz krivinu.
U sprezi sa "multiple-plate" kvachilom je sada i sistem za automatsko kochenje. Naime, pri ekstremnim sluchajevima, kad jedan od tochkova proklizhe, pogonska sila se prebacuje na tochkove sa boljom trakcijom a istovremeno se automatski aktivira kochnica na tochku koji je proklizao chiji se broj rotacija dovodi na normalu kako bi se ochuvala stabilnost vozila.
Osnovna razlika izmedju klasichnog AWD sistema i xDrive sistema je u tome shto prvi stalno "reaguje" kad tochkovi vec proklizhu, dok je drugi "aktivan" i pre nego shto dodje do proklizavanja, i na osnovu svih ulaznih informacija u najvecem broju sluchajeva onemogucuje da do proklizavanja uopshte dodje. Kad se, u ekstremnim sluchajevima, proklizavanje ipak desi, u mukrosekundi se pogon prebacuje na ostale tochkove a proklizani tochak "smiruje" i tako odrzhava stabilnost celog vozila.
Kod modela koji ce biti opremljeni xDrive sistemom, funkcija DTC (Dynamic Traction Control) josh vishe doprinosi boljem prenosu momenta "klizavim" kvachilom u smislu josh sofisticiranijeg prenosa snage za sluchajeve kad je trakcija znachajnine narushena, kao npr. po snegu, ili mokroj podlozi. Ovime je stabilnost josh vishe izrazhenija, chak i u ekstremnim sluchajevima.
Za sporstki nastrojenije vozache, DSC sistem se u svakom trenutku mozhe iskljuchiti ili deaktivirati u smislu josh dinamichnije vozhnje ("power sliding"). Sistem xDrive se, nasuprot tome, ni u kom trenutku nece mozhe deaktivirati.

