Auto: Opel Astra H, 2005g, 1.9cdti, 110kW, 320Nm, menjac m32/6
Evo ovako da pocnem od pocetka. Kod mene je menjac vadjen napolje, posto je motor takodje vadjen i onda zajedno sa motorom sve vraceno unutra. Na menjacu nije nista radjeno sem druk lezaja. E sad, posle te intervencije, javili su se simptomi dotrajalog zamajca, ujutru kada se upali lupa neravnomerno (posle kada se ugreje prestane - i kada se pritisne kvacilo prestane), nekad na leru trese u voznji kad npr. prelazim pipav teren pa idem u prvoj ili drugoj na leru bez gasa, pred semaforom kada se zaustavljam pa stisnem kvacilo zna da zalupa posle kocenja motorom, zaklapara. Svi ti simptomi koliko sam sam uspeo da se informisem nedvosmisleno ukazuju na dotrajao zamajac. Istina nekako mi je rano, jer zamajac je presao oko 150-160,000km. Nista od tih simptoma nije bilo dok se nije sve rastavilo i posle sastavilo. Da li je moguce da je problem bio takav, da se tim rastavljanjem i cackanjem nesto poremetilo i ubrzalo proces? Ili nesto trece? Ovde zapravo i nemam mnogo dileme da li je zamajac, ali mi je nejasno da se to odjednom ispoljilo posle tog "izmestanja" menjaca.
Drugi problem i mnogo ozbiljniji za voznju, poceo da se javlja isto kad i prvi, otprilike, ali sam ga prvi put primetio u brdima, u ravnici mi se retko desava. Naime, kada npr. idem nizbrdo i hocu iz 5te da ubacim u 4tu i kocim motorom, menjac kada primi to opterecenje, iskoci iz 4te brzine cim malo pustim kvacilo. I sve dok skroz ne pustim kvacilo dok je menjac u neutralnom polozaju i ponovo ponovim postupak, nece da udje u brzinu, krlja. Jedno od resenja je i da osobalim malo po kocnici da smanjim brzinu i udar koji menjac mora da primi dok se auto vec krece nizbrdo. Nadam se da sam dobro objasnio. I ovaj simptom je poceo da se javlja posle tog rastavljanja. Da li je moguce da je uzrok tome takodje zamajac, mozda sinhroni ili sta vec? Da li je mozda menjac u pitanju ili nesto iz sistema kvacila? Da napomenem druk lezaj sam menjao i nista vise. Kvacilo inace hvata normalno i radi dobro, ne osecam da proklizava ista, nisam radio test, ali kad npr. nekad zena sedne da vozi, glat se ugasi ako malo brze pustis kvacilo, tako da kontam da je kvacilo valjda ok.
Evo ovako da pocnem od pocetka. Kod mene je menjac vadjen napolje, posto je motor takodje vadjen i onda zajedno sa motorom sve vraceno unutra. Na menjacu nije nista radjeno sem druk lezaja. E sad, posle te intervencije, javili su se simptomi dotrajalog zamajca, ujutru kada se upali lupa neravnomerno (posle kada se ugreje prestane - i kada se pritisne kvacilo prestane), nekad na leru trese u voznji kad npr. prelazim pipav teren pa idem u prvoj ili drugoj na leru bez gasa, pred semaforom kada se zaustavljam pa stisnem kvacilo zna da zalupa posle kocenja motorom, zaklapara. Svi ti simptomi koliko sam sam uspeo da se informisem nedvosmisleno ukazuju na dotrajao zamajac. Istina nekako mi je rano, jer zamajac je presao oko 150-160,000km. Nista od tih simptoma nije bilo dok se nije sve rastavilo i posle sastavilo. Da li je moguce da je problem bio takav, da se tim rastavljanjem i cackanjem nesto poremetilo i ubrzalo proces? Ili nesto trece? Ovde zapravo i nemam mnogo dileme da li je zamajac, ali mi je nejasno da se to odjednom ispoljilo posle tog "izmestanja" menjaca.
Drugi problem i mnogo ozbiljniji za voznju, poceo da se javlja isto kad i prvi, otprilike, ali sam ga prvi put primetio u brdima, u ravnici mi se retko desava. Naime, kada npr. idem nizbrdo i hocu iz 5te da ubacim u 4tu i kocim motorom, menjac kada primi to opterecenje, iskoci iz 4te brzine cim malo pustim kvacilo. I sve dok skroz ne pustim kvacilo dok je menjac u neutralnom polozaju i ponovo ponovim postupak, nece da udje u brzinu, krlja. Jedno od resenja je i da osobalim malo po kocnici da smanjim brzinu i udar koji menjac mora da primi dok se auto vec krece nizbrdo. Nadam se da sam dobro objasnio. I ovaj simptom je poceo da se javlja posle tog rastavljanja. Da li je moguce da je uzrok tome takodje zamajac, mozda sinhroni ili sta vec? Da li je mozda menjac u pitanju ili nesto iz sistema kvacila? Da napomenem druk lezaj sam menjao i nista vise. Kvacilo inace hvata normalno i radi dobro, ne osecam da proklizava ista, nisam radio test, ali kad npr. nekad zena sedne da vozi, glat se ugasi ako malo brze pustis kvacilo, tako da kontam da je kvacilo valjda ok.
Comment