Montaza dobosa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vujke
    Admin
    • 29.09.2004
    • 1673
    • Mladenovac
    • Daewoo Lanos 1.5SX

    Montaza dobosa?

    Dok se drustvo ne skupi sa svojim problemima da ja bar resim svoje

    Skidao sam doboshe zadnjih tockova da vidim stanje kocionih obloga. Primetio sam da kad rukama prodrmam tocak poprecno u odnosu na pravac kotrljanja tockova ima blagi luft, znaci tocak klima po malo. E sad, ja sam vratio sve kako je bilo i dotegao maticu koja drzi tocak tako da sam skoro eliminisao to klimanje, ali posto se konusno valjkasti lezaj nalazi sa spoljne strane i matica gura direktno u njega nisam smeo previse da zategnem. Lezaj onace OK izgleda. Postoji li neka odokativna metoda koliko da zategnem maticu a da nema opasnosti po lezaj?


    dodatak: nasao sam na net-u da se zateze do 20Nm -180 stepeni +1Nm
    e ostaje opet kako ja to onako odokativno ako je moguce

    Poz | vujke
    while(!asleep()) {sheep++;}
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Cao !

    Zategnes koliko mozes da zategnes, pa otpustis za 1/3 kruga.

    Staro dobro pravilo
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • vujke
      Admin
      • 29.09.2004
      • 1673
      • Mladenovac
      • Daewoo Lanos 1.5SX

      #3
      Mislis kljucem? Obicnim ili poluga
      while(!asleep()) {sheep++;}

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Pa obicnim kljucem, stegnes dok neosetis da je nalegao dobro.
        To se oseti u ruci
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • nole
          CBC Senator
          • 02.10.2004
          • 231
          • Igalo

          #5
          Boost, ja sam mijenjao zadnji, konusni lezaj ali onako sto bi se reklo po seljacki. Tocak nisam skidao vec sam samo izvadio lezaj dok je tocak podignut naravno i stavio drugi. Zatezao sam toliko dok nije prestao luft i jos malo tako da tocak moze da se okrece bez opterecenja. Ne bez opterecenja da zavrtis tocak pa da se on okrece do 2 sata vec ono sto i ti kazes "pod rukom"

          Comment

          • Goran
            Moderator
            • 06.10.2004
            • 535
            • Vrbas

            #6
            Predpostavljam da je u pitanju neki auto iz porodice vw, mada to i nije toliko bitno. Naime, majstorski receno a u praksi isprobano, maticu stegnes kljucem bez poluge, znaci rukom koliko mozes (naravno ne sivonjski) . Dobos ne bi trebalo da moze da se okrece, e tada pocnes polako da otpustas uz kontrolu dobosa i otpustas dok ne pocne da se okrece bez opterecenja. Nadam se da sam pomogao. Pozdrav!
            Originally posted by Dora
            Banovao me Goran
            Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              E pa Gorane, tebi je lako, ja bas nemam tako tesku ruku kao ti
              Jedan od osnovnih razloga prebrzog propadanja lezajeva je upravo pretezanje. Naravno govorim o konusnim konstrukcijama. Lezaj mora da ima svoj glap da bi mogao dobiti podmazivanje, dakle da pokupi film od sredstva za podmazivanje i na taj nacin bude besuman.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • nole
                CBC Senator
                • 02.10.2004
                • 231
                • Igalo

                #8
                Gorane, nije u pitanju VW vec Opel ali to nije bitno uopste. Konusni lezaj je isti kod svih, nekome veci nekome manji ali princip je isti samo da se ne pretjera

                Comment

                • nole
                  CBC Senator
                  • 02.10.2004
                  • 231
                  • Igalo

                  #9
                  Konusni lezaj je zakon. Danas sam na aleka htio promijeniti gurtne i desilo se to da su nove "manje za dva broja". Posto nije vise bilo posla oko toga rijesio sam da podmazem lezajeve kao i prije 4-5 godina posto su hucali nenormalno. Lezaj - zadnji ima plasticni semening koji sam skinuo i punio sam ga sa malim spricem :lol: Sto da ne, znaci i prosli put se dosta cuo i ja to obavim i eto 4 godine miran i sada opet. Lezaj nema lufta i cuo sam da je iste velicine kao prednji od samare i golfa I. Treba napraviti spisak djelova koji odgovaraju od drugih auta jer sta god da se kupi za Aleka to ne odgovara. A prednji lezaj moze od Renoa 21 samo sto je skuupoooo. Bar bilo tako kada smo ih mijenjali

                  Comment

                  • Goran
                    Moderator
                    • 06.10.2004
                    • 535
                    • Vrbas

                    #10
                    Originally posted by BOOST
                    E pa Gorane, tebi je lako, ja bas nemam tako tesku ruku kao ti
                    Jedan od osnovnih razloga prebrzog propadanja lezajeva je upravo pretezanje. Naravno govorim o konusnim konstrukcijama. Lezaj mora da ima svoj glap da bi mogao dobiti podmazivanje, dakle da pokupi film od sredstva za podmazivanje i na taj nacin bude besuman.
                    Auto se NE VOZI sa pretegnutim lezajem, vec pretezanje sluzi ISKLJUCIVO da bi dobos dobro nalegao na glavcinu jer se desava ( u praksi) da se posle ne dovoljnog zatezanja lezaj ima lufta tako da strada i on i glavcina, posle cega se otpusta i tek onda dolazi u obzir voznja auta! Nadam se da sam ovaj put bio jasniji. Pozdrav
                    Originally posted by Dora
                    Banovao me Goran
                    Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      Working...
                      X