Na bmw-u e34 zamenio sam motor, izbacio 2,4TD i ubacio benzinca M20. Ostavio sam menjac koji je bio na njemu i diferencijal. Prosao sam sa njim nekih 1000km, i onda ispred kuce jednog dana nesto je puklo u menjacu, usaltao je samo u rikverc ja sam ga vratio u dvoriste medjutim tu sam izgubio i rikverc. Skinuo sam menjac i turbinu (torque convertor) koja spaja menjac i motor(srafi se na zamajac). Na turbini sam odmah video da mi je pojeo zube koji nalezu na osovinu menjaca, osovina koja vrti menjac. Medjutim ja sam rasturio i menjac, unutra haos... Onaj bibanj koji vrti kvacila i lamelice se otkinuo i polovina ostala unutra, jedna lamelica se otkinula i poprecila izmedju svih ostalih. Sve sam to povadio, zamenio slomljenu, preslozio ih ponovo, uzeo drugi "bubanj" sto vrti lamelice, sve to lepo sklopio vratio, uzeo drugu turbinu sa otpada koja je stojala malo duze, napasovao to nazad, nalio 7l ulja upalio, napravio pritisak posle nepunih minut, poceo da salta....medjutim sada krecu novi problemi....Kada ga usaltam u "D" ili u "R" nebitno i drzim na kocnici cuje se zujanje iz menjaca, kada je malo pod opterecenjem, ivicnjaci, uzbrdice, znaci kada treba da zapne cuje se zujanje, znaci uvek kada se napregne malo...zujanje lici na lamelice, znaci kao kada se lamele cuju, lamele su u odlicnom stanju...zujanje nestaje kada predjem brzinu 30km/h jer tada se rastereti, kada usalta u drugu cuje se jos malo pa ponovo nestane odmah, znaci cim se rastereti. Zanima me zasto se cuje, ima dovoljno ulja, zdrave su...koliko je to stetno i koje su posledice? Drugi problem je sto kada ga upalim i krenem u drugu brzinu usalta tek kada dodje do 4000-5000RPM i onda uleti u drugu i odmah trecu jer vec ima zalet za trecu, nakon toga salta OK i precizno, znaci samo to prvo kretanje nakon startovanja motora. I treci problem je osecam neke vobracije u turbini, i povremeno klaparanje u zavisnosti da li idem uzbrdo ili nizbrdo, moze li da njoj fali nesto i da imam problema sa njom???
Izvinjavam se zbog opsirnosti pitanja, nisam majstor ali sam auto sam radio zbog nerealnih i zastrasujucih cena lokalnih majstora, sve sam slikao tako da mogu okaciti i slike ako bi neko lakse shvatio sta sam radio i gde je problem. Hvala u napred!
Izvinjavam se zbog opsirnosti pitanja, nisam majstor ali sam auto sam radio zbog nerealnih i zastrasujucih cena lokalnih majstora, sve sam slikao tako da mogu okaciti i slike ako bi neko lakse shvatio sta sam radio i gde je problem. Hvala u napred!





U prvom postu gde opisujem muku, problem je bio u prljavoj turbini. Znaci stojala je dugo, u nju je upadalo sve i svasta, ja sam je prao pod pritiskom ali ti nije bilo dovoljno. Kada sam sa njom pokrenuo auto sav taj lom je napakovan u menjac i lamelice, naravno i u pumpu ulja. Na nekoj od slika se nazire karter i filter kakvi su bili pre ciscenja. Dok sam radio taj menjac na auto sam stavio elektronski 4HP22 za elektronskim ventilima.... Da ne duzim, sustina ovih menjaca je ista bilo elektronski ili sa sajlom, cak je moguce prepakovati i elektronski "valve body" na mesto gde je bio cist hidraulicki "valve body". Na drugom menjacu sam zamenio otkinutu lamelicu, zamenio i taj menjac je radio perfektno posle kao i ovaj koji je u sebi imao cak punu jednu kesu mulja i blata. Da napomenem da u ove menjace ide 8L ulja, i da svako ko vam menja ulje, ispustanjem ulja iz samog menjaca ne dobijate nista jer tu izadje tek nesto malo jace od 3L dok vise od 5L ostaje u turbini, i prilikom startovanja motora to ulje se izmesa istog trenutka. Ako vec menjate ulje promenite sve.
Comment