Viljuska u menjacu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • don
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2005
    • 483
    • Beograd

    Viljuska u menjacu

    Interesuje me da li golf 2 , 1.6 benz. ima u menjacu viljusku, ako je ima, kako se manifestuje njen kvar?

    Ali sada ocekujem da niko nece znati
    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    Viljuška u mebjaču

    Ima viljušku..više komada...Njen kvar se može manifestovati na više načina.
    Kaži zašto pitaš?Problem sa nekim od stepena prenosa ili ?
    Pozdrav!
    BP
    *************

    Comment

    • don
      CBC Senator XXL
      • 13.04.2005
      • 483
      • Beograd

      #3
      Kada sam menjao celo set kvacila, kazem ajde da promenim i viljusku, i tu gde kupujem kazem daj mi i viljusku za golfa, i prodavac mi kaze da 1.6 ben. nema viljusku u menjacu, da bi mi posle neki drugi rekli da ima, e to me je zbunilo.

      Ali evo kada sam vec poceo pricu da ispricam sve, kupio sam celo set kvacila, sachs, (e sada pitanje je koliko je sve to kod nas dobrog kvaliteta), posle zamene, ja sam bio zadivljen kako je sve funkcionisalo, tacno se moglo osetiti kada pustas kvacilo kako ono lepo naleze, jednom recju radilo je kao sat, osetio sam punu snagu na tockovima, i to pogotovu kada bi preticao, ne bi bilo kao neke, nazovimo je pauze, jednom recju radilo extra. Ali, uvek ono ali , presao sam sa tom lamelom 3000km, kada je pocela ponovo da prolizava, vratim se kod majstora, on covek skine, a iz lamele ulje, pukao neki semering, koji je reda velicine 50para, kaze mi potom majstor da kupim samo lamelu, obzirom da mi je korpa nova, ugradio on to,ali vise nije to to, kada bi kretao osetio bi treskanje pri polasku, kaze da treba malo da nalegne, i ajde, naleglo je, od tada sam presao 18000 km, ali sada mi kvacilo hvata visoko, ne mogu vise da ga nastelujem preko sajle, pa mi se desava da pri visokim obrtajima prilikom prebacivanja iz manjeg u veci stepen prenosa dobijem proklizavanje. Odoh da se konsultujem sa nekim drugim majstorem, on kaze da je mozda viljuska u pitanju, da lepo ne naleze, i da se zato ne moze izvrsiti to stelovanje, e sada da li je uzrok viljuska tome, cisto sumnjam, ali ajde da pitam, da li je moguce da se lamela istrosila nakon 18000km, ili je mozda nesto trece, pojma nemam.
      Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
      Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
      Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Da ti na kratko nabacim sta ti se desilo:

        Prvo, viljusku zaboravi ,nema proklizavanja kod nje, ili je u brzini ili nije.
        Da zeza sa sinhronima moze zbog malo krive viljuske jer upravo sinhroni traze medantne mariginale.
        No, kod tebe je problem nesto drugo.
        Kad si dobio ulje na kvacilo, PREGREJAO si novu korpu.
        Odatle te vibracije koje si dobio sa novom lamelom.
        To sto je pricha majstora da ce da nalegne, da, nije naleglo vec se lamela trosila ubrzano.
        Ceo novi set kvacila je jedino sto resava tvoj problem.

        btw: Nemogu da shvatim kolika je neodgovornost da prilikom prve zamene kvacila, neskine zamajac i nepromeni zaptivac na radilici
        Delije mi kao namestanje posla sam sebi ili kao totalni amater.
        Nekrivim tebe nisi duzan da znas sve ovo, ali, na dobrom si mestu da bi naucio da lupas packe neogovornim majstorima.
        Seci ih ubuduce pre nego li pocnu da brljaju!
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • don
          CBC Senator XXL
          • 13.04.2005
          • 483
          • Beograd

          #5
          Boost, slazem se sa svim ovim sto si rekao, i neke su mi sada stvari jasne, sto se tice majstora, on covek servisira auto mog burazera, i njemu je menjao lamelu, radio motor, i sve ljudski odradio, zna mi burazera

          A reci mi usled cega dodje do pregrevanja korpe , i hoces reci da to ulje koje se pojavilo da je ono iz motora, ja sam bio ubedjen da je iz menjaca
          Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
          Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
          Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            kad lamela pocne da proklizava dolazi do toplote, bez porast toplote na prvenstveno korpi, zamajac je vece mase te se opire no, meni je naprimer letos usled proklizavanja lamele zamajac dobio spoljne pukotine

            Dakle, nedesavaju se nikakva cuda niti su gremlini prisutni, jednostavna logika, nazalos da je neposeduju svi koji se i bave tematikom na "profesionalnom" nivou
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • don
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2005
              • 483
              • Beograd

              #7
              Da kapiram,
              nego, u prodavnicu, pare u dzep i da olaksam dzep

              Hvala Boost jos jednom
              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

              Comment

              • don
                CBC Senator XXL
                • 13.04.2005
                • 483
                • Beograd

                #8
                Boost,
                jos jedno pitanje za tebe,
                od pre neki dan mi se desava, ne stalno, povremeno, da mi padne broj obrtaja, i da mi uslovno receno nestane kvacilo, sticem neki ustisak, kao da se, lupam , lamela zalepi za nesto i da obori broj obrtaja, kao da nesto optereti motor, i kada mu dodam malo jaci gas prilikom pada obrtaja, tek onda nemam kvacilo, i to sam primetio da mi se desava samo kada je auto duze vozen u toku dana, (mislim gradska voznja i guzve), a kada se pokrenem u takvom stanju, i dam mu gas u brzini, stice se utisak da proklizava, ali i vuce kao konj, e sada jel moguce da se tu nesto medjusobno zalepi??? ili ... nemam ideju sta bi jos moglo da se desi, u svakom slucaju morace da se menja ceo set.

                E da, bas sam danas pitao jos jednog majstora, u vezi ove viljsuke, i covek mi kaze, da motor 1.6 i 1.8, nema viljusku, vec da se to vrsi preko neke centralne sipke koja udara (zavrsava) na ploci, pretpostavljam da je to ploca na korpi, a da 1.3 verzija ima viljsku.
                Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                Comment

                • Boki Ar
                  CBC Senator XXL
                  • 11.11.2004
                  • 2827
                  • Aranđelovac
                  • Vektra

                  #9
                  Viljuška

                  Žao mi je što nisam razumeo šta hoćeš da kažeš,mislio si na viljušku koja "tera" potisni ležaj kvačila...E.to nema na tom autu.
                  Pak,unutar menjača ima viljuške,koje služe za odabir stepena prenosa,no to je za ovu temu off.

                  Pozdrav!
                  BP
                  **************

                  Comment

                  • dandy
                    CBC Senator XXL
                    • 09.12.2005
                    • 513
                    • Bijeljina-Beograd Medakovic

                    #10
                    ovako drugar, za golfa mogu reci da sam tata mata, jednostavno, imao sam ucitelja koji je bio kontrolor u tas-u u sarajevu pa sam stoste naucio, a sasuo sam tri mjenjaca do sad, pa se naucilo stosta.
                    Prvo golf i ima i nema viljusku, kako to: pa lako, nema klasicnu viljusku kao zastava recimo posto se kod njega druk lager nalazi pozadi mjenjaca, do tocka, i ide direktno sa one polude na koju ide sajla. druk lager preko sipke, tako da kazem pritiska lamelu i odvaja je. Postoji mogucnost da ti je taj majstor okrenuo tu sipku naoako pa da je pocelo da probija lim koji odvaja lamelu, jer ona ima jedan tup i jedan malo konusan dio, konusan dio ide na druk, a ravni(malo zaobljen) na lamelu, vrlo je moguce da je to u pitanju.
                    znaci mislim ipak na osnovu svega sto sam cuo da je ipak sipka naopako okrenuta i da je probila lamelu, tj dio koji se naslanja na prenosnu sipku
                    Sto se tice biraca prenosa, ima ih 4 kod golfa, i nalaze se ispod one budzevine na vrhu mjenjaca odozgo gdje ulaze poluge biraca. one mogu da se iskrive vrlo lako, pogotovo ako se salta po sistemu NFS. to su ipak obicni limovi, i lako se pohabaju, ali i za nihovo mijenjanje mora se otvarati mjenjac. kada se iskrive mogu da prave probleme biracu da ih uhvati ili da ne ubravljuju brzine tako je meni 2x sasuo 5tu brzinu pa sam se naucio da ne treba ko ludak da ubacujem.
                    mislim da bi i ta tvoja lamela mogla da se sredi, samo da se dobro oper benzinom, ali ne znam u kakvom je stanju, pa da ne lupam
                    pozdrav, i ako treba jos ste javi

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #11
                      eh da zaboravio sam da kazem jos jedno, moguce da ti lamela nije dobro nalegla, tj da nije dobro zamajac postavljen, pa i to se dogadja, kad se postavlja mora da se dobro uklopi, i polako okrece da sklopi, inace dolazi do proklizavanja, znaci kad se postave sarafi na korpu, da se onda malo mrda korpa da nalegne, to je oko 1-2 mm i cesto se dogadja da se to ne odradi.
                      i prekidoh se gore kod viljuske, znaci ima samo jedna poluga koja potiskije druk lager a koje je povezana sa onom polugom koja izlazi iz mjenjaca.
                      i za ulje je moguce da je i iz motora i iz mjenjaca, i na mjenjacu ima semering koji odvaja pogonsko vratilo, ali one po pravilu rijetko vrlo rijetko odlazi, moras vidjeti koje je ulje iscurilo, po mirisu se razlikuju najlakse hipoidno i motorno ulje

                      Comment

                      • don
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 483
                        • Beograd

                        #12
                        Kaze da je iz menjaca, jer sam tada kupio dva mala semeringa, reda velicine kao mali prst. U 5-tu mi ubacuje, kada malo pritisnem dole pa u petu, sto je moguce da neka od poluga malo u@jeb@la.
                        E, a sada pitanje, ko bi se upustio u to menjanje, odnosno koga vi preporucujete, ako ima neko od vas ko to radi, recite ili posaljite PP, cisto da znam, jer necu to menjati za sigurno jos mesec dana ali cisto da znam, da resim to sr@nje , i jos nesto, od svih tih cuda koja se nalaze u menjacu ,sta bi po vasem misljenju trebalo da se kupi (polugice i slicno...,),
                        Hvala svima na odgovorima.
                        Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                        Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                        Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                        Comment

                        • dandy
                          CBC Senator XXL
                          • 09.12.2005
                          • 513
                          • Bijeljina-Beograd Medakovic

                          #13
                          Pazi, ne znam koga da ti preporucim, iskreno rad sa golfovim mjenjacem je prava milina u odnosu na sve ostale, mada ne sjecam se nesto da sam vidio ta 2 semeringa.
                          kod tog mjenjaca je jedino jeba da se vrate pecurke od poluosovina, jer da bi rasklopio mjenjac moras i njih poskidati, a to je bas problem da se vrati zeger i podloska koja ga drzi, iskustvo, ja podlosku izbacio i presao evo skoro 100 000 i drzi jos
                          Ima posla nije da nema, ali nije tesko, mada kostace te vjeruj mi jer ne bi da lupetam za te semeringe, ali stvarno ako se bude trebao otvarati cijeli mjenjac, trebace ti para, ako ne dobro je...
                          ne znam kakve su tvoje mogucnosti i sposobnosti da to sam uradis, ali ako imas uslova i alata, mozes sve to sam odraditi, samo ti trebaju kljucevi, zeger klijesta i torexi(zvjezdasti nastaavci sa 12 zubaca) i to 4,8,10, i to je to.... i garaza naravno. mjenjac je previse prost, ja sam se pitao sta tu uopste radi kad nema nista unutra
                          sto se tice 5-te, pokusaj prvo da zamijenis prenosne poluge, na ulazu u mjenjac, oce plastika da pukne a da se i ne vidi pa nece u 5-tu, ili ide tesko, to kosta oko 150 din obje poluge pa vidi to da rijesisi prvo, ili da samo probas duzu polugu da okrenes, mozda je pogresko postavljene, i to se desava.....
                          takodje na 5-toj brzini postoji jedan dio koji je nosac biraca, i njega utvrdjuje jedan po meni glupav sistem sa plocicom koja je nazuboljena pa se desava da se ta plocica pomjeri i odvrne se usled vibracija osovina(drzac) i to pomjeri 5-tu brzinu pa tesko uklapa. ona je inace jedina pipava jer najcesce otkazuje usled velikog opterecenja.
                          mozes i sam da skines poklopac sa strane mjenjaca koja je dotocka, ali da bi je skinuo lakse je da skines prednji nosac motora pa malo spustis mjenjac, i vidis dal uklapa kako treba. ima na sebi male osigurace koji su u stvari plococe koje zabravljuju brzinu, ako se to ne dogadja opasnos je velika od proklizavanja(sasipanja te brzine, a parcici obicno saspu i ostale
                          eto, pa ako te jos sta interesuje pitaj, stvarno, ako je iko negrabusio sa mjenjacaima, ja sam, pa se stoste naucilo////////

                          Comment

                          • don
                            CBC Senator XXL
                            • 13.04.2005
                            • 483
                            • Beograd

                            #14
                            Pravo da ti kazem, da sam nekada video kako se skida njegov menjac upustio bi se ja u taj posao, ali nisam nikada
                            ali planiram kada odvezem da mi se to menja da stojim i da gledam kako se to radi, cisto da znam, a i da vidim sta se nalazi u njemu, lako je kada gledam sliku, ali kada pogledas uzivo e to je onda nesto sasavim drugo,
                            sto se ti ce te usrane 5-te, jedan mi je rekao da na nosacu motora, na tom na kome se nalaze te polugice, to mi je i pokazao, ima jedna mala plocica ako je mozda koliko me secanje sluzi 5x2.5cm, i kaze da je ona dobila luft, i to mozda milimetar ipo lufta, ali znam da je to na polugi mnogo, ako je to onda gde naci tu polugu da je nova, to je problem.

                            Ako bude trebalo jos nesto pitacu te, Hvala jos jednom.
                            Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                            Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                            Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                            Comment

                            • dandy
                              CBC Senator XXL
                              • 09.12.2005
                              • 513
                              • Bijeljina-Beograd Medakovic

                              #15
                              drugar, prvo na nosacu motora nema plocica nikakva koja je vezana za mjenjac, samo poluga koja se srafi za dio mjenjaca ali pored biraca,
                              znam na sta mislis, sve moguce, kreni prvo od jednostavnijih(citaj jeftinijih)radova, pa ako nista ne pomaze ides dalje. morao bih da pogledam da bi znao sta da kazem, ovako samo predpostavke
                              to mozes provjeriti tako sto raskacis birace, vidi da ne polomos plasticne kapice jer imaju zakacke, a bez njih ce da brzo naprave luft u kapici, pa njakaj rucno mjenjac, tj birac, mora naravno da ima malo ali vrlo malo lufta, ali se osjeti rasklimano i onaj luft koji mora da bude

                              Comment

                              Working...
                              X