Multitronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VVLAJKO
    CBC Senator XXL
    • 23.07.2008
    • 484
    • Nis
    • Audi A4, Primera p12

    Multitronic

    Pozdrav drugari, doslo vreme da i ja potrazim pomoc. U pitanju je moj privatni auto zvani ženomobil, Audi a4 2.0 benzin(alt) 2003. god.sa automatskim bezstepenim CVT(multitronic) menjacem.

    Problem je sa menjacem, naime kada je hladan krece iz mesta bez gasa cim se pusti kocnica, medjutim kada se pritisne pedala kocnice nastavlja silovito da vuce napred(ili nazad) sve dok ga na silu ne izbacim u N i pritom zestoko poskoci ceo auto. Sto je spoljna temperatura niza problem je izrazeniji.

    Kako se ulje u menjacu zagreva menjac radi sve bolje i radi idealno sve dok temperatura ulja ne dostigne nekih 80-ak stepeni. Tada se prilikom kretanja iz mesta desava da nece da krene kada se stavi u D ili R i pusti kocnica dok se ne doda malo jaci gas, onda u trenutku ukopca i silovito krene uz jak udarac.

    Imam utisak da kada je jako zagrejan auto slabije ubrzava, tj. kao da menjac proklizava. Napominjem da u bilo kom temperaturnom opsegu menjac savrseno salta, strogo na vreme i veoma tiho i mekano.

    Do sada je za nekih 10.000 km koliko je kod nas promenjeno ulje 4 puta, uvek je sipano CVT ulje, prvi put mannol, zatim swag, OE audi I sada OE nissan cvt i postovana je komplet procedura prilikom zamene.

    Uradjena je adaptacija menjaca VAG COM-om na kanalu 10 i 11 i prosla je bez problema bez obzira sto postoji konstantna greska vezana za menjac.

    Cod greske je 18150(p1749) Clutch torque adapaption limit obtain.

    Ako neko nesto zna molim za pomoc dok nisam pobesneo i prodao ga posto-zasto.
    Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

    Homer J. Simpson
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #2
    Ovako laički prevodim ovu gresku na srpski i to mi zvuči ovako:
    Adaptacija momenta kvačila je dosla do limita tj do kraja i nemoze dalje a trebalo bi. Nesto treba da se menja al sta? Cvt menjac nema brzine samo ih simulira. Kakvo mu je kvačilo? Jel lamela u pitanju?

    Comment

    • VVLAJKO
      CBC Senator XXL
      • 23.07.2008
      • 484
      • Nis
      • Audi A4, Primera p12

      #3
      Nema kvacilo, samo plivajuci zamajac bez lamele i korpe.
      Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

      Homer J. Simpson

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Na skuterima CVT menjači imaju automatsko kvačilo koje radi na principu opruga. Dodavanjem gasa centrifugalna sila savlada jacinu opruga i lamele se zategnu na korpu kvacila. Kad opruge oslabe vremenom skuter pocinje i na leru da kreće bez dodavanja gasa. Kretanje uzbrdo oje otezano zato sto motor ne moze da dobije dovoljan broj obrtaja da bi ostvario moment da povuče. Nakon duze kreni stani vožnje lamela se pregreje pa pocne da kliza pri kretanju, motor dobija obrtaje a lamela proklizava. Ima li ikakve veze sa ovim menjačem sumljam al vidim da niko nista pametno da napiše.

        Comment

        • VVLAJKO
          CBC Senator XXL
          • 23.07.2008
          • 484
          • Nis
          • Audi A4, Primera p12

          #5
          Kvacilo je verovatno unutar menjaca, negde na sklopu lanca, ali je u tom slucaju ,,mokro''. Imam trenutno u servisu dva japanca sa CVT menjacima na kojima su izvadjeni motori i zanimljivo je da nissan na mestu klasicnog kvacila ima i klasicni konverter (wandler) kao standardni automatici dok subaru ima neku vrstu eletromagnetne spojnice, spolja izgleda kao konverter ali u njega ne ulazi ulje i ima na sebi kolektor na koji gaze cetkice smestene na zvonu, dok audi eto ima samo plivajuci zamajac.
          Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

          Homer J. Simpson

          Comment

          Working...
          X